میرنیوز

همه آنچه درباره تعطیلات کرونایی باید بدانید

 همه آنچه درباره تعطیلات کرونایی باید بدانید 2020-11-21T11:04:10+03:30

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از جوان، «محدودیت‌های جدید کرونایی»، نسخه جدید ستاد مقابله با کرونا برای مقابله با قاتلی نامرئی، قاتلی سریالی که هر روز حدود 480 قربانی می‌گیرد و سیاه‌ترین پاییز قرن را برایمان رقم زده است، پاییزی که به جای برگ‌ها بیشتر ریزش هموطنان را به چشمان می‌آورد و داغی بر دلهایمان به جا می‌گذارد. تازه اگر آمار‌های های واقعی نه علمی را در نظر بگیریم شمار قربانیان کووید 19 به 2 برابر هم خواهد رسید و بر اساس پیش بینی‌ها احتمال دو برابر شدن فوتی‌ها تا 2 هفته آینده وجود دارد.

این میزان آمار بالای مرگ و میر در کشور وضعیت قرمز یا حتی بهتر بگوییم وضعیت سیاهی را رقم زده است، تا جایی که بسیاری در فضای مجازی #وضعیت_قرمز را راه انداختند.

در هفته‌های اخیر متخصصان و بسیاری مسئولان خواستار تعطیلی کشور شدند تا با قطع زنجیره انتقال بیماری بتوان آمار ابتلا و مرگ و میر را کاهش داد، همچنین کادر درمان که هشت ماه است در خط مقدم میدان با قاتل نامرئی تا پای جان می‌جنگد، فرصتی برای استراحت پیدا کند و بار مراجعه به بیمارستان‌ها کم شود.

به دنبال درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا طرح جامع هوشمند مقابله با کرونا را از اول آذرماه کلید زد که این طرح شامل اعمال محدودیت‌های کرونایی در طبقه بندی‌های مختلف می‌شود.

تقسیم بندی شهر‌ها به سه رنگ
در طرح جامع مدیریت بیماری کرونا که از امروز اول آذرماه کلید می‌خورد، شهر‌ها به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند، بر این اساس در شهر‌های زرد به ازای هرصد هزار نفر روزانه 4 بیمار با تست مثبت کرونا، در شهر‌های نارنجی روزانه 6 بیمار مثبت کرونا به ازای هر صدهزار نفر و در شهر‌های قرمز به ازای هرصد هزار نفر 10 بیمار مثبت کرونایی بستری می‌شوند.

بنابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از اول آذرماه در شهر‌های قرمز مشاغل گروه‌های 2، 3 و 4، در شهر‌های نارنجی مشاغل گروه‌های 3 و 4 و در شهر‌های زرد مشاغل گروه 4 تعطیل هستند.

مشاغلی که تعطیل نیستند
بنابر مصوبه ستاد مقابله با کرونا از اول آذرماه مشاغل ضروری در همه شهر‌ها فعال هستند و بدون تعطیلی فعالیت می‌کنند.

کارخانه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات و خدمات وابسته، مراکز زیرساختی و حیاتی، مراکز تامین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت، حمل و نقل عمومی کالا و مسافرِ برون شهری شامل ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی، حمل و نقل عمومی درون شهری، دارات و مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، امدادی و ستادی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره بار، مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته مشاغلی هستند که تعطیل نمی‌شوند.

همچنین مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی نانوایی (تولید فرآورده‌های نانوایی)، مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی، اورژانس و تامین آمبولانس دولتی و خصوصی، داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و دارو‌های سنتی، مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون‌بر، خدمات اپراتور‌های ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت‌های پستی، شرکت‌های خدمات اینترنتی (اعم از تامین کنندگان اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌های خدماتی مبتنی بر اینترنت)، رسانه‌های مکتوب و برخط و مشاغل مشابه، مراکز نگهداری و خدماتی سالمندان، معلولین، جانبازان، مراکز توان‌بخشی و مراقبتی، آسایشگاه‌ها، تعمیرگاه‌های انواع خودرو، لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی، فروشگاه‌های انواع قطعات و لوازم یدکی، فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن‌آلات، کارگاه‌های صنعتی (مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن)، چاپخانه‌ها، خشکشویی‌ها و آرامستان‌ها از جمله مشاغلی هستند که از فردا تعطیل نیستند.

