میرنیوز

کفش‌های قدیمی را دور نریزید

کفش‌های قدیمی را دور نریزید 2022-07-16T09:02:03+04:30

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله: سبک زندگی آدم‌ها در عصری که در آن هستیم به گونه‌ایست که با استفاده از یک وسیله و کهنه شدن و مخصوصاً ایجاد پارگی و بروز نشانه‌هایی از این کهنگی، به فکر خرید یکی دیگر می‌افتند. ما آدم‌ها عادت کردیم که از بزرگترهای‌مان یک حرف‌هایی را بشنویم و بعد از شنیدن در دلمان بگوییم: «این برای قدیم‌ها بوده. الان که این‌طور نیست.» در همین رفتار هم اغلب انسان‌های امروزی بارها شنیده‌اند که: «قدیمی ها که اینقدر راحت جنس را دور نمی‌انداختیم. آن زمان‌ها جنس را تا آخرین نفس استفاده می‌کردیم.»

اخیراً یکی از شرکت‌های تولید کفش در ایتالیا اقدام به نوآوری جالبی کرده است. علاوه بر تولید کفش، بخش مهمی از سرمایه و نیروی انسانی و فضای کارگاهی خود را برای تعمیر و بازسازی کفش و اجناس دیگر اختصاص داده است.

کفش‌های کتانی دست‌ساز

پس از این‌که گلدن گُز با کفش های کتانی دست ساز ۵۰۰ دلاری برای خود شهرت کسب کرد، تمرکزش را به تعمیرات کفش‌ها معطوف کرده است. مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «کسی که احساس می کند از او مراقبت می شود همیشه برمی گردد.»

پادشاهان عصر، لباس‌های غیررسمی ما یعنی همین کفش‌های کتانی هستند که مدت‌هاست مواد اولیه برای دفن زباله‌های ارزان قیمت بوده اند. « Golden Goose» یک شرکت تولیدکننده کفش، به جای ادامه تولید کار خود پیشنهاد دیگری را در دستور کار خود قرار داده است. تعمیر و استفاده مجدد!

این برند که به دلیل معرفی کفش‌های کتانی ۵۰۰ دلاری دست‌سازش معروف است، اکنون تعمیرات سفارشی‌ای را در فروشگاه ارائه می‌کند که می‌تواند حدود ۱۰۰ دلار برای مصرف کننده آب بخورد.به همین دلیل با وجود قیمت های بالای محصولات، بر آن شده که به دنبال افزایش طول عمر تولیدات خود باشد.

سیلویو کامپارا، مدیر اجرایی شرکت در حالی که به پیشخوان کارگاهی در پشت بوتیک بازسازی شده برند خود تکیه داده بود، در مورد هزینه‌های چشمگیر کفش‌های کتانی گفت: «کارگران ما می توانند منحصر به فرد بودن را با دستان خود تولید کنند. کار با دست محبت می‌آفریند.»

کفش‌های قدیمی را دور نریزید

نکته جالب آنکه مشتریان این برند که کفش‌های خود را برای تعمیر به کارگاه پشت فروشگاه آورده‌اند، درکنار توضیح و نظردادن به کارگران برای طراحی کفش های ورزشی خود، می توانند از کتاب های گلدوزی و گرافیتی برای زیباکردن کفش خود الهام بگیرند.

انگیزه دادن به کارگر

کامپارا انگیزه این کسب‌وکار را توضیح می‌دهد که به کارگران ۲۰ و ۳۰ ساله خود نقش برجسته‌ای در این کار ویژه می‌دهند. در یک سالن مجهز، تیمی از پینه‌دوزهای کفش (به‌ویژه کفش‌های کتانی) را در میان چرخ‌های پولیش و ماشین‌های خیاطی چرم که دوخت می‌زنند و زیره‌ها را می‌بندند، می‌بینید.در گوشه دیگری از فروشگاه، که اولین اقدام گلدن گز برای سفارشی‌سازی بود کشوهایی از بدلیجات و ردیف‌هایی از رول‌های روبان پوشانده شده دیده می‌شود، گلدوزی‌هایی که تکه‌هایی روی شلوار جین و قلب، گل‌ها و دیگر طرح‌های عجیب و مختلف را روی کفش‌های کتانی می‌دوزند.

