میرنیوز

یک کارشناس مذهبی: نقش مادر در جامعه امروزی مورد غفلت واقع شده است

یک کارشناس مذهبی: نقش مادر در جامعه امروزی مورد غفلت واقع شده است 2021-02-03T14:02:23+03:30

حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا ویژه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شخصیت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: برای شناخت افراد دو نوع شناخت مورد بررسی قرار می‌گیرد. در برخی موارد شناخت شناسنامه‌ای و دانستن فرزندان، همسر، پدر، مادر و موارد نسبی مد نظر قرار می‌گیرد که شخصیت حضرت فاطمه(س) از این نظر بی‌نظیر است، اما مطمئنا این نوع شناخت بخش مهمی از شناخت شخصیت ایشان نیست. بخش دیگر شناخت در ارتباط با فضائل اخلاقی و نفسانی ایشان است که در نگاه دینی این نوع شناخت قابل ملاحظه است؛ به طوری که توجه به شخصیت حضرت زهرا (س) در حوزه گفتمانی و اعتقادات و همچنین در حوزه گفتاری، رفتاری و در واقع این بعد شناخت بسیار موضوع مهمی است.

وی ادامه داد: برای آن‌که انسانی بتواند گفتار و رفتار درستی داشته ‌باشد، به اعتقادات و گفتمان درستی احتیاج دارد. حضرت فاطمه(س) تحت تربیت پیامبر اکرم(ص) بوده‌اند و لذا کاملاً مشخص است که ایشان اعتقاداتی درست و صحیح داشته‌اند و موضوعات دیگری مانند عصمت و ... نیز در خصوص ایشان بیان می‌شود.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: طبیعتاً زمانی که اعتقادات و گفتمان درست اتفاق می‌افتد، در رفتار و گفتار نمود و تجلی پیدا می‌کند که به نظر من لازم است درخصوص این بعد از شناخت تمرکز کرده و دقت نظر داشته‌ باشیم. در مبانی شناخت حضرت فاطمه(س) و در زیارت‌نامه‌ها از ایشان با عنوان صدیقه یاد می‌شود؛ این‌که انسان بتواند صداقت داشته ‌باشد موضوع بسیار مهمی است. صداقت در رفتار و گفتار انسان‌ها نمایان می‌شود و یکی از مهمترین فضائل اخلاقی انسان‌ها است که به طور کامل در شخصیت حضرت زهرا (س) نمود یافته‌است، به طوری که با این صفت شناخته می‌شوند.

ویژه افزود: صداقت، یکی از مهمترین ارکان ارتباطات اجتماعی در حوزه خانواده و جامعه محسوب می‌شود که در شخصیت حضرت فاطمه(س) دیده می‌شود و ما نیز باید این موضوع را در زندگی خود به کار برده و بیاموزیم. صداقت از کلمه تصدیق گرفته شده‌است که تصدیق در زمینه گفتمانی و اعتقاد قرار می‌گیرد. کسانی که خداوند تبارک و تعالی و معاد را تصدیق می‌کنند، به صداقت رفتاری و گفتاری دست پیدا خواهند کرد، اما افرادی که اهل تکذیب باشند و خدا و معاد را قبول نداشته و یا به شکلی ضعیف می‌پذیرند، این دیدگاه در گفتار و رفتار آن‌ها نیز نمود پیدا خواهد کرد. به این ترتیب لازم است که به شناخت فضائل اخلاقی و صفات حضرت زهرا(س) توجه کنیم.

وی درخصوص به کارگیری و توجه به صفات و فضائل حضرت زهرا(س)، خاطرنشان کرد: معتقدم در این خصوص با چالش جدی روبه‌رو هستیم؛ زیرا متأسفانه ما پرداختن به اموری که باعث می‌شود اهل‌بیت و به ویژه حضرت زهرا(س) به طور کلی از دسترس خارج شوند را جایگزین ترویج مباحث رفتاری حضرت و سبک زندگی ایشان کرده‌ایم. در زمان اهل‌بیت نیز این مشکلات وجود داشته ‌است به عنوان مثال عده‌ای از شیعیان در خصوص اهل‌بیت غلو می‌کردند و از آن‌ها با عنوان شیعیان غالی نام برده می‌شد و اهل‌بیت نیز از دیدگاه آن‌ها ناراضی بودند و به آن‌ها تذکر می‌دادند که این موضوع به ویژه در زمان امام هادی(ع) روی داده ‌است.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: افرادی که در خصوص اهل‌بیت غلو می‌کنند و با بیان صحبت‌هایی به تعبیری اسطوره‌سازی می‌کند، سبب می‌شوند اهل بیت از دسترس خارج شده و آن‌گونه که باید مورد توجه قرار نگیرند. از طرفی دیگر گاهی افرادی اهل‌بیت را در سطح پایین قرار می‌دهند و آن بزرگواران را در سطح انسان‌های عادی که با سایر انسان‌ها تفاوتی ندارد، بر می‌شمارند.

