میرنیوز

سربازی به پیش

سربازی به پیش 2021-04-21T16:29:09+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، وطن امروز نوشت: طی ماه‌های گذشته بحث سرباز و سربازی یکی از موضوعات مهم و مطرح در سطح افکار عمومی بوده است. هم از سوی نمایندگان مجلس و هم در ستادکل نیروهای مسلح درباره بروزرسانی خدمت سربازی با در نظرگرفتن منافع سربازان و نیز کاربردی شدن خدمت وظیفه عمومی مباحثی مطرح شده است.

یکی از مهم‌ترین مباحث موجود در این زمینه موضوع حقوق و مزایای سربازان است. بر همین اساس سال گذشته با افزایش حقوق سربازان، فیش‌های حقوقی آنان مقداری بیشتر از قبل شد و رقم‌های پرداختی به آنان با توجه به شرایط خدمتی، روندی رو به رشد داشت اما به گفته سردار سرتیپ پاسدار شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح که با «وطن‌امروز» گفت‌وگو کرده بود، این ارقام با وجود رشد، پاسخگوی نیازهای اولیه سربازان نبود. وی گفت: «در حوزه سربازی مشکلاتی وجود دارد. نخستین مشکل آن است که حق و حقوق سربازان به صورت کامل داده نمی‌شود که این می‌تواند به خاطر مشکلات اقتصادی کشور یا نبود اعتبارات لازم باشد. با پیگیری‌های ستاد کل، دولت و مجلس در سال‌های ۹۸ و ۹۹ کمک‌هایی را در این زمینه داشتند و حدود ۳۵ درصد به حقوق سربازان اضافه شد، همچنین این قول نیز داده شده که در سال جاری هم این حقوق حتی افزایش یابد. واقعیت امر این است که با همه افزایش‌های داده شده، این حقوق پاسخگوی کرایه رفت‌وآمد سربازها هم نمی‌شود. ما می‌گوئیم بیایید تعهد کنید که حق و حقوق سربازها را بدهید، حرفه‌ای کردن آنها با ما».

دغدغه معیشتی سربازان نه‌تنها در نیروهای مسلح بلکه به صورت ویژه سال گذشته مدنظر مجلس شورای اسلامی نیز قرار گرفت؛ کمیسیون تلفیق وارد میدان شد تا خبرهای خوشی را برای سربازان در سال ۱۴۰۰ رقم بزند. در همین رابطه بهمن‌ماه سال گذشته سیدمحسن دهنوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «در جلسه پرچالش کمیسیون تلفیق تصویب کردیم حقوق و مزایای سربازان در سال آینده معادل ۷۵ درصد یک پایور (همان چیزی که در قانون پیش‌بینی شده) و چند برابر امسال شود؛ حق سرباز را باید بدون منت به او بدهیم و سپاسگزارش باشیم».

حقوق ۱ تا ۴ میلیونی برای سربازان

با ورود به سال ۱۴۰۰ و همزمان با سررسید نخستین پرداخت حقوق سربازان در این سال با همت ستاد کل نیروهای مسلح و مجلس شورای اسلامی، خبرهای خوشی از افزایش حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰ مخابره شده و قرار است امسال حقوق ماهانه سربازان وظیفه بسیار بیشتر از قبل شود. در همین رابطه ستاد کل نیروهای مسلح (اداره سرمایه انسانی سرباز) در اطلاعیه‌ای این افزایش حقوق کارکنان وظیفه در سال جاری را مورد تأیید قرار داده و آورده است: «با تلاش مجدانه مسؤولان امر و همکاری بسیار خوب مجلس و سازمان برنامه و بودجه کشور حقوق کارکنان وظیفه در سال جاری افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

بر این اساس میانگین حقوق سربازان از ۴۴۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته و در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به کارکنان موصوف در مناطق عادی یک میلیون و ۵۰ هزار تومان و حداکثر آن ۴ میلیون تومان در مناطق عملیاتی است.

به کارکنان وظیفه متأهل و کارکنان وظیفه نخبه حقوقی معادل ۱۰۰ درصد مبنای قانون خدمت وظیفه عمومی پرداخت می‌شود که حداقل آن در مناطق عادی ۲ میلیون تومان است و در سایر مناطق نیز علاوه بر حقوق، فوق‌العاده‌ها نیز به آن اضافه می‌شود. به همه کارکنان وظیفه شاغل در مناطق عملیاتی و کمتر توسعه‌یافته به تناسب، فوق‌العاده عملیاتی و فوق‌العاده بدی آب و هوا پرداخت می‌شود که در سال جاری مبلغ آن نیز افزایش داشته است. هزینه سفر کارکنان وظیفه بر مبنای بعد مسافت محل سکونت تا محل خدمت به صورت ماهانه و بر مبنای قانون محاسبه و پرداخت می‌شود. هم‌اکنون حقوق پرداختی به کارکنان وظیفه با توجه به افزایش اعتبار پیش‌بینی شده معادل ۷۲ درصد حقوق تعیین شده در قانون خدمت وظیفه عمومی بود که انتظار می‌رود کسری اعتبار با حمایت مجلس محترم شورای اسلامی و دولت محترم در سال آینده جبران شود».

