میرنیوز

خیز موج پنجم کرونا

خیز موج پنجم کرونا 2021-06-27T16:12:56+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، وطن امروز نوشت: با وجود آنکه رئیس‌جمهور اعلام کرده است «شاهد خیز جدیدی از بیماری کرونا در کشور نیستیم» اما عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، از آغاز موج پنجم کرونا در ایران خبر می‌دهد و تاکید دارد: «کرونای هندی» در کشور در حال چرخش است و قدرت سرایت بسیار بالایی هم دارد. کاهش آمار مرگ و میر ناشی از بیماری «کووید-۱۹» میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ اجتماعی را کاهش داد و از طرفی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز تمهیدات لازم را برای مقابله سفت و سخت با این بیماری به کار نمی‌گیرد. کم‌توجهی به بیماری «کووید-۱۹» در حالی است که سویه‌های جهش‌یافته این بیماری نظیر کرونای هندی، انگلیسی و آفریقایی در کشور در حال تاخت‌وتاز است و خیلی از شهرهای کشور نیز به رنگ قرمز کرونایی درآمده‌اند.

در این باره رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه موج پنجم کرونا در کشور شروع شده است، گفت: ویروس جدیدی که در حال چرخش است ویروس هندی دلتا است و میزان سرایت آن بسیار شدید بوده و هر شخص بیمار می‌تواند ۸ تا ۱۲ نفر را درگیر کند. پیام طبرسی با اظهار نگرانی و تاکید بر اینکه کشور در موج پنجم کرونا قرار گرفته است، گفت: شهرهای جنوبی کشور قرمز است. وی افزود: فیروزکوه و دماوند که در همسایگی تهران هستند قرمز هستند و تهران هم نمی‌تواند وضعیت عادی داشته باشد. در یک تا ۲ هفته آینده با موج جدیدی از بیماری در تهران مواجه خواهیم شد. وی بیان داشت: ویروس جدیدی که در حال چرخش است به احتمال زیاد ویروس هندی دلتا است که کشورهای دیگر را هم درگیر کرده و میزان سرایت آن بسیار شدید است و هر شخص بیمار می‌تواند ۸ تا ۱۲ نفر را درگیر کند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ابراز داشت: امیدواریم این موج مثل موج‌های قبلی شدت نداشته باشد اما اگر تمهیداتی برای آن اندیشیده نشود با موج شدیدی از بیماری مواجه خواهیم شد. وی با اظهار بی‌اطلاعی از تمهیدات ستاد ملی کرونا، اظهار داشت: در دوره تعویض ۲ دولت هستیم اما کرونا تعویض دولت نمی‌شناسد. این هفته برگزاری کنکور در پیش است و علاوه بر داوطلبان کنکور، پدرها و مادرها هم درگیر هستند. باید تمهیدات جدی اندیشیده شود تا این افراد درگیر نشوند.

طبرسی با بیان اینکه موضوع فقط کنکور نیست، گفت: فصل تابستان، فصل ازدواج و مسافرت هم هست؛ بر خلاف آنچه می‌گویند، کرونا در حال کاهش نیست. ۲ هفته پیش رو به کاهش بود اما متاسفانه اکنون بویژه در شهر تهران در حال افزایش است و مردم همچنان باید رعایت کنند. طبرسی با اشاره به نیاز مبرم مردم به واکسن،گفت: تا واکسن نزنیم از بحران کرونا خارج نمی‌شویم. تزریق واکسن «کوو ایران برکت» به مقام معظم رهبری طلیعه بسیار خوبی برای تسریع روند واکسیناسیون در کشور خواهد بود و امیدواریم مسؤولان به توصیه‌های ایشان عمل کنند؛ چون رهبر انقلاب استفاده از واکسن خارجی در کنار واکسن ایرانی را بدون اشکال دانسته‌اند و بر روند واکسیناسیون تاکید کردند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: پوشش واکسیناسیون ما به دلایل متعدد ضعیف است و چون واکسن نزده‌ایم نباید انتظار داشته باشیم کرونا کنترل شود. ایده ایمنی گله‌ای هم رنگ باخته است و نباید فکر کنیم تعداد زیادی از مردم به بیماری مبتلا شده‌اند و جامعه ایمن خواهد بود. وی اضافه کرد: پیش از عید نوروز، برخی مسؤولان هم فریب خوردند و ما دچار موجی از بیماری شدیم که بشدت بدتر از موج قبلی بود. هر فرد می‌تواند چندین مرتبه به کرونا مبتلا شود. رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری افزود: بر اساس فرمول‌های اپیدمیولوژیک انتقال ویروس ووهان ۲ تا ۴ بود و ویروس دلتا (هندی) بین ۸ تا ۱۲ است، بنابراین قدرت سرایت آن بسیار بیشتر از ووهان است. در حال حاضر ویروس هندی، ویروس غالب در کشورهایی مثل روسیه و بسیاری از کشورهای اروپایی است. طبرسی ادامه داد: در جنوب ایران هم این ویروس ردیابی شده است و مطمئنا در تهران و شهرهای دیگر هم وجود دارد. ویروسی که شهرها را قرمز کرده ویروس هندی است. مردم نسبت به ویروس‌های قبلی ایمنی نسبی پیدا کرده‌اند؛ چون افراد زیادی به آنها مبتلا شدند. تفاوت ویروس دلتا با ویروس‌های قبلی در قدرت انتقال بیشتر است و اینکه تعداد بستری‌ها در این نوع افزایش یافته است.

