میرنیوز

مجاهد قدسی

مجاهد قدسی 2021-04-20T10:09:14+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، وطن امروز نوشت: مراسم تشییع پیکر سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه صبح روز گذشته در ستاد فرماندهی سپاه پاسداران برگزار شد. مراسم اقامه نماز بر پیکر سردار شهید حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با حضور آیت‌الله موحدی کرمانی در ستاد فرماندهی سپاه پاسداران برگزار شد. سردار محمد شیرازی، رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا در مراسم تشییع پیکر شهید حجازی پیام تسلیت مقام معظم رهبری را قرائت کرد. در این مراسم علاوه بر خانواده شهید، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه، حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، سرلشکر صفوی دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا، سردار شیرازی رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا، سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه و جمعی دیگر از مقامات کشوری و لشکری حضور داشتند. امروز نیز مراسم تشییع این سردار مجاهد به واسطه شرایط کرونایی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت محدود در اصفهان برگزار می‌شود و پس از آن در گلستان شهدای این شهر تدفین خواهد شد.

کابوس صهیونیست‌ها

سردار سیدمحمد حسین‌زاده‌حجازی متولد ۱۳۳۵ در اصفهان، از جمله فرماندهان باسابقه سپاه بود که از همان ابتدای تأسیس سپاه، به عضویت آن درآمد. به گزارش تسنیم، این فرمانده مجاهد در دوران دفاع‌مقدس مسؤولیت‌هایی نظیر ریاست ستاد سپاه منطقه دوم کشوری، جانشینی سپاه منطقه ۴ کشور و جانشینی قرارگاه عملیاتی سلمان در جبهه میانی را داشت و پس از آن تا پایان دفاع‌مقدس به‌عنوان جانشین قرارگاه عملیاتی قدس سپاه مشغول خدمت شد. سردار حجازی فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه تهران، دانش‌آموخته دکترای دانشکده عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک و عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) بود. پس از پایان دفاع‌مقدس سردار حجازی معاون هماهنگ‌کننده نیروی مقاومت بسیج شد تا اینکه سال ۷۶ به فرماندهی این نیرو برگزیده شد و تا سال ۸۶ نیز در این سمت باقی ماند. دوران ۱۰ ساله فرماندهی سردار حجازی در نیروی مقاومت بسیج یکی از بهترین دوران‌های این نیرو محسوب می‌شود. پس از آن با حکم فرماندهی معظم کل قوا، رئیس ستاد مشترک و معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل سپاه شد و تا سال ۸۷ در این سمت باقی ماند تا اینکه در آن سال به سمت جانشین فرمانده کل سپاه برگزیده شد و همزمان جانشین فرمانده سپاه در قرارگاه ثارالله تهران نیز بود. سردار حجازی سال ۸۸ به ستادکل نیروهای مسلح رفت و جایگزین سردار نقدی در معاونت آماد و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح شد. پس از آن سردار حجازی به فرماندهی سپاه لبنان منصوب شد و تا ۱۳۹۸ در این جایگاه خدمات ویژه‌ای در راستای تقویت جبهه مقاومت انجام داد. این شهید بزرگوار در جریان جنگ سوریه نیز کنار شهید سپهبد سلیمانی اقدامات تأثیرگذاری را در راستای مبارزه با تروریسم تکفیری انجام داد. نقش‌آفرینی در تقویت حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت از درخشان‌ترین نقاط کارنامه این شهید بزرگوار است که موجب شد طی سال‌های اخیر صهیونیست‌ها برنامه ترور وی را در دستور کار خود داشته باشند. پس از شهادت سردار سلیمانی و با پیشنهاد سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار حجازی ۳۰ دی‌ماه سال ۹۸ با حکم سرلشکر سلامی فرمانده‌کل سپاه به‌ عنوان جانشین نیروی قدس سپاه منصوب شد.

