میرنیوز

رکود در بازار خودرو؛ احتمال کاهش و ریزش قیمت در بهار ۱۴۰۰/ نرخ دلار و عرضه بر بازار آزاد خودرو اثر دارد، نه تصمیم شورای رقابت

 رکود در بازار خودرو؛ احتمال کاهش و ریزش قیمت در بهار ۱۴۰۰/ نرخ دلار و عرضه بر بازار آزاد خودرو اثر دارد، نه تصمیم شورای رقابت 2021-04-05T18:41:33+04:30

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از دانا، سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو درباره سخنان رضا شیوا رئیس شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت کارخانه ای خودرو در سه ماهه اول 1400 و تاثیر آن بر قیمت بازار آزاد، اظهار کرد: بازار خودرو آرامش نسبی، در مقایسه با پیش از تعطیلات را تجربه می‌کند. و علت این آرامش را می‌توان عدم تغییر و ثبات نسبی نرخ ارز و عرضه خودرو اشاره کرد.

وی افزود: اگر شرایط همین‌گونه ادامه یابد، احتمالاً در ماه‌های پیش‌رو تغییر قیمتی خاصی در بازار آزاد خودرو نخواهیم داشت و در صورت کاهش قیمت ارز، احتمال کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد و کم شدن اختلاف قیمت با کارخانه نیز وجود دارد

ارز بر قیمت خودرو تاثیر دارد نه تصمیم شورای رقابت

این مقام صنفی درباره اظهارات رضا شیوا و تاثیر تصمیمات شورای رقابت بر قیمت خودروهای داخلی نیز گفت: افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولات با استناد به تورم و افزایش دستمزد، بیشتر جنبه روانی و کوتاه مدت بر قیمت کارخانه‌ای خودرو را دارد و حتی در صورت کشیده شدن دامنه این افزایش به بازار آزاد، افزایش ناچیز و کوتاه مدت خواهد بود و پس از چند روز با توجه به کاهش کنونی تقاضا در بازار، مجددا کاهش، پیش‌بینی می‌شود.

موتمنی ادامه داد: در میانه تعطیلات نوروزی که شاهد افزایش حدودا هزار تومانی نرخ دلار بودیم، دیدیم که این تغییر بر قیمت خودروها تاثیر سریع داشت؛ مثلاً خودروی سمند مدل 1400 که قیمت 200 میلیون تومانی داشت، امروز پس از 3 روز متوالی کاهش قیمت ارز حدود 12 میلیون تومان کاهش یافت.

پیش بینی کاهش قیمت خودرو در بهار 1400

وی گفت: در صورتی که مسئولان بتوانند قیمت ارز را کنترل کنند، قیمت خودرو در بازار آزاد را نیز کنترل خواهد شد و ثبات نسبی قیمت ارز عامل اصلی ثابت قیمت خودرو است که در عرضه و تقاضا تاثیر مستقیم دارد و اگر در کنار این موضوع، عرضه هم از سوی خودروسازان افزایش یابد باز هم شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد خواهیم بود.

رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو اضافه کرد: به عنوان مثال وقتی قیمت خودرو افزایش داشت، قیمت کوییک در بازار حدود 232 میلیون تومان بود اما با عرضه آن توسط خودروساز این خودرو در اسفند ماه گذشته با افت 32 میلیونی مواجه شد و امروز حتی با قیمتی پایین‌تر قیمت کارخانه در بازار خرید و فروش می‌شود.

رکود در بازار خودرو حاکم است

وی گفت: اگر بانک مرکزی سیاست خود را بر کاهش قیمت ارز بگذارد، بازار خودرو جان گرفته و تقاضا بالا خواهد رفت؛ اما نوسان ارز، تقاضای کاذب را بالا خواهد برد و جذابیت سرمایه گذاری را افزایش می‌دهد که این کار یک سم برای بازار خودرو است.

مؤتمنی، در مورد تاثیر واردات بر بازار خودروهای غیر داخلی بیان کرد: اخبار خاصی مبنی بر واردات که موثر بر قیمت خودروها باشد، فعلاً در بازار شنیده نمی‌شود و بازار خرید و فروش در این نوع خودروها در چند روز اخیر پس از تعطیلات در رکود به سر می‌برد و خریداران در انتظار آرامش نسبی هستند و فعلا متقاضیان اقدام به خرید نمی‌کنند. به نظر می‌رسد بازار در انتظار کاهش نرخ ارز است تا پس از آن، خریداران اقدام به خرید کنند.

رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه خودرو در پایان گفت: رکود و کاهش خرید در بازار خودروهای داخلی هم مشهود است و مصرف‌کنندگان این نوع خودروها نیز در انتظار کاهش نرخ ارز هستند تا بتوانند خودرو داخلی را با مدل 1400 خریداری کنند.

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

چرا رئیس‌جمهور هشدارهای وزارت بهداشت را نمی‌پذیرد؟

 چرا رئیس‌جمهور هشدارهای وزارت بهداشت را نمی‌پذیرد؟
2021-04-12T11:41:24+04:30
مسئولیت افزایش مرگ و میرها با کیست؟

شوخی بی‌مزه محدودیت‌های پیک چهارم

 شوخی بی‌مزه محدودیت‌های پیک چهارم
2021-04-12T10:08:11+04:30
هرچند سطح محدودیت‌های اعمال شده هیچ نسبتی با سنگینی موج چهارم کرونا ندارد اما همان‌ها هم در شهرهای بزرگ اجرایی نمی‌شود.

توجیه سلطنت‌طلبی در انگلیس با بی‌بی‌سی

 توجیه سلطنت‌طلبی در انگلیس با بی‌بی‌سی
2021-04-12T10:08:11+04:30
«بی‌بی‌سی با پول مالیات‌دهندگان بریتانیایی اداره می‌شود.» این اعتراف را بی‌بی‌سی فارسی درباره منبع تغذیه مالی شبکه‌های مختلف بی‌بی‌سی در خلال گزار...

خروج ۶۰ هزار میلیاردی از بورس

 خروج ۶۰ هزار میلیاردی از بورس
2021-04-12T09:41:25+04:30
با وجود ورود حدود ۱۰۰ هزار میلیاردتومان نقدینگی به بازار بورس در سال ۹۸ و نیمسال اول سال ۹۹، از مهر ۹۹ تا روز گذشته ۶۰ هزار میلیاردتومان آن از بازار خارج شد...

اینفوگرافیک |سال ۹۹ درآمد دولت از اخذ مالیات چقدر بود؟

 اینفوگرافیک |سال ۹۹ درآمد دولت از اخذ مالیات چقدر بود؟
2021-04-11T21:54:49+04:30
۱۹۲.۵ هزار میلیارد تومان مالیات در سال ۹۹ دریافت شده است.

هزینه عزا و عروسی آنلاین چند؟

 هزینه عزا و عروسی آنلاین چند؟
2021-04-11T10:14:38+04:30
کرونا تغییرات زیادی در زندگی ما ایجاد کرده که یکی از آن‌ها مراسم مختلف آنلاین است. هزینه این مراسم می‌تواند بین ۱۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومان باشد که باتوجه به...

ابوالفضل را با زبان روزه راهی میدان شهادت کردم

 ابوالفضل را با زبان روزه راهی میدان شهادت کردم
2021-04-11T09:48:02+04:30
ابوالفضل در عملیات‌های بسیاری از جمله طریق‌القدس، فتح بستان، فتح‌المبین و شوش شرکت کرد و در پاکسازی منطقه شوش از ناحیه ریه و کتف هم مجروح شد.

خسارت ۶۷ هزار میلیاردی عاملان پیک چهارم به کشور

 خسارت ۶۷ هزار میلیاردی عاملان پیک چهارم به کشور
2021-04-11T09:48:02+04:30
به نظر می‌رسد در فروردین سال جاری نیز که مقررشده مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ در شهرهای قرمز کشور ۱۰ روز تعطیل شوند و برای شهرهای نارنجی نیز محدودیت‌هایی درنظر گرفته‌...

گزینه‌های ادامه وضع موجود

 گزینه‌های ادامه وضع موجود
2021-04-10T11:14:40+04:30
ظاهرا این‌بار دیگر شمایل پوششی بودن هم برای پاس‌کاری درباره کم‌کاری و توجیه اقدامات دولت در کار نیست و بعید است جهانگیری دیگر بتواند افکار عمومی را با این ن...

چرا «حاج قاسم» نام این مدافع حرم را تغییر داد؟!

 چرا «حاج قاسم» نام این مدافع حرم را تغییر داد؟!
2021-04-10T11:14:40+04:30
یکی از نفربرهای جنگی می آید و پیکر را می گذارند داخل آن تا بیاورند عقب و اشتباهی می‌برند به سمت دشمن. سریع هم اعلام می‌کنند و سرش را می بُرند و جشن می‌گیرند!