محدودیت‌های شدید کرونایی از امروز
جزییات ممنوعیت ورود و خروج از شهر‌های قرمز و نارنجی؛ شاغلان در کارخانه‌های خارج شهر نگران نباشند
همچنین در طرح جامع و هوشمند مدیریت بیماری کرونا از اول آذر ماه محدودیت تردد بین شهری اعمال می‌شود.

حسین ذوالفقاری رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا با اشاره به جزییات ممنوعیت ورود و خروج از شهر‌های قرمز و نارنجی اظهار کرد:‌ورود افراد غیربومی به شهر‌های نارنجی و قرمز ممنوع است. به این ترتیب افرادی که ساکن شهر نارنجی یا قرمز نیستند نمی‌توانند به این شهر‌ها وارد شوند. از سوی دیگر کسانی که ساکن شهر‌های قرمز و نارنجی هستند اجازه ورود به سایر شهر‌ها را ندارند. یعنی می‌توانند از شهر خود خارج شوند، اما اجازه ورود به سایر شهر‌ها را ندارند. این تدبیر با این هدف در نظر گرفته شده که بعضاً برخی افراد مشاغل تولیدی در اطراف شهر‌ها دارند. به این ترتیب این افراد می‌توانند برای حاضر شدن در محل کار خود از شهر خارج شوند، اما قطعا افراد به قصد سفر نمی‌توانند از شهر‌های نارنجی و قرمز خارج شوند.

وی ادامه داد: برای مثال افراد غیربومی نمی‌توانند به شهر تهران وارد شوند و اگر به هر طریقی وارد این شهر شوند خودرو‌های غیربومی هر 24 ساعت که مشاهده شوند در صورت نارنجی بودن شهر 500 هزار تومان و در صورت قرمز بودن شهر یک میلیون تومان جریمه خواهند شد. در ادامه این مثال اگر افراد بومی داخل تهران به عنوان یک شهر قرمز اجازه ورود به هیچ شهر دیگری ندارند، اما تردد در کنارگذر شهر‌ها برای تردد عبوری باز گذاشته شده و مشکلی نخواهند داشت و در این طرح استان البرز و تهران یکی در نظر گرفته شده اند.

ممنوعیت تردد از ساعت 21 تا 5 بامداد در شهر‌های قرمز
افزون بر تردد بین شهری در داخل شهر‌ها نیز در ساعاتی از شب محدودیت تردد اعمال شده است تا افراد اقدام به برگزاری مهمانی و دورهمی نکنند.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه حدود 51 درصد مبتلایان به کرونا در آبان ماه به علت مهمانی‌های خانوادگی بوده است، تاکید کرد: برای جلوگیری از تجمع‌های خانگی از ساعت 9 شب محدودیت تردد در نظر گرفته شده است که با تهمیدات اندیشیده شده مانند استفاده افراد از وسایل نقلیه عمومی و با همکاری یک دیگر باید باعث کاهش انتقال ویروس کرونا شویم.

ممنوعیت تردد از ساعت 21 تا 5 بامداد روز بعد در شهر‌های دارای رنگ بندی قرمز اعمال خواهد شد و این ممنوعیت با هدف جلوگیری از تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی بوده و مدیریت اجرای دقیق و درست آن نیز بر عهده‌ی فرمانداران شهرستان‌های استان است.

مشاغل ضروری می‌توانند ضمن هماهنگی با فرمانداری‌های هر شهرستان نسبت به اخذ مجوز و برگه‌ی تردد اقدام کنند.