رشد ۷۲ درصدی اعتبار حقوق سربازان

با توجه به ارقام مطرح‌شده درباره حقوق سربازان و رشد چشمگیر آن، بخش عمده‌ای از دغدغه جوانان برای مواجهه با مقوله سربازی از بین خواهد رفت. در همین رابطه امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» با اشاره به اجرایی شدن قانون افزایش حقوق نیروهای وظیفه گفت: مشکلات معیشتی سربازان وظیفه با افزایش چشمگیر حقوق حل و انگیزه آنها برای خدمت بیشتر خواهد شد. وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های به عمل آمده در سال‌های ۹۸ و ۹۹ عمده مطالبات و مشکلات سربازان وظیفه مربوط به افزایش حقوق آنها بوده است، گفت: عادلانه شدن حقوق سربازان وظیفه ضرورتی بود که باید عملیاتی می‌شد که خوشبختانه مورد بررسی قرار گرفت و با پیگیری‌های ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت مجلس و سازمان برنامه و بودجه به مرحله اجرا درآمد.

رحیمی‌پور با بیان اینکه اعتبارات اختصاص‌یافته به حقوق سربازان رشد ۷۲ درصدی داشته است، ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه با درخواست نمایندگان مجلس و پیگیری‌های ستاد کل نیروهای مسلح همراهی لازم را داشت و هم‌اکنون شاهد هستیم که اعتبارات بودجه برای پرداخت حقوق سربازان رشد چشمگیری داشته است و نخستین حقوق سربازان با تعرفه جدید پرداخت و به حساب‌شان واریز شد.

وی افزود: سربازان وظیفه در بخش‌های مربوط به خوراک، پوشاک و نگهداشت، هزینه‌های زیادی متحمل می‌شوند که با افزایش حقوق این دغدغه تا حدودی رفع می‌شود و آنان می‌توانند با چالش کمتری دوران خدمت را سپری کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: افزایش حقوق کارکنان وظیفه علاوه بر خوشایندسازی در طول دوران خدمت می‌تواند تأثیر بسزایی بر ترغیب مشمولان غایب و فراری برای انجام وظیفه عمومی داشته باشد. وی گفت: برخی سربازان در نقاط دوردست و مرزی یا مناطق صعب‌العبور و بد آب و هوا در حال خدمت هستند که حقوق آنها برای تأمین هزینه حمل‌ونقل هم کفایت نمی‌کرد اما اکنون با اعمال تعرفه‌های جدید در حقوق آنها بخشی از نیازهای مالی‌شان تأمین خواهد شد، همچنین برای آن دسته از نیروهای وظیفه که متأهل هستند، در دور جدید سقف مناسبی از حقوق در نظر گرفته شده است.

اعتبار ۷۶۰۰ میلیاردی سربازی در بودجه ۱۴۰۰

سیدمحسن دهنوی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به افزایش حقوق سربازان، گفت: بر اساس قانون باید ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق یک پایور به یک سرباز پرداخت شود، هر چند این قانون چند سال بود که وجود داشت اما به علت عدم تأمین منابع مورد نیاز این بخش در بودجه سنواتی، این قانون اجرا نمی‌شد. نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: در گذشته به سربازان دارای مدرک تحصیلی دیپلم تنها مبلغ ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شد، این در حالی است که حداقل باید ۴ برابر بیشتر از این مبلغ به آنها پرداخت می‌شد.

وی تصریح کرد: ما امسال در زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس، اعتبارات لازم برای اجرای این قانون را افزایش دادیم، کما اینکه دولت در این لایحه تنها ۲ هزار میلیارد تومان برای حقوق سربازان تعیین کرده بود اما ما این مبلغ را برای تأمین البسه و حقوق سربازان به ۷,۶۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم.

