میرنیوز

سنگ لعل شود در مقام صبر

سنگ لعل شود در مقام صبر 2020-12-08T11:33:21+03:30

گویی زخم تراش هنر این هنرمند جانشان را صیقل داده و وجودشان را جان بخشیده است. انگار دنیای عجیب رنگ رنگ، تک تک تکه های این سنگ های طبیعت خدا از فیروزه ای، سبز، سرخ و زرد و لاجوردی، سفید و سیاه و ... که این هنرمند با موزون کردن اشکالشان غبار را از چهره شان زدوده، با تو حرف ها دارند. بی اختیار در حالیکه مسحور این دنیای عجیب سنگ های تراش خورده شده ای بیت شعری از حافظ شیرازی را به خاطر می آوری که «گویند سنگ لعل شود در مقام صبر، آری شود ولیک به خون جگر شود».

امروزه برای همگان مسلم است که اشتغالزایی و از بین بردن بیکاری از طریق احداث صنایع بزرگ و سنگین توسط دولت محقق نمی شود و تجربه قدرت های اقتصادی نوظهوری چون نظیر چین، برزیل، هند، آرژانتین و ... ثابت کرده بهترین روش اشتغالزایی، حمایت از راه اندازی کارگاه های کوچک و زودبازده است و توجه به کارآفرینان در این زمینه از نقش مؤثری در اشتغال جوانان برخوردار خواهد بود.

«رئوف فرازی» یکی از کارآفرینان اسدآبادی در حوزه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی بوده که با راه اندازی کارگاه گوهرتراشی خود طی دو سال گذشته اقدام به آموزش هنرجویان بسیاری در این زمینه کرده و با آموزش این حرفه زیبای هنری با ایجاد اشتغال برای جوانان موجب شده تا این جوانان اشتغال را تنها در پشت میزنشینی ادارات نبینند.

این کارآفرین اسدآبادی در زمینه تراش سنگ های قیمتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از دو سال پیش به صورت حرفه ای کار تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی را با راه اندازی کارگاه تخصصی در این زمینه آغاز کرده است، اظهار کرد: از کودکی به سنگ های قیمتی و تراش سنگ های قیمتی علاقه وافری داشتم و این امر موجب شد تا به مناسبت علاقمندی به این هنر به سمت این هنر روی آورده و نزد سه استاد برتر کشور از جمله استاد محمدحسن صفایی، استاد مقدم و استاد دیگرم که از اساتید الماس و جواهرشناس پیشرفته کشور بوده و در حال حاضر در خارج از کشور به سر می برد، آموزش ببینم.

سنگ لعل شود در مقام صبر

فرازی با بیان اینکه حدود پنج سال قبل از شروع به کار حرفه ای خود در منزل نسبت به تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی مشغول بودم، افزود: پیش از ایام کرونا در کارگاه خود دارای پنج هنرجو شامل سه هنرجو از استان های سنندج، کرمانشاه و زنجان و دو هنرجوی بومی اسدآبادی بودم که با آموزش های لازم هر یک از هنرجویان در استان خود مشغول به این حرفه هستند ضمن اینکه از دو هنرجوی اسدآبادی نیز یک نفر هم اکنون در کارگاه بنده مشغول است و فعالیت دارد.

وی ارزش ریالی دستگاه های موجود کارگاه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی خود را افزون بر ۲۵۰ میلیون تومان برشمرد و تصریح کرد: در رابطه با راه اندازی کارگاه خود از هیچ تسهیلاتی استفاده نکرده ام و صرفاً راه اندازی کارگاه بنده از محل اعتبارات شخصیم بوده است.

فرازی با بیان اینکه مواد اولیه و خام کارگاه خود را عموماً از کشورهایی چون افغانستان و هندوستان از طریق تاجران و نیز از طریق شرکت های معتبر و بازارهای مهم کشور همچون نیشابور، کرمان و شهر بابک خریداری می کنیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال جاری قیمت مواد اولیه و خام این هنر بسیار بالا بوده و از ابتدای سال تاکنون خرید مواد اولیه و مصرفی نداشته ایم و کار خود را به علت کرونا و بالا رفتن قیمت ها محدود کرده ایم.