نحوه تردد مشاغل ضروری بعد از ساعت 21
رحمانی فضلی فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزیر کشور گفت: پیش‌بینی می‌کنیم بین 50 تا 60 درصد مردم این موضوع را رعایت کنند، اما بخشی در حدود 40 درصد وجود دارند که در دستگاه‌های اجرایی و شیفت دوم فعالیت می‌کنند که باید شماره پلاک نیرو‌های خود را به پلیس اعلام کنند و اگر این کار تا روز شنبه محقق نشد تا اخذ جریمه نیز این فرصت را دارند که این پلاک‌ها را به پلیس اعلام کنند.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: درحال حاضر سازوکار نحوه تردد مشاغل ضروری بعد از ساعت 21 در دست اجراست، در مصوبه ستادملی مدیریت کرونا عنوان شده است، افرادی که در مشاغل ضروری فعالیت می‌کنند و ضرورت تردد در ساعت 21 تا 4 صبح را دارند باید تایید فرمانداری داشته باشند. در حال احصا هستیم که چه دستگاه‌هایی و چه تعداد خودرو در این بخش جای می‌گیرد که اعلام کنیم با ارائه کارت شناسایی و یا اگر جریمه شدند راهکاری برای رفع جریمه‌ها فراهم کنیم، چون هنوز طرح اجرا نشده، باید طراحی مناسب انجام دهیم و ممکن است مدل‌های دیگری پیاده شود.

نحوه مراجعه به مراکز درمانی بعد از ساعات 21
فرمانده قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا گفت: در این ساعات کلیه ناوگان تاکسیرانی، آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و شهروندانی که ضرورت خروج منزل در این ساعات را دارند، می‌توانند از این ناوگان استفاده کنند.

هشدار پلیس درباره سامانه‌های جعلی صدور مجور تردد
سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در خصوص کلاهبرداری اینترنتی با عنوان «ثبت نام تردد در سامانه‌های حمل و نقل درون و برون شهری در ایام محدودیت‌های کرونا» هشدار داد و گفت: با توجه به ابلاغیه جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا و بخشنامه‌های صادره از سوی وزارت کشور مبنی بر اعلام محدودیت‌های جدید مسافرت و تردد‌های درون شهری و برون شهری و نظارت‌های خاص اعلام شده و هم چنین استثنا قائل شدن برای خودرو‌های حوزه حمل و نقل عمومی و صاحبان مشاغل فوریتی و امدادی خاص، متأسفانه مجرمان سایبری از این وضعیت و موقعیت پیش آمده، قصد سوء استفاده دارند.

وی ادامه داد: کلاهبرداران با راه اندازی سایت‌ها با آدرس‌های جعلی مشابه با عنوان " ثبت نام تردد در سامانه‌های حمل و نقل درون و برون شهری در ایام محدودیت‌های کرونا " اقدام به سرقت اطلاعات هویتی و بانکی شهروندان و کلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز و دریافت پول‌های هنگفت از حساب شهروندان؛ با هدایت طعمه‌های خود به صفحات فیشینگ می‌کنند.

پاشایی با بیان اینکه هرگونه اطلاع رسانی و ثبت نام و دریافت مشخصات خودرو‌های دارای مجوز قانونی تردد صرفا از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر صورت می‌پذیرد، از هموطنان درخواست کرد با عدم توجه به تبلیغات فریبنده که در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های غیربومی صورت می‌پذیرد، از مراجعه به هرگونه سایت و سامانه که عناوین مشابهی دارند، خودداری کنند.

وضعیت حضور کارگران و کارمندان در ادارات
براساس ابلاغیه سازمان امور اداری و استخدامی ادارات و سازمان‌های مستقر در شهر‌های دارای رنگ بندی قرمز یک سوم در شهر‌های دارای رنگ بندی نارنجی 50 درصد و در شهر‌های دارای رنگ بندی زرد نیز دو سوم کارکنان در محل کار خود حضور داشته و مابقی کارکنان به صورت دور کاری انجام وظیفه خواهند کرد.

ذوالفقاری گفت: برای کارکنانی که در شرایط ضروری باید در محل کار خود حضور داشته باشند نسبت به سایر کارکنان باید امتیازاتی در نظر گرفته شود. به ویژه زمانی که این موضوع طولانی باشد. دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید تفاوتی‌هایی میان این کارکنان در نظر بگیرند. تبعیض میان نیرو‌های شرکتی، استخدامی و خدماتی بی‌تردید نقض مقررات است و با این موارد برخورد خواهد شد. این طرح رئیس و مرئوس، کارمند رسمی و قراردادی ندارد و باید برای همه یکسان و برابر دستورالعمل‌ها اجرایی شود. قطعا اجرای بدون تبعیض این طرح بین گروه‌های مختلف به جد در دستور کار باید باشد.

