میرنیوز

چند نجوای عاشقانه دختران شهید با پدران شان

چند نجوای عاشقانه دختران شهید با پدران شان 2021-10-11T12:12:21+03:30

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله _ مرضیه کیان: گویا جمله «دخترها بابایی‌ترند» به حد مقبولی تکرار شده که بتواند ملکه ذهن‌ها گردد و حتی به محض شنیدن روز دختر هم این جمله تداعی شود؛ اصلاً انگار کلمه دختر و پدر از یک چشمه جوشیده که با بیان کلمه «دختر»، محبت پدری در آن موج می‌زند.

احتمالاً در روزهای دختر که هم روز ملی دارد و هم روز جهانی و امروز تاریخ روز جهانی دختر بچه‌هاست، باز هم دختران شهدا مثل قبل نامه‌ای به پدر می‌نویسند و از دلتنگی‌ها و احساسشان پرده برمی‌دارند؛ دلنوشته‌هایی که تعدادشان نامعلوم است و شاید این چند نامه قطراتی از دریای کلمات کودکانه به پدر سفر کرده‌شان باشد:

نامه‌ای از طرف عسل، دختر شهید محمد جنتی که سال ۱۳۹۶ در سوریه به شهادت رسید؛

«…پدرم به شما خیلی افتخار می‌کنم که شهید هستی. بابا تو بهترین آدم جهانی»

دلنوشته دختر شهید حسین بادپا که سال ۱۳۹۱ در سوریه عروج کرد؛

بابای بالابلندم

بابای من مرد بالابلند دیروز و هزار تکه امروزم، هرگز تصور نمی‌کردم روزی بیاید که ثانیه‌ها برایم سالی بگذرد از غم فراقت، روزی بیاید که لبخندت را گم کنم بین خطوط مبهم روزگار، روزگاری که هیچ وقت بی تو بودن را در آن نمی‌دیدم.

چند نجوای عاشقانه دختران شهید با پدران شان

یادداشتی که روی سینه دختر که سال ۱۳۶۱ در عملیات ام‌الرصاص به شهادت رسید؛

«من فرزند شهیدم، روی پدر ندیدم.»

نامه‌ای از طرف فاطمه، دختر حجت الاسلام قدوسی که سال ۱۳۹۱ در انفجار کربلا آسمانی شد؛

«سلام بابا. امیدوارم خوش بگذره. بابا چرااینطوری شد؟ …»

چند نجوای عاشقانه دختران شهید با پدران شان

نامه مبینا دختر شهید علیرضا سراج که ۴ دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای چهار در جزیره مینو مجروح و دچار ضایعه نخاعی شد و پس از ۲۵ سال افتخار جانبازی، سرانجام در ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ به آرزویش رسید؛

«نامه‌ای به بهشت

بابا علی سلام. دلم خیلی خیلی برات تنگ شده. امروز سی روزه که رفتی.

بابایی چرا از پیشم رفتی پیش خدا. حتماً از دستم ناراحت شدی آخه وقتی رو ویلچر بودی غصه می‌خوردم دلم می‌خواست دنبالم بدویی یا بغلم کنی پرتم کنی بالا.

چند نجوای عاشقانه دختران شهید با پدران شان

... راستی بابا، مامانت خوبه؟ الان پیش مامانتی یا پیش دوستات؟

بابا جاییت درد نمی‌کنه؟ دیگه درد نداری؟ نفست خوبه؟

باشه بابا اگه پیش مامانت با دوستات خوبی، منم تحمل می‌کنم اما بابا ندیدنت خیلی خیلی سخته.

نامه دختر شهید علیرضا سراج

بابا! خدا خیلی دوستم دارد که مانند رقیه (س) شده‌ام

آخه تا قیامت نمیشه ببینمت. به مامان میگم: قیامت کی میشه؟

مامان میگه: تا مهدی نیاد قیامت نمیشه.

دیگه منم دعا می‌کنم، مهدی بیاد بعد زود قیامت بشه ببینمت.»

