میرنیوز

خبرهایی از پشت‌پرده داوری‌ها

 خبرهایی از پشت‌پرده داوری‌ها 2021-02-17T10:11:21+03:30

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم به نقل از صبح نو، هرچند که حواشی و شبهه حول جشنواره فیلم فجر چیز جدیدی نیست و تقریبا هردوره این مسائل پدید می‌آید اما به هرحال جشنواره سی‌ونهم به خاطر شرایط خاص و اروژانسی‌اش با مسائل بیشتری همراه شد.
درکنار تمام انتقاداتی که به جشنواره امسال وارد شد، بخش قابل‌توجهی مربوط به چرایی برگزاری جشنواره در شرایط خاص کرونایی کشور بود که قبلا به اندازه کافی درباره‌اش صحبت شده و موافقان و مخالفان نظرات‌شان را بیان کرده‌اند. مرحله بعد نقدها درباره نحوه برگزاری این رویداد و چگونگی اعمال پروتکل‌های بهداشتی جهت جلوگیری از سرایت بیماری بود. این انتقادها خصوصا در روز اول جشنواره و در حاشیه مراسم عکس‌برداری فیلم «بی‌همه‌چیز» رخ داد. ازدحام عکاسان و از طرفی سهل گرفتن استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط برخی از سینماگران روز اول جشنواره را با انتقادات جدی در این زمینه همراه کرد. البته همان شب مسوولان جشنواره از اصلاح ساختار و سخت‌گیری بیشتر دراین موضوع خبر دادند. از روز بعد اوضاع کمی بهتر شد. اما پس از اکران هر 16فیلم فجر سی‌ونهم و اختتامیه بازهم سؤالات و نقدهایی مطرح شد. بجز آن بخش از نقدها که مربوط به مسائل اجرایی جشنواره بود، عمده موضوعات به برندگان سیمرغ معطوف بود. وقتی نامزدهای سیمرغ اعلام شد برخی از اهالی رسانه و سینمادوستان در فضای مجازی نظراتی انتقادی مطرح کردند. البته عمده این موارد متمرکز در دو یا سه بخش بود. برای مثال برخی سینماگران از جمله غلامرضا موسوی نسبت به‌عدم توازن در تعداد نامزدها در رشته‌های مختلف اعتراض کرد و در توییتی نسبت به این موضوع اشاره کرد. موسوی معتقد است چرا باید در برخی رشته‌ها سه کاندیدا وجود داشته باشد و در برخی پنج نفر نامزد دریافت سیمرغ شوند؟
با معرفی نامزدهای سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر، دو فیلم «یدو» و «بی همه چیز» با نامزد شدن در 13‌بخش به‌عنوان رکوردداران این دوره از جشنواره شناخته شدند. در این دوره از جشنواره، فیلم‌های 
«بی همه چیز» و «یدو» هر یک در 13‌بخش نامزد دریافت جایزه شدند و در مرحله بعد فیلم «زالاوا» با نامزدی در 10‌شاخه و «ابلق» با نامزد شدن در 9‌بخش در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.  همچنین فیلم‌های «مصلحت» و «روزی روزگاری آبادان» نیز هر‌یک در 7‌شاخه نامزد دریافت جایزه هستند و به‌عنوان دیگر رکوردداران این دوره از جشنواره معرفی شدند.  فیلم «مامان» با نامزدی در پنج بخش دیگر فیلمی است که مورد توجه داوران سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر قرار گرفته است. رتبه‌های بعدی به فیلم‌های «شیشلیک» و «روشن» اختصاص دارد که 
هر یک در چهار بخش نامزد شده‌اند. فیلم‌های «تی تی»، «روشن»، «تک تیرانداز» هر‌یک در سه بخش نامزد دریافت جایزه هستند. همچنانکه فیلم‌های «ستاره بازی»، «خط فرضی»، «گیجگاه»، «رمانتسیم عماد و طوبی» و «منصور» نیز در دو بخش نامزد دریافت جایزه شدند.