شادی صهیونیست‌ها زودگذر است

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در این مراسم اظهار داشت: سردار سرلشکر شهید سیدمحمد حسین‌زاده‌حجازی پس از بیش از ۴۰ سال مجاهدت پیوسته و حرکت در صراط مستقیم الهی و پس از تجربه میدان‌های سخت و اثرگذاری‌های تعیین‌کننده در بنای عظیم مقاومت اسلامی از جبهه‌های دفاع‌مقدس تا جبهه‌های مقاومت در شرق مدیترانه، به آرزوی بزرگ خود که معراج به عرش اعلی و روزی‌خواری نزد پروردگار بزرگ است، نائل آمد. وی افزود: سردار عزیز ما مشتاقانه به دیدار فرماندهان و رزمندگان شهید دوره‌های سخت جهاد و مقاومت پیوست و به عهد خویش با خدای بزرگ وفا کرد. سردار حجازی که در کلمات بسیار زیبا و دقیق و جامع رهبر عظیم‌الشأن انقلاب، شخصیتش به تصویر کشیده شد، امتدادی بود از شهیدان بزرگ دوران پرشکوه دفاع. او وارث اولیا و صلحا و شهدای بزرگ است. او وارث و امتداد شهید بزرگ سپهبد و سپهسالار نبرد با استکبار، حاج‌قاسم سلیمانی است. او وارث شهید حاج‌احمد کاظمی است، وارث شهیدان حسن باقری، مهدی باکری، حسین خرازی، ردانی‌پور، همت و هزاران شهید دیگر است. فرمانده کل سپاه با اشاره به دوره حضور سردار حجازی در فرماندهی نیروی مقاومت بسیج، اظهار داشت: او کسی بود که نهال‌های مقاومت را به مدت ۱۰ سال در سرزمین احساس و ایمان و باور ملت ایران کاشت و نیروی مقاومت بسیج محصول مجاهدت‌های ۱۰ ساله این فرمانده باتدبیر بود. وی با بیان اینکه افق‌های بلند جهاد شهید حجازی به مرزهای ایران ختم نشد، گفت: او به لبنان رفت و در آنجا به کمک سید مقاومت حضرت حجت‌الاسلام سیدحسن نصرالله و فرزندان امت اسلام، حزب‌الله مقتدر شتافت و در آنجا نقشه قدرت حزب‌الله را برای شکست دادن قطعی صهیونیست‌ها تکمیل کرد. سرلشکر سلامی ادامه داد: او به همراه برادران حزب‌الله شرایط را برای در هم شکستن رژیم پوسیده صهیونیستی فراهم کرد. صهیونیست‌ها او را در فهرست ترور خود قرار داده بودند و به دنبال موقعیتی بودند تا بتوانند بر این فرمانده بزرگ یورش ببرند. وی با تاکید بر اینکه به ظاهر جایگزین کردن شخصیت‌های این‌چنین بسیار سخت است اما همیشه ما با امید به آینده روشن زندگی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: آن زمان که استکبار، فرزند این امت حاج‌قاسم سلیمانی را در عراق به شهادت رساند، تصور قدرت‌های شیطانی این بود که مشعل مقاومت خاموش شد و بیرق آن به زمین می‌افتد اما وقتی مردان بزرگی همانند سردار قاآنی و سردار حجازی درفش مقاومت پرافتخار قاسم را در دست گرفتند، دوباره مستکبران پژمرده شدند. جریان مقاومت ادامه یافت و شکست‌های روزافزون بر جبهه دشمن تحمیل و پیروزی دوباره خلق شد. فرمانده کل سپاه گفت: امروز هم که پرچم از دست سردار حجازی جابه‌جا می‌شود، باز هم به دست فرزند برومند دیگری از این امت اسلامی قرار می‌گیرد و راه ادامه دارد. سرلشکر سلامی اظهار داشت: به صهیونیست‌ها هم می‌گوئیم، شنیدم که شادمانند. بله! وقتی امام حسین را در کربلا شهید کردند، آل‌زیاد و آل‌مروان به فرح افتادند. اما به صهیونیست‌ها می‌گوئیم این شادی شما بسیار زودگذر است. شما ناپدید خواهید شد به دست امتی که شما آنها را از سرزمین‌شان اخراج کرده‌اید. وی خطاب به صهیونیست‌ها گفت: شاد نباشید، ما راه را ادامه می‌دهیم و هیچ‌کس این جبهه را ترک نخواهد کرد و سنگرها همیشه پر است از مردانی که زره‌شان پشت ندارد و شمشیرها در دست جوانان امت اسلام از نیام کشیده شده است و این راه تا پایان عمر همه شیاطین عالم که در مقابل اسلام ایستاده‌اند ادامه خواهد یافت.

