میرنیوز

پایتخت بدون مدیریت میدانی‌!

پایتخت بدون مدیریت میدانی‌! 2021-06-07T08:42:09+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، وطن امروز نوشت: عصر چهارشنبه (۱۲ خرداد) ساعت ۱۹ خبرهایی مبنی بر حریق در پالایشگاه نفت تهران مخابره شد. این آتش‌سوزی همراه با انفجار طبق گفته منصور درجاتی، مدیرکل بحران استانداری تهران بر اثر نشت یکی از لوله‌های خطوط انتقال در داخل پالایشگاه نفت تهران رخ داد.

ابعاد این سانحه به حدی بزرگ بود که توان کنترل آن از دست سیستم آتش‌نشانی پالایشگاه و شهرری خارج بود و باید نیروهای آتش‌نشانی تهران برای مهار آن دست به کار می‌شدند، به نحوی که به گفته سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، ١٠ ایستگاه از سازمان آتش‌نشانی تهران برای مهار این آتش‌سوزی مامور شده و در این رابطه حدود ۶٠ دستگاه خودرو و ١٨٠ آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند.

با این حجم از اعزام نیرو به محل وقوع حادثه عملاً مدیریت میدانی مهار آتش در اختیار تهران قرار گرفت تا از پیشرفت آتش و سرایت آن به دیگر بخش‌ها که در صورت درگیر شدن با آتش از پتانسیل بالایی برای ایجاد بحرانی دیگر برخوردار بودند، جلوگیری به عمل آمد. تصاویر منتشر شده از ابعاد مختلف این حادثه نشان از تلاش طاقت‌فرسای کارکنان خدوم آتش‌نشانی داشت، هرچند در کنار تمام این تلاش‌ها یک بار دیگر جای خالی مدیریت میدانی مدیران شهری و مسؤولان دولتی نمایان شد و مدیران یا به محل حادثه نرسیدند یا اگر هم رسیدند بسیار دیر این اقدام انجام شد. تصاویر این حادثه حکایت از آن داشت که آتش‌نشانان بعد از ساعت‌ها جدال با آتش و دود، تنها محل استراحت‌شان موزاییک‌های حواشی پالایشگاه بود و مدیریت شهری فارغ از سختی پیش‌آمده برای نیروهای تحت امرش، با یک روز تاخیر در محل حادثه حضور یافت؛ این در حالی است که پیش از این در حوادثی همچون پلاسکو و آبگرفتگی مترو، مدیران شهری دوره چهارم در نخستین ساعات وقوع حادثه خود را به محل حادثه رسانده و مدیریت میدانی جهت رفع موانع برای اجرای هرچه موثرتر عملیات را بر عهده گرفته بودند.

علاوه بر پای کار نبودن شهردار و نمایندگان شورای شهر در نخستین ساعات آتش‌سوزی پالایشگاه نفت تهران، جای خالی مسؤولان وزارت نفت نیز در این حادثه بخوبی احساس شد؛ هر چند بیژن زنگنه به عنوان وزیر نفت صرفاً با نگارش متنی در صفحه شخصی خود در توئیتر در این باره واکنش نشان داد و از زحمات آتش‌نشانان تقدیر به عمل آورد. وی در پیام توئیتری خود نوشت: «آتش‌سوزی در مخزن ضایعات نفتی ‎پالایشگاه تهران با موفقیت مهار شد و این پالایشگاه به مدار تولید بازگشت. شغل آتش‌نشانی سراسر از خودگذشتگی، ایثار و فداکاری است. از تلاش دست‌اندرکاران این عملیات بویژه آتش‌نشان‌های فداکار تشکر می‌کنم. جا دارد از نقش موثر مدیران شرکت پالایش و پخش و همکاران پالایشگاه تهران که در این حادثه بخوبی به انجام وظایف خود پرداختند و نیز از همکاران انتظامی، امنیتی و قضایی که فضای مناسبی را در شرایط آتش‌سوزی برای مسؤولان فراهم کردند صمیمانه تشکر کنم. باید در اسرع وقت علل این حادثه بررسی و مستندسازی و از تکرار این قبیل حوادث جلوگیری شود». حال این سوال مطرح است: آیا در صورت وقوع چنین حوادثی، مدیران شهری و دولتی صرفاً نقش یک ناظر را دارند یا باید با ورود به میدان عمل شرایط را برای مدیریت بحران فراهم و تبعات ناشی از حادثه را به کمترین حد خود برسانند؟ در حادثه اخیر جای خالی مدیران سبب شد موجی از نگرانی در شهر تهران ایجاد و در پی آن صف‌های چند صد متری از خودروها برای دریافت بنزین در جایگاه‌های مختلف تشکیل شود.