آقای کامپارا در حالی که یک کفش کتانی نیمه تعمیر شده را در دست گرفته و سر میخ های کفی آنکه با چکش دستی آشکار شده بود، گفت: «هدف ما تجدید شأن کارگران است.» او ادامه داد: «پیدا کردن ۲۰ جوان که می خواستند امروز به عنوان پینه دوز کار کنند، کار دشواری بود، اما آنها در نهایت متقاعد شدند که قرار است به عنوان بخشی از گروه تعمیر گلدن گز، «آینده مد» را تشکیل دهند.»

کفش‌های قدیمی را دور نریزید

در بخش گلدوزی، مشتریان تصاویر یا پیام‌هایی را انتخاب می‌کنند که قرار است با دست روی کفش‌های کتانی یا هر لباسی که انتخاب می‌کنند و با خود به مغازه می‌آورند، دوخته یا حک شود.

کفش‌های قدیمی را دور نریزید

روند تعمیر این کفش‌ها خیلی هم ساده نیست. اجزاء مختلف کفش‌های کتانی از هم جدا می‌شوند تا به شکل بهتری دوباره سرهم شوند، زیره‌های لاستیکی برداشته شده و مجموعه جدید که دیگر باید گفت کفش جدید چسبانده شده و در جای خود چکش زده می‌شوند.

سیلویو کامپارا، اعتقاد دارد: «این‌که ما محصولاتی را که می‌فروشیم و تعمیر نیز می‌کنیم، اعتماد مشتری را به ما افزایش می دهد.»

در کارگاه تعمیر کفش‌های این شرکت کفش‌های کتانی در طیف وسیعی از سبک‌ها از سقف بالای میز پرچ آویزان می‌شوند. برای سفارشی‌سازی جنس یک مشتری، این صحنه الهام‌بخش دیگریست.

کفش‌های قدیمی را دور نریزید

آقای کامپارا با اعتماد به نفس، شلوار جین سفید پاره شده‌ای را که مروارید و بدلیجات به آن دوخته شده، پوشیده بود. با این کار گل سرسبد کارهای بازسازی شده گلدن گز را در ماه گذشته به نمایش می‌گذاشت.

کفش‌های قدیمی را دور نریزید

پینه‌دوزهای پشت سر او، با لباس‌های جین با عنوان رسمی و شرکتی «سازنده رویا» که با حروف بزرگ در پشتشان وصله‌اند، کفش‌های کتانی را از اجاق مخصوصی که لاستیک را گرم می‌کند، درآوردند تا نواری که برخی از مدل‌های کفش ورزشی را می‌پیچد، مثل پوست از بدنه کفش جدا شود. دور کفش و زیره آن در این مرحله تعویض شده است.

کفش‌های قدیمی را دور نریزید

الساندرو پاستوره، یکی از پینه دوزهای این مجموعه، که سالهاست در صنعت کفش مدیریت برندهای مختلف را داشته گفت: «پنج سال پیش، تعمیر کفش ورزشی وجود نداشت. هیچ بوتیک لوکسی وجود ندارد که این نوع خدمات تعمیر را ارائه دهد. او شروع کرد به کوبیدن لاستیک در جای خود روی یک کفش ورزشی روی چوب و گفت: «ما اولین هستیم. ما منحصربه‌فرد هستیم و همین باعث می‌شود احساس کنیم واقعاً مهم هستیم.»

کفش‌های قدیمی را دور نریزید

کفشدوزها پس از ذوب کردن چسبی که تکه‌های کفی را در فر روی هم نگه می‌دارد، کفش‌های کتانی را روی کفش‌های چوبی، شکل می‌دهند تا کار تمام شود. کارگران این بخش یعنی «غاز طلایی» روی هر تعمیری که تکمیل می‌کنند، امضا می کنند.