سرمایه‌گذاران دولتی تأثیری بر آرای «فجر» نداشتند
سیدجمال ساداتیان، عضو هیأت داوران سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، تأثیر نهادهای سرمایه‌گذار در فیلم‌های منتخب این دوره از جشنواره بر آرای هیأت داوران را تکذیب کرد.
به گزارش روابط عمومی سیدجمال ساداتیان، داور سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر با حضور در این برنامه درباره دلیل عدم حضور فیلم «میجر» در فهرست فیلم‌های منتخب گفت: علت نبودن فیلم احسان عبدی‌پور در جمع 16‌فیلم جشنواره، کیفیت پایین آن نبود. بلکه به ما گفتند چون سال گذشته برای هیات انتخاب نمایش داده‌شده، در این دوره شرکت داده نمی‌شود. هرچند عوامل فیلم مدعی هستند این نسخه با نسخه‌ای که سال گذشته به جشنواره ارسال کردند فرق می‌کند!
ساداتیان همچنین درباره سایر فیلم‌هایی که به جمع فیلم‌های منتخب ورود پیدا نکردند، گفت: بعضی فیلم‌ها به دلیل کیفی و بعضی فیلم‌ها به دلیل محتوایی وارد آن لیست نشد. بعضی فیلم‌های دیگر هم بود که هیچ‌کدام از آن دو مشکل را نداشت اما در سُرت کردن امتیاز بالاتری کسب نکردند به همین دلیل آن‌ها را وارد فهرست نکردیم.
ساداتیان در پاسخ به مجری برنامه که عنوان کرد شما در مصاحبه رادیویی گفتید دلیل انتخاب نکردن هدیه تهرانی وجود گزینه‌های جوان‌تر بود، درحالی‌که خانم افشار سن بیشتری از هدیه تهرانی دارند، گفت: نه! من گفتم جوان‌ها و کسانی را که یک نوآوری و خلاقیتی در کارشان انجام داده‌اند، علاقه‌مند هستند بیشتر دیده بشوند، درگذشته به آن‌ها فرصتی برای دیده شدن‌شان داده نشده، حالا فرصتی شده و کار بهتری ارائه کردند، در اولویت گذاشتیم. ما در هر بخشی باید 3 تا 5 کاندیدا معرفی بکنیم. به همین دلیل به پسر نوجوان فیلم «یدو» رسیدیم که تلاش کرده بازی خوبی از خودش ارائه بدهد و دوست دارد در آینده هم دیده شود. در مورد نامزد بهترین بازیگر زن هم خانم پسیانی و افشار و تهرانی شرایط برابر بود. به همین دلایل، خانم تهرانی را کنار گذاشتیم.
ساداتیان درباره شایعات انتخاب هیات داوران گفت: من در طول جشنواره خیلی چیزهای عجیب‌وغریبی می‌شنیدم. مثلا می‌دیدم دو روز از قبل از اینکه لیست نهایی را منتشر کنیم دوستان با ما تماس می‌گرفتند که چرا به فلانی جایزه دادید به فلانی ندادید. درحالی‌که ما هنوز تصمیم نهایی  را نگرفته بودیم.
وی در مورد روایتی که در فضای مجازی درباره تماس نوید محمدزاده با هیات داوران درباره هوتن شکیبا پخش شده است گفت: با من که تماسی نگرفت، در مورد دیگران نمی‌توانم به ضرس قاطع بگویم خبر دارم!
ساداتیان در پاسخ به اینکه جایزه اصلی جشنواره به‌دلیل اینکه «یدو» ساخته بنیاد سینمایی فارابی بود به این فیلم تعلق گرفت، گفت: نه! سرمایه‌گذاران دولتی هیچ تأثیری بر تصمیم هیات داوران نداشتند. واقعا کارگردانی آقای جعفری در فیلم «یدو» نسبت به کار قبلی با نام «23‌نفر» خیلی بهتر شده، قصه فیلم هم بسیار روان و درباره این خاک و آب و عِرق ملی نوشته‌شده و بسیار شریف است پس جایزه‌ای که به این فیلم رسیده، حق است.
ساداتیان درباره انتخاب بهترین بازیگر مرد نیز، گفت: بین بازی محسن تنابنده و رضا عطاران شک وجود داشت که در نهایت جایزه به رضا عطاران داده شد.

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

آمبولی ریوی چیست و چه علائمی دارد؟

 آمبولی ریوی چیست و چه علائمی دارد؟
2021-03-08T09:49:50+03:30
فوق تخصص ریه گفت: آمبولی به دلیل لخته خونی اتفاق می‌افتد که معمولا از پا‌ها حرکت کرده و به سمت عروق ریوی حرکت می‌کند.