ویژه تصریح کرد: متأسفانه این افراط و تفریط به نظر من در حال حاضر و در جامعه ما نیز مشهود است. به شکلی که گاهی افرادی نگاهی عادی‌انگارانه به موضوع دارند و بنابراین دلیلی برای الگو قرار دادن اهل‌بیت برای خود نمی‌بینند و عده دیگری نیز در خصوص آن‌ها غلو می‌کنند. از جمله این غلوها می‌توان این‌گونه بیان کرد که در زمان حضرت علی(ع) افرادی ایشان را به عنوان خدا قبول داشته‌اند. به علاوه گاهی در برخی هیئات حرف‌هایی گفته می‌شود که بسیار خطرناک هستند به عنوان مثال گاهی شعار توحید «لا اله الا الله» تغییر پیدا می‌کند و گفته می‌شود «لا اله الا زهرا» که این موضوع نیز بسیار خطرناک است.

وی عنوان کرد: بنابراین هیچ‌یک از این دو نگرش مورد قبول نیستند، زیرا هر دو دیدگاه باعث می‌شود که اهل بیت الگو قرار نگیرند و به نظر من همچنان این نگاه افراط و تفریط در جامعه ما وجود دارد و باید به آن توجه کرده و آن را تصحیح کنیم تا به شناخت درستی نسبت به شخصیت و صفاتی مانند محدثه، کوثر، صدیقه از حضرت زهرا(س) دست یابیم؛ مثلا می‌توانیم برای شناخت شخصیت حضرت زهرا(س) سوره انسان و داستان‌هایی که مبتنی بر واقعیات هستند را مطالعه کنیم.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: چنانچه ما این گونه عمل کنیم، مطمئنا اهل‌بیت در جامعه امروزی مورد توجه قرار خواهند گرفت، اما اگر نگاه تفریطی و عادی‌انگارانه‌ای داشته‌ و یا از طرفی دیگر در مورد ایشان غلو داشته باشیم، آن‌ها از دسترس خارج خواهند ‌شد. تصحیح این نگرش در شرایط و جامعه‌ بر سبک زندگی امروز نیز اثرگذار خواهدبود.

ویژه اظهار کرد: تبلیغات در زمینه سبک زندگی غیر دینی، بسیار پررنگ و قوی عمل کرده‌ است و به سبب ضعف موجود در شناخت شخصیتی اهل‌بیت، سبک زندگی دینی آنطور که باید در زندگی‌ها نمود و تجلی پیدا نمی‌کند. به تعبیری ضعف ما و قوت آن‌ها باعث این امر شده‌است، اما باید به این نکته توجه کرد که قوت و قوی کار کردن آن‌ها در این زمینه به این معنا نیست که آن‌ها واقعا قوی هستند. به این ترتیب به اعتقاد من اگر بتوانیم در این حوزه قوی کار کنیم و به شناخت واقعی و نه شناخت افراطی و تفریطی دست پیدا کنیم، طبیعتاً می‌توانیم بسیاری از شرایط را تغییر دهیم و آنچه که باید ایجاد شود، اتفاق خواهد افتاد.

وی درخصوص فعالیت‌های سیاسی و تأثیر اقدامات ایشان بر وقایع روی داده در آن زمان، ادامه داد: به طور کلی زمانی که به انسانی با نگاه و نگرش دینی توجه می‌کنیم، از او به عنوان مبارز تمام عیار یاد می‌کنیم. البته مبارزه در قالب زنانه و مبارزه در قالب مردانه متفاوت است. به عنوان مثال در خصوص جهاد مرد می‌تواند به میدان جنگ برود، اما جهاد زن کارها و اقدامات دیگری محسوب می‌شود.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: به این ترتیب فعالیت‌های حضرت فاطمه(س) مطمئناً متناسب با همان مبارز بودن ایشان است. مبارزه یعنی همیشه نسبت به تمام شرایط و وقایع موجود در جامعه حساسیت داشته ‌باشیم. این تعریف در خصوص حضرت زهرا(س) به طور کامل دیده می‌شود به طوری که ایشان نسبت به هر حادثه و اتفاقی که در جامعه ایشان رخ می‌داده ‌است حساسیت نشان می‌دادند، موضع‌گیری کرده و موضع فعال دارند؛ به عبارتی ابتکار عمل در دست داشتند.