چند نجوای عاشقانه دختران شهید با پدران شان

نامه دختر یک شهید مدافع حرم عراقی که با نوشتن نامه‌ای به پدرش برای او بهشت را آرزو کرد؛

«کی می‌آیی به سوی ما، من برای تو گریه می‌کنم. تو قلب و چشم من هستی. تو همه چیز من هستی من مشتاق تو هستم و آرزو می‌کنم که وارد بهشت شوی.»

شعر معروف «با اجازه پدر…» دختر شهید باکری؛

عاقد دوباره گفت: «وکیلم؟ …» پدر نبود!
یعنی که از اجازه بابا خبر نبود
ای کاش نامه یا خبری، عطر چفیه ای
رؤیای دخترانه او بیشتر نبود
عکس پدر مقابل آئینه، شمعدان
آن روز دور سفره، جز چشمِ تر نبود
او گفت: با اجازه بابا… بله… بله
مردی که غیر آینه‌ای شعله ور نبود!

چند نجوای عاشقانه دختران شهید با پدران شان

و نجوای جانسوز زهرا دختر سیده نور خدا موسوی شهید زنده لرستانی؛

«سر از این سَجده ۸ ساله برنمی داری بابا؟!

بدون شک میان این جمعیتی… کُجای این محفلی امروز بابا؟! ببین مَنم تک دختر بابا… منم زهرا...

نگاهم کن… خوب براندازم کن… دختر ۷ ساله‌ات را بعد ۸ سال ببین بابا!

می‌بینی؟ اثری از نوجوانی نیست… روح من مستقیماً پیر شد بابا»

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

پیامبری که همبازی کودکان کوچه می‌شد

پیامبری که همبازی کودکان کوچه می‌شد
2021-10-23T14:29:21+03:30
در این گزارش به گفت‌وگویی از روزنامه جام جم با موضوع سیره اخلاقی رسول اکرم (ص) درباره رفتار با جامعه و خانواده پرداخته‌ایم.

ما می‌میریم تا عکاس تایمز جایزه بگیرد!

ما می‌میریم تا عکاس تایمز جایزه بگیرد!
2021-10-23T10:55:59+03:30
عکسی با عنوان «سختی زندگی» در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که روایت لحظه‌ای از زندگی پدر و پسری سوری است.

پادکست دکه روزنامه ۱ آبان ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۱ آبان ۱۴۰۰
2021-10-23T10:02:41+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌های روز را به گوش شما می‌رسانیم.

ترند امروز توئیتر، در آستانه ۱۷ ربیع الاول چیست؟

ترند امروز توئیتر، در آستانه ۱۷ ربیع الاول چیست؟
2021-10-23T09:22:43+03:30
در آستانه ۱۷ ربیع الاول (تاریخ ولادت حضرت محمد(ص) بنابر روایات شیعه) وششمین روز از هفته وحدت، کاربران توئیتر هشتگ «محمد رسول الله» و «هفته وحدت» را ترند کرده...

هنرهای اسلامی-ایرانی منبع الهام مدرنیته برای جواهرات کارتیه

هنرهای اسلامی-ایرانی منبع الهام مدرنیته برای جواهرات کارتیه
2021-10-22T15:55:59+03:30
نمایشگاه «کارتیه و هنرهای اسلام» روز پنجشنبه در پاریس آغاز به کار کرد. شرکت صاحب‌نام «کارتیه» می‌گوید هنرهای اسلامی الهام‌بخش او برای دمیدن روح تازه در جواهر...

پادکست دکه روزنامه ۲۹ مهر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۲۹ مهر ۱۴۰۰
2021-10-21T11:35:57+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌های روز را به گوش شما می‌رسانیم.

جریمه ۱۹ میلیون تومانی امیرکبیر برای واکسن‌ نزن‌ها!

جریمه ۱۹ میلیون تومانی امیرکبیر برای واکسن‌ نزن‌ها!
2021-10-21T07:49:14+03:30
امیرکبیر ۱۷۲ سال قبل برای کسانی که از زدن واکسن آبله امتناع می‌کردند جریمه‌ای در نظر گرفته بود که الان معادل ۱۹ میلیون تومان است.