تشدید نگرانی ناشی از نوع دلتای ویروس کرونا در منطقه آسیا- اقیانوسیه

به دنبال شیوع نوع دلتای ویروس کرونا در جهان که برای نخستین ‌بار در هند شناسایی شد، در حال حاضر کشورهای آسیایی با ۲ سوال روبه‌رو شده‌اند: آیا رویکرد ریشه‌کنی کامل این ویروس را در پیش گیرند یا اینکه خود را برای زندگی با این ویروس آماده کنند؟ سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که نوع «دلتا»ی ویروس کرونا که در حال حاضر در بیش از ۷۰ کشور مواردی از آن ثبت شده است، می‌رود تا به بیماری غالب ناشی از «کووید-۱۹» در سطح جهان تبدیل شود. اکنون این نوع ویروس در اکثر کشورهای اروپایی در حال افزایش است و حتی در کشور آسیایی ویتنام نیز که پیش‌تر اعلام کرده بود به صورت کامل موفق به مهار ویروس کرونا شده، شیوع پیدا کرده است. در حال حاضر در کشورهایی مانند استرالیا، اندونزی، سنگاپور، انگلیس و هنگ‌کنگ مصادیقی از شیوع نوع دلتای ویروس کرونا گزارش شده است.

«راجش بوشان» وزیر فدرال بهداشت هند در یک کنفرانس خبری اعلام کرد ویروس دلتاپلاس قابلیت سرایت بیشتری دارد و از مقامات ایالت‌های هند خواست که تست کرونا را افزایش دهند. گفتنی است گونه جهش‌یافته دلتا به میزان ۶۰ درصد بیشتر از گونه آلفا که برای نخستین‌بار در انگلیس شناسایی شد، قابلیت انتقال دارد. قدرت سرایت گونه آلفا نیز ۵۰ درصد بیش از نمونه اولیه ویروس کرونا گزارش شده است. همچنین میزان مقاومت نوع دلتا در برابر واکسن کرونا بیشتر است ولی افرادی که به صورت کامل واکسینه شده باشند مقاومت بدن‌شان در برابر نوع دلتای کرونا بیشتر است و خطر مرگ آنها را تهدید نمی‌کند.

نمکی: گرفتار کرونای هندی و آفریقایی هستیم

از آنجا که سویه‌های جهش‌یافته کرونا در خیلی از استان‌های کشور جولان می‌دهند، بنابراین باید مراقب شیوع گسترده این بیماری بود. وزیر بهداشت با بیان اینکه اکنون گرفتار ویروس‌های هندی و آفریقای جنوبی هستیم، گفت: در ماه‌های آینده بتدریج از واکسن‌های خارجی بی‌نیاز می‌شویم و حتی این امکان وجود دارد در پاییز و زمستان واکسن ایرانی ضمن ثبت در who، به دنیا نیز صادر شود. سعید نمکی در همایش معاونان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: امروز با کمال افتخار می‌توانم بگویم یکی از کشورهایی هستیم که در زمینه همه اقلام مورد نیاز مقابله با کرونا، بی‌نیاز هستیم. وی درباره بیماری کرونا تصریح کرد: نکته مهم این است که ما همواره باید برای کرونا آماده باشیم.