دهنوی خاطرنشان کرد: این افزایش حقوق باید از فروردین‌ماه اجرا می‌شد ولی دولت این مصوبه را به بهانه کمبود منابع مالی و اینکه پرداخت حقوق سربازان در اولویت‌مان نیست، اجرا نکرد اما ما بر آن تاکید کردیم و افزایش اعتبارات این بخش را در تبصره ۱۴ گنجاندیم ولی باز هم دولت بهانه آورد که این تبصره مربوط به هدفمندسازی یارانه‌هاست، بنابراین امکان پرداخت حقوق سربازان با استفاده از منابع مالی این بخش وجود ندارد.

وی افزود: ما روز یکشنبه این موضوع را مجدد پیگیری کردیم کما اینکه بنده در جلسه صحن علنی نیز در این مورد به رئیس‌جمهور اخطار قانون اساسی دادم، ضمن اینکه ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این زمینه کمک زیادی به ما کرد و در نهایت روز گذشته در پی تماسی که با این ستاد داشتم، متوجه شدم این مشکل حل شده و دولت البته با اکراه قبول کرده است که این مصوبه مجلس را اجرا کند.

تلاش مجلس برای رفاه سربازان

حسین نوش‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» با اشاره به افزایش ۴ برابری حقوق کارکنان وظیفه گفت: این میزان افزایش حقوق تأثیر بسزایی در رفاه نسبی سربازان در طول دوران خدمت ایجاد می‌کند. وی با بیان اینکه این طرح با تلاش مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی و تلفیق مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح به ثمر رسید، ادامه داد: فردی که به خدمت سربازی می‌آید، بهترین دوران عمر خود را برای وظیفه عمومی سپری می‌کند، لذا ضروری است وی تأمین مالی مناسبی شود تا پاسخگوی نیازهایش باشد. نوش‌آبادی با بیان اینکه هم‌اکنون ۳ میلیون سرباز غایب داریم، افزود: با افزایش حقوق صورت‌گرفته، بی‌تردید انگیزه بسیاری برای آن دسته از مشمولان غایبی که دلیل غیبت‌شان بعضاً مالی و معیشتی است، ایجاد می‌شود تا به خدمت سربازی بیایند. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط اقتصادی کنونی یک تا ۴ میلیون تومان حقوق برای سربازان رقم رضایت‌بخشی است که می‌توان این رقم را برای سال‌های آینده افزایش داد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
2023-09-07T17:16:53+03:30
«هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم. زندگی‌مان مال امام حسین(ع) است. این کار هم بساط هر سال است، این مغازه پدرمان است که خادم و عاشق امام حسین (ع) بود. ما هم ...

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!
2023-09-04T15:36:59+03:30
فیلتر کردن بسترهای مختلف فضای مجازی در سطح جهان مسئله تازه‌ای نیست؛ از جنوب غرب آسیا که شدت فیلترینگ در آن بیشتر است گرفته تا چند قاره آن طرف‌تر در کشور کانادا.

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!
2023-09-03T13:30:14+03:30
هنگام تماشای اعزام زائران افغانستانی اشک می‌ریختند؛ گویا دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند و انگار بدرقه اربعینی‌ها، به مناسک جاماندگان تبدیل شده باشد، جاماندگ...

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
2023-08-26T10:01:16+03:30
«مشکل زائران افغانستانی ارتباط چندانی به ایران ندارد؛ مربوط به دولت افغانستان است که اربعین برایش در اولویت نیست و متولی دولتی برای زیارت اربعین ندارد، بنابر...

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
2023-08-15T14:21:28+03:30
حبیب‌الله حاجی‌زاده، سال‌ها است بدون اینکه کسی از او بخواهد یا حقوقی دریافت کند از جنگل‌ها مراقبت می‌کند: «ما نه می‌گذاریم آتش به جان جنگل بیفتد، نه می‌گذاری...

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
2023-08-14T13:07:53+03:30
شبکه‌های اجتماعی این روزها چالش‌هایی را رواج می‌دهند که مبنای علمی ندارند، دنبال جذب مخاطب هستند و سعی دارند القا کنند: «شما تنها با شرکت در چالش‌ها، به یک ا...

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!
2023-08-12T13:01:13+03:30
همسایگان زندان «رجایی شهر» بعد از تخلیه از این ندامتگاه، بیش از آنکه از سال‌ها همجواری با آن شکایت کنند، به فکر آینده بودند: «ما از مسئولان پارک و هتل نمی‌خو...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی
2023-08-07T20:23:55+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!
2023-08-07T15:57:38+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر
2023-08-01T14:43:59+03:30
روزنامه «جوان» در گزارشی به ماجرای جر و بحث اخیر نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با کاربران توئیتری پرداخت.

