میرنیوز

حتی جنازه‌اش هم تسلیم نشد

حتی جنازه‌اش هم تسلیم نشد 2022-05-14T13:51:53+04:30

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله: شهادت مظلومانه خبرنگار الجزیره «شیرین ابوعاقله» و سپس حمله وحشیانه نظامیان اسرائیلی به تشییع جنازه و تشییع‌کنندگان او موجی از واکنش‌ها را در میان فعالین سیاسی و کاربران فضای مجازی در سراسر جهان به راه انداخته است. این جنایت چنان باورنکردنی بود که حتی بزرگترین حامیان رژیم صهیونیستی را مجبور به واکنش کرد.

واکنش سیاستمداران آمریکایی: وحشتناک است!

بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در اولین واکنش به حمله نظامیان اسرائیل به مراسم تشییع «شیرین ابوعاقله»، انجام تحقیقات در این باره را خواستار شد. بایدن در جمع خبرنگاران گفت: «من از همه جزئیات در مورد آنچه در مراسم تشییع جنازه شیرین ابوعاقله رخ داد اطلاع ندارم، اما می‌دانم که باید تحقیقات آغاز شود. پیشتر کاخ سفید از خشونت‌های پلیس اسرائیل در مراسم تشییع جنازه خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره ابراز تأسف کرده بود. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: «ما همه این تصاویر را دیده‌ایم. آن‌ها بسیار ناراحت‌کننده هستند. ما از درگیری در مراسمی که باید یک مراسم خاکسپاری آرام باشد، متأسفیم.»

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز ناراحتی «عمیق» کشورش از دخالت پلیس اسرائیل در مراسم تشییع جنازه ابوعاقله را ابراز کرد. او در بیانیه‌ای گفت: از دیدن صحنه‌هایی از یورش پلیس اسرائیل به مراسم تشییع جنازه ابوعاقله بسیار ناراحت شدیم. هر خانواده‌ای شایسته است که عزیزان خود را با احترام و بدون مانع دفن کند. ما همچنان در تماس نزدیک با همتایان اسرائیلی و فلسطینی خود هستیم و از همه می‌خواهیم که آرامش خود را حفظ کرده و از هرگونه اقدامی که موجب تشدید تنش می‌شود اجتناب کنند.

همزمان رسانه‌های آمریکایی از جمله وب سایت «آکسیوس» اعلام کردند که واشنگتن از طریق چند مقام آمریکایی به دولت اسرائیل اعتراض خود را درباره اقدامات پلیس اسرائیل حین مراسم تشییع جنازه شیرین ابوعاقله اطلاع داده است. کریس مورفی، سناتور دموکرات گفت که «حمله به تابوت شیرین ابوعاقله وحشتناک است». کریس ون هولن، سناتور دموکرات نیز خواستار پاسخگویی عاملان این حمله و مجازات عوامل دخیل در کشته شدن این خبرنگار فلسطینی شد. اد مارکی، دیگر سناتور آمریکایی با تأکید بر اینکه توسل به خشونت علیه عزاداران در مراسم تشییع جنازه غیرقابل توجیه و غیرقابل قبول است، تأکید کرد که مطبوعات مجرم نیستند و قاتلان شیرین ابوعاقله باید پاسخگو باشند. سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز گفت: از تصاویری که در مراسم تشییع جنازه ابوعاقله منتشر شد بسیار ناراحت هستم. سناتور کریس مورفی، نماینده حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا هم در این باره گفت: «حوادثی که در مراسم تشییع شیرین ابوعاقله اتفاق افتاد غیر قابل قبول است. تاکنون هیچ توضیح معتبری از جانب اسرائیل درباره علت این سطح از خشونت علیه حاضران در این مراسم نشنیده ام».

ناراحتی و خشم مقامات آمریکایی از دولت اسرائیل بابت این حمله، در حالی است که روابط دو طرف اخیراً و به دنبال شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی که واشنگتن مخالفت خود را با آن اعلام کرده بود شاهد نوعی تیرگی است.

موضع شورای امنیت، فرانسه، وزارت خارجه ایتالیا، اتحادیه اروپا و...

شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای مطبوعاتی کشته شدن شیرین ابوعاقله را محکوم کرد. به گفته دیپلمات‌های ناشناس، شورای امنیت در بیانیه خود پس از بحث‌های طولانی درباره این موضوع به اتفاق آرا دست یافت. همچنین این شورا خواستار تحقیقات فوری، کامل، شفاف و بی‌طرفانه درباره قتل شیرین ابو عاقله شد. در بیانیه شورای امنیت بر ضرورت تضمین بازخواست عوامل قتل او تأکید شده است. در این بیانیه همچنین حمایت و دفاع از خبرنگاران به عنوان شخصیت‌های غیرنظامی ضروری دانسته شده و اعلام شد که شورای امنیت به نظارت خود بر اوضاع پس از کشته شدن شیرین ابو عاقله ادامه می‌دهد.

وزارت امور خارجه ایتالیا هم در واکنش به حمله نیروهای صهیونیستی به مردمی که برای تشییع این خبرنگار رفته بودند، اعلام کرد: «مشاهده تصاویر مربوط به حمله نیروهای اسرائیلی به مراسم تشییع پیکر شیرین ابو عاقله خشم برانگیز است و ما استفاده افراطی از قدرت نظامی را محکوم می کنیم».

سوین بورگسدورف، نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین نیز درباره حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مراسم تشییع پیکر شیرین ابوعاقله گفت: «نیروهای پلیس اسرائیل به زور وارد مراسم تشییع پیکر شیرین ابوعاقله شدند و اقدام به شلیک بمب‌های صوتی کردند. ما از استفاده افراطی و غیر ضروری نیروهای اسرائیلی از خشونت در این مراسم احساس نا امیدی و ناراحتی کردیم».

نماینده ایرلند در فلسطین نیز خشونت نظامیان اشغالگر را نشانه‌ای از فرهنگ استفاده از زور و خشونت آنان دانست. همچنین کمیته حمایت از خبرنگاران نیز ارتش صهیونیستی را مسئول هرگونه انتقام‌جویی از خانواده یا همکاران شیرین دانسته‌اند.

سفارت فرانسه در سرزمین‌های اشغالی نیز دیدن صحنه‌های خشونت‌آمیز پلیس اسرائیل در مراسم تشییع جنازه ابوعاقله را «بسیار شوکه کننده» دانسته است.

مونیکا لنون، نماینده اسکاتلند آنچه در مراسم تشییع جنازه شیرین ابو عاقله رخ داد را «نفرت انگیز» و «غیرانسانی» خواند.

ائتلاف کشورهای در حال توسعه (گروه ۷۷) نیز به‌همراه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما خواستار تحقیقات فوری، بین‌المللی، بی‌طرفانه، مستقل و مؤثر در مورد قتل شیرین ابوعاقله هستیم.»

جنبش جهاد اسلامی: با حمله به تشییع جنازه قسمت‌های جنایت کامل شد

جنبش جهاد اسلامی نیز این حوادث را افشاکننده «تروریسم و فاشیسم و کینه» اسرائیل خواند و تأکید کرد که این حمله فاشیستی نقش اسرائیل در اصل جنایت به شهادت رساندن شیرین ابوعاقله را آشکارتر می‌کند.

حازم قاسم، سخنگوی حماس اعلام کرد: «احساس قدرت اشغالگر که فراتر از قانون رفته است و به دلیل حمایت آمریکا در دادگاه‌های بین المللی پاسخگو نیست، این توانایی و وقاحت را به آن می‌دهد تا به تشییع جنازه شهید شیرین ابوعاقله حمله کند. دولت اشغالگر باید به جرم ترور مجازات می‌شد و، چون همیشه از مجازات می‌گریزد، امروز با حمله به تشییع جنازه شهید ابوعاقله، قسمت‌های جنایت ترور را کامل کرد».

درخواست هنیه از محمود عباس

گروه‌های فلسطینی مانند جنبش حماس و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز این حمله وحشیانه صهیونیست‌ها را محکوم کرده خواستار محاکمه و پاسخگویی رژیم تل‌آویو شدند. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به این رویداد گفت: «از تشکیلات خودگردان فلسطین می‌خواهم که لغو توافقات اسلو، عقب‌نشینی از به‌رسمیت شناختن این رژیم، قطع همکاری امنیتی با دشمن صهیونیست را اعلام کند و صرفاً به برنامه مقاومت برای مقابله با این رژیم بیندیشد.»

او گفت: «ما خواستار تشکیل سریع فرماندهی میدانی واحد هستیم؛ فرماندهی که مقابله با اشغالگری را رهبری کند. ما در مرحله جدیدی هستیم که تنها تصمیمات قاطع و راهبردی با آن مناسب است. ما به راه خود را ادامه خواهیم داد و در این راه نه مردد خواهیم بود و نه دچار ضعف و خستگی خواهیم شد. مردم ما نبردهای خود را با این اشغالگر در همه سطوح حل خواهند کرد و به سرانجام خواهند رساند.»