اینفوگرافیک |راهکارهای مقابله با اسهال و حالت تهوع ناشی از کرونا

 اینفوگرافیک |راهکارهای مقابله با اسهال و حالت تهوع ناشی از کرونا
2021-04-08T09:34:40+04:30
موز یا سیب پخته برای جلوگیری از اسهال ناشی از کرونا موثر است.

استنکاف احمدی‌نژاد از دستور رهبری در مذاکرات هسته‌ای

 استنکاف احمدی‌نژاد از دستور رهبری در مذاکرات هسته‌ای
2021-04-07T22:34:56+04:30
فرصت طلایی که احمدی‌نژاد از دست داد چه بود؟

فاجعه کرونایی چگونه رخ داد/ ستاد ملی کرونا پاسخگو باشد

 فاجعه کرونایی چگونه رخ داد/ ستاد ملی کرونا پاسخگو باشد
2021-04-07T11:28:09+04:30
کرونا برای چندمین بار به ماحمله کرد وهر بار تلفات زیادی دادیم. اما اینکه چرا درگیر فاجعه کرونایی شده ایم، سوالی است که باید ستاد ملی مقابله باکرونا پاسخگوی ...

آغاز ۱۴۰۰ با رونمایی از تحولی بزرگ در دکترین نیروی دریایی سپاه/ «نسل جدید شناورهای رزمی ایرانی» آماده مأموریت در آبهای بین‌المللی

 آغاز ۱۴۰۰ با رونمایی از تحولی بزرگ در دکترین نیروی دریایی سپاه/ «نسل جدید شناورهای رزمی ایرانی» آماده مأموریت در آبهای بین‌المللی
2021-04-07T08:34:39+04:30
تصاویر ماهواره‌ای از ساخت دو شناور جدید موشک‌انداز بر اساس طراحی موسوم به کاتاماران برای نیروی دریایی سپاه در بندر عباس و بوشهر خبر می‌دهد که این نیرو را آم...

دوربین مخفی| چینی‌ها اصفهان را هم گرفتند!

 دوربین مخفی| چینی‌ها اصفهان را هم گرفتند!
2021-04-06T20:54:37+04:30
چینی ها شهرهای ایران را گرفتند.

اینفوگرافیک |تاکنون چه تعداد واکسن کرونا وارد کشور شده است؟

 اینفوگرافیک |تاکنون چه تعداد واکسن کرونا وارد کشور شده است؟
2021-04-06T15:48:06+04:30
اینفوگرافیک تاکنون چه تعداد واکسن کرونا وارد کشور شده است؟ منتشر می شود.

۸ لطیفه اقتصادی در۸ سال

 ۸ لطیفه اقتصادی در۸ سال
2021-04-06T13:48:04+04:30
اظهاراتی مکررا ازسوی دولتی‌ها مطرح می‌شود که آمارها و ارقام نشان می‌دهد در اغلب شاخص‌های اقتصاد کلان دولت روحانی نه‌تنها ضعیف‌ترین عملکرد را داشته، بلکه اغل...

چرا هواپیماها نباید در گرمای شدید از زمین بلند شوند؟

 چرا هواپیماها نباید در گرمای شدید از زمین بلند شوند؟
2021-04-06T11:48:03+04:30
آیا می‌دانستید که هوا برای هواپیماهایی که می‌خواهند بلند شوند و به پرواز دربیایند می‌تواند خیلی گرم باشد و آنها را در این امر ناتوان کند؟ در این گزارش به تو...

«هتل‌های کپسولی» در انبار خاک می‌خورند

 «هتل‌های کپسولی» در انبار خاک می‌خورند
2021-04-05T11:41:22+04:30
حدود یک سال از واردات هتل‌های کپسولی به ایران می‌گذرد، اما از آن‌ها نه در فرودگاه‌ها اثری دیده می‌شود و نه در شهرهایی که قرار بود مستقر شوند. حالا مدیر گردش...

بهترین پارچه برای ساخت ماسک خانگی چیست؟

 بهترین پارچه برای ساخت ماسک خانگی چیست؟
2021-04-05T11:01:14+04:30
استفاده از ماسک می‌تواند از شما و دیگران در برابر کووید-۱۹ محافظت کند اما یافته‌های موسسه‌ی فناوری جورجیا نشان می‌دهد جنس مواد و تعداد لایه‌های پارچه استفاد...

