میرنیوز

۱۲۰ ساعت ماجرای دست به دست شدن کلید ساختمان خیابان پاسداران کرمان

۱۲۰ ساعت ماجرای دست به دست شدن کلید ساختمان خیابان پاسداران کرمان 2020-11-17T07:49:39+03:30

دولت تدبیر و امید طی این ۷ سال عمر خود سه استاندار برای کرمان منصوب کرده است که "علیرضا رزم‌حسینی" و "محمدجواد فدایی" در این راه استعفا دادند و چند روزی است که "علی زینی‌وند" بر کرسی استانداری کرمان واقع در خیابان پاسداران نشسته است.

اما استعفای محمدجواد فدایی همراه با جنجال بود که در ابتدا نگاهی گذرا به سوابق استاندار سابق کرمان می‌اندازیم و سپس به حواشی‌های ایجاد شده از این استعفا ی‌پردازیم.

محمدجواد فدایی متولد ۱۳۳۷ در کرمان است و یکی از سیاستمدار کرمانی بوده که مسئولیت معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور اجرایی استانداری، معاون عمرانی استانداری، ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، رئیس ستاد حوادث غیرمترقبه استان ، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری پیش از انتخاب به عنوان استاندار کرمان را تجربه کرده‌ بود.

فدایی در ۱۰ خرداد ۹۷ با پذیرفته شدن استعفای "علیرضا رزم‌حسینی" استاندار اسبق کرمان از سوی وزارت کشور که در آن زمان معاون اقتصادی استاندار کرمان بود به عنوان سرپرست استانداری کرمان منصوب شد و پس از گذشت ۵ ماه در ۲۳ آبان ۹۷ با تصویب هیات وزیران حکم استانداری وی برای استان کرمان صادر شد.

فدایی از دیدگاه اکثر مدیران و افرادی که با وی آشنایی داشتند، مرد استدلال و منطق بود و سعی داشت که هر مشکلی را ریشه‌ای حل کند و شاید اگر همراهی لازم با وی می‌شد بسیاری از مشکلات استان برای همیشه حل و فصل می‌شد و حتی برخی‌ها اذعان کردند که فدایی در استانداری کرمان تنها بود و تنهایی را می‌شد از صحبت‌هایش فهمید.

۱۲۰ ساعت ماجرای دست به دست شدن کلید ساختمان خیابان پاسداران کرمان

اما اواخر شب ۲۰ آبان‌ماه شایعاتی مبنی بر استعفای استاندار کرمان در فضای مجازی منتشر شد که وقتی از مشاور رسانه‌ای استاندار درباره صحت و سقم این شایعات پرسیدیم از سوی دکتر "تقی زاده" تکذیب شد اما صبح روز ۲۱ آبان ماه حدود ساعت ۹ صبح مشاور رسانه‌ای استاندار در گفت و گویی با ایسنا مدعی شد که صبح امروز از استعفای استاندار خبردار شده‌ و در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه به ایسنا گفت: دکتر فدایی استاندار کرمان در نامه‌ای به وزیر کشور از سمت خود استعفا (که تا لحظه ارسال این خبر به صورت دقیق دلایل استعفای دکتر فدایی مطرح نشده است) داده است ولی هنوز پاسخی از سوی وزیر کشور دریافت نشده است.

واکنش‌ها قبل از اعلام پذیرش استعفای فدایی

در حوالی ساعت ۱۱ روز ۲۱ آبان ماه اولین واکنش مجمع نمایندگان استان کرمان به این استعفا علنی شد. حجت السلام و المسلمین "حسین جلالی" نماینده مردم رفسنجان و انار در خانه ملت در گفت‌وگویی با ایسنا درباره استعفای استاندار کرمان گفت: ما از این خبر غافلگیر شدیم و از استاندار کرمان انتظار داشتیم که برای چنین تصمیم مهمی حداقل مجمع نمایندگان استان را در جریان می‌گذاشتند و ما را در عمل انجام شده قرار نمی‌دادند

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اکنون ما متوجه شدیم که یک نفر رفته و یک نفر دارد می‌آید و هیچ محلی برای مجمع نمایندگان قائل نیستند و این یک نوع توهین به شعور مردم و نمایندگان استان کرمان است لذا بنده گلایه‌مندی خود را از این آمدن‌ها و رفتن‌های بدون اطلاع مجمع نمایندگان اعلام می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی به جای آقای دکتر فدایی انتخاب خواهد شد؟ بیان کرد: نمی‌دانم اما اسم‌هایی در این چند ساعت مطرح شده است که بنده اصلا شناختی در مورد آنها ندارم.