با رفتن سردار حجازی یک بار دیگر داغدار شدیم

زینب سلیمانی، دختر شهید حاج‌قاسم سلیمانی نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به عمیق بودن سابقه رفاقت مرحوم حجازی و شهید سلیمانی، اظهار داشت: ایشان بارها به من گفته بودند تحمل دوری از حاج‌قاسم را ندارند و نمی‌توانند ادامه این راه را بدون او تصور کنند. وی با بیان اینکه سردار حجازی یکی از ارزشمندترین یادگاران دفاع مقدس بودند، ادامه داد: با رفتن ایشان دل تمام اعضای خانواده حاج‌قاسم مانند روزی که خبر شهادت پدر را به ما دادند داغدار شد. زینب سلیمانی ادامه داد: با این حال مسیر جبهه مقاومت با از دست رفتن این عزیزان ارزشمند متوقف نمی‌شود و تا زمان ظهور حضرت ولیعصر (عج) این مسیر ادامه خواهد داشت.

عوارض شیمیایی علت اصلی شهادت سردار حجازی است

سخنگوی سپاه طی گفت‌وگو با شبکه خبر پیرامون علت درگذشت سردار حجازی، اظهار داشت: این شهید بزرگوار در دفاع‌مقدس شیمیایی شد و از این عوارض رنج می‌برد. در چند ماه قبل هم مبتلا به کرونا شدند که بهبود یافتند. سخنگوی سپاه با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون پزشکی جهت تعیین علت فوت سردار حجازی در بیمارستان بقیه‌الله تهران، گفت: در جلسه کمیسیونی که دیشب در بیمارستان بقیه‌الله برگزار شد، عوارض شیمیایی عمده‌ترین دلیل پیوستن ایشان به یاران شهیدش اعلام شد. این کمیسیون به اعتبار جانباز شیمیایی بودن سردار حجازی و محرز بودن تأثیرات جانبازی در به شهادت رسیدن، ایشان را رسماً به عنوان شهید معرفی کردند. سردار شریف تصریح کرد: گردش کار برای ارتقای درجه سردار حجازی در حال انجام است. وی با اشاره به جایگاه شهید حجازی در جبهه مقاومت تاکید کرد: شهید حجازی در ۸ سال آخر عمر مبارک‌شان به واسطه حضور در جبهه مقاومت برای صهیونیست‌ها چهره‌ای نام آشناتر بودند و سال‌ها بود که صهیونیست‌ها به دنبال ترور ایشان بودند؛ از دیشب که خبر به شهادت رسیدن ایشان منتشر شد، این موضوع از رویکرد رسانه‌های آنها کاملاً مشخص است. تعبیر یکی از این رسانه‌ها این است که «یکی از سرسخت‌ترین و مدبرترین نیروهایی که مقابل رژیم صهیونیستی بود در گذشت» و آنها ارزش و اهمیت شخصیت سردار حجازی را برای جبهه مقاومت و امت اسلامی بخوبی درک کردند. سخنگوی سپاه همچنین با اشاره به حضور شهید حجازی در کنار شهید سلیمانی در محور مقاومت، خاطرنشان کرد: حضور شهید حجازی در کنار سردار سلیمانی تجربه بسیار گران‌سنگی برای ایشان بود و یکی از دلایل اصرار سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس برای حضور ایشان در سمت جانشینی نیروی قدس نیز دقیقاً همین موضوع بود.

پیام رهبران مقاومت به رهبر انقلاب

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی شهادت سرتیپ پاسدار سیدمحمد حسین‌زاده‌حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت گفت. بر اساس گزارش «المنار»، در این پیام آمده است: رفتن وی زمانی که در اوج جهاد خود قرار داشت و نیز در زمانی که محور مقاومت به وجود مبارک او نیاز داشت، باعث اندوه ما شد. سیدحسن نصرالله در ادامه سردار حجازی را برادری بزرگ و تکیه‌گاهی محکم خواند و افزود، وی در اخلاق یک الگو بود و اندیشه‌ای درخشان و تجربه‌ای قابل توجه داشت. وی افزود سردار حجازی در این سال‌های سخت و سرنوشت‌ساز برای منطقه و مقاومت، یک دوست و رفیق مخلص برای سردار شهید «قاسم سلیمانی» بود. دبیرکل حزب‌الله ۲ پیام تسلیت جداگانه نیز به سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه فرستاد. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) هم در پیامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی درگذشت سردار حجازی را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است: ما در جنبش حماس ضمن تسلیت خالصانه خدمت حضرتعالی، فرماندهی نیروی قدس، خانواده بزرگوار ایشان و عموم ملت دوست و برادر ایران، از مواضع گرانقدر ایشان در حمایت از ملت و مقاومت قهرمان فلسطین و نقش بارز ایشان در همبستگی با ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن تقدیر کرده و ارج می‌نهیم. رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس خبرگان رهبری، وزیر امور خارجه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، فرمانده نیروی زمینی سپاه، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس دیوان محاسبات نیز در پیام‌هایی جداگانه درگذشت این سردار مجاهد را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت سردار حجازی