کفش‌های قدیمی را دور نریزید

گلدن گوز کفش‌های کتانی را با همان رویه‌های دوخته شده و زیره‌های چکش‌شده دستی که در کفش‌های رسمی یافت می‌شود ابداع کرد و سالانه بیش از یک میلیون جفت کفش کتانی را با استفاده از تکنیک‌های سنتی در هشت کارخانه در ونتو و اطراف ایتالیا تولید می‌کند.

کفش‌های قدیمی را دور نریزید

بوتیک میلان، قفسه‌های پنجره شکل خود را متشکل از یک جفت کفش کتانی (یکی ترمیم شده و دیگری نو) به نمایش گذاشته است. جالب آنجاست که تشخیص این‌که کدام نو است و کدام بعد از ترمیم است بدون مشاهده کف کفش کار دشواری است. چون زیر کفش‌های کتانی مستعمل خراش‌ها، اشک‌ها، پارگی‌ها و گرافیتی‌های جوهری را به همراه دارند.

کفش‌های قدیمی را دور نریزید

در ایستگاه لباسشویی در کارگاه پینه دوز، ده‌ها ظرف نشان دهنده طیف رنگ‌های مورد نیاز برای کار وجود دارد. در رنگ سفید به تنهایی، از برفی تا دودی، به جهت مطابقت با اثرات سایش است. تابلوی قیمت خدمات کتانی حرفه‌ای هم بالای همین بخش نصب شده است: «هزینه: ۷۰ یورو!»

مرثیه‌ای از زیبایی فرسوده

این فروشگاه مرثیه‌ای از این زیبایی‌شناسی فرسوده است. قفسه ها به طرز ماهرانه ای با اسکیت های غلتکی، دوربین های آنالوگ، صفحات وینیل و نوارهای کاست که در مواردی مانند پروانه های سنجاق شده نمایش داده می شوندو همه نشانه‌هایی از نوستالژی هستند، چیده شده اند.

در حالی که بوتیک‌های فیزیکی در عصر خرید آنلاین برای دیه شدن تلاش می‌کنند، مدل جدید با خدمات تعمیر دستی خود، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند و سازنده کفش‌های کتانی قصد دارد تا اواخر امسال فروشگاه‌های خدماتی مشابهی را در نیویورک و دبی افتتاح کنند. اگرچه تعمیرات معمولاً برای اقتصاد برندها ضرر محسوب می شود، اما آقای کامپارا اصرار دارد که این رویکرد برای تجارت خوب است.

کامپارا می‌گوید: «کسی (چیزی) که احساس کند از او مراقبت می شود همیشه بازخواهد گشت و تعمیرات کمک می‌کند محصولات من در زندگی و حافظه شما باقی بماند.» مشتریان همان‌طور که وقت خود را در فروشگاه می گذرانند، تجربیات خود را به باقی مردم می گویند و او با صراحت می‌گوید: «وقتی افراد وارد فروشگاه من می شوند، تا کفش قبلی خود را زیبا و تعمیر کنند، اغلب کفش‌های کتانی بیشتری می‌خرند.»

کفش‌های قدیمی را دور نریزید

اگرچه سرمایه‌گذاران خطرپذیر اغلب سریع‌ترین و بیشترین درآمد را می‌طلبند و از فداکاری‌های مورد نیاز برای رسیدن به این مهم جلوگیری می‌کنند، آقای کامپارا اصرار داشته که پس از افزایش سود در دوره تصدی خود به عنوان مدیر اجرایی، در شرایطی که مجموعه‌ای از ابتکارات را معرفی کرد، به سرمایه‌گذاران اعتماد داشت. او گفت: «ما اینجا هستیم تا ارزش بلندمدت بیشتری ایجاد کنیم، نه فقط درآمد. اگر مشتری نداشته باشید نمی توانید بفروشید»