به عنوان کسی که کرونا را هر لحظه رصد می‌کند، تمام دغدغه‌ام این است که رفتار آینده ویروس چگونه است و قرار است کدام استان‌ها درگیر ویروس و پیک شوند؟ در حال حاضر گرفتار ویروس‌های هندی و آفریقای جنوبی هستیم. نمکی افزود: روز گذشته (جمعه) افتخار بزرگ ملی نصیب شد و واکسن ملی «کووید-۱۹» به مقام معظم رهبری تزریق شد و این موضوع یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. وزیر بهداشت ادامه داد: این ویروس هنوز ناشناخته‌های زیادی دارد که باید همواره مراقب باشیم. عدم شناخت پیچیدگی‌های این ویروس، دانشمندان دنیا را هم به اشتباه گرفتار کرده است.

روحانی: روند شیوع کرونا در کشور کاهشی است

پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی باید ادامه داشته باشد تا برای چندمین بار در دام شیوع گسترده بیماری کرونا نیفتیم. رئیس‌جمهور گفت: الحمدلله امروز شاهد خیز جدیدی در کشور نیستیم و البته نباید کامل از این مساله مطمئن باشیم و مراعات‌ها باید ادامه داشته باشد. حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در زمینه کرونا در مجموع می‌توانیم بگوییم روند کاهشی داریم و این هفته نیز نسبت به هفته قبل، روند کاهشی داشتیم و البته چند استان حالت ویژه‌ای دارند و استثنا هستند؛ عمدتا استان‌های جنوبی مانند بوشهر، هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان و کرمان شرایط متفاوتی دارند اما در بقیه استان‌ها روند نزولی بوده است. وی افزود: الحمدلله امروز شاهد خیز جدیدی نیستیم و البته نباید کامل از این مساله مطمئن باشیم و مراعات‌ها باید ادامه داشته باشد.

امروز در کشورهای جهان در اروپا، روسیه، شرق آسیا و اطراف خودمان در همسایگان نیز تا حدی شاهد یک خیز و موج هستیم و کاملا باید مراعات کنیم و نمی‌توانیم نسبت به آینده با قطعیت بگوییم که با خیز دیگری مواجه نخواهیم بود. روحانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقدام رهبر معظم انقلاب در تزریق واکسن داخلی کرونا که روز جمعه انجام گرفت، اظهار داشت: البته ماه‌های پیش خدمت‌شان این بحث را داشتیم و ایشان فرمودند که صبر می‌کنند تا زمانی که همه افراد کشور در سنین ایشان تزریق کردند، رهبری معظم انقلاب حتی نگفتند «من یک ‌روز زودتر واکسن می‌زنم» و ایشان می‌توانست واکسن غیرداخلی استفاده کند اما گفتند «صبر می‌کنم تا واکسن داخلی بیاید».

افزایش روند شیوع کرونا در ۵ استان جنوبی

روند شیوع بیماری «کووید-۱۹» در خیلی از شهرها بویژه استان‌های جنوبی افزایشی شده است. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به افزایش روند بیماری در ۵ استان جنوبی هشدار داد. علیرضا رئیسی درباره وضعیت کرونا در کشور گفت: در استان‌های جنوبی کشور بویژه استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان، کرمان و یزد شاهد افزایش روند بیماری هستیم. وی افزود: البته روند کلی در کشور یک روند نزولی است اما اگر پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیریم، قطعا سایر استان‌ها هم درگیر می‌شوند. فصل گرما از یک طرف و از طرفی ویروس‌های جهش‌یافته‌ای که وجود دارد، قطعا می‌تواند برای شیوع بیماری موثر باشد. رئیسی در ادامه افزود: راه هم مشخص است: اول رعایت پروتکل‌ها و دیگری انجام واکسیناسیون برای گروه‌های سالمند و گروه‌هایی است که دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