جای خالی مدیران جهادی در شهر

آتش‌سوزی پالایشگاه تهران نشان داد مدیران تراز اول شهری در زمان وقوع بحران، مدیریت میدانی را از نزدیک پیگیر نیستند، چرا که هیچ‌کدام از مدیران شهری و شهردار تهران از همان ابتدای حریق در محل حضور نداشتند.

ابوالفضل قناعتی، عضو سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» گفت: شهر مدیریت دلسوز و کارآمد می‌خواهد بویژه اینکه حادثه‌ای در شهر اتفاق بیفتد که همه شهروندان نگران شوند. در چنین شرایطی مدیران شهری باید در همان ساعات اولیه مدیریت میدانی را برای رفع مشکلاتی همچون مهار آتش‌سوزی که هفته گذشته در پالایشگاه تهران رخ داد، در دست بگیرند و در محل حضور یابند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری پایتخت از همان روزهای اول مشخص بود که کارآمدی چندانی ندارند، افزود: آتش‌سوزی مهیبی که در پالایشگاه تهران اتفاق افتاد نشان داد این مدیران حتی حاضر نشدند در ساعات ابتدایی آتش‌سوزی به محل وقوع حادثه بیایند و از نزدیک مدیریت اطفای حریق را در دست گیرند و فقط آتش‌نشانان جان بر کف بودند که برای مهار این آتش‌سوزی پرخطر دل به آتش زدند.

قناعتی تصریح کرد: اکنون که روزهای پایانی مسؤولیت مدیران شهری است، انگیزه چندانی برای مدیریت شهر ندارند و بخشی از آنها به جای توجه به شهر به دنبال تهیه لیست انتخاباتی هستند.

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: روحیه ایثار و جهاد در مدیران فعلی شهر دیده نمی‌شود، چرا که آنها با آتش گرفتن پالایشگاه تهران حاضر نشدند در ساعات اولیه صندلی‌های خود را ترک کرده و به محل حادثه بروند.

وی در ادامه به بحث تامین تجهیزات مدرن آتش‌نشانی اشاره کرد و افزود: سازمان آتش‌نشانی نیازمند به‌روزرسانی تجهیزات است؛ تجهیزات مدرنی که با استفاده از آن مانع از گسترش آتش در زمان حریق احتمالی شود، به عنوان مثال اکنون نردبان‌های آتش‌نشانی وسیله‌ای مناسب و کارساز برای تسهیل فرو نشاندن آتش در ساختمان‌های بلندمرتبه نیست.

قناعتی تاکید کرد: در دوره ششم، مدیریت شهری تهران باید تهیه هلی‌کوپتر با امکاناتی چون نازل آب‌پاش از راه دور را در دستور کار قرار دهد، چرا که امکانات آتش‌نشانی پاسخگوی مهار آتش در ساختمان‌های بلند نیست.

عضو سابق شورای شهر گفت: در طول ۴ ساله مدیریت شهری هیچ اقدامی برای به‌روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی نشد، از این‌رو در شورای ششم باید به‌روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی در دستور کار قرار گیرد تا با برخورداری از امکانات آتش‌نشانی مدرن در صورت وقوع آتش، مهار آن چند روز به طول نینجامد.

رئیس شورای عالی استان‌ها: کارنامه مدیریت شهری قابل دفاع نیست

شهر تهران با توجه به ۴ سال عقب ماندن در اجرای پروژه‌های عمرانی با چالشی اساسی روبه‌رو است، لذا شورای شهر ششم برای جبران این خلأ نیاز به تلاش شبانه‌روزی در این بخش دارد. حال سوال این است: چرا این خلأ با وجود همگرایی دولت و شورای شهر ایجاد شد و شورای پنجم نتوانست کارنامه موفقی به خود اختصاص دهد؟ وضعیت کنونی شورای پنجم نسبت به ادوار گذشته خود چگونه است؟

در پاسخ به این سوالات علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: سطح خدمات در دوره قبل با این دوره از مدیریت شهری قابل قیاس نیست. این را من نمی‌گویم؛ از همه مردم می‌شود سوال کرد که چه اتفاقی امروز در حوزه پروژه‌های فرهنگی- اجتماعی، احداث فرهنگسراها و… رخ داده و در رابطه با هوشمندسازی تهران، که دوستان در این دوره ادعاهای زیاد در این بخش دارند، چه اقدامی شده است؟