وی شیراز، تهران، شهرهای اطراف استان همدان و اسدآباد را از عمده مشتریان سنگ های تراش داده شده قیمتی و نیمه قیمتی کارگاه خود عنوان کرد و یادآور شد: به جزء الماس در زمینه تراش انواع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی چون زبرجد، زمرد، یاقوت، عقیق، سیترین و ... در کارگاه خود فعالیت داریم که پیگیری تراش الماس نیز با استفاده از تهیه دستگاه های مربوطه به این نوع از سنگ قیمتی نیز هستیم.

فرازی تعداد افراد مشغول در کارگاه خود را در این حرفه در حال حاضر سه نفر برشمرد و یادآور شد: علاوه بر بنده و هنرجوی آموزش دیده در نزد خودم در رابطه با تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، شخص دیگری نیز در زمینه تراش سنگ های نیمه قیمتی فعالیت دارد. تمام هنرجویان نزد خودم به صورت رایگان در سطح استانداردها آموزش این هنر را دیده اند و در این هنر و حرفه در حال حاضر می توانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

این کارآفرین یکی از مهارت های خود را در تراش سنگ قیمتی الماس عنوان کرد و گفت: در حال حاضر برای تهیه دستگاه تراش الماس در کارگاه تخصصی تراش سنگ های قیمتی خود نیازمند به اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیون تومان هستیم که از طریق اداره میراث فرهنگی پیگیر استفاده از تسهیلات برای تهیه دستگاه موردنظر شده ایم.

وی با بیان اینکه به جرأت می توان گفت در غرب کشور تنها فردی که در زمینه تراش الماس دارای مهارت است، بنده هستم و با تهیه دستگاه تراش الماس کارگاه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی شهرستان اسدآباد تنها کارگاه تخصصی در زمینه تراش الماس در غرب کشور خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر دو استاد نیز در رابطه با تراش الماس دارای مهارت بوده که در سطح دانشگاه تدریس دارند و فعلاً به این کار مشغول نیستند.

سنگ لعل شود در مقام صبر

فرازی با تأکید بر اینکه گنجینه و منابع عظیمی از سنگ های قیمتی در کشورمان در اکوسیستم زمین وجود دارد، تصریح کرد: در اکوسیستم شهرستان اسدآباد نیز افرادی که از سنگ ها دارای شناخت باشند، سنگ های تزئینی بسیاری وجود دارد که از این پتانسیل ها و ظرفیت ها می توان در زمینه تراش سنگ ها بهره برده و با تربیت و آموزش هنرجویان بیشتر در این زمینه اسدآباد را به یکی از قطب های گوهرتراشی در منطقه و حتی کشور مبدل کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بنده موفق به کشف چندین نوع از این سنگ ها در سطح اکوسیستم منطقه شهرستان شده ام و آزمایشگاه نوع این سنگ ها را تأیید کرده است، یادآور شد: این سنگ ها در سطح زمین کاملاً مشهود بوده و نیازمند استخراج و دستکاری اکوسیستم زمین منطقه نبوده و در صورت آشنایی با این نوع از سنگ ها قابل شناخت هستند.

فرازی سنگ کلنی پیرت، گارنت، حدید و کوارتز را از جمله سنگ های قابل مشاهده در اکوسیستم منطقه شهرستان و استان همدان عنوان کرد و گفت: موارد سنگ های تزئینی که در سطح زمین قرار دارند، نیاز به اخذ مجوز ندارند اما در رابطه با موارد سنگ های زینتی نهفته در زیر زمین برای استخراج نیاز به ثبت مجوز و اطلاع دارد چراکه این موارد جزء منابع ملی به شمار می رود.

این کارآفرین در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر پیشنهاد فعالیت در این زمینه در کشور ترکیه را دارم، تصریح کرد: در صورت حمایت مسئولان برای گسترش کارگاه خود قطعاً آمادگی برگزاری کلاس های آموزشی و تربیت هنرجویان بیشتر در سطح استاندارد در این زمینه را برای کمک به اشتغال پایدار جوانان بومی و غیربومی سطح کشور دارم و تمایلم بر این است تا این هنر زیبا و دوست داشتنی را در شهر خود به تثبیت برسانم.