شرکت‌های خصوصی تعطیل هستند؟
ذوالفقاری درخصوص فعالیت شرکت‌های خصوصی گفت: این شرکت‌ها در دو بخش تقسیم‌بندی شده‌اند نخست شرکت‌هایی که با مشاغلی در وضعیت زرد و نارنجی فعالیت دارند، در ارتباط هستند که فعالیت آن‌ها مانعی ندارد و بخش دیگر شرکت‌هایی هستند که مراجعه‌کننده دارند که در وضعیت نارنجی و قرمز بسته خواهند بود. البته شرکت‌هایی که متصل به تولیدی‌ها و مشاغل گروه سطح یک هستند از لحاظ فعالیت مشکلی نخواهند داشت. به این ترتیب شرکت‌هایی که در بخش بازرگانی هستند، می‌توانند فعالیت کنند.

چگونگی اجرای ممنوعیت سفر برای کرونایی‌ها
رحمانی فضلی گفت:‌در مواردی بیش از 60-70 درصد موارد که باید در قرنطینه یا در منزل می‌بودند، اقامت نداشتند و با افراد مختلف در مکان‌های مختلف ارتباط داشته و به بخش‌های مختلف جامعه رفت و آمد داشتند که همه این ارتباطات و رفت و آمد‌ها و تردد‌ها می‌تواند در شیوع بیماری بسیار موثر باشد.

سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در محدودیت‌های جدید، بحث حمل و نقل و تردد به صورت هدفمند بررسی می‌شود، گفت: بر این اساس افرادی که تست‌شان مثبت شود، به طور هوشمند اطلاعات‌شان از طریق سامانه‌ها به مراکز حمل و نقل و تردد کشور منتقل می‌شود. اکنون شرکت‌های قطار این کار را انجام داده و سیستم‌هایشان را تطبیق دادند و شش الی هفت شرکت هواپیمایی هم این اقدام را انجام دادند.

وی افزود: در این راستا، مسافری که چه در مرحله صدور بلیت است و چه زمانی که دارد سوار قطار یا هواپیما می‌شود، اگر تستش مثبت باشد، از سوار شدنش ممانعت می‌شود.

وزیر ارتباطات هم در پیام توییتری نوشت: با همکاری وزارت بهداشت تمام مسافران هواپیما و قطار بین شهری رصد می‌شوند و از جا به جایی افراد مبتلا جلوگیری می‌شود و چند مبتلا هم روز جمعه از فرودگاه بازگردانده شدند و اتوبوس‌های بین شهری روز سه شنبه به سامانه متصل خواهند شد

سخنگوی وزارت بهداشت درباره تاکسی‌های اینترنتی گفت: در تاکسی‌های اینترنتی نیز به این صورت است که راننده‌ای که تستش مثبت بوده تا 14 روز چراغ این راننده قرمز می‌ماند و این راننده طی این 14 روز نمی‌تواند مسافر بگیرد.

سفر با حمل و نقل عمومی مجاز است
رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا درخصوص انجام سفر‌ها با پرواز‌های داخلی، خارجی، قطار و اتوبوس گفت: به طور کلی حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر مجاز است. البته باید دستورالعمل‌ها و ضوابط تعیین شده وزارت بهداشت رعایت شود و در این راستا نظارت وزارت راه نیز وجود خواهد داشت. براساس آنچه در سامانه ماسک محقق شده مدیریت هوشمند انجام می‌شود به این ترتیب که فردی که تست پی‌سی‌آر آن مثبت شده در سیستم بهداشت و درمان اطلاعاتش ثبت می‌شود و از طریق سامانه ماسک ردیابی خواهد شد و اگر سفر داشته باشد مبلغ 200 هزار تومان روی فیش تلفن همراه، تلفن ثابت یا پلاک خودروی وی جریمه اعمال می‌شود و با پیامک نیز به وی اطلاع داده خواهد شد.

