میرنیوز

یک کارخانه و 14 سال چشم‌انتظاری!

یک کارخانه و 14 سال چشم‌انتظاری! 2021-01-13T15:20:23+03:30

حالا بیش از 14 سال از آن روزها گذشته و دانش آموزانی که در آن سال‌ و همزمان با آغاز عملیات اجرایی کارخانه برای اولین بار پای به دبستان گذاشتند حالا دو سال از پایان دبیرستان‌شان هم گذشته و چه بسار در جست‌وجوی اشتغال و... باشند.

کارخانه سیمان بیارجمند برخلاف دیگر پروژه‌ها که معمولا یک سرمایه‌گذار تمام‌قد از آن حمایت مالی می‌کند، پروژه‌ای است که متعلق به بیش از 40 هزار سهام‌دار است، سهامدارانی که بعد از مدتی با طولانی شدن پروژه و کاهش امیدها به بهره‌برداری به موقع، اقساط خود را نیز پرداخت نکرده و یا در پرداخت آن تعلل کرده‌اند و همین بر مشکلات این کارخانه افزوده است کارخانه‌ای که زمانی کلنگ آن زده شد، کشورمان واردکننده سیمان بود و بخشی از نیاز داخلی‌اش را با واردات سیمان تامین می‌کرد اما امروز دیگر کشور نیز نه تنها همه نیاز بازار داخل را تامین می کند بلکه امروز به صادرکننده سیمان نیز تبدیل شده است.

معاون دادستان مرکز استان سمنان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه کارخانه سیمان بیارجمند بر ضرورت همراهی مسوولان با ساخت و تکمیل کارخانه سیمان بیارجمند تاکید کرد.

زین‌العابدین حسام در نشست بررسی مشکلات پیش روی کارخانه سیمان بیارجمند، به طولانی شدن روند احداث این واحد تولیدی پرداخت و اظهار کرد: از اردیبهشت 1390 تاکنون به منظور کمک به تولید و دفاع از حقوق سهام‌داران این واحد که مردم منطقه هستند، مجوز این واحد تاکنون پنج بار تمدید شده است.

وی از بانک تجارت به عنوان بانک عامل این پروژه نام برد و افزود: بانک صنعت و معدن و اخیرا بانک ملی نیز برای کمک و حمایت از این واحد پای کار آمدند و در همین راستا میزان سرمایه گذاری بانک تجارت در این پروژه به 160 میلیارد تومان، بانک صنعت و معدن از 90 میلیارد به 169 میلیارد تومان افزایش یافته و بانک ملی استان نیز متعهد به پرداخت 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای تکمیل این پروژه شده است.

معاون دادستان مرکز استان سمنان با اشاره به چشم‌اندازهای پیش رو برای احداث این واحد بزرگ تولیدی و تمدید مجوزهای آن گفت: پیش بینی می شود که مجوزها برای دو سال دیگر نیز تمدید شود.

حسام با اشاره به آخرین وضعیت ساخت این کارخانه بزرگ افزود: کارخانه سیمان بیارجمند در حال حاضر 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و متاسفانه به دلیل برخی مشکلات اقتصادی پروژه متوقف شده است.

وی بر لزوم حمایت بانک های عامل از این پروژه تاکید و تصریح کرد: حمایت تسهیلاتی بانک های استان از این پروژه، کمک به ایجاد زیرساخت‌های آب، برق، گاز و...از محل اعتبارات ملی، تامین ارز مورد نیاز از سوی بانک مرکزی، تسریع بانک های تجارت و صنعت و معدن در پرداخت تسهیلات حمایتی و...از جمله انتظاراتی است که مسوولان این پروژه دارند.

حسام با بیان اینکه آب منطقه ای استان، آب مورد نیاز پروژه را تامین کرده ادامه داد: مسوولان شرکت سیمان بیارجمند درخواست دارند که برق منطقه‌ای و گاز استان خطوط انتقال را از محل اعتبارات ملی تا دم کارخانه انجام دهند و این در حالی است که مسوولان این دو دستگاه معتقدند که ایجاد خطوط انتقال و احداث پست 63کیلووات به عهده کارخانه است و این دستگاه ها برای این مهم با منع قانونی روبرو هستند.