این فروشگاه، فراتر از ایستگاه‌های کاری برای پینه‌دوزی‌ها و گلدوزی‌ها، میزبان سطل‌هایی برای بازیافت هر برند لباس و کفش است و کفش‌های کتانی و کت‌های چرمی دست دوم را از طرف مشتریان به فروش می‌رساند. علاوه بر این، اخیراً مجموعه ای از اهداف بلندپروازانه را برای استمرار برند خود و همچنین برنامه هایی برای راه اندازی یک آکادمی کفاشی در سال آینده اعلام کرده است که نسل جدیدی از کارگران را آموزش می دهد.

آقای کامپارا گفت: «در حالی که ساخت ما مدت‌هاست که کیفیت را به دنیا نشان می‌دهد، خریداران آینده به دنبال چیزی بیشتر خواهند بود. او با یک چشمک خوشحال‌کننده گفت: «ساخت با مسئولیت‌پذیری!»

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
2023-09-07T17:16:53+03:30
«هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم. زندگی‌مان مال امام حسین(ع) است. این کار هم بساط هر سال است، این مغازه پدرمان است که خادم و عاشق امام حسین (ع) بود. ما هم ...

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!
2023-09-04T15:36:59+03:30
فیلتر کردن بسترهای مختلف فضای مجازی در سطح جهان مسئله تازه‌ای نیست؛ از جنوب غرب آسیا که شدت فیلترینگ در آن بیشتر است گرفته تا چند قاره آن طرف‌تر در کشور کانادا.

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!
2023-09-03T13:30:14+03:30
هنگام تماشای اعزام زائران افغانستانی اشک می‌ریختند؛ گویا دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند و انگار بدرقه اربعینی‌ها، به مناسک جاماندگان تبدیل شده باشد، جاماندگ...

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
2023-08-26T10:01:16+03:30
«مشکل زائران افغانستانی ارتباط چندانی به ایران ندارد؛ مربوط به دولت افغانستان است که اربعین برایش در اولویت نیست و متولی دولتی برای زیارت اربعین ندارد، بنابر...

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
2023-08-15T14:21:28+03:30
حبیب‌الله حاجی‌زاده، سال‌ها است بدون اینکه کسی از او بخواهد یا حقوقی دریافت کند از جنگل‌ها مراقبت می‌کند: «ما نه می‌گذاریم آتش به جان جنگل بیفتد، نه می‌گذاری...

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
2023-08-14T13:07:53+03:30
شبکه‌های اجتماعی این روزها چالش‌هایی را رواج می‌دهند که مبنای علمی ندارند، دنبال جذب مخاطب هستند و سعی دارند القا کنند: «شما تنها با شرکت در چالش‌ها، به یک ا...

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!
2023-08-12T13:01:13+03:30
همسایگان زندان «رجایی شهر» بعد از تخلیه از این ندامتگاه، بیش از آنکه از سال‌ها همجواری با آن شکایت کنند، به فکر آینده بودند: «ما از مسئولان پارک و هتل نمی‌خو...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی
2023-08-07T20:23:55+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!
2023-08-07T15:57:38+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر
2023-08-01T14:43:59+03:30
روزنامه «جوان» در گزارشی به ماجرای جر و بحث اخیر نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با کاربران توئیتری پرداخت.

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-29T00:24:02+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-26T10:37:22+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»
2023-07-26T09:43:56+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید که نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!
2023-07-23T11:03:54+03:30
«مجید دستانی» از 12سال ماشین‌نویسی در محرم می‌گوید که با رفقایش، خودروها را با خط خوش مزین به نام اباعبدالله(ع) می‌کنند،خودروهایی که تا مدت‌ها مثل بیلبوردهای...

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!
2023-07-20T12:18:55+03:30
روزنامه «همشهری» در گزارشی به تبلیغات اخیر برخی شرکت‌ها برای اعطای وام بدون ضامن پرداخت و ابعاد غیرقانونی بودن آن را شفاف کرد، این گزارش همچنین توضیحاتی دربا...