سیدحسن نصرالله: سازش‌کاران باید شرمسار باشند

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان شهادت شهید «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه الجزیره قطر را تسلیت گفت و گفت: سازشکاران و کسانی که روابطشان با رژیم اسرائیل را عادی‌سازی کرده‌اند، باید امروز شرمسار باشند. سید حسن نصرالله که بعدازظهر امروز جمعه سخنرانی کرد، در ابتدای سخنرانی خود به جنایت صهیونیست‌ها در جنین اشاره کرد و گفت: «شیرین ابوعاقله شاهد بر جنایت دشمن صهیونیست و مظلومیت مردم فلسطین بود». وی تصریح کرد: «اولین کسی که باید شرمنده و شرمسار باشد، سازشکاران هستند؛ کسانی که تلاش می‌کنند ملت‌های ما را قانع کنند که وجود اسرائیل طبیعی است و باید با آن همزیستی کرد».

اشاره سید حسن نصرالله به اظهارات چند سال پیش محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با رسانه‌های آمریکاست که مدعی شده بود حضور اسرائیل در منطقه و اشغالگری صهیونیست‌ها در منطقه طبیعی است و آن‌ها در اراضی تاریخی فلسطین حق دارند. دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین گفت که پیام قوی شهادت این شهید فلسطینی این است که او مسیحی بود. پیام این است که دشمن اسرائیلی، مسیحی‌ها و مسلمانان را می‌کُشد و با تعدی به مقدسات آنها، خانه‌هایشان را تخریب می‌کند.

سید مقاومت ادامه داد: «پیام شهادت شهید شیرین این بود که همه در معرض خطر سیاست‌های رژیم نژادپرست و غیرانسانی قرار دارند.

حتی جنازه‌اش هم تسلیم نشد

واکنش کاربران فضای مجازی به شهادت و حمله به تشییع جناره شهید ابوعاقله

اما جدا از همه مواضع رسمی که کشورها، سیاسیون و گروه‌های مستقل درباره این جنایت اعلام کرده‌اند، واکنش کاربران فضای مجازی است که از دل برآمده و بر دل می‌نشیند.

کاربری در صفحه اینستاگرامش با انتشار فیلم مقاومت تشییع‌کنندگان زیر حملات ناجوانمردانه صهویسنت‌ها نوشته: «زیبا نیست؟. به والله اگر تاریخ خونده باشید میفهمین این قوم با هر چیزی که بوی آزادی و آزادگی بدهد دشمنن».

کاربر دیگری نوشته: «این بخش از تصاویر تشییع پیگر شهید شیرین ابوعاقله شبیه به روضه است. فلسطینیان مسلمان که تابوت شیرین ابوعاقله مسیحی را همچون علم شرافت به دست گرفته‌اند و اجازه نمی‌دهند این تابوت زمین بیفتد. پرچم همچنان بالاست...

کاربر دیگری با گذاشتن عکس شیرین ابوعاقله و «مسیح علی‌نژاد» خبرنگار خودفروخته ایرانی که در شبکه‌های ضدایرانی علیه مردم ایران فعالیت می‌کند، آنها را با همدیگر مقایسه کرده و نوشته:

آتش اندر پختگان افتاد و سوخت / خام‌طبعان همچنان افسرده‌اند...

-برای اثبات حقانیت مردمان فلسطین و حیوانیت وحوش صهیونیست این فیلم در تاریخ ماندگار خواهد شد.

-فقط یک جنازه و یک پرچم کافی است تا رژیمی خونخوار و غاصب اینگونه لرزه بر اندامش بیفتد.

-هرچقدر هم که حافظه تاریخی مردم ذاتاً یا تعمدا ضعیف باشد برخی تصاویر باید هرچه پررنگ‌تر بر دیوار زمان و این تاریخ حک شود. تصاویری که هرگز بر روی تابلوی هویتی عده‌ای مدعی انسانیت ثبت و ضبط نخواهد شد.

-خوب به این عکس نگاه کنید. همانند تکرار تاریخ در کربلا و تداومات آن، جدال دو جبهه حق و باطل محکم توی صورت وجدان، احساس و عقل آدمی می‌زند. البته اگر انسانیت و شرافت در او کشته نشده باشد.