دکتر"محمدرضا پورابراهیمی" نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم در گفت و گویی با ایسنا درباره استعفای استاندار کرمان اظهار کرد: ما از استعفای استاندار خبر نداشتیم و در هفته گذشته سفر وزیر صمت را به استان و جلسات مختلف داشتیم و کارها در حال پیگیری بود.

وی افزود: عصر روز گذشته معاون پارلمانی وزیر کشور با بنده تماس گرفت و اعلام کرد استاندار کرمان استعفا داده است و بنده گفتم چه اتفاقی افتاده؟ ما داشتیم با وی کار می کردیم که معاون وزیر اعلام کرد جزئیات مشخص نیست و در مجموع قرار است دولت درباره این موضوع و جانشین استاندار تصمیم گیری کند.

پورابراهیمی تصریح کرد: بنده اعلام کردم اجازه بدهید جلسه مجمع نمایندگان استان برگزار شود و درخصوص استعفای استاندار بحث کرده و ببینیم موضوع چیست و اگر به هر دلیلی ادامه فعالیت استاندار امکانپذیر نباشد، درباره گزینه جدید تصمیم گیری کنیم و قرار است جلسه مجمع نمایندگان با وزیر کشور ابتدای هفته آینده در تهران تشکیل شود و نمایندگان استان در این زمینه بحث کنند.

۱۲۰ ساعت ماجرای دست به دست شدن کلید ساختمان خیابان پاسداران کرمان

اما در این ۳ ساعت پرهیاهو در فضای بهت و هیجان انگیز سیاسی استان کرمان و همزمانی آن با جلسه روزهای چهارشنبه هیات دولت، ناگهان خبری در فضای مجازی مبنی بر "انتخاب دکتر علی زینی وند معاون استاندار سیستان و بلوچستان به عنوان استاندار کرمان" دست به دست شد که در ابتدا با توجه به فرآیند فوق العاده سریع این اتفاق و اینکه حتی مجمع نمایندگان استان کرمان نیز نهایتا شب قبل این از این استعفا با خبر شده بودند کمی تعجب برانگیز و تا حدودی از دیدگاه برخی یک شایعه محسوب می شد اما در ساعت ۱۲ روز ۲۱ آبان ماه و کمتر از سه ساعت از انتشار رسمی خبر و کمتر از ۱۲ ساعت از شایعات مطرح شده استعفای فدایی در فضای مجازی، "عباس تقی زاده" مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی در گفت‌وگو با ایسنا با تایید خبر انتخاب "علی زینی وند" به عنوان استاندار کرمان گفت: هنوز به صورت کتبی این موضوع به استان ابلاغ نشده است اما به صورت تلفنی این خبر از سوی وزارت کشور به استانداری کرمان اعلام شد.

اما زینی وند... دارای دکتری روابط بین الملل از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران، مدیر کل سیاسی انتظامی استانداری ایلام از سال ۸۱ تا ۸۴، رئیس کمیته سیاست داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشاور در شورای عالی امنیت ملی، عضو شورای عالی اطلاع رسانی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیر ستاد عمران مرز در استان ایلام، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان و دارای تألیفات و مقالات متعدد.

واکنش‌ها بعد از انتخاب استاندار جدید کرمان

اولین واکنش به انتخاب استاندار جدید کرمان را رییس مجمع نمایندگان استان نشان داد. "شهباز حسن‌پور" در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره انتخاب "علی زینی وند" به عنوان استاندار جدید کرمان گفت: روز گذشته (۲۰ آبان‌ماه) وزارت کشور ساعت ۵ عصر این موضوع را به بنده که رییس مجمع نمایندگان استان بودم اعلام کرد و مجمع نمایندگان همان روز گذشته گلایه‌مندی خود را به وزارت کشور