وی ادامه داد: در هوشمندسازی شهر، مدیریت شهری قبلی آمد دفتر خدمات الکترونیک شهری را راه‌اندازی کرد که مردم بدون مراجعه به شهرداری به این دفاتر مراجعه می‌کنند و به‌سرعت و به صورت الکترونیکی کارهای‌شان انجام می‌شود، این در حالی است که مسؤولان شهری این دوره (شورای پنجم) در این بخش تنها وعده داده‌اند. این مقام مسؤول بیان کرد: فعالیت‌های جهادی که در شهر تهران دوره قبل انجام شده برای همه عیان است که این مساله را می‌توان در اجرای پروژه‌ها لمس کرد؛ با این توضیحات و قیاس دوره قبل با دوره پنجم، باید گفت در این دوره کار ویژه و خاصی انجام نشده است. یکی از دلایل این مساله را باید در انتخاب اشتباه شهردار تهران دانست، چرا که افرادی که در این فرآیند انتخاب شدند نتوانسته‌اند شرایط را مثل گذشته ادامه بدهند و وقتی برای شهر تصمیم درستی گرفته نمی‌شود و انتخاب شهردار بر اساس نگاه سیاسی باشد، خروجی مناسبی را در پی نخواهد داشت. وی ادامه داد: در انتخاب شهردار باید به تفکر انقلابی و پایبندی به موازین و چارچوب‌های انقلابی توجه کرد. تفکر انقلابی، مدیر را به خدمت سوق می‌دهد. انتخاب شهردار با نگاه سیاسی و البته ناکارآمد، مشکل اصلی پایتخت در دوره پنجم شورا محسوب می‌شود که شرایط فعلی را به وجود آورده است؛ فردی باید مسؤولیت شهر را به عهده داشته باشد که به موضوعات مختلف اشراف کامل داشته باشد. احمدی تاکید کرد: اگر برداشت سیاسی نشود می‌خواهم بگویم کارنامه مدیریت شهری تهران در این دوره غیرقابل دفاع است؛ نه پروژه‌ای کلید خورد و نه خدماتی اضافه شد که نظرسنجی‌های مردمی نیز گواهی بر این مساله است. مردم عملکرد مدیران شهری گذشته را به یاد دارند؛ روزهای که پروژه‌های فاخر در شهر اجرا شد و هم‌اکنون خبری از آن پروژه‌ها نیست.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار مجازی

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!

مغازه‌ای که هر سال موکب می‌شود/ ما هنوز، یک ذره هم عاشق نیستیم!
2023-09-07T17:16:53+03:30
«هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم. زندگی‌مان مال امام حسین(ع) است. این کار هم بساط هر سال است، این مغازه پدرمان است که خادم و عاشق امام حسین (ع) بود. ما هم ...

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!

مردم کانادا امکان مشاهده این صفحه را ندارند/ فیلترینگ، به وسعت دو نیم‌کره!
2023-09-04T15:36:59+03:30
فیلتر کردن بسترهای مختلف فضای مجازی در سطح جهان مسئله تازه‌ای نیست؛ از جنوب غرب آسیا که شدت فیلترینگ در آن بیشتر است گرفته تا چند قاره آن طرف‌تر در کشور کانادا.

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!

دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند/ کربلایی‌شدن بدون نیت قبلی!
2023-09-03T13:30:14+03:30
هنگام تماشای اعزام زائران افغانستانی اشک می‌ریختند؛ گویا دلتنگ‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند و انگار بدرقه اربعینی‌ها، به مناسک جاماندگان تبدیل شده باشد، جاماندگ...

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون

خوش‌رویی، چاشنی میزبانی است/ از تأخیر در صدور ویزای عراق تا کمبود اتوبوس در مرز دوغارون
2023-08-26T10:01:16+03:30
«مشکل زائران افغانستانی ارتباط چندانی به ایران ندارد؛ مربوط به دولت افغانستان است که اربعین برایش در اولویت نیست و متولی دولتی برای زیارت اربعین ندارد، بنابر...

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»

دشمن آتش و تبر/ «من، حبیب‌الله؛ حبیب خدا و جنگل هستم!»
2023-08-15T14:21:28+03:30
حبیب‌الله حاجی‌زاده، سال‌ها است بدون اینکه کسی از او بخواهد یا حقوقی دریافت کند از جنگل‌ها مراقبت می‌کند: «ما نه می‌گذاریم آتش به جان جنگل بیفتد، نه می‌گذاری...