نامه گلایه دزد هندی به صاحب‌خانه

نامه گلایه دزد هندی به صاحب‌خانه
2021-10-20T12:49:15+03:30
دزد هندی که برای دزدی به خانه یک مأمور دولتی رفته بود، پس از این که چیز دندان‌گیری دستش را نگرفت یک دست‌نوشته از خودش به جا گذاشت.

پادکست دکه روزنامه ۲۸ مهر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۲۸ مهر ۱۴۰۰
2021-10-20T09:55:54+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌های روز را به گوش شما می‌رسانیم.

موبایلی که وسط پخش زنده اینستاگرام سرقت شد!

موبایلی که وسط پخش زنده اینستاگرام سرقت شد!
2021-10-20T07:55:53+03:30
یک سارق مصری موبایل یک خبرنگار را حین پخش زنده اینستاگرامی سرقت کرد! ویدئوی این سرقت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

روایت یک خانواده پناهجوی افغان در ایتالیا

روایت یک خانواده پناهجوی افغان در ایتالیا
2021-10-19T14:22:37+03:30
جیورجیا اورلاندی، خبرنگار یورونیوز در ایتالیا با شماری از افغان‌هایی که به تازگی به این کشور پناه آورده اند و چالش‌های زندگی در غربت گفت‌وگو کرده است.

نیروهای اشغالگر با کفش وارد مسجد ابراهیمی شدند

نیروهای اشغالگر با کفش وارد مسجد ابراهیمی شدند
2021-10-19T11:09:37+03:30
مسجد ابراهیمی به عنوان قدیمی‌ترین مسجد در تاریخ، بارها مورد تعرض قرار گرفته است که آخرین هتاکی ورود سربازان رژیم اشغالگر صهیونیستی با کفش به داخل حرم است.

پادکست دکه روزنامه ۲۷ مهر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۲۷ مهر ۱۴۰۰
2021-10-19T10:15:56+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌های روز را به گوش شما می‌رسانیم.

بیا تو و گریه کن!

بیا تو و گریه کن!
2021-10-19T08:15:55+03:30
خبر ساخت جایی برای گریه کردن در اسپانیا حسابی در دنیا سر و صدا کرده است. در این گزارش «اتاق گریه» را به نقل از رسانه رویترز بررسی کرده‌ایم.

آبادی دوباره جوی‌آباد

آبادی دوباره جوی‌آباد
2021-10-18T11:49:15+03:30
اهالی محله جوی‌آباد خمینی‌شهر دست‌به‌دست هم داده و برای رفع مشکلات محله‌شان قدم‌های بزرگی برداشته‌اند که روزنامه جام جم در گزارشی به این سوژه پرداخته است.

پادکست دکه روزنامه دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰
2021-10-18T10:02:36+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌های روز را به گوش شما می‌رسانیم.

هیچ محدودیتی بدتر از ناامیدی نیست/ هاشمیه متقیان از زندگی می‌گوید

هیچ محدودیتی بدتر از ناامیدی نیست/ هاشمیه متقیان از زندگی می‌گوید
2021-10-18T07:22:35+03:30
گروه «مجله مهر» به مناسبت هفته تربیت بدنی با هاشمیه متقیان قهرمان پارالمپیک توکیو گپ و گفتی صمیمی داشته است.

یک جام‌جهانی در تخت جمشید!

یک جام‌جهانی در تخت جمشید!
2021-10-17T16:09:20+03:30
با تمام تلاش‌های شاه پس از برگزاری جشن ۲۵۰۰ ساله کمتر کسی به عظمت تاریخ ایران پی برد و آن چیزی که در مطبوعات خارجی سروصدا کرد، هزینه‌ی هنگفت این جشن‌ بود نه ...

پادکست دکه روزنامه یکشنبه ۲۵ مهر۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه یکشنبه ۲۵ مهر۱۴۰۰
2021-10-17T11:16:03+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌های روز را به گوش شما می‌رسانیم.

تأثیر بازی و قصه‌خوانی در پالایش روان کودکان

تأثیر بازی و قصه‌خوانی در پالایش روان کودکان
2021-10-17T09:16:02+03:30
شهرداری منطقه ۷ در اقدامی متفاوت سعی داشته تا کاری متفاوت برای کودکان بی‌سرپرست انجام دهد که روزنامه ایران گزارشی از این فعالیت نوشته است.

