میرنیوز

دانشگاه‌ها چقدر به "مسئولیت اجتماعی" پای‌بند هستند؟

دانشگاه‌ها چقدر به "مسئولیت اجتماعی" پای‌بند هستند؟ 2020-11-21T19:00:05+03:30

مسعود صفایی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: مسئولیت دانشگاه‌ها نسبت به اجتماع به طور کلی در دو تا سه دهه اخیر مطرح شده و موضوع نسبتاً جدیدی است. اما مطرح شدن مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها به صورت جدی به صحنه آکادمیک جهان وارد شده است. پیش از آن اگر دانشگاهیان وارد مسائل اجتماعی می‌شدند بیشتر به عنوان دل‌مشغولی‌های فردی و شخصی بود و نه رسالت اصلی آن‌ها به عنوان دانشگاهیان. اما اخیراً تغییرات جدیدی صورت گرفته و در مورد ماهیت دانشگاه‌ها و رسالت‌ ‌آن‌ها به طور کلی بازتعریفی صورت گرفته است.

 وی افزود: امروزه تقریباً پذیرفته شده است که دانشگاهیان می‌توانند نقش اجتماعی و دانشگاهی خود را در قبال جامعه ایفا کنند و نگاه جدی به مسائل جامعه خود داشته باشند و دیگر نمی‌توانند مانند گذشته چندان اشرافی به مسائل جامعه و پیرامون نداشته باشند. درحالی‌که در گذشته حتی از همسایگان غیردانشگاهی خود نیز بی‌اطلاع بودند. اما امروزه بی‌اطلاعی دانشگاهیان با تعریفی که از دانشگاه‌ها شده، دیگر پذیرفتنی نیست. مانند گذشته نمی‌توان پذیرفت که یک عضو هیأت علمی به گونه‌ای کار کند که تأثیر فعالیتش بر اجتماع نادیده گرفته شود و جهت‌گیری او صرفاَ علمی باشد. نمی‌توان پذیرفت که فعالیت‌های علمی اعضای هیات علمی بدون توجه به اقتصاد و زندگی عادی مردم باشد.

دبیر شبکه ملی جامعه و دانشگاه خوزستان با بیان اینکه ما امروز باید دانشگاهیان را در کنار مردم ببینیم، ادامه داد: این تنها یک توصیه اخلاقی نیست بلکه کاملاً آکادمیک است؛ دانشگاهیان زمانی می‌توانند به رسالت دانشگاهی خود عمل کنند که در کنار مردم باشند.

ایفای نقش اجتماعی؛ مسئولیت جدید دانشگاه‌ها

صفایی‌مقدم با اشاره به تعریف جدید از رسالت دانشگاه‌ها و دانشگاهیان، تصریح کرد: تعریف و نقش نسبتاً جدید دانشگاه برای فعالیت‌های دانشگاهی باعث شده که به تدریج دانشگاهیان در رزومه کاری خود بخشی را به فعالیت‌های اجتماعی اختصاص دهند. بنابراین ما حتماً علاوه بر انجام وظایف رسمی خود به عنوان اعضای هیات علمی، باید به وظایف اجتماعی نیز توجه کنیم.

هنوز دانشگاه‌ها به عنوان یک بنگاه اقتصادی تلقی می‌شوند

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با تاکید بر اینکه دانشگاهیان باید علم خود را در جهت کاهش مشکلات اجتماعی به کار گیرند، گفت: در ارزیابی دانشگاه‌های جهان علاوه بر رتبه علمی، میزان مشارکت در حل مشکلات اجتماعی نیز ملاک رتبه‌بندی دانشگاه‌ها است. البته به تدریج این ملاک در جامعه ایرانی نیز مطرح می‌شود و خوشبختانه به دلیل فرهنگ و اعتقادات‌مان، برداشت خوبی از مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها داریم. اما اینکه در عمل چقدر موفق شدیم باید بگویم متأسفانه هنوز توسعه چندانی نداشتیم و در عمل دانشگاه‌ها و جامعه دانشگاهی در سلطه سیستم‌های قبلی هستند. یعنی نگاه‌ها هنوز به یک نگاه اقتصادی است و هنوز که هنوز است دانشگاه‌ها را به عنوان یک بنگاه اقتصادی تلقی می‌کنند. البته این نگاه اقتصادی در جهان نیز مطرح است اما در حال ضعیف شدن است.

 باید نگاه غیراقتصادی به دانشگاه‌ها داشته باشیم

دبیر شبکه ملی جامعه و دانشگاه خوزستان ادامه داد: خوشبختانه در دانشگاه‌های جهان، نگاه اخلاقی در حال جایگزین شدن با نگاه اقتصادی به دانشگاه‌ها است. البته در کشور ما افراد زیادی در حال فرهنگ‌سازی در این زمینه هستند و به تدریج نگاه اقتصادی تبدیل به نگاه دانشی و اخلاقی می‌شود. این نگاه جهت‌دهنده اصلی به فعالیت‌های علمی خواهد بود و بسیار مولد است. اگر واقعاً بخواهیم تولیدکننده اخلاق و ارزش باشیم، ناگزیر هستیم نگاهی بدون چشم‌داشت اقتصادی به دانشگاه‌ها داشته باشیم. در صورت تحقق این وضعیت می‌توانیم شاهد رشد اقتصادی و توسعه در کشور باشیم. اما اگر صرفاً نگاه اقتصادی داشته باشیم و دانش را صرفاً یک کالای مادی بدانیم که منجر به تولید ثروت شود، با مشکل مواجه می‌شویم.