تبدیل کشور از واردکنده به صادرکننده سیمان با طولانی شدن احداث کارخانه!

مدیرعامل شرکت سیمان بیارجمند با اشاره به دلایل طولانی شدن احداث این کارخانه بر لزوم همکاری مسوولان بانکی و تامین منابع مورد نیاز برای تکمیل این واحد بزرگ تولیدی تاکید کرد.

ابراهیم خسروی با اشاره به اینکه در زمان آغاز این پروژه، شرایط سیمان متفاوت از امروز بود گفت: بعد از برگزاری زودهنگام جشن خودکفایی سیمان در سال 87 متاسفانه سیمان از سبد کالاهای حمایتی خارج و همین در کنار اتفاقات دیگری به مرور سبب شد که طرح در مقاطعی توجیه نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت سیمان بیارجمند اضافه کرد: برخی مشکلات سهامداران که عمدتا از قشر آسیب‌پذیر این منطقه هستند، خروج سیمان از سبد حمایتی دولت از سال ۸۷ ،انحلال صندوق ذخیره ارزی و جایگزین شدن آن با صندوق توسعه ملی ، عدم توجه دقیق به زمان‌بندی ساخت پروژه، تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، تحریم بانک‌های عامل، تحریم سوئیفت و عدم توانایی در انتقال پول، عدم واریز اقساط سهامداران، طولانی شدن قرارداد شرکت با بانک‌ها و ایجاد برخی موانع قانونی و...از جمله عواملی است که سبب طولانی شدن احداث این کارخانه که متعلق به 40 هزار از مردم مستضعف منطقه است،  شده است.

وی با بیان اینکه تولید سیمان معمولی در آن مقاطع دیگر توجیه نداشت افزود: از همین رو شرکت سیمان بیارجمند مطالعاتی در خصوص تولیدات جدید سیمان انجام داد و لذا مقرر شد برای توجیه‌پذیری پروژه به تولید محصولات جدیدی همچون سیمان میکروسیلیس، سیمان خیلی نرم، آلوبین یا سیمان نسوز، ضد سایش، پلیمری، ژئوپلیمری، سلولزی، ضدشوره نمک، بی‌هوازی ، سیمان رنگی و...بپردازیم که در همین راستا مجوزهای لازم نیز برای تولید چند قلم از این محصولات جدید، اخذ و با توجه به افزایش شرایط توجیه‌پذیری طرح، تکمیل پروژه در دستور کار قرار گرفت.

وی به برخی مهمترین مشکلات پیش روی این پروژه پرداخت و گفت: عدم توجه به زمان‌بندی احداث و تکمیل پروژه از زمان بندی در احداث این کارخانه تا عدم زمان‌بندی در تزریق منابع بانکی از مهمترین مشکلات این واحدی تولیدی بزرگ است. ض1من اینکه متاسفانه ضوابطی در کشور وجود دارد که بازدارنده بود و همین باعث تاخیر در تکمیل و ساخت پروژه هایی از این دست می شود.

6 سال مذاکره برای انعقاد یک قرارداد با بانک عامل!!

خسروی از عدم واریز اقساط سهامداران به عنوان دیگر عامل موثر در تاخیر چندین ساله در تکمیل این پروژه نام برد و گفت: سهامداران باید ظرف چند سال  همه اقساط خود را پرداخت می کردند اما متاسفانه بسیاری از آنها اقساط خود را پرداخت نکردند.

وی از طولانی شدن قرارداد شرکت سیمان بیارجمند با بانک تجارت به عنوان دیگر عامل موثر در عدم تکمیل پروژه و طولانی شدن روند احداث آن نام برد و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه گام های عملی این پروژه به سال ها قبل برمی گردد اما تازه در سال 90 قرارداد رسمی بین شرکت سیمان و بانک تجارت به عنوان بانک عامل منعقد می شود. به عبارتی مذاکرات در این بخش 6 سال به درازا می‌انجامد.

یک کارخانه و 14 سال چشم‌انتظاری!