باید واکسیناسیون را تسریع کنیم چرا که این کار می‌تواند بسیار موثر باشد. رئیسی ادامه داد: امیدوارم با تامین واکسن‌هایی که انجام می‌شود، روند واکسیناسیون‌ طی روزهای آینده بیشتر شود که البته بیشتر هم شده و ما هفته آینده قطعا اخبار بهتری در زمینه تامین واکسن و انجام واکسیناسیون برای گروه‌های هدف خواهیم داشت. از همه مردم حتی افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، درخواست می‌کنم پروتکل‌ها را جدی بگیرند تا ایمنی کامل برای کشور حاصل شود. وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: به طور کلی ویروس هندی در سطح دنیا همچنان در حال تاخت‌وتاز است. حتی کشورهایی که به میزان زیادی واکسن تزریق کرده‌اند هم در امان نیستند و احتمال ابتلا شدن همچنان وجود دارد. البته به این معنا نیست که واکسن اثر ندارد، بلکه قطعا در کاهش بستری و میزان مرگ‌ومیر بسیار موثر است. خوشبختانه این خبر خوبی است که ویروس کرونا به‌رغم جهش‌هایی که دارد یک ویروس واکسن‌پذیر است و تزریق واکسن به میزان کافی و به افراد در معرض خطر و سالمندان، می‌تواند قطعا بسیار موثر باشد.

۱۲۳ فوتی و ۷۰۳۴ ابتلای جدید کرونا در کشور

افزایش شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی نگرانی‌هایی را برای مردم و کادر پزشکی ایجاد کرده است که مبادا عادی‌انگاری ناشی از کاهش آمار مرگ‌ومیر روزانه به شدت موج جدید بیماری «کووید-۱۹» در کشور دامن زند. روابط عمومی وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد طی یک‌شبانه‌روز ۷۰۳۴ بیمار «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۱۲۳ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. بر این اساس، از ظهر روز جمعه تا ظهر دیروز ۵ تیرماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۳۴ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که ۹۶۵ نفر آنان بستری شدند. متاسفانه در طول این مدت، ۱۲۳ بیمار «کووید-۱۹» نیز جان خود را از دست دادند تا مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۸۳ هزار و ۷۱۱ نفر برسد.

خوشبختانه تاکنون، ۲ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۷۰۴ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۳ هزار و ۱۹۵ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» نیز در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۴۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۴ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۸۳ نفر دوز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۵۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۵ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۱۴۰ دوز رسید.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
2023-09-07T17:16:53+03:30
«هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم. زندگی‌مان مال امام حسین(ع) است. این کار هم بساط هر سال است، این مغازه پدرمان است که خادم و عاشق امام حسین (ع) بود. ما هم ...

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!
2023-09-04T15:36:59+03:30
فیلتر کردن بسترهای مختلف فضای مجازی در سطح جهان مسئله تازه‌ای نیست؛ از جنوب غرب آسیا که شدت فیلترینگ در آن بیشتر است گرفته تا چند قاره آن طرف‌تر در کشور کانادا.

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!
2023-09-03T13:30:14+03:30
هنگام تماشای اعزام زائران افغانستانی اشک می‌ریختند؛ گویا دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند و انگار بدرقه اربعینی‌ها، به مناسک جاماندگان تبدیل شده باشد، جاماندگ...

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
2023-08-26T10:01:16+03:30
«مشکل زائران افغانستانی ارتباط چندانی به ایران ندارد؛ مربوط به دولت افغانستان است که اربعین برایش در اولویت نیست و متولی دولتی برای زیارت اربعین ندارد، بنابر...

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
2023-08-15T14:21:28+03:30
حبیب‌الله حاجی‌زاده، سال‌ها است بدون اینکه کسی از او بخواهد یا حقوقی دریافت کند از جنگل‌ها مراقبت می‌کند: «ما نه می‌گذاریم آتش به جان جنگل بیفتد، نه می‌گذاری...

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
2023-08-14T13:07:53+03:30
شبکه‌های اجتماعی این روزها چالش‌هایی را رواج می‌دهند که مبنای علمی ندارند، دنبال جذب مخاطب هستند و سعی دارند القا کنند: «شما تنها با شرکت در چالش‌ها، به یک ا...

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!
2023-08-12T13:01:13+03:30
همسایگان زندان «رجایی شهر» بعد از تخلیه از این ندامتگاه، بیش از آنکه از سال‌ها همجواری با آن شکایت کنند، به فکر آینده بودند: «ما از مسئولان پارک و هتل نمی‌خو...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی
2023-08-07T20:23:55+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!
2023-08-07T15:57:38+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر
2023-08-01T14:43:59+03:30
روزنامه «جوان» در گزارشی به ماجرای جر و بحث اخیر نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با کاربران توئیتری پرداخت.

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-29T00:24:02+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-26T10:37:22+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»
2023-07-26T09:43:56+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید که نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!
2023-07-23T11:03:54+03:30
«مجید دستانی» از 12سال ماشین‌نویسی در محرم می‌گوید که با رفقایش، خودروها را با خط خوش مزین به نام اباعبدالله(ع) می‌کنند،خودروهایی که تا مدت‌ها مثل بیلبوردهای...