کلاس‌های درس مدارس و دانشگاه‌ها غیر حضوری شد
در تمام مدت اعمال محدودیت‌های کرونایی فعالیت مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها به صورت کاملا غیرحضوری و در بستر سامانه‌های مشخص شده در وزارت آموزش و پرورش و علوم تحقیقات و فناوری بوده و هیچ مرکز آموزشی حق برگزاری کلاس‌های حضوری تحت هیچ شرایطی را ندارد.

اعمال محدودیت در برگزاری جلسات، مراسم و نمایشگاه‌ها
دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا درباره اعمال محدودیت برای برگزاری جلسات اظهار کرد: ماموریت‌های غیرضروری نباید صورت گیرد. کلیه جلسات اگر در فضای سربسته باشد حتما باید الزام رعایت فاصله چهار متر افراد انجام شود. همچنین شش بار گردش هوا در هر ساعت برای فضای بسته باید انجام شود و حداکثر افراد شرکت‌کننده در جلسات شهر‌های زرد 30 نفر، شهر‌های نارنجی 20 نفر و شهر‌های قرمز 15 نفر باشد.

آیین‌های فرهنگی، اجتماعی، نماز جمعه، مراسم‌های آئینی و مذهبی تعطیل هستند همچنین برگزاری هرگونه نمایشگاه (عمومی، تخصصی و بین المللی) در همه وضعیت‌ها (زرد، نارنجی و قرمز)، تا عادی شدن شرایط ممنوع است.

لیگ‌های ورزشی تعطیل نیستند
فدراسیون‌های ورزشی به تولید و پخش مجموعه‌های "ورزش در خانه" از طریق صداوسیما و فضای مجازی و ایجاد شور و نشاط بین خانواده‌ها اقدام و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی لیگ‌های مختلف را برگزار تا فضای شادابی برای مردم در منزل فراهم گردد.

2- فدراسیون‌های ورزشی با استفاده از ستارگان ورزش کشور و قهرمانان و پهلوانان ورزشی نسبت به اعلام توصیه‌ها و تبیین شیوه نامه‌های بهداشتی اقدام و ضمن انتشار در فضای مجازی، در اختیار صداوسیما و رسانه‌های کشور قرار دهند.

نحوه حمایت از اصناف در تعطیلات کرونایی؛ چک‌ها برگشت نمی‌خورد
ذوالفقاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با باز بودن بانک‌ها و بورس و اعلام تعطیلی مغازه‌ها در گروه‌های دو، سه و چهار در شهر‌های قرمز تکلیف چک‌ها و کرایه مغازه‌ها چه خواهد شد، گفت: راه‌حل اینکه چک آن‌ها به اجرا گذاشته نشود بانک‌ها تعطیل نیست، زیرا که باید خدمات ضروری به مردم ارائه کنند.

از سوی دیگر تمام دفاتر شرکت‌هایی که با مشاغل گروه یک فعالیت دارند باز بودن آن‌ها مشکلی ندارد. البته همه این موارد باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشد. با هماهنگی وزارت صمت و اتاق اصناف بسته حمایتی لازم جمع‌بندی و به ستاد ملی اعلام شده است. در این بسته بیمه، چک‌ها و... به عنوان بسته حمایتی برای دوران اعمال محدودیت‌ها به ستاد اعلام شده که هر مقدار از آن به تصویب برسد اجرایی خواهد شد.

ادامه محدودیت‌ها متناسب با روند و وضعیت شیوع و بروز بیماری درشهرها، که گزارش‌های تخصصی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، مبنای تشخیص آن خواهد بود و طول دوره اعمال محدودیت‌ها پس از دو هفته نخست، استمرار، تغییر یا کاهش خواهد یافت.

حالا باید منتظر ماند و دید که پس از یک هفته از آغاز محدودیت‌ها چه میزان تعداد مبتلایان، پس از دو تا سه هفته چه میزان آمار بستری‌ها و یک ماه بعد چه میزان آمار فوتی‌های کرونا کاهش پیدا خواهد کرد.