-رژیمی که حتی از تابوت خبرنگاران وحشت دارد...

-خبرنگاران اینگونه جان خود را به دست می‌گیرند تا حق دانستن ادا شود...

-اسرائیلی‌ها با تیر مستقیم به صورت یه خبرنگار رو کشتن. اما امثال صدای آمریکا، رادیو فردا، و ایران اینترنشنال در تیتر و متن اشاره‌ای به قاتل نکردن تا نکنه وجهه مظلوم اسرائیل خراب بشه! فکر کنید اگر یه خبرنگار تو ایران ناخونش بشکنه. این رسانه‌های آمریکایی انگلیسی و سعودی چیکار می‌کنن؟!

-شهادت زیباست. به هر دینی، به هر رنگی، در هر لباسی… مهم این است که در برابر ظالم ایستادگی کنی و یار و یاور مظلوم باشی.

-شیرین ابوعاقله اولین خبرنگار کشته شده توسط نظام آپارتایدی نیست. این حکومت آپارتایدی پیشتر هم یاسر مرتجی، فضل شناعه، نزیه دروزه، ناجی العلی، حنا مقبل، ماجد ابوشرار، ابراهیم ناصر، عبدالحافظ الأسمر و کمال ناصر را به شهادت رسانده. «تنها دموکراسی خاورمیانه» نه فقط کودک‌کُش‌ترین، بلکه خبرنگارکُش‌ترین حکومت تاریخ است.

-از نگاه استبدادگران خبرنگار خوب خبرنگار مرده است، اما رژیم اسرائیل پا را فراتر گذاشته و از جسد خبرنگار مرده هم واهمه دارد.

بسیاری از کاربران نیز با انتشار این جملات از شیرین ابوعاقله به رسالت خبرنگاری و شهادت او واکنش نشان داده‌اند: «در لحظات سخت بر ترس غلبه کردم، چون روزنامه‌نگاری را انتخاب کرده‌ام تا به انسان نزدیک باشم. شاید کار آسانی نباشد که واقعیت را تغییر دهم اما حداقل توانسته‌ام آن صدا را به گوش جهان برسانم»

-فرقی نمی‌کنه مسلمان باشی یا مسیحی، کودک، پرستار، خبرنگار یا آمریکایی از فلسطین بگی. هدف گلوله‌ای!

-یک لحظه تصور کنید شیرین ابوعاقله در اوکراین کشته می‌شد. الآن در رسانه‌های مدافع صهیونیست‌ها محشر کبری بود. لعنت بر نظام سلطه‌ای که قلاده‌ی سگ‌ها را باز گذاشته است و سنگ‌ها را بسته است.

-دکتر محمدهادی همایون عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) درباره شهید شیرین ابوعاقله نوشته است: «شیرین ایوعاقله با نامی فارسی، قومیتی فلسطینی، دینی مسیحی و شهادتی انقلابی، همه معنای ماجرای آخرالزمان است».

-کاربر دیگری با انتشار حمله صهونیست‌ها به پیکر و تشییع‌کنندگان شیرین ابوعاقله و ایستادگی تشییع‌کنندگان فلسطینی زیر حملات صهیونیست‌ها نوشته است: «این تابوت نیست، وطن است».

-یک فعال توئیتری با بازنشر صحنه حمله به تشییع‌کنندگان پیکر شهید ابوعاقله نوشته است: «حمله وحشیانه صهونیست‌ها به فلسطینی‌های مسلمانی که تابوت خبرنگار شهید شیرین ابوعاقله مسیحی رو به دوش گرفته بودند و نمی‌گذاشتن بر زمین بیفته. به راستی علم نمی‌افتد…».

-با همه تلخی‌اش اما زیبا و ستودنی است کوشش این مردان مسلمان در حالی که اینگونه وحشیانه باتوم و لگد می‌خورند اما حاضر نیستند زیر تابوت زن مسیحی را خالی کنند.

-بعضی کاربران نیز تصویر شهادت مظلومانه محمد الدره و شیرین ابوعاقله را کنار هم گذاشته‌اند و مظلوم‌کشی این رژیم را یادآوری می‌کنند. بیست و دو سال پیش بود که کودک فلسطینی محمد الدره که پشت پدرش پناه گرفته بود به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسید و تصویر او در تاریخ مقاومت مردم فلسطین جاودانه شد.

-این مراسم تشییع با شکوه‌ترین مراسم تشییعی است که دیده‌ام. چقدر زیباست...