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 
2023-07-20T11:38:56+03:30
خودرو را پارک کردم و به محل گودبرداری برگشتم و پرسیدم اینجا قبلاً پمپ بنزین نبود؟ جوابشان حافظه تصویری‌ام را تأیید کرد: «پمپ بنزین بود! دیگر نیست؛ حالا قرار ...

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
2023-07-19T13:19:04+03:30
می‌گویند نوشیدن چای داغ در لیوان‌های پلاستیکی احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد؛ اعتراضی نیست! فقط ای کاش طعم چای بعد از روضه را عوض نکند. کافی است چای...

بازندگان کنکور!

بازندگان کنکور!
2023-07-16T13:07:00+03:30
روزنامه «جام جم» در گزارشی به تاثیر شرایط جغرافیایی و شکاف طبقات اجتماعی بر قبولی رشته‌های دانشگاهی در دهک‌های مختلف جامعه پرداخته و از دهک‌های ضعیف به عنوان...

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش
2023-07-16T13:06:59+03:30
پیر و جوان ندارد، تقریباً همه باندی به چشم دارند و دستی به در و دیوار! اینجا همه درد چشم دارند؛ درد بینایی! و ضیا با تخصص خود به چشم‌ها نور روشنایی می‌بخشد، ...

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
2023-07-16T10:54:01+03:30
روزنامه «همشهری» به سراغ یکی از محله‌های تهران رفت که در آن دختران دهه هشتادی با برگزاری مراسم عروسی از آغاز سنین نوجوانی باعث و بانی امر خیر می‌شوند. ​​​​​​​

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
2023-07-11T14:22:15+03:30
تاجیک، تمام روز لحظه‌ای استراحت نکرده و در مسیر شلوغ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» خدمت کرده اما در دل حسرت می‌خورد که کاش تمام شیعیان دنیا می‌توانستند در جشن بزرگ ام...

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!
2023-07-07T14:28:52+03:30
حرف آخر را یکی از خادمان می‌زند: «یادتان نرود؛ قرار است یکی از بزرگ‌ترین کارهای دنیا را انجام بدهیم. تا صبح شنبه کسی حرف از خواب و خوراک نزند، بعد از مراسم ه...

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
2023-07-06T12:22:13+03:30
حسن صلواتی چند سالی است که با همراهی دوستان عکاس و هنرمندش یک حرکت جذاب را شروع کرده است؛ فروش عکس‌ها به نفع بچه‌های محروم! امسال هم سفره پیتزای آنها به عشق ...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T14:22:10+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T09:42:14+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران
2023-06-28T08:48:35+03:30
اواخر خرداد هر سال با پایان مهلت کارت‌های آمایش، حساب‌ بانکی مهاجران افغانستانی برای مدتی نامعلوم مسدود می‌شود؛ اقدامی که بیش از یک دستورالعمل مدیریتی، اعمال...

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
2023-06-27T01:41:38+03:30
سال‌های زیادی از زمانی که به اسماعیل‌نژاد می‌گفتند «قدت کوتاه است، به درد دویدن نمی‌خوری» می‌گذرد اما او امروز رکورددار دوی سرعت در ایران است و رویای کسب مدا...

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
2023-06-11T12:21:13+03:30
«عکاس خبری دشمن کسی نیست! باید به این آگاهی برسیم که عکاس، ثبت‌کننده تاریخ است و قرار نیست نگاه پررنگ سیاسی داشته باشد، دغدغه جدی عکاسان این است که در هر شرا...

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان  با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم
2023-06-11T00:00:47+03:30
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت غنی‌سازی‌های با خلوص بالا برای این صورت گرفته تا تحریم‌ها لغو شوند، هدف قانونگذار هم همین بوده که اقدام راهبردی برای ل...

چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟

چرا راه آهن رشت  - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟
2023-05-18T11:13:51+03:30
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفق...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)