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

 

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

تحویل خودرو بعد از تحویل سال

 تحویل خودرو بعد از تحویل سال
2024-02-21T11:07:41+03:30
با گذشت یک سال از زمان ثبت نام متقاضیان خرید خودرو در قالب سامانه یکپارچه، خودروسازان به مشتریان اعلام می‌کنند که به جای خودروی ثبت‌نامی، خودروی دیگری تحویل...

تقریظ رهبری کتابم را نجات داد

 تقریظ رهبری کتابم را نجات داد
2024-02-21T11:07:40+03:30
گلعلی بابایی به‌عنوان یکی از پرکارترین و موثرترین چهره‌های ادبیات پایداری و مقاومت شناخته می‌شود. او و رفیق ــ همکارش حسین بهزاد،پدیدآورندگان مجموعه ۱۰جلدی ...

بابک زنجانی و درس‌های ۱۰ گانه تحریم

 بابک زنجانی و درس‌های ۱۰ گانه تحریم
2024-02-21T11:07:40+03:30
یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های مفاسد اقتصادی در ایران به روزهای پایانی خود رسیده و طبق اطلاعیه قوه قضائیه محموله‌ای معادل بدهی‌های ارزی بابک زنجانی در چند مرحل...

روزگار پررونق خـــــرافه!

 روزگار پررونق خـــــرافه!
2024-02-20T15:54:51+03:30
آخرین آمار وزارت بهداشت مربوط به سال ۹۳ است که نشان می‌دهد، حدود ۱۰ درصد از جمعیت کشور یعنی هشت میلیون نفر، دست‌کم سالانه یک‌بار سراغ خرافاتی مثل فالگیری و ...

جراحم و دلم جای دیگر است!

 جراحم و دلم جای دیگر است!
2024-02-20T15:54:51+03:30
برخی چشم‌پزشکان، متقاضیان را به‌صورت گروهی به اتاق عمل می‌برند و آنها را به‌دست تکنیسین‌هایی که اطلاعات و تجربه کافی در زمینه عمل جراحی ندارند، می‌سپارند که...

قاضی جوان: متهم را به اجاره‌خانه برای نیازمندان محکوم کردم

 قاضی جوان: متهم را به اجاره‌خانه برای نیازمندان محکوم کردم
2024-02-20T15:54:50+03:30
میثم حسین‌پور، قاضی جوانی که به دلیل صدور احکام نوآورانه جایگزین حبس شناخته شده است معتقد است در پرونده‌هایی که جرائم کم‌اهمیت صورت گرفته، می‌توان به جای حب...

سلبریتی‌زدگی آگهی‌های‌تلویزیونی

 سلبریتی‌زدگی آگهی‌های‌تلویزیونی
2024-02-20T15:54:49+03:30
دنیای تبلیغات یعنی دنیای فروش و طبیعتا تولیدکننده برای نمایش بهتر و فروش محصولاتش از هر روشی استفاده می‌کند. یکی از این روش‌های نمایش محصولات و تبلیغات استف...

وکلای سریال‌های نمایش خانگی مجرم‌اند!

 وکلای سریال‌های نمایش خانگی مجرم‌اند!
2024-02-20T15:54:47+03:30
در جامعه‌ای که شأن وکیل از سوی برنامه‌سازان که مخاطب آن‌ها عموم مردم یک جامعه هستند، رعایت نشود، باعث می‌شود افکار عمومی و اذهان جامعه، نسبت به «نهاد و...

۴۰ هزار نفر هم کارمند دولت، هم فعال بخش خصوصی

 ۴۰ هزار نفر هم کارمند دولت، هم فعال بخش خصوصی
2024-02-20T15:54:47+03:30
براساس داده‌های استخراج‌شده از سامانه اتاق اصناف، نزدیک به ۴۰ هزار نفر از کارمندان دولتی صاحب پروانه کسب‌وکار فعال هستند. مشاوره املاک، خرده‌فروشی خواروبار،...

نماهنگ | انتخابات؛ راه درست

 نماهنگ | انتخابات؛ راه درست
2024-02-20T15:54:46+03:30
بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره انتخابات ۱۴۰۲ از توصیه به همه مردم برای مشارکت تا برطرف شدن مشکلات با انتخابات را در ویدئوی پیش‌رو مشاهده کنید.