ویژه بیان کرد: بنابراین با اقدامات خود نشان می‌دهند که انحرافات اولیه موجود برای تمام اعصار مشخص شود. به طوری که حتی با وصیت خود در خصوص مخفی بودن قبر ایشان این سوال همیشه در ذهن ایجاد شود که چه اتفاقی سبب شد که قبر حضرت زهرا(س) مخفی باشد. به شکلی که مبارزه خود را با این اقدام نیز نمایان می‌کنند و ابتکار عمل در دست داشته‌اند که تأثیرات این اقدامات تا به امروز قابل مشاهده است.

وی افزود: یکی از مهمترین مواردی که امروزه در حوزه سبک زندگی به شدت مغفول مانده‌است، نقش مادری است. به عنوان مثال اگر مادری شغلی خارج از خانه داشته‌ باشد، فرزندان به راحتی این موضوع را بیان می‌کنند، اما اگر مادر او خانه‌دار باشد، با شکل و لحن خاصی بیان می‌کند و این موضوع به این معنی است که هنوز در ذهن ما نقش مادری جایگاه خود را پیدا نکرده‌ است. در صورتی که مهمترین مسئولیت نقش مادری است که مغفول مانده‌است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: من حتی در نگاه حکومتی نیز حرف‌هایی دارم. به عنوان مثال برخی از ورزشکاران حقوق بازنشستگی دارند و جوایزی دریافت می‌کنند، اما این سوال ایجاد می‌شود که در سیستم‌های حکومتی برای نقش مادر چه تسهیلاتی وجود دارد و این موضوع بیانگر آن است که نقش مادر مغفول مانده‌ است. بنابراین به نظر من در زمینه تربیت فرزند نیز دچار چالش هستیم.

ویژه تصریح کرد: ما اگر متوجه این موضوع باشیم که نقش مسئولیت مادری تربیت فرزندان است و یکی از مهمترین مسئولیت‌های انسان‌ها نیز دقیقاً همین موضوع است. در واقع همه کارها در جهت تربیت دیگران انجام می‌شود و مادر مستقیماً این مسئولیت را بر عهده دارد. در نتیجه لازم است نقش مادری پررنگ شود.

وی گفت: حضرت زهرا(س) در مواجهه با فرزندان خود سیستم تربیتی را به کار گرفته‌اند که خروجی آن تربیت امام حسن مجتبی(ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) بوده ‌است و این به معنای تربیت درست و عالی است که صورت گرفته ‌است. یکی از مهمترین ارکان تربیت فرزند این است که ما یاد بگیریم با فرزندانمان خوب صحبت کنیم که در مباحث علمی مهارت گفتاری نامیده می‌شود. یکی از نکات موجود در حدیث کساء گفت‌وگوی حضرت زهرا(س) با فرزندانشان است که با توجه به آن متوجه می‌شویم تا چه اندازه با احترام و قشنگ یکدیگر را صدا می‌کردند و بسیار زیبا با یکدیگر سخن می‌گفته‌اند و این امر یکی از مهمترین مباحث تربیتی است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: چنانچه ما این مهارت گفتاری را بیاموزیم بسیاری از مسائل تغییر خواهد کرد. یکی از مهارت‌های تربیتی که حضرت فاطمه(س) به کار می‌بردند همین نکته است که با فرزندان خود به خوبی و با احترام سخن می‌گفتند و به عنوان مثال فرزندان خود را «میوه دلم» خطاب می‌کردند. این‌گونه زیبا و با احترام صحبت کردن فضای خانواده و نگاه تربیتی را تغییر می‌دهد.

ویژه عنوان کرد: یادگیری مهارت‌های گفتاری، خوب حرف زدن، صحبت کردن در خصوص موضوعات خوب، با احترام سخن گفتن، توهین و تحقیر نکردن به تبع باعث می‌شود در حوزه تربیت موفق شویم و به برکت این ایام بتوانیم به اندازه خودمان از اهل بیت و حضرت زهرا(س) شناخت پیدا کنیم و بعد از آگاهی بتوانیم آن‌ها را به مهارت مبدل ساخته و در زندگی به کار گیریم تا ثمره این سبک زندگی را ببینیم که جز آرامش چیزی نخواهدبود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)