 نگاه غیراقتصادی به دانشگاه‌ها، به توسعه کشور و رفاه عمومی می‌انجامد

وی با بیان اینکه نداشتن نگاه اقتصادی به دانشگاه‌ها منجر به توسعه کشور و رفاه عمومی می‌شود، یادآور شد: اگر دانش را تنها کالای صرفا اقتصادی ندانیم و این نگاه اصلاح شود، به رفاه اجتماعی و رشد اخلاقیات می‌انجامد؛ یکی از معضلات اصلی ما در جامعه کنونی، فساد اقتصادی است که منجر به از دست دادن اعتماد مردم شده است و متاسفانه مردم به آینده امیدوار نیستند. درحالی‌که اگر بتوانیم روند حرکت دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمی و مجامع علمی را با نگاه اخلاقی و نه اقتصادی پیش ببریم، آن وقت است که مسئولیت اجتماعی تبدیل به یک انتظار طبیعی از دانشگاه و دانشگاهیان می‌شود و همه ارزش‌های دینی ما نیز موید این دیدگاه است.

نگاه مادی و نادرست به علم و دانش در نظام آموزشی کشور  

صفایی‌مقدم با بیان اینکه علم و دانش جوهر اجتماعی و اخلاقی دارد و این چیزی است که باید در جامعه دانشگاهی جا بیاندازیم، افزود: وقتی بدانیم که علم و دانش جوهر اجتماعی و اخلاقی دارد، کم کم مدارس ما نیز اصلاح می‌شوند. متاسفانه حق برخورداری مردم از امکانات آموزشی با هم متناسب نیست که آسیب‌زا است. درحالیکه ما در قانون اساسی داریم که حکومت باید شرایط استفاده عادلانه از امکانات آموزشی را به ویژه در دوره‌های متوسطه، برای همه افراد فراهم کند و نه اینکه مدارس فراوان برای اشخاصی که توانایی مادی دارند، ساخته شود درحالیکه از طرفی دیگر شاهد وجود مدارس کپری در کشور باشیم. وجود همه این مشکلات به نگاه ما به مقوله دانش برمی‌گردد که کاملا مادی و نادرست است. متاسفانه نگاه مادی امروز، راهنمای نظام آموزشی کشور است که باید اصلاح شود و باید بدانیم که معرفت و دانش، ماهیت اخلاقی دارد.

توهم متخصص بودن در برخی مسئولان اجرایی!

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه بحث‌های زیادی در خصوص مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها وجود دارد، تصریح کرد: خوشبختانه درمورد کرونا دانشگاه‌ها به مسئولیت اجتماعی خود خوب عمل کردند. در تخصص‌های مختلف از دید خود، کرونا را بررسی کردند که برای دانشگاهیان دستاوردهایی نیز به همراه داشت. در کشور ما هنوز جا دارد که درباره مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها بحث کرد؛ تا دانشگاهیان به تدریج بدانند که پرداختن به مسائل اجتماعی جزو وظایف رسمی آن‌ها به حساب می‌آید. البته در مسائلی مانند مشکلات آب در خوزستان مشارکت دانشگاهیان بسیار خوب بود که می‌تواند الگو قرار گیرد، اما به طور کلی مسئولان در جاهایی که باید از نظرات تخصصی دانشگاهیان استفاده کنند، استفاده نمی‌کنند و به این علت و به تدریج مسئولان اجرایی به دلیل اظهارنظر کارشناسی در هر زمینه، تبدیل به علامه می‌شوند و در واقع به توهم متخصص بودن می‌رسند.

دلیل حضور کم‌رنگ دانشگاهیان در حل مشکلات اجتماعی

وی با بیان اینکه دانشگاهیان هم باید برای خود نقشی تعریف کنند، گفت: متاسفانه برخی از دانشگاهیان وجود دارند که ورود به مسائل اجتماعی را برای خود کسر شان حساب می‌دانند و برای خود مسئولیت اجتماعی قائل نمی‌شوند. البته این مورد میان برخی مسئولان اجرایی نیز وجود دارد و دانشگاهیان را افرادی تلقی می‌کنند که تنها به صورت نظری اظهارنظر می‌کنند و اشراف کامل به مسائل جامعه ندارند. البته این نظرات نیز تا حدودی درست است؛ دانشگاهیان توقع دارند تا مسئولان به سراغ آن‌ها بروند. به این ترتیب ارتباط میان این دو قشر آن‌طور که باید صورت نمی‌گیرد.

دبیر شبکه ملی جامعه و دانشگاه خوزستان در پایان گفت: وقتی بخواهیم دانشجویان را در صنعت به عنوان پاره وقت مشغول کنیم، هماهنگی برای این کار بسیار دشوار و زمان‌بر است تا حدی که انگیزه‌ای برای ارتباط صنعت با دانشگاه باقی نمی‌ماند؛ ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت نیاز به تغییر برخی از ساختارها دارد. ارتباط دانشگاه با صنعت باید به گونه‌ای باشد که آموزش یک دانشجو مستلزم حضور در صنعت باشد. در این‌ صورت است که می‌توان ارتباط این دو را افزایش داد. به این منظور نیاز به ارتباط سازمانی نیز داریم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)