سیاه‌نمایی، بازی در پازل دشمن

 سیاه‌نمایی، بازی در پازل دشمن
2024-02-20T12:21:22+03:30
سیاه‌نمایی، بزرگ‌نمایی مشکلات، تخریب دستاوردهای انقلاب اسلامی و موفقیت‌های دولت‌ها، توطئه‌های تفرقه‌افکنانه، تبعیضات قومی و منطقه‌ای، افتادن در جنگ قدرت، تخ...

انتخابات و عزت بین‌المللی

 انتخابات و عزت بین‌المللی
2024-02-20T12:21:22+03:30
مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب همبستگی ملی، قدرت و استحکام ایران به‌خصوص در عرصه سیاست خارجی شده و اتکای نظام به آرا و حمایت مردم با حضور در انتخابات،...

«هر نفر یک رأی» از تهران تا واشنگتن

 «هر نفر یک رأی» از تهران تا واشنگتن
2024-02-20T12:21:21+03:30
جمهوری اسلامی ایران از جمله الگوهای برتر برگزاری «انتخابات آزاد» در جهان است. به همین سبب هست که در آستانه هر انتخابات، آماج حملات دشمن قرار می‌گی...

سناریوی معاندان پس از حذف «من و تو»

 سناریوی معاندان پس از حذف «من و تو»
2024-02-20T12:21:21+03:30
تعطیلی شبکه من و تو را نباید به معنای واقعی پایان فعالیت رسانه‌ای این معاندان فرض کرد، بلکه آن‌ها به خوبی دریافته‌اند که ابزار‌ها و رویکرد‌های سنتی و تکراری...

درس های مهم یک پرونده فساد

 درس های مهم یک پرونده فساد
2024-02-20T12:21:21+03:30
وقوع فساد، فارغ از فرجام آن و حتی کشف و بازگشت کامل اموال خارج شده از بیت المال، ضربه ای اساسی به اعتماد عمومی می زند که ممکن است ترمیم آن به طور کامل محقق ...

مخالفان جمهوری، کدام طیف هستند؟

 مخالفان جمهوری، کدام طیف هستند؟
2024-02-20T12:21:20+03:30
راه تحول و تغییر در هر کشوری، صندوق رأی و انتخابات است که مردم به نامزدهای مورد نظر خود رأی می‌دهند و جریان خاصی را روی کار می‌آورند تا سیاست‌های آنان در تص...

اعتراض شرق به اصلاح‌طلبان به‌خاطر مأیوس کردن مردم از انتخابات

 اعتراض شرق به اصلاح‌طلبان به‌خاطر مأیوس کردن مردم از انتخابات
2024-02-19T16:28:08+03:30
روزنامه شرق معتقد است اصلاح‌طلبان چندین نوبت در قبال انتخابات دچار اشتباهات اساسی شده و مردم را هم دلزده کرده‌اند.

دشمن و آدرس رأی ندادن!

 دشمن و آدرس رأی ندادن!
2024-02-19T09:47:58+03:30
پروژه فعلی دشمن در روزهای منتهی به انتخابات، کد رأی ندادن است! چرا؟ چون دشمن بشدت از رأی دادن مردم می‌ترسد و می‌داند که انتخابات در ایران، واقعی است.

مافیای مسکن علیه انبوه‌سازی

 مافیای مسکن علیه انبوه‌سازی
2024-02-19T09:47:58+03:30
بازار مسکن در سال ۱۴۰۲ شاهد رکود در معاملات و در نتیجه کاهش اندک قیمت مسکن ناشی از این رکود بود؛ کنترل قیمت مسکن از سوی دولت گرچه امیدبخش است اما در حا...

ترمز وام بانک‌های ناتراز کشیده شد

 ترمز وام بانک‌های ناتراز کشیده شد
2024-02-19T09:47:57+03:30
کارشناسان اقتصادی اجرای سفت و سخت سیاست کنترل ترازنامه از سوی بانک مرکزی را مهم‌ترین سیاست دولت برای مهار رشد نقدینگی از طریق محدود کردن بانک‌ها و به ویژه ب...

