میرنیوز

مداخله بهنگام؛ کلید طلایی پیشگیری از طلاق

مداخله بهنگام؛ کلید طلایی پیشگیری از طلاق 2021-03-02T11:39:34+03:30

طلاق یکی از معضلاتی است که حجم بسیار زیادی از پرونده‌های مطرح شده در محاکم قضایی را به خود اختصاص داده است؛ در حالی که بسیاری از مشکلات ایجاد شده بین زوجین با انجام مشاوره با متخصصان فن، قابل حل است. پیچیدگی‌های زندگی نوین، تغییرات سریع و دگرگونی‌های موجود، موجب شده سطح سلامت روان در جامعه کنونی کاهش یافته و نیاز به مشاوره برای ارتقای سلامت روان، امری اجتناب‌ناپذیر باشد.

ساماندهی مراکز مشاوره در زنجان

رئیس نظام روان‌شناسی استان زنجان در رابطه با افرادی که از سازمان بهزیستی مجوز راه‌اندازی مراکز مشاوره به خصوص در بخش طلاق گرفته‌اند، اظهار می‌کند: طبق نامه ابلاغ شده از سوی معاونت توان‌بخشی سازمان بهزیستی، همه افرادی که خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کنند، باید از نظام روان‌شانسی مجوز لازم را کسب کنند و پس از تایید صلاحیت، اجازه فعالیت خواهند داشت.

اباذر چراغی با بیان اینکه اکثر مسئولان فنی مراکز مشاوره استان دارای دکتری تخصصی هستند که پس از جمع‌بندی مدارک آنان تا پایان امسال از طریق نظام روان‌شناسی استان به نظام روان‌شناسی کشور برای مصاحبه و صلاحیت علمی ارسال می‌شود، می‌افزاید: گفتنی است همه افراد مشغول به کار در مراکز مشاوره استان، باید دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده و هر دو مدرک آنان باید در یک رشته و با حوزه کاری آنان مرتبط باشد.

وی با اشاره به بررسی فرآیند صلاحیت علمی افراد توسط نظام روان‌شناسی، تصریح می‌کند: افراد پس از کسب صلاحیت علمی از نظام روان‌شناسی در حوزه فعالیت خود از طریق سازمان بهزیستی می‌توانند فعالیت داشته باشند و افرادی که صلاحیت ندارند نیز دیگر اجازه فعالیت نخواهند داشت و اگر افراد بدون صلاحیت فعالیت کنند، به تعزیرات حکومتی معرفی و ارجاع داده می‌شوند.

این مسئول از نظارت فردی بر مراکز خدمات مشاوره استان از طریق نظام روان‌شناسی استان و معرفی متخلفان به تعزیرات حکومتی خبر داده و خاطرنشان می‌کند: سال آینده افرادی که در حوزه نظام روان‌شناسی و حوزه روان‌شناسی و خدمات روان‌شناختی فعالیت می‌کنند، از طریق کمیسیون تلفیقی استان و اعضای هیئت‌علمی بررسی شده و فعالیت آنان ساماندهی خواهد شد.

مداخله بهنگام؛ کلید طلایی پیشگیری از طلاق

جلوگیری از تخریب پایه‌های زندگی با مداخله زودهنگام

طلاق فقط به قطع رابطه بین زن و شوهر معطوف نمی‌شود، بلکه خانواده دو طرف و کودکان نیز از آسیب‌های طلاق دور نیستند، بنابراین زوجین باید قبل از اینکه برای همیشه دیر شود، یک بار دیگر سعی کنند حقایق را دریابند و برای حفظ زندگی خود تلاش کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در رابطه با بررسی عملکرد دفاتر مشاوره و روان‌شناختی استان، اظهار می‌کند: طبق بررسی نحوه عملکرد مراکز خدمات مشاوره‌ای استان در بخش مشاوره و راهنمایی متقاضیان ارجاعی از سوی مراجع قضایی به مراکز مذکور، برابر چندین جلسه بازدید انجام و موارد و نکات حائز توجه جمع‌بندی شده است.

مسیح‌الله سلطانی با بیان اینکه از مجموع نزدیک به ۳۴۰۰ متقاضی ارجاعی طی ۱۰ ماه گذشته امسال، حدود ۱۲ درصد مصالحه انجام شده است، می‌افزاید: متقاضیان پس از مرحله غربالگری برای طی کردن چهار جلسه مشاوره به مراکز معرفی می‌شوند و همه مراکز در مدت ۴۵ روز در چهار جلسه خدمات مشاوره ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد مراجعان دارای وکیل بوده و دخالت وکلا و تعارض منافع وکلای مراکز، یکی از مشکلات جدی است، تصریح می‌کند: در برخی از پرونده‌ها، وکیل یا راهنمایی موکل مبنی بر مراجعه و همکاری نکردن و یا مراجعه مستقیم وکیل به مرکز، عملاً مخل مشاوره هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه زوجین به دلیل مداخله دیرهنگام و اجباری بودن مشاوره مقاومت نشان می‌دهند، ادامه می‌دهد: همه مدیران مراکز مشاوره بر دیرهنگام بودن مداخله تاکید داشته و به نظر می‌رسد با چهار جلسه اجباری مشاوره پس از تخریب پایه‌های زندگی، مراکز بیش از این نمی‌توانند کاری انجام دهند و از طرفی حضور افراد غیرمتخصص به لحاظ علمی در دفاتر به عنوان مشاور نیز مشکل‌ساز شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با تاکید بر لزوم تقویت مبادی و مبانی تفاهم‌نامه مربوط به مشاوره قبل از هر اقدام قضایی، زوجین به مراکز ارجاع داده شوند، اظهار می‌کند: باید هرگونه اقدام قضایی از قبیل جلب در هنگام مدت مشاوره ممنوع و از دخالت و تحریک وکلا و ورود پزشکان و روان‌پزشکان در مرحله مشاوره ممانعت به عمل آید و بخش اصلی مشاوره، قبل از ازدواج حتی قبل از عقد رسمی انجام شود.