-شهیدی مسیحی را امروز مردمی مسلمان در فلسطین تشییع کردند… گاهی تاریخ به اوج می‌رسد و لحظاتی بی‌بدیل ثبت می‌کند. ۷۰ سال اشغال هنوز نتوانسته ملتی را بکشد. نسل به نسل خشم و عصیان را به ارث می‌برند و آزادی را فریاد می‌کنند...

-شیرین شهد شیرین شهادت را نوشید تا به ما بفهماند حرف زدن، شجاع بودن، انقلابی بودن، انسان بودن و در نهایت شهید شدن مسلمان و مسیحی نمی‌شناسد. آفرین بر تو که با شهادتت ثابت کردی شهید بودی. ثابت کردی شهیدانه زندگی کردی که به قول سردار ما شرط شهید شدن، شهید بودن است.

-حتی جنازه او هم تسلیم نشد...

بسیاری از کاربران نیز با انتشار عکس و فیلم‌هایی از شهید شیرین ابوعاقله جملات او را بازنشر کرده‌اند. من جمله همین فراز از صحبت‌های او درباره رسالت خبرنگاری‌اش: «شاید نتونم واقعیت رو تغییر بدم ولی لااقل صدای اون رو به همه می‌رسونم. من شیرین ابوعاقله هستم».

این واکنش‌ها تنها درصد بسیار کمی از واکنش کاربران فضای مجازی به شهادت مظلومانه «شیرین ابوعاقله» و حمله صهیونیست‌ها به مراسم تشییع پیکر اوست. شاید اگر امکان‌پذیر بود تمامی واکنش‌ها به این جنایت را ثبت و ضبط کرد و خواند، ما شاهد زیباترین تعابیر و جملات درباره این خبرنگار شهید بودیم. خبرنگاری که پس از سال‌ها روایت ظلم و جنایت صهیونیست‌ها خود منبع و منشأ و مبدأ خبرها شد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
2023-09-07T17:16:53+03:30
«هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم. زندگی‌مان مال امام حسین(ع) است. این کار هم بساط هر سال است، این مغازه پدرمان است که خادم و عاشق امام حسین (ع) بود. ما هم ...

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!
2023-09-04T15:36:59+03:30
فیلتر کردن بسترهای مختلف فضای مجازی در سطح جهان مسئله تازه‌ای نیست؛ از جنوب غرب آسیا که شدت فیلترینگ در آن بیشتر است گرفته تا چند قاره آن طرف‌تر در کشور کانادا.

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!
2023-09-03T13:30:14+03:30
هنگام تماشای اعزام زائران افغانستانی اشک می‌ریختند؛ گویا دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند و انگار بدرقه اربعینی‌ها، به مناسک جاماندگان تبدیل شده باشد، جاماندگ...

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
2023-08-26T10:01:16+03:30
«مشکل زائران افغانستانی ارتباط چندانی به ایران ندارد؛ مربوط به دولت افغانستان است که اربعین برایش در اولویت نیست و متولی دولتی برای زیارت اربعین ندارد، بنابر...

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
2023-08-15T14:21:28+03:30
حبیب‌الله حاجی‌زاده، سال‌ها است بدون اینکه کسی از او بخواهد یا حقوقی دریافت کند از جنگل‌ها مراقبت می‌کند: «ما نه می‌گذاریم آتش به جان جنگل بیفتد، نه می‌گذاری...

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
2023-08-14T13:07:53+03:30
شبکه‌های اجتماعی این روزها چالش‌هایی را رواج می‌دهند که مبنای علمی ندارند، دنبال جذب مخاطب هستند و سعی دارند القا کنند: «شما تنها با شرکت در چالش‌ها، به یک ا...

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!
2023-08-12T13:01:13+03:30
همسایگان زندان «رجایی شهر» بعد از تخلیه از این ندامتگاه، بیش از آنکه از سال‌ها همجواری با آن شکایت کنند، به فکر آینده بودند: «ما از مسئولان پارک و هتل نمی‌خو...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی
2023-08-07T20:23:55+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!
2023-08-07T15:57:38+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر
2023-08-01T14:43:59+03:30
روزنامه «جوان» در گزارشی به ماجرای جر و بحث اخیر نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با کاربران توئیتری پرداخت.