ستاد ضد انتخابات از کجا مدیریت می‌شود؟

 ستاد ضد انتخابات از کجا مدیریت می‌شود؟
2024-02-19T09:47:57+03:30
اگر انتخابات در ایران، آن گونه که انبوه رسانه‌های دشمن و حنجره‌های همسو وانمود می‌کنند، بی‌اهمیت و تزئینی و تشریفاتی است، پس چرا به شکل پر حجم، انتخابات را ...

دانش‌آموزسالاری به جای مدرسه‌سالاری!

 دانش‌آموزسالاری به جای مدرسه‌سالاری!
2024-02-19T09:47:57+03:30
افت تحصیلی دانش‌آموزان در سال‌های گذشته و به‌خصوص یک سال اخیر آن‌قدر نگران‌کننده شده که تحلیل نتایج آزمون نهایی خرداد۱۴۰۲نشان می‌دهد میانگین نمرات امسال دان...

عبور از پاتولوژی اصلاحات

 عبور از پاتولوژی اصلاحات
2024-02-19T09:47:57+03:30
تجربه سال‌های سپری شده از ۲ خرداد ۱۳۷۶ تاکنون به وضوح نشان می‌دهد جریان تندرو اصلاحات، همان ضد انقلاب بالفعل (و حتی نه بالقوه) هستند که در بسترها و بزنگاه‌ه...

ماجرای همسایه‌های کثیف کلانشهرها / چرا صنایع آلاینده از شهرها خارج نمی‌شوند؟

 ماجرای همسایه‌های کثیف کلانشهرها / چرا صنایع آلاینده از شهرها خارج نمی‌شوند؟
2024-02-18T17:41:40+03:30
کارخانه‌ها از منابع آلاینده در شهرها هستند و در قانون هم ذکر شده که استقرار هر گونه واحد صنعتی و تولیدی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری کلانشهرها ممنوع است اما به نظر ...

سامانه پدافند هوایی «آرمان» بُعدپنجم جنگ

 سامانه پدافند هوایی «آرمان» بُعدپنجم جنگ
2024-02-18T17:41:39+03:30
مقارن با ولادت‌های ماه شعبان سامانه‌های پدافند هوایی «آرمان» و «آذرخش»، ساخت متخصصان عرصه هوافضا و صنایع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای م...

پروژه‌ تخریب شخصیت‌های مؤثر در انتخابات

 پروژه‌ تخریب شخصیت‌های مؤثر در انتخابات
2024-02-18T11:54:59+03:30
اگر دشمن بتواند توده‌ مردم را در خصوص چهره‌های شناخته شده به تردید بکشاند، جایی برای اعتماد مردم به افراد کمتر شناخته شده و جوان باقی نمی‌ماند. بنابراین حاص...

رقابت اخلاقی به جای تخریب

 رقابت اخلاقی به جای تخریب
2024-02-18T11:54:59+03:30
تخریب مجلس در ماه‌های گذشته شرایطی را فراهم آورده تا دستاوردهای آن دیده نشود و بازنده این تحرکات تنها بخشی از جریان انقلابی نخواهد بود و تمام این جریان از ا...

مهندسی تقنین

 مهندسی تقنین
2024-02-18T11:54:58+03:30
هدف مهندسی انتخابات، مهندسی «تقنین» است. دشمن نمی‌خواهد مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات مردم و «نظام مسائل» کشور ورود کند. منتخبین را ب...

تقوای سیاسی حلقه فراموش شده انتخابات

 تقوای سیاسی حلقه فراموش شده انتخابات
2024-02-18T11:54:58+03:30
اخلاق محوری و رعایت تقوای سیاسی همواره یکی از شاخصه‌های مهم مورد تأکید مقام معظم رهبری در انتخابات است و تحقق «سلامت رقابت‌های انتخاباتی» در گرو ر...

مسئولیم؛ پس خواب بر ما حرام است!

 مسئولیم؛ پس خواب بر ما حرام است!
2024-02-18T11:54:57+03:30
صوتی از سردار شهید شوشتری مربوط به عملیات والفجر ۸ وجود دارد که در آن ایشان احساس مسئولیت را مانعی در برابر خواب راحت برای خود و همرزمان‌شان معرفی می‌کنند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)