شهرفروشی دوبرابری

 شهرفروشی دوبرابری
2021-03-08T09:36:21+03:30
طبق اطلاعات موجود در بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران، مدیران شهری برای سال آینده، روی ۳۰۰ میلیارد جرینگی حاصل از چشم‌پوشی از تخلفات ساختمانی هم حساب کرده‌...

رشد ۴۸ درصدی درآمد پست با کرونا

 رشد ۴۸ درصدی درآمد پست با کرونا
2021-03-08T09:36:20+03:30
براساس آخرین گزارش شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، مجموع درآمد این شرکت از سرویس‌های مختلف ارسال مرسوله‌های پستی در ۱۱ماهه امسال به هزار و ۶۵۹میلیارد تومان رس...

اختلاف سفری ستاد و نمکی و روحانی!

 اختلاف سفری ستاد و نمکی و روحانی!
2021-03-07T10:09:41+03:30
طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت، در ٢۴ ساعت منتهی به روز شنبه ١۶ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۲۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور ش...

اشتهای ناتمام بانک‌ها در حبس املاک

 اشتهای ناتمام بانک‌ها در حبس املاک
2021-03-07T09:56:25+03:30
بالا بودن دارایی‌های غیرضرور و مازاد بانک‌ها نشان می‌دهد که منابع بانکی به‌جای تسهیلات در شرکت‌ها و بنگاه‌های غیراقتصادی و عمدتا سوداگر محبوس شده‌اند.

۴ خودرویی که به راحتی قابل سرقت هستند

 ۴ خودرویی که به راحتی قابل سرقت هستند
2021-03-06T14:56:25+03:30
در این خبر خودرو‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که ایمنی آن‌ها بسیار پایین هستند.

انتقاد رهبر انقلاب از وضعیت سخت معیشت مردم در آستانه شب عید/ چرا دولتی ها فقط تماشاچی مشکلات و گرانی‌ها هستند؟

 انتقاد رهبر انقلاب از وضعیت سخت معیشت مردم در آستانه شب عید/ چرا دولتی ها فقط تماشاچی مشکلات و گرانی‌ها هستند؟
2021-03-06T14:29:51+03:30
گرانی‌ها و معیشت سخت مردم در کنار جزیره‌ای عمل کردن دولت باعث شده اقتصاد همچنان آشوب وار باشد و این موضوع مورد انتقاد رهبر انقلاب قرار گرفت و ایشان گفتند مش...

کاهش شکاف درآمدی با مدل جدید افزایش حقوق کارمندان

 کاهش شکاف درآمدی با مدل جدید افزایش حقوق کارمندان
2021-03-06T08:56:22+03:30
بر پایه مصوبه پیشنهادی کمیسیون تلفیق حقوق‌های کمتر از ۱۰ میلیون تومان در سال آینده ۲۵ درصد افزایش می‌یابد، اما حقوق‌های بالاتر از این رقم ۵/ ۲ میلیون تومان ...

کدام گروه خونی نسبت به کرونا حساس‌تر است؟

 کدام گروه خونی نسبت به کرونا حساس‌تر است؟
2021-03-06T08:56:22+03:30
محققان در بررسی‌های خود دریافتند که چرا گروه خونی افراد در خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ تاثیرگذار است.

آغاز مرحله دوم کارآزمایی بالینی کووایران با ۴۰۰-۳۰۰ نفر/ تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن در فروردین ۱۴۰۰

 آغاز مرحله دوم کارآزمایی بالینی کووایران با ۴۰۰-۳۰۰ نفر/ تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن در فروردین ۱۴۰۰
2021-03-03T19:22:58+03:30
الان باید مرحله دوم روی ۴۰۰-۳۰۰ نفر برای سنجش میزان تاثیرگذاری و اثربخشی واکسن کار شود. درخواست آغاز و انجام مرحله دوم کارآزمایی بالینی داده شده است و به مح...

آب جوی آمد و غلام ببُرد!

 آب جوی آمد و غلام ببُرد!
2021-03-03T10:43:13+03:30
برخی از دولتمردان اعلام کرده‌اند که از بی‌تفاوتی FATF نسبت به پولشویی‌های کلان آمریکا و اروپا باخبرند و در مقابل این پرسش که پس چرا این همه برای تصویب آن اص...