وی بیشترین کاربرد و استفاده از سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی تراش خورده را در بحث زیورآلات طلا و نقره در انواع مختلف دستبند، گردن آویز، انگشتر و گوشواره عنوان کرد و یادآور شد: در سال های اخیر علاقمندی مردم به ویژه بانوان به استفاده از زیورآلات سنگی دوچندان شده که این امر علاوه بر زیبایی خاص خود دارای تأثیرات درمانی فراوانی برای افراد می تواند باشد.

کارآفرین حوزه تراش سنگ های قیمتی با اشاره به حمایت های خوب اداره میراث فرهنگی اسدآباد از بنده و کارآفرینان حوزه صنایع دستی مطرح کرد: با توجه به بیماری کووید ۱۹ این امر موجب متضرر و محدود شدن فعالیت کارگاه بوده که با زحمات مدیریت اداره میراث فرهنگی موفق به اخذ تسهیلات کرونایی برای کارگاه خود شدم.

سنگ لعل شود در مقام صبر

معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری اسدآباد هم در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مسئولان شهرستان حمایت تمام قد از کارآفرینان در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و نوجوانان شهرستان و منطقه خواهد داشت، اظهار کرد: این کارآفرین متقاضی ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات برای کارگاه تراش سنگ های قیمتی خود بوده که در  حال حاضر از طریق مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان پرونده این کارآفرین برای استفاده از تسهیلات منابع داخلی میراث فرهنگی به تهران معرفی شده است.

لیلا امیدی با بیان اینکه این کارآفرین تمایلی به استفاده از منابع بانکی به علت بالا بودن درصد نرخ سود وام ندارد و درصدد است کارگاهش در داخل شهر دارای فعالیت باشد، تصریح کرد: به همین علت برای تأمین اعتبار تسهیلات وی از منابع داخلی میراث فرهنگی پرونده اش به تهران ارسال شده است.

وی اضافه کرد: در صورتی که این کارآفرین موافق فعالیت ایجاد و راه اندازی کارگاه در روستا باشد و نسبت به این امر اقدام کند از محل اشتغال روستایی امکان ارائه تسهیلات با نرخ سود ۸ درصد برای او امکان پذیر خواهد بود.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد هم با بیان اینکه «رئوف فرازی» از هنرمندان سنگ تراش حوزه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و شناخته شده در سطح کشور است، اظهار کرد: این کارآفرین مطرح از طریق کارگاه صنایع دستی تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی خود تاکنون نسبت به آموزش هنرجویان بسیاری در این زمینه اقدام کرده اند که از نقش مؤثری در اشتغال پایدار برای جوانان علاقمند به این حوزه برخوردار بوده است.

کامران اکبری شایگان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت سه کارگاه صنایع دستی تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و یک کارگاه ملیله کاری در شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: این کارگاه ها برای توسعه کار خود نیازمند استفاده از تسهیلات هستند.

سنگ لعل شود در مقام صبر

وی در ادامه از پرداخت تسهیلات کرونایی به ۷۰ نفر از فعالان بخش صنایع دستی این شهرستان خبر داد و یادآور شد: با توجه به بحث کرونا و متضرر شدن بسیاری از مشاغل صنایع دستی خانگی و کارگاه ها، ۷۰  نفر از فعالان صنایع دستی شهرستان شامل کارگاه ها و مشاغل خانگی دستی برای تسهیلات کرونایی ثبت نام کردند که در مجموع مبلغ ۳۳۶ میلیون تومان تسهیلات به آنها پرداخت شد.

اکبری شایگان با اشاره به فعالیت ۱۴ کارگاه صنایع دستی و ۲۵۰ کارگاه صنایع دستی خانگی در سطح شهرستان مطرح کرد: ۵۰۰ نفر از هنرمندان و فعالان صنایع دستی اسدآبادی در این شهرستان کارت شناسایی صنایع دستی دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ نفر از فعالان و هنرمندان صنایع دستی شهرستان اسدآباد بیمه تأمین اجتماعی و ۲۵۰ نفر بیمه روستایی و عشایری هستند، گفت: سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به کارگاه های صنایع دستی این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا، در پایان اینکه با حمایت از چنین کارآفرینان با پشتکاری در صنعت هنر که نقش مؤثری در  ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان دارند، لازم بر آن بوده با تسهیل کسب و کار این کارآفرینان  با مهارت سطح کشوری، این گوهرهای ارزنده در عرصه هنر را  حفظ کرده و از دست ندهیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)