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!

گرداب روانشناسی زرد در «اینستاگرام»/ تن به هر چالشی ندهید!
2023-08-14T13:07:53+03:30
شبکه‌های اجتماعی این روزها چالش‌هایی را رواج می‌دهند که مبنای علمی ندارند، دنبال جذب مخاطب هستند و سعی دارند القا کنند: «شما تنها با شرکت در چالش‌ها، به یک ا...

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!

چهل سال همسایگی با زندان و زندانی و زندان‌بان/ پارک و هتل نمی‌خواهیم؛ درخت‌ها را آب بدهید!
2023-08-12T13:01:13+03:30
همسایگان زندان «رجایی شهر» بعد از تخلیه از این ندامتگاه، بیش از آنکه از سال‌ها همجواری با آن شکایت کنند، به فکر آینده بودند: «ما از مسئولان پارک و هتل نمی‌خو...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی
2023-08-07T20:23:55+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!

«باز هم دوست و دشمن را شوکه خواهیم کرد»/ جای خالی اهالی قلم و هنر در حماسه‌های نظامی!
2023-08-07T15:57:38+03:30
بعد از پایان دیدار خودم را به امیر ایرانی می‌رسانم و می‌گویم بعد از این مأموریت چه برنامه‌ای دارید؟ مختصر جواب می‌دهد: «انشاالله دوستان و دشمنان را مثل مأمور...

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر

ماجرای شلغم‌های یک نماینده در توئیتر
2023-08-01T14:43:59+03:30
روزنامه «جوان» در گزارشی به ماجرای جر و بحث اخیر نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با کاربران توئیتری پرداخت.

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-29T00:24:02+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»

سرنوشت عاشورایی دخترک ۱۱ ماهه در روستایی مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم در مسیر شهر جان داد!»
2023-07-26T10:37:22+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید تا نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»

سرنوشت دخترک ۱۱ماهه در روستای مرزی/ «نارگل روی دست‌هایم جان داد!»
2023-07-26T09:43:56+03:30
«تقریباً دو ساعت طول کشید که نارگل را به شهر ببریم. در این مسیر دخترم روی دست من بود و آرام جان می‌داد! شاید اگر جاده آسفالت بود و مسیر رسیدن به شهر راحت‌ و ...

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!

دو هزار بیلبورد متحرک عاشورایی در شهر/ ۱۲ سال خط‌نویسی روی خط عاشقی!
2023-07-23T11:03:54+03:30
«مجید دستانی» از 12سال ماشین‌نویسی در محرم می‌گوید که با رفقایش، خودروها را با خط خوش مزین به نام اباعبدالله(ع) می‌کنند،خودروهایی که تا مدت‌ها مثل بیلبوردهای...

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!

وام‌های راحت‌الحلقوم و ضمانت‌های ضربدری!
2023-07-20T12:18:55+03:30
روزنامه «همشهری» در گزارشی به تبلیغات اخیر برخی شرکت‌ها برای اعطای وام بدون ضامن پرداخت و ابعاد غیرقانونی بودن آن را شفاف کرد، این گزارش همچنین توضیحاتی دربا...

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 

عاقبت بخیری یک پمپ بنزین! 
2023-07-20T11:38:56+03:30
خودرو را پارک کردم و به محل گودبرداری برگشتم و پرسیدم اینجا قبلاً پمپ بنزین نبود؟ جوابشان حافظه تصویری‌ام را تأیید کرد: «پمپ بنزین بود! دیگر نیست؛ حالا قرار ...

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!

تماشای گذر عمر در سایه ایستگاه صلواتی/ چای همان چای و بیرق همان بیرق!
2023-07-19T13:19:04+03:30
می‌گویند نوشیدن چای داغ در لیوان‌های پلاستیکی احتمال ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد؛ اعتراضی نیست! فقط ای کاش طعم چای بعد از روضه را عوض نکند. کافی است چای...

بازندگان کنکور!

بازندگان کنکور!
2023-07-16T13:07:00+03:30
روزنامه «جام جم» در گزارشی به تاثیر شرایط جغرافیایی و شکاف طبقات اجتماعی بر قبولی رشته‌های دانشگاهی در دهک‌های مختلف جامعه پرداخته و از دهک‌های ضعیف به عنوان...