مدیرعامل شرکت سیمان بیارجمند با اشاره به اینکه بعد از شش سال مذاکره قرارداد امضا شد ادامه داد: تازه بعد از این همه تلاش، اولین قسط تسهیلات بانک در سال 91 به شرکت پرداخت می شود و این در حالی است که در این فاصله اتفاقاتی مثل خروج سیمان از سبد حمایتی، تحریم‌ها، انحلال صندوق ذخیره ارزی، افزایش تولید سیمان در داخل و...انتفاق می افتد. در آن زمان بخشی از تولیدات هدفگذاری شده برای شرکت، وارد می شد اما با افزایش تولید داخلی، نیازها در این بخش از سوی واحدهای تولیدی کشور تامین می شود.ضمن اینکه افزایش تورم و افزایش هزینه های ساخت نیز وجود داشته که همه اینها از جمله عوامل بازدارنده ای بوده که سبب طولانی شدن فرآیند احداث این کارخانه در بیارجمند شده است.

وی با بیان اینکه هزینه پروژه با افزایش قیمت‌ها، جهش زیادی می یابد اضافه کرد: خریدهای خارجی  در شرایط تحریم و باواسطه، عدم امکان انتقال پول از طریق بانک ها به دلیل تحریم بانک ها و...از موانع و مشکلات دیگر این واحد در این سال‌ها بوده است.

تامین آب مورد نیاز کارخانه
وی با ابراز خرسندی از همراهی مسوولان استان افزود: خوشبختانه اخیر علاوه بر دو بانک تجارت و صنعت و معدن، بانک ملی نیز با پیگیری‌ و تلاش مسئولان استان قول مساعدت در حوزه سرمایه‌کگذاری 50 میلیارد تومانی را داده است.

مدیرعامل شرکت سیمان بیارجمند با بیان اینکه آب منطقه ای سمنان همکاری خوبی با شرکت داشته تصریح کرد: خوشبختانه آب مورد نیاز شرکت در گام اول تامین شده به طوری که ما چهار لیتر برثانیه نیاز داشتیم اما به دلیل مناسب بودن منابع آبی منطقه، 6لیتر برثانیه برای واحد تامین شده است. ضمن اینکه قول داده شده بعد از بهره‌برداری از پروژه و نیاز به منابع آبی جدید، منابع مورد نیاز تامین شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این چاهی که در اختیار شرکت قرار دارد منابع آبی خوبی دارد و همین نیز می تواند تا حدودی جوابگوی نیازهای فعلی واحد باشد.

خسروی از وجود برخی مشکلات برای این واحد در حال ساخت در بحث تامین گاز و برق خبر داد و گفت: درخواست ما از این دو شرکت این است که خطول انتقال تا دم کارخانه از محل منابع ملی این شرکت‌ها تامین شود چرا که این واحد نیز سهامی عام بوده و متعلق به قشر آسیب پذیر منطقه است. البته برخی موانع قانونی در این بخش وجود دارد که امید است مرتفع شوند.

مهندس صباغ مدیرعامل برق منطقه‌ای سمنان با اشاره به موانع قانونی برای تامین برق این کارخانه گفت: براساس قوانین کشور واحد تولیدی باید خط انتقال و پست 63کیلووات را ایجاد کند تا برق منطقه‌ای برق مورد نیاز واحد را تامین کند.

وی با غیرقانونی بودن این درخواست افزود: نمی توان استاندادهای دوگانه را برای برق رسانی به کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی لحاظ کرد. لذا امیدواریم که برابر قوانین کارخانه سیمان بیارجمند نیز با تامین خط انتقال و پست 63کیلووات، بستر لازم را فراهم کند تا برق مورد نیاز در اختیار آنها قرار گیرد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای سمنان ادامه داد: در حال حاضر ده‌ها واحد صنعتی در استان وجود دارد که همگی به همین شیوه عمل کردند و برق منطقه‌ای نمی‌تواند برخلاف این رویه عمل کند چرا که براساس دستورالعمل‌های شرکت توانیر، متقاضی باید خطوط انتقال و پست را تامین کند تا به شبکه متصل شوند.