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت سردار پرافتخار سیدمحمد حجازی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با تأسف فراوان خبر درگذشت سردار پرافتخار، سردار سیدمحمد حجازی رضوان‌الله‌علیه را دریافت کردم. عمری سراپا مجاهدت، فکری پویا، دلی سرشار از ایمان راستین و آکنده از انگیزه و عزم راسخ، و نیرویی یک‌سره در خدمت اسلام و انقلاب، خلاصه‌ای از شخصیت این مجاهد فی‌سبیل‌الله است. او در مسؤولیت‌های بزرگ و اثرگذار در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت کرده و در همه آنها، سربلند و موفق بوده است. فقدان او حقاً مایه تأسف و اندوه است. لازم می‌دانم به همسر گرامی و فرزندان و دیگر افراد خاندان و به دوستان و همکاران ایشان صمیمانه تسلیت عرض کنم و صبر و تسلا برای آنان از خداوند متعال مسألت نمایم. رحمت و مغفرت و رضوان الهی بر این برادر فقید باد.

سیدعلی خامنه‌ای / ۳۰ فروردین ۱۴۰۰

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
2023-09-07T17:16:53+03:30
«هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم. زندگی‌مان مال امام حسین(ع) است. این کار هم بساط هر سال است، این مغازه پدرمان است که خادم و عاشق امام حسین (ع) بود. ما هم ...

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!
2023-09-04T15:36:59+03:30
فیلتر کردن بسترهای مختلف فضای مجازی در سطح جهان مسئله تازه‌ای نیست؛ از جنوب غرب آسیا که شدت فیلترینگ در آن بیشتر است گرفته تا چند قاره آن طرف‌تر در کشور کانادا.

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!
2023-09-03T13:30:14+03:30
هنگام تماشای اعزام زائران افغانستانی اشک می‌ریختند؛ گویا دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند و انگار بدرقه اربعینی‌ها، به مناسک جاماندگان تبدیل شده باشد، جاماندگ...

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
2023-08-26T10:01:16+03:30
«مشکل زائران افغانستانی ارتباط چندانی به ایران ندارد؛ مربوط به دولت افغانستان است که اربعین برایش در اولویت نیست و متولی دولتی برای زیارت اربعین ندارد، بنابر...

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
2023-08-15T14:21:28+03:30
حبیب‌الله حاجی‌زاده، سال‌ها است بدون اینکه کسی از او بخواهد یا حقوقی دریافت کند از جنگل‌ها مراقبت می‌کند: «ما نه می‌گذاریم آتش به جان جنگل بیفتد، نه می‌گذاری...

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
2023-08-14T13:07:53+03:30
شبکه‌های اجتماعی این روزها چالش‌هایی را رواج می‌دهند که مبنای علمی ندارند، دنبال جذب مخاطب هستند و سعی دارند القا کنند: «شما تنها با شرکت در چالش‌ها، به یک ا...

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!
2023-08-12T13:01:13+03:30
همسایگان زندان «رجایی شهر» بعد از تخلیه از این ندامتگاه، بیش از آنکه از سال‌ها همجواری با آن شکایت کنند، به فکر آینده بودند: «ما از مسئولان پارک و هتل نمی‌خو...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی
2023-08-07T20:23:55+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!
2023-08-07T15:57:38+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر
2023-08-01T14:43:59+03:30
روزنامه «جوان» در گزارشی به ماجرای جر و بحث اخیر نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با کاربران توئیتری پرداخت.

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-29T00:24:02+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-26T10:37:22+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»
2023-07-26T09:43:56+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید که نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!
2023-07-23T11:03:54+03:30
«مجید دستانی» از 12سال ماشین‌نویسی در محرم می‌گوید که با رفقایش، خودروها را با خط خوش مزین به نام اباعبدالله(ع) می‌کنند،خودروهایی که تا مدت‌ها مثل بیلبوردهای...