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش

جایی برای درمان درد دیدن!/ چشم‌ها؛ قدردان دست‌های روشنایی‌بخش
2023-07-16T13:06:59+03:30
پیر و جوان ندارد، تقریباً همه باندی به چشم دارند و دستی به در و دیوار! اینجا همه درد چشم دارند؛ درد بینایی! و ضیا با تخصص خود به چشم‌ها نور روشنایی می‌بخشد، ...

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟

چگونه دختران دهه‌هشتادی محله بانی برگزاری یک مراسم ازدواج شدند؟
2023-07-16T10:54:01+03:30
روزنامه «همشهری» به سراغ یکی از محله‌های تهران رفت که در آن دختران دهه هشتادی با برگزاری مراسم عروسی از آغاز سنین نوجوانی باعث و بانی امر خیر می‌شوند. ​​​​​​​

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است

جهان‌شهر علوی/ غم و شادی شیعیان به هم گره خورده است
2023-07-11T14:22:15+03:30
تاجیک، تمام روز لحظه‌ای استراحت نکرده و در مسیر شلوغ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» خدمت کرده اما در دل حسرت می‌خورد که کاش تمام شیعیان دنیا می‌توانستند در جشن بزرگ ام...

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!

فعلا حرف خواب و خوراک نباشد؛ بعد از مراسم همه سِرُم می‌زنیم!
2023-07-07T14:28:52+03:30
حرف آخر را یکی از خادمان می‌زند: «یادتان نرود؛ قرار است یکی از بزرگ‌ترین کارهای دنیا را انجام بدهیم. تا صبح شنبه کسی حرف از خواب و خوراک نزند، بعد از مراسم ه...

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!

«چند قطره باران» بر گونه آرزوهای کوچک/ پیتزای مهربانی بدون عکس!
2023-07-06T12:22:13+03:30
حسن صلواتی چند سالی است که با همراهی دوستان عکاس و هنرمندش یک حرکت جذاب را شروع کرده است؛ فروش عکس‌ها به نفع بچه‌های محروم! امسال هم سفره پیتزای آنها به عشق ...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T14:22:10+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)

«سر بر دامن ماه»؛ روایتی مدرن از زندگی تنها همسر امام هادی (ع)
2023-07-04T09:42:14+03:30
«سر بر دامن ماه» از طریق برش کمتر دیده‌شده تاریخ یعنی زندگی امام هادی (ع)، قدم به روایت غیبت امام زمان (عج) می‌گذارد و در این میان شخصیت «بانو حُدیث» مادربزر...

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران

کارت شما مسدود است!/ زخم رفتارهای سلیقه‌ای با مهاجران
2023-06-28T08:48:35+03:30
اواخر خرداد هر سال با پایان مهلت کارت‌های آمایش، حساب‌ بانکی مهاجران افغانستانی برای مدتی نامعلوم مسدود می‌شود؛ اقدامی که بیش از یک دستورالعمل مدیریتی، اعمال...

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!

عروسی که صبح ازدواجش دوید/ می‌گفتند قدت کوتاه است، برو یک رشته دیگر!
2023-06-27T01:41:38+03:30
سال‌های زیادی از زمانی که به اسماعیل‌نژاد می‌گفتند «قدت کوتاه است، به درد دویدن نمی‌خوری» می‌گذرد اما او امروز رکورددار دوی سرعت در ایران است و رویای کسب مدا...

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا

عکاسان خبری، دشمن کسی نیستند!/ ثبت تاریخ از دل آتش تا قلب کرونا
2023-06-11T12:21:13+03:30
«عکاس خبری دشمن کسی نیست! باید به این آگاهی برسیم که عکاس، ثبت‌کننده تاریخ است و قرار نیست نگاه پررنگ سیاسی داشته باشد، دغدغه جدی عکاسان این است که در هر شرا...

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم

غنی‌سازی با خلوص بالا برای رفع تحریم است/همچنان  با آژانس بین‌المللی انرژی تعامل داریم
2023-06-11T00:00:47+03:30
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت غنی‌سازی‌های با خلوص بالا برای این صورت گرفته تا تحریم‌ها لغو شوند، هدف قانونگذار هم همین بوده که اقدام راهبردی برای ل...

چرا راه آهن رشت - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟

چرا راه آهن رشت  - آستارا کلیدی‌ترین پروژه ریلی کشور است؟
2023-05-18T11:13:51+03:30
کریدور شمال - جنوب یک مسیر اقتصادی مهم و استراتژیک برای ترانزیت بار میان هند، روسیه و شمال اروپا از طریق ایران است که راه‌آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفق...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)