حذف اپلیکیشن قرآنی از فروشگاه اپل به درخواست دولت چین

حذف اپلیکیشن قرآنی از فروشگاه اپل به درخواست دولت چین
2021-10-16T16:55:55+03:30
اپل به درخواست مقامات دولت چین، اپلیکیشن قرآن مجید که برای خواندن و گوش دادن به آیات قرآن استفاده می‌شود را از اپ استور چین حذف کرده است.

حضور جوانان اهل سنت برای اهدای خون به زخمیان شیعه حمله قندهار

حضور جوانان اهل سنت برای اهدای خون به زخمیان شیعه حمله قندهار
2021-10-16T14:55:57+03:30
پس از انفجار دیروز مسجد فاطمیه قندهار، برادران اهل سنت برای اهدای خون به بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

نامه‌ای از طرف کودک ۸ ساله به رئیس‌جمهور

نامه‌ای از طرف کودک ۸ ساله به رئیس‌جمهور
2021-10-16T12:02:37+03:30
یکی از کاربران توئیتر با انتشار عکسی از نامه یک دختر بچه ۸ ساله که در سفر استانی پنجشنبه گذشته به شیراز توسط تیم رئیس‌جمهور دریافت شد، واکنش نشان داد.

پادکست دکه روزنامه ۲۴ مهر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۲۴ مهر ۱۴۰۰
2021-10-16T10:42:37+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌های روز را به گوش شما می‌رسانیم.

آرامش بعد از طوفان در بیروت!

آرامش بعد از طوفان در بیروت!
2021-10-16T09:49:23+03:30
الجزیرة با انتشار چند عکس از آرامشی که پس از یک روز خونین به بیروت بازگشته، خبر داد.

مرگ از پنجره می‌آید/ آتش فتنه در لبنان دامن یک مادر را گرفت

مرگ از پنجره می‌آید/ آتش فتنه در لبنان دامن یک مادر را گرفت
2021-10-15T15:02:39+03:30
مریم محمد فرحات، مادر لبنانی که نگران فرزندانش که در مدرسه بودند شده بود، از پنجره خانه‌اش مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت.

مرگ از پنجره می‌آید / آتش فتنه در لبنان دامن یک مادر را گرفت

مرگ از پنجره می‌آید / آتش فتنه در لبنان دامن یک مادر را گرفت
2021-10-15T14:49:21+03:30
مریم محمد فرحات، مادر لبنانی که نگران فرزندانش که در مدرسه بودند شده بود، از پنجره خانه‌اش مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت.

پادکست دکه روزنامه ۲۲ مهر ۱۴۰۰

پادکست دکه روزنامه ۲۲ مهر ۱۴۰۰
2021-10-14T11:00:19+03:30
هر روز با پادکست «دکه روزنامه» مجله مهر، خلاصه گزارش‌های مهم روزنامه‌های روز را به گوش شما می‌رسانیم.

کاندیدای شکست‌خورده با پوسترهای تبلیغاتی‌اش ماهی کبابی درست کرد!

کاندیدای شکست‌خورده با پوسترهای تبلیغاتی‌اش ماهی کبابی درست کرد!
2021-10-14T07:53:34+03:30
یک کاندیدای عراقی که در انتخابات پارلمان شکست خورده بود، با پوسترهای تبلیغاتی‌اش بساط کباب کردن ماهی را به راه انداخته و تصاویرش را در فضای مجازی به اشتراک گ...

۲۵۶۰ سال پیش در چنین روزی کوروش هخامنشی بابل را تصرف کرد

۲۵۶۰ سال پیش در چنین روزی کوروش هخامنشی بابل را تصرف کرد
2021-10-13T16:20:16+03:30
۵۳۹ سال قبل از میلاد مسیح در چنین روزی، کوروش هخامنشی سرزمین تاریخی «بابل» که از یکی از نخستین تمدن‌های بشری در آن‌جا پدید آمده بود را تصرف کرد که در این گزا...
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)