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!
2023-07-20T12:18:55+03:30
روزنامه «همشهری» در گزارشی به تبلیغات اخیر برخی شرکت‌ها برای اعطای وام بدون ضامن پرداخت و ابعاد غیرقانونی بودن آن را شفاف کرد، این گزارش همچنین توضیحاتی دربا...

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 
2023-07-20T11:38:56+03:30
خودرو را پارک کردم و به محل گودبرداری برگشتم و پرسیدم اینجا قبلاً پمپ بنزین نبود؟ جوابشان حافظه تصویری‌ام را تأیید کرد: «پمپ بنزین بود! دیگر نیست؛ حالا قرار ...

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
2023-07-19T13:19:04+03:30
می‌گویند نوشیدن چای داغ در لیوان‌های پلاستیکی احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد؛ اعتراضی نیست! فقط ای کاش طعم چای بعد از روضه را عوض نکند. کافی است چای...

بازندگان کنکور!

بازندگان کنکور!
2023-07-16T13:07:00+03:30
روزنامه «جام جم» در گزارشی به تاثیر شرایط جغرافیایی و شکاف طبقات اجتماعی بر قبولی رشته‌های دانشگاهی در دهک‌های مختلف جامعه پرداخته و از دهک‌های ضعیف به عنوان...

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش
2023-07-16T13:06:59+03:30
پیر و جوان ندارد، تقریباً همه باندی به چشم دارند و دستی به در و دیوار! اینجا همه درد چشم دارند؛ درد بینایی! و ضیا با تخصص خود به چشم‌ها نور روشنایی می‌بخشد، ...

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
2023-07-16T10:54:01+03:30
روزنامه «همشهری» به سراغ یکی از محله‌های تهران رفت که در آن دختران دهه هشتادی با برگزاری مراسم عروسی از آغاز سنین نوجوانی باعث و بانی امر خیر می‌شوند. ​​​​​​​

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
2023-07-11T14:22:15+03:30
تاجیک، تمام روز لحظه‌ای استراحت نکرده و در مسیر شلوغ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» خدمت کرده اما در دل حسرت می‌خورد که کاش تمام شیعیان دنیا می‌توانستند در جشن بزرگ ام...

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!
2023-07-07T14:28:52+03:30
حرف آخر را یکی از خادمان می‌زند: «یادتان نرود؛ قرار است یکی از بزرگ‌ترین کارهای دنیا را انجام بدهیم. تا صبح شنبه کسی حرف از خواب و خوراک نزند، بعد از مراسم ه...

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
2023-07-06T12:22:13+03:30
حسن صلواتی چند سالی است که با همراهی دوستان عکاس و هنرمندش یک حرکت جذاب را شروع کرده است؛ فروش عکس‌ها به نفع بچه‌های محروم! امسال هم سفره پیتزای آنها به عشق ...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T14:22:10+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T09:42:14+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران
2023-06-28T08:48:35+03:30
اواخر خرداد هر سال با پایان مهلت کارت‌های آمایش، حساب‌ بانکی مهاجران افغانستانی برای مدتی نامعلوم مسدود می‌شود؛ اقدامی که بیش از یک دستورالعمل مدیریتی، اعمال...

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
2023-06-27T01:41:38+03:30
سال‌های زیادی از زمانی که به اسماعیل‌نژاد می‌گفتند «قدت کوتاه است، به درد دویدن نمی‌خوری» می‌گذرد اما او امروز رکورددار دوی سرعت در ایران است و رویای کسب مدا...

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
2023-06-11T12:21:13+03:30
«عکاس خبری دشمن کسی نیست! باید به این آگاهی برسیم که عکاس، ثبت‌کننده تاریخ است و قرار نیست نگاه پررنگ سیاسی داشته باشد، دغدغه جدی عکاسان این است که در هر شرا...

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان  با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم
2023-06-11T00:00:47+03:30
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت غنی‌سازی‌های با خلوص بالا برای این صورت گرفته تا تحریم‌ها لغو شوند، هدف قانونگذار هم همین بوده که اقدام راهبردی برای ل...

چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟

چرا راه آهن رشت  - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟
2023-05-18T11:13:51+03:30
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفق...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)