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-29T00:24:02+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-26T10:37:22+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»
2023-07-26T09:43:56+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید که نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!
2023-07-23T11:03:54+03:30
«مجید دستانی» از 12سال ماشین‌نویسی در محرم می‌گوید که با رفقایش، خودروها را با خط خوش مزین به نام اباعبدالله(ع) می‌کنند،خودروهایی که تا مدت‌ها مثل بیلبوردهای...

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!
2023-07-20T12:18:55+03:30
روزنامه «همشهری» در گزارشی به تبلیغات اخیر برخی شرکت‌ها برای اعطای وام بدون ضامن پرداخت و ابعاد غیرقانونی بودن آن را شفاف کرد، این گزارش همچنین توضیحاتی دربا...

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 
2023-07-20T11:38:56+03:30
خودرو را پارک کردم و به محل گودبرداری برگشتم و پرسیدم اینجا قبلاً پمپ بنزین نبود؟ جوابشان حافظه تصویری‌ام را تأیید کرد: «پمپ بنزین بود! دیگر نیست؛ حالا قرار ...

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
2023-07-19T13:19:04+03:30
می‌گویند نوشیدن چای داغ در لیوان‌های پلاستیکی احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد؛ اعتراضی نیست! فقط ای کاش طعم چای بعد از روضه را عوض نکند. کافی است چای...

بازندگان کنکور!

بازندگان کنکور!
2023-07-16T13:07:00+03:30
روزنامه «جام جم» در گزارشی به تاثیر شرایط جغرافیایی و شکاف طبقات اجتماعی بر قبولی رشته‌های دانشگاهی در دهک‌های مختلف جامعه پرداخته و از دهک‌های ضعیف به عنوان...

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش
2023-07-16T13:06:59+03:30
پیر و جوان ندارد، تقریباً همه باندی به چشم دارند و دستی به در و دیوار! اینجا همه درد چشم دارند؛ درد بینایی! و ضیا با تخصص خود به چشم‌ها نور روشنایی می‌بخشد، ...

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
2023-07-16T10:54:01+03:30
روزنامه «همشهری» به سراغ یکی از محله‌های تهران رفت که در آن دختران دهه هشتادی با برگزاری مراسم عروسی از آغاز سنین نوجوانی باعث و بانی امر خیر می‌شوند. ​​​​​​​

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
2023-07-11T14:22:15+03:30
تاجیک، تمام روز لحظه‌ای استراحت نکرده و در مسیر شلوغ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» خدمت کرده اما در دل حسرت می‌خورد که کاش تمام شیعیان دنیا می‌توانستند در جشن بزرگ ام...

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!
2023-07-07T14:28:52+03:30
حرف آخر را یکی از خادمان می‌زند: «یادتان نرود؛ قرار است یکی از بزرگ‌ترین کارهای دنیا را انجام بدهیم. تا صبح شنبه کسی حرف از خواب و خوراک نزند، بعد از مراسم ه...

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
2023-07-06T12:22:13+03:30
حسن صلواتی چند سالی است که با همراهی دوستان عکاس و هنرمندش یک حرکت جذاب را شروع کرده است؛ فروش عکس‌ها به نفع بچه‌های محروم! امسال هم سفره پیتزای آنها به عشق ...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T14:22:10+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T09:42:14+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران
2023-06-28T08:48:35+03:30
اواخر خرداد هر سال با پایان مهلت کارت‌های آمایش، حساب‌ بانکی مهاجران افغانستانی برای مدتی نامعلوم مسدود می‌شود؛ اقدامی که بیش از یک دستورالعمل مدیریتی، اعمال...

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
2023-06-27T01:41:38+03:30
سال‌های زیادی از زمانی که به اسماعیل‌نژاد می‌گفتند «قدت کوتاه است، به درد دویدن نمی‌خوری» می‌گذرد اما او امروز رکورددار دوی سرعت در ایران است و رویای کسب مدا...

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
2023-06-11T12:21:13+03:30
«عکاس خبری دشمن کسی نیست! باید به این آگاهی برسیم که عکاس، ثبت‌کننده تاریخ است و قرار نیست نگاه پررنگ سیاسی داشته باشد، دغدغه جدی عکاسان این است که در هر شرا...

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان  با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم
2023-06-11T00:00:47+03:30
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت غنی‌سازی‌های با خلوص بالا برای این صورت گرفته تا تحریم‌ها لغو شوند، هدف قانونگذار هم همین بوده که اقدام راهبردی برای ل...

چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟

چرا راه آهن رشت  - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟
2023-05-18T11:13:51+03:30
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفق...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)