سلطانی با بیان اینکه از مجموع ۲۸ مرکز خدمات مشاوره‌ای، ۱۰ مرکز به امر مشاوره خانواده و ازدواج اختصاص یافته است که شش مرکز در شهرستان زنجان و چهار مرکز نیز در سایر شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان می‌کند: گفتنی است باید نسبت به اصلاح تعرفه‌ها، اقدام لازم انجام شود و برای استمرار از خدمات مشاوره، افراد خاصی آموزش دیده و تربیت شوند.

مداخله بهنگام؛ کلید طلایی پیشگیری از طلاق

مشاوره؛ موثرترین واکسن طلاق

دادستان زنجان با بیان اینکه هرگونه طلاق باید مسبوق به گذراندن دوران مشاوره باشد و ساز کار قانونی برای این امر تعریف شود، اظهار می‌کند: علاوه بر مشاوره‌های قبل از ازدواج باید استفاده از ظرفیت مشاوران در حین زندگی نیز مورد توجه زوجین قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محسن کرمی با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که منجر به طلاق می‌شود با مشاوره قابل حل است، می‌افزاید: کسانی که در مراکز مشاوره مشغول فعالیت هستند باید حتماً دوره‌های تخصصی را طی کنند و این دوره‌ها باید پربار باشد و تبلیغات در حوزه اهمیت مشاوره و مراکز مشاوره از موضوعات مهمی است که نباید فراموش شود.

وی، دوری از معنویت را یکی از دلایل اختلافات در زندگی عنوان کرده و تصریح می‌کند: با بررسی دلایل ۷۰ درصد اختلافات زناشویی، به این موضوع بیشتر پی می‌بریم که مشاوره در این مورد نیز باید مدنظر قرار گیرد، گفتنی است یکی از دلایل عمده طلاق، اعتیاد بوده که نیازمند نگاه تخصصی و کارشناسی برای حل مشکل اعتیاد است.

محققان در پژوهشی با عنوان «فراتحلیل مطالعات و تحقیقات درباره عوامل مرتبط با طلاق در ایران» آورده‌اند، همواره تغییرات سریع و دگرگونی الگوهای فرهنگی و تقابل و تضاد میان هنجارها و نقش‌های اجتماعی به تغییر شکل و همچنین از هم‌پاشیدگی روابط متقابل اجتماعی و انسانی منجر شده است.

متاسفانه امروزه می توانیم شاهد طلاق های بسیار باشیم که به دلیل تفاهم نداشتن زوجین با یکدیگر شکل می گیرد و دلیل عمده ازدواج هایی که به طلاق منتهی می شوند این است که افراد تنها شور و اشتیاق عشق اولیه خود را در نظر می گیرند و مابقی موارد را پشت گوش خواهند انداخت و همین مسئله در آینده گریبان‌گیر آن‌ها خواهد شد.

مداخله بهنگام؛ کلید طلایی پیشگیری از طلاق

سامانه تصمیم؛ بانک اطلاعاتی جامع متقاضیان طلاق

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در رابطه با سامانه تصمیم، اظهار می‌کند: در سامانه تصمیم که لینک بین دستگاه قضایی و سازمان بهزیستی است اطلاعات متقاضیان طلاق ثبت می‌شود و وضعیت پرونده‌ها بررسی شده و با ذخیره اطلاعات، روند پرونده با انجام مشاوره‌ها پیگیری می‌شود که در صورت سازش، ختم پرونده اعلام و در غیر این صورت، وارد مسیر دادگاه می‌شود.

محمد محمدی‌قیداری از فعال بودن سامانه تصمیم در شهرستان‌های زنجان، خدابنده، خرم‌دره و ابهر خبر داده و می‌افزاید: سامانه تصمیم بهزیستی در راستای کاهش و کنترل طلاق از سال ۹۷ در شهرستان زنجان و از دهه اول تیرماه پارسال در سه شهرستان خدابنده، ابهر و خرم‌دره راه‌اندازی شده است.

این مسئول خاطرنشان می‌کند: کاهش طلاق، شناسایی و کمک به حل مسائل خانوادگی و حفظ تعادل عاطفی و روانی از مهم‌ترین وظایف کارشناسان و روان‌شناسان مراکز مداخله در بحران‌های اجتماعی و فردی بهزیستی و مراکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی همکار با طرح کنترل و کاهش طلاق است.

پیشگیری، کلید طلایی

پیشگیری بهتر از درمان است؛ بنابراین زوجین باید پیش از ازدواج و بدون رو دربایستی به کلینیک‌های مشاوره برای مرحله آشنایی و امر ازدواج و شناخت بهتر یکدیگر مراجعه کنند و با مطالعه کتاب‌های مشاوره قبل از ازدواج، گواهی‌نامه ازدواج خود را دریافت کنند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)