همه کمیته‌های بی‌خاصیت دولت برای حل مشکل گرانی!/ تقاطع بی‌تدبیری از مرغ تا خودرو

 همه کمیته‌های بی‌خاصیت دولت برای حل مشکل گرانی!/ تقاطع بی‌تدبیری از مرغ تا خودرو
2021-04-04T15:41:22+04:30
دولت برای حل مشکل بازار مرغ، قرارگاه ساماندهی راه‌اندازی کرد که در گام نخست تصمیم به گران شدن مرغ گرفت؛ اما تشکیل این کارگروه‌ها و کمیته‌ها چقدر می‌تواند مو...

ادعای روحانی بعد از ۵ برابر شدن قیمت مواد غذایی/ دولت گرانی‌ها را نمی‌بیند!

 ادعای روحانی بعد از ۵ برابر شدن قیمت مواد غذایی/ دولت گرانی‌ها را نمی‌بیند!
2021-04-04T10:28:06+04:30
در حالی که نسبت به ابتدای دولت حسن روحانی، قیمت مواد غذایی بیش از ۵ برابر شده، وی در ماه‌های پایانی دولتش از قابل قبول بودن شرایط ۹۷درصد کالاهای اساسی سخن م...

کاشت ناخن برای بچه‌ها هم مد شد! + تصاویر

 کاشت ناخن برای بچه‌ها هم مد شد! + تصاویر
2021-04-04T10:28:06+04:30
فرزندان در دوره‌های مختلف زندگی، سعی در تقلید از رفتار برخی از افراد و به ویژه والدین خود دارند.

ماجرای سنگ‌اندازی دولت روحانی در قرارداد ۵۰ میلیارد یورویی با چین

 ماجرای سنگ‌اندازی دولت روحانی در قرارداد ۵۰ میلیارد یورویی با چین
2021-04-04T10:14:44+04:30
رئیس گروه دوستی ایران و چین در مجلس دهم ماجرای سنگ اندازی‌های آخوندی و سیف و بی‌توجهی جهانگیری به امضای فاینانس۵۰ میلیارد یورویی چین را تشریح کرد.

نشانه‌های امید در سال جدید

 نشانه‌های امید در سال جدید
2021-04-03T12:41:28+04:30
سال ۱۴۰۰ را در حالی آغاز می‌کنیم که آمریکا به‌عنوان اصلی‌ترین دشمن مردم و نظام اسلامی ایران و نیز کشورهای اروپایی که همواره دنباله‌روی آمریکا بوده‌اند با ده...

ستاد جهش کرونا

 ستاد جهش کرونا
2021-04-03T12:14:39+04:30
کادر درمان تاب‌آوری ندارد، خیلی از آنها هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند و حالا هم مجبور به مقابله با ویروس سرکش‌تری هستند. تمام اینها می‌گوید، ما در مدیریت کرون...

سود ۲۳ درصدی برخی از بانک ها!

 سود ۲۳ درصدی برخی از بانک ها!
2021-04-03T10:54:32+04:30
شاید عجیب به نظر برسد اما برخی از بانک ها در سطح کشور اقدام به جذب سرمایه با سود سپرده ۲۰ تا ۲۳ درصد می کنند!

رمزگشایی از دلایل انگلستان برای حرکت مجدد به سمت توسعه سلاح‌های هسته‌ای/ کتمان وضعیت اسف‌بار ارتش روباه پیر با تکیه بر عصای اتمی

 رمزگشایی از دلایل انگلستان برای حرکت مجدد به سمت توسعه سلاح‌های هسته‌ای/ کتمان وضعیت اسف‌بار ارتش روباه پیر با تکیه بر عصای اتمی
2021-03-31T15:01:27+04:30
بر اساس برآورد جدید دولت انگلستان، این کشور برای اولین بار پس از پایان جنگ سرد به دنبال افزایش تعداد کلاهکهای هسته‌ای خود رفته که مهمترین دلیل آن، نداشتن ام...

علت فراموش کردن خاطرات چیست؟

 علت فراموش کردن خاطرات چیست؟
2021-03-31T14:48:04+04:30
فراموشی یا یادزدودگی یکی از انواع اختلالات حافظه است که با توجه به ویژگی‌های اختلال فرد به چند نوع تقسیم می‌شود.

اعداد روزانه کرونا دوباره ۵ رقمی شد/احتمال تعطیلی شهرها

 اعداد روزانه کرونا دوباره ۵ رقمی شد/احتمال تعطیلی شهرها
2021-03-31T11:01:22+04:30
سرانجام همان اتفاق ناگواری که از مدت‌ها قبل مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا هشدار می‌دادند، رخ داد و اعداد روزانه کرونا دوباره زیاد شد.
X کلیپ جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)