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-29T00:24:02+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-26T10:37:22+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»
2023-07-26T09:43:56+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید که نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!
2023-07-23T11:03:54+03:30
«مجید دستانی» از 12سال ماشین‌نویسی در محرم می‌گوید که با رفقایش، خودروها را با خط خوش مزین به نام اباعبدالله(ع) می‌کنند،خودروهایی که تا مدت‌ها مثل بیلبوردهای...

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!
2023-07-20T12:18:55+03:30
روزنامه «همشهری» در گزارشی به تبلیغات اخیر برخی شرکت‌ها برای اعطای وام بدون ضامن پرداخت و ابعاد غیرقانونی بودن آن را شفاف کرد، این گزارش همچنین توضیحاتی دربا...

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 
2023-07-20T11:38:56+03:30
خودرو را پارک کردم و به محل گودبرداری برگشتم و پرسیدم اینجا قبلاً پمپ بنزین نبود؟ جوابشان حافظه تصویری‌ام را تأیید کرد: «پمپ بنزین بود! دیگر نیست؛ حالا قرار ...

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
2023-07-19T13:19:04+03:30
می‌گویند نوشیدن چای داغ در لیوان‌های پلاستیکی احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد؛ اعتراضی نیست! فقط ای کاش طعم چای بعد از روضه را عوض نکند. کافی است چای...

بازندگان کنکور!

بازندگان کنکور!
2023-07-16T13:07:00+03:30
روزنامه «جام جم» در گزارشی به تاثیر شرایط جغرافیایی و شکاف طبقات اجتماعی بر قبولی رشته‌های دانشگاهی در دهک‌های مختلف جامعه پرداخته و از دهک‌های ضعیف به عنوان...

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش
2023-07-16T13:06:59+03:30
پیر و جوان ندارد، تقریباً همه باندی به چشم دارند و دستی به در و دیوار! اینجا همه درد چشم دارند؛ درد بینایی! و ضیا با تخصص خود به چشم‌ها نور روشنایی می‌بخشد، ...

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
2023-07-16T10:54:01+03:30
روزنامه «همشهری» به سراغ یکی از محله‌های تهران رفت که در آن دختران دهه هشتادی با برگزاری مراسم عروسی از آغاز سنین نوجوانی باعث و بانی امر خیر می‌شوند. ​​​​​​​

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
2023-07-11T14:22:15+03:30
تاجیک، تمام روز لحظه‌ای استراحت نکرده و در مسیر شلوغ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» خدمت کرده اما در دل حسرت می‌خورد که کاش تمام شیعیان دنیا می‌توانستند در جشن بزرگ ام...

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!
2023-07-07T14:28:52+03:30
حرف آخر را یکی از خادمان می‌زند: «یادتان نرود؛ قرار است یکی از بزرگ‌ترین کارهای دنیا را انجام بدهیم. تا صبح شنبه کسی حرف از خواب و خوراک نزند، بعد از مراسم ه...

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
2023-07-06T12:22:13+03:30
حسن صلواتی چند سالی است که با همراهی دوستان عکاس و هنرمندش یک حرکت جذاب را شروع کرده است؛ فروش عکس‌ها به نفع بچه‌های محروم! امسال هم سفره پیتزای آنها به عشق ...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T14:22:10+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T09:42:14+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران
2023-06-28T08:48:35+03:30
اواخر خرداد هر سال با پایان مهلت کارت‌های آمایش، حساب‌ بانکی مهاجران افغانستانی برای مدتی نامعلوم مسدود می‌شود؛ اقدامی که بیش از یک دستورالعمل مدیریتی، اعمال...

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
2023-06-27T01:41:38+03:30
سال‌های زیادی از زمانی که به اسماعیل‌نژاد می‌گفتند «قدت کوتاه است، به درد دویدن نمی‌خوری» می‌گذرد اما او امروز رکورددار دوی سرعت در ایران است و رویای کسب مدا...

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
2023-06-11T12:21:13+03:30
«عکاس خبری دشمن کسی نیست! باید به این آگاهی برسیم که عکاس، ثبت‌کننده تاریخ است و قرار نیست نگاه پررنگ سیاسی داشته باشد، دغدغه جدی عکاسان این است که در هر شرا...

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان  با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم
2023-06-11T00:00:47+03:30
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت غنی‌سازی‌های با خلوص بالا برای این صورت گرفته تا تحریم‌ها لغو شوند، هدف قانونگذار هم همین بوده که اقدام راهبردی برای ل...

چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟

چرا راه آهن رشت  - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟
2023-05-18T11:13:51+03:30
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفق...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)