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!
2023-07-20T12:18:55+03:30
روزنامه «همشهری» در گزارشی به تبلیغات اخیر برخی شرکت‌ها برای اعطای وام بدون ضامن پرداخت و ابعاد غیرقانونی بودن آن را شفاف کرد، این گزارش همچنین توضیحاتی دربا...

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 
2023-07-20T11:38:56+03:30
خودرو را پارک کردم و به محل گودبرداری برگشتم و پرسیدم اینجا قبلاً پمپ بنزین نبود؟ جوابشان حافظه تصویری‌ام را تأیید کرد: «پمپ بنزین بود! دیگر نیست؛ حالا قرار ...

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
2023-07-19T13:19:04+03:30
می‌گویند نوشیدن چای داغ در لیوان‌های پلاستیکی احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد؛ اعتراضی نیست! فقط ای کاش طعم چای بعد از روضه را عوض نکند. کافی است چای...

بازندگان کنکور!

بازندگان کنکور!
2023-07-16T13:07:00+03:30
روزنامه «جام جم» در گزارشی به تاثیر شرایط جغرافیایی و شکاف طبقات اجتماعی بر قبولی رشته‌های دانشگاهی در دهک‌های مختلف جامعه پرداخته و از دهک‌های ضعیف به عنوان...

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش
2023-07-16T13:06:59+03:30
پیر و جوان ندارد، تقریباً همه باندی به چشم دارند و دستی به در و دیوار! اینجا همه درد چشم دارند؛ درد بینایی! و ضیا با تخصص خود به چشم‌ها نور روشنایی می‌بخشد، ...

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
2023-07-16T10:54:01+03:30
روزنامه «همشهری» به سراغ یکی از محله‌های تهران رفت که در آن دختران دهه هشتادی با برگزاری مراسم عروسی از آغاز سنین نوجوانی باعث و بانی امر خیر می‌شوند. ​​​​​​​

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
2023-07-11T14:22:15+03:30
تاجیک، تمام روز لحظه‌ای استراحت نکرده و در مسیر شلوغ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» خدمت کرده اما در دل حسرت می‌خورد که کاش تمام شیعیان دنیا می‌توانستند در جشن بزرگ ام...

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!
2023-07-07T14:28:52+03:30
حرف آخر را یکی از خادمان می‌زند: «یادتان نرود؛ قرار است یکی از بزرگ‌ترین کارهای دنیا را انجام بدهیم. تا صبح شنبه کسی حرف از خواب و خوراک نزند، بعد از مراسم ه...

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
2023-07-06T12:22:13+03:30
حسن صلواتی چند سالی است که با همراهی دوستان عکاس و هنرمندش یک حرکت جذاب را شروع کرده است؛ فروش عکس‌ها به نفع بچه‌های محروم! امسال هم سفره پیتزای آنها به عشق ...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T14:22:10+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T09:42:14+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران
2023-06-28T08:48:35+03:30
اواخر خرداد هر سال با پایان مهلت کارت‌های آمایش، حساب‌ بانکی مهاجران افغانستانی برای مدتی نامعلوم مسدود می‌شود؛ اقدامی که بیش از یک دستورالعمل مدیریتی، اعمال...

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
2023-06-27T01:41:38+03:30
سال‌های زیادی از زمانی که به اسماعیل‌نژاد می‌گفتند «قدت کوتاه است، به درد دویدن نمی‌خوری» می‌گذرد اما او امروز رکورددار دوی سرعت در ایران است و رویای کسب مدا...

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
2023-06-11T12:21:13+03:30
«عکاس خبری دشمن کسی نیست! باید به این آگاهی برسیم که عکاس، ثبت‌کننده تاریخ است و قرار نیست نگاه پررنگ سیاسی داشته باشد، دغدغه جدی عکاسان این است که در هر شرا...

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان  با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم
2023-06-11T00:00:47+03:30
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت غنی‌سازی‌های با خلوص بالا برای این صورت گرفته تا تحریم‌ها لغو شوند، هدف قانونگذار هم همین بوده که اقدام راهبردی برای ل...

چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟

چرا راه آهن رشت  - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟
2023-05-18T11:13:51+03:30
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفق...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)