تلاش برای برداشتن موانع از پیش پای تولیدگران

رئیس کل دادگستری استان سمنان از حمایت دستگاه قضایی از تولید خبر داد و گفت: دادگستری کل استان همه توان و ظرفیت خود را در راستای کمک به رونق تولید و ایجاد جهش در تولید به کار می‌گیرد.

محمدجعفر عبدالهی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برخی مشکلات مالی در بخش تولید و صنعت اظهار کرد: انتظار می رود که بانک‌ها در این شرایط به واحدهای تولیدی و خصوصا واحدهای مشکل‌دار کمک کنند.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای کارخانه سیمان بیارجمند افزود: بانک‌ها باید با این دید که به مردم محروم این منطقه کمک کنند، به فرآیند احداث این واحد در استان کمک کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه امروز حمایت قضایی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان گفت: در این جلسه مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان نیز حضور داشتند و قول مساعد دادند که همکاری‌های لازم با واحدهای تولیدی و صنعتی را داشته باشند.

عبدالهی با بیان اینکه هم دستگاه قضایی و هم دستگاه اجرایی در تعامل با هم از واحدهای تولیدی و صنعتی استان حمایت می کنند تصریح کرد: تلاش و همت همه دستگاه‌های مسوول استان در این بخش چه در حوزه قضایی چه دستگاه‌های ذیل قوه مجریه و چه دستگاه های حاکمیتی مصروف این است که موانع و مشکلات را از پیش پای تولیدگران استان بردارند.

وی همچنین در نشست بررسی مشکلا کارخانه سیمان بیارجمند گفت: سهامداران این کارخانه باید تلاش بیشتری کنند و با پرداخت تتمه تعهد خود، به فرآیند تکمیل پروژه کمک کنند.

وی با گلایه از سهل‌انگاری مدیران این شرکت در تکمیل پروژه افزود: هیچ سهل‌انگاری در این بخش قابل قبول نیست و نباید اینگونه باشد که مدیران در دفتر بنشینند و انتظار داشته باشند که مشکلات مرتفع و یا سهامداران تتمه تعهد خود را پرداخت کنند.

وی همچنین از بانک های عامل خواست که شرایط اعطای تسهیلات به این واحد تولیدی بزرگ را با دید اثباتی ببینند. حمایت از این شرکت در حقیقت حمایت از مردم این منطقه محروم است.

وی از آمادگی دستگاه قضایی برای کمک به رونق تولید و رفع موانع تولید در استان خبر داد و اظهار کرد: انتظار می رود که دستگاه های خدمات رسان و بانک‌ها نیز همراهی لازم را با بخش تولید در استان داشته باشند.

کارخانه سیمان بیارجمند در زمینی به مساحت هشت هکتار و با سرمایه اولیه ۱۴ میلیارد ریال از سال 85 در شرق استان سمنان کلید خورده اما با وجود گذشت بیش از 14 سال از آغاز این پروژه که قرار بوده برای 350 تا 400 نفر در منطقه اشتغال مستقیم ایجاد کند، این پروژه در حال حاضر کمتر از نیمی از راه را طی کرده و به گفته مدیرعامل شرکت در حال حاضر 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

قرار بوده این کارخانه که بیش از 40هزار نفر سهامدار دارد سالانه یک میلیون تن محصول تولید و از این طریق به رونق تولید و تثبیت اشتغال در بخش بیارجمند و شرق استان سمنان کمک کند

این پروژه درابتدا با برآورد سرمایه گذاری 25میلیون دلار و 152 میلیارد تومان اعتبار ریالی آغاز شده ،اما با طولانی شدن فرآیند احداث ، امروز هزینه‌های مورد نیاز برای تکمیل پروژه احتمالا بسیار فراتر از این ارقام است.

به هر روی با وجود عزم جدی مسوولان استان،برای تسریع در احداث این واحد بزرگ تولیدی، متاسفانه به درازا کشیده شدن روند تکمیل این کارخانه به دغدغه سهامداران و مردم منطقه تبدیل شده و یکی از مطالبات مردم در این منطقه تکمیل این و.احد بزرگ تولیدی است تا با به گردش در آمدن چرخ‌های این کارخانه، زندگی در این بخش از شرق استان نیز جلای بیشتری بیابد.

گزارش از هوشنگ حبیبی بسطامی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)