۷ سال در ساخت مسکن عقب هستیم/ طرح‌های مجلس تاثیر زیادی بر کاهش قیمت مسکن دارد

 ۷ سال در ساخت مسکن عقب هستیم/ طرح‌های مجلس تاثیر زیادی بر کاهش قیمت مسکن دارد
2021-03-02T13:16:27+03:30
رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: حداقل به اندازه ۷ سال در ساخت مسکن عقب هستیم. دولت ۷ سال مدام وعده ساخت مسکن داد اما در عمل هیچ خانه‌ای ساخته نشد.

از لفاظی تا التماس کشورهای اروپایی برای خرید قطعات تراکتور ایران/ صادرات ۶۶۰ میلیارد تومانی تراکتورسازی

 از لفاظی تا التماس کشورهای اروپایی برای خرید قطعات تراکتور ایران/ صادرات ۶۶۰ میلیارد تومانی تراکتورسازی
2021-03-02T13:03:15+03:30
مدیرعامل هلدینگ تراکتورسازی تبریز گفت:‌ کشورهای اروپایی گفتند پول به حساب ما واریز کنید اما تعهد نمی‌دهیم تا چند سال دیگر قطعه به شما بدهیم و به خاطر تحریم ...

بودجه نوسازی حمل‌ونقل کجاست؟

 بودجه نوسازی حمل‌ونقل کجاست؟
2021-03-02T09:56:33+03:30
با در نظر گرفتن بودجه ۲۱ هزار و ۲۳۱ میلیارد تومانی بخش حمل‌ونقل در سال آینده، رقم در نظر گرفته شده برای نوسازی ناوگان حدود ۲.۳درصد از کل این بودجه خواهد بود.

رونویسی واعظی از روحانی در اعتراف به نقش دولت در گرانی ارز

 رونویسی واعظی از روحانی در اعتراف به نقش دولت در گرانی ارز
2021-03-01T11:25:03+03:30
اعتراف واعظی به دست داشتن دولت در افزایش نرخ ارز، مطلب جدیدی نیست بلکه حسن روحانی پیش از رئیس دفترش، به این موضوع اشاره کرده بود.

رها سازی بازارگوشت درشب عید!

 رها سازی بازارگوشت درشب عید!
2021-03-01T08:58:13+03:30
دو هفته‌ای از وعده ۴۸ساعته کارگروه تنظیم بازار و کاهش قیمت گوشت می‌گذرد و قیمت‌ها همچنان گران است. روند گرانی‌ها این نگرانی را ایجاد کرده است که آیا دولت را...

شب‌های عید مافیا

 شب‌های عید مافیا
2021-03-01T08:44:49+03:30
در سال‌های اخیر با خروج دولت از تنظیم بازار میوه، تنظیم بازار به طور کامل به دست دلالان و واسطه‌هایی افتاده که سازمان تعزیرات و حمایت نیز حریفشان نیستند.

«چوب خط » شما پر شده آقای ژوله/ چشمان بسته مدیران مصلحت باز

 «چوب خط » شما پر شده آقای ژوله/ چشمان بسته مدیران مصلحت باز
2021-02-28T14:18:22+03:30
امیر مهدی ژوله با گذاشتن پستی در اینستاگرام و عذرخواهی مصنوعی و گویا دستوری، از حضور خود در سریال «چوب خط» شبکه سوم سیما خبر داده است.

تبعیض بین مردم و هنرمندان؛ معافیت مالیاتی هنرمندان ۱۶ میلیون، کارمندان ۴ میلیون تومان!

 تبعیض بین مردم و هنرمندان؛ معافیت مالیاتی هنرمندان ۱۶ میلیون، کارمندان ۴ میلیون تومان!
2021-02-28T10:11:39+03:30
مجلس شورای اسلامی هفته گذشته صاحبان خانه‌ها و خودرو‌های لوکس و اینفلوئنسر‌ها را مشمول مالیات کرد.

قیمت لبنیات از اول سال ۵۴۵ بار تغییر کرد!

 قیمت لبنیات از اول سال ۵۴۵ بار تغییر کرد!
2021-02-28T09:58:12+03:30
انواع محصولات لبنی طی امسال ۵۴۵ مرتبه تغییر قیمت را تجربه کرده‌اند و هر کدام از مسئولان دلایلی برای این افزایش قیمت‌ها عنوان می‌کنند.

دور سفر نوروزی را خط بکشید

 دور سفر نوروزی را خط بکشید
2021-02-28T09:04:57+03:30
از طرفی شرایط مسافرت در نوروز ۱۴۰۰ اعلام می‌شود و از طرف دیگر زمزمه‌هایی مبنی بر ممنوعیت مسافرت‌های نوروزی به گوش می‌رسد. سردرگمی‌ای که درنهایت چه مادی و چه...

داستان سراوان

 داستان سراوان
2021-02-27T23:05:09+03:30
این بار نه‌تنها در تهران که حتی در شهر سراوان هم بسیاری نمی‌دانند واقعا در نقطه صفر مرزی در «شمسر» چه اتفاقی افتاده است؟ حالا آنچه بیش از همه چیز ...

حضرت محمد(ص) خط قرمز همه مسلمانان است/ آشوبگران بدنبال اهداف ضدامنیتی هستند

  حضرت محمد(ص) خط قرمز همه مسلمانان است/ آشوبگران بدنبال اهداف ضدامنیتی هستند
2021-02-27T15:58:16+03:30
اتفاقات اخیر در سراوان استان سیستان و بلوچستان باعث شد تا علمای اهل سنت سراسر کشور در مصاحبه‌های جداگانه، هم جسارت نسبت به حضرت رسول و هم حمله اشرار به یک ‌...

چاهی که «سعادتمند»‌ها برای فوتبال کنده‌اند!

 چاهی که «سعادتمند»‌ها برای فوتبال کنده‌اند!
2021-02-27T10:24:59+03:30
مهاجم استقلال در حالی به بهانه سه برابر نشدن قراردادش در تمرینات شرکت نمی‌کند که نهاد‌های قضایی باید با مدیرانی مانند احمد سعادتمند که دوره گذشته با امضای ق...

ریاض در مسیر کودتای امریکایی

 ریاض در مسیر کودتای امریکایی
2021-02-27T10:11:29+03:30
جاه‌طلبی‌ها، خشونت‌ها و اقدامات به شدت شتابزده بن‌سلمان در این چند سال نمایی بسیار کوچک از وضعیت پادشاهی او را به نمایش درآورد و به نظر می‌رسد که برخی از اس...

دوباره توهم ذخایر ۱۵۰ میلیارد دلاری!

 دوباره توهم ذخایر ۱۵۰ میلیارد دلاری!
2021-02-27T09:58:11+03:30
اول بار کمیجانی، یک مقام بانک مرکزی و سپس نوبخت، معاون روحانی، توهم زدند که ۱۰۰ و ۱۵۰ میلیارد دلار از ذخایر ایران پس از برجام آزاد شد! این توهم حالا دوباره ...

مورد عجیب بیمارستان‌های خصوصی در دل بیمارستان‌های دولتی!

 مورد عجیب بیمارستان‌های خصوصی در دل بیمارستان‌های دولتی!
2021-02-27T09:58:11+03:30
هنگام بیماری وقتی که بخواهیم برای درمان به بیمارستان برویم، دو راه داریم؛ یا بیمارستان خصوصی را با هزینه‌های گرانش انتخاب کنیم و در عوض خدمات سریع‌تر یا این...

حضرت محمد(ص) خط قرمز همه مسلمانان است/ آشوبگران بدنبال اهداف ضدامنیتی هستند

 حضرت محمد(ص) خط قرمز همه مسلمانان است/ آشوبگران بدنبال اهداف ضدامنیتی هستند
2021-02-27T09:44:54+03:30
اتفاقات اخیر در سراوان استان سیستان و بلوچستان باعث شد تا علمای اهل سنت سراسر کشور در مصاحبه‌های جداگانه، هم جسارت نسبت به حضرت رسول و هم حمله اشرار به یک ‌...

شگرد جدید؛ با ۵۰۰ هزار تومان سهام بورسی را مثبت کنید!

 شگرد جدید؛ با ۵۰۰ هزار تومان سهام بورسی را مثبت کنید!
2021-02-24T09:51:37+03:30
فراز و نشیب های بازار بورس، جولانگاهی برای سودجویانی شده که حالا هر سیگنال بورسی را به قیمت ۵۰۰ هزار تومان می فروشند.

یک یادداشت و سه برداشت !

 یک یادداشت و سه برداشت !
2021-02-24T09:51:37+03:30
مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت: یادداشت دیروز نگارنده با عنوان «بُرد قطعی ما و باخت حتمی حریف» بازتاب‌های گسترده و متفاوتی داشت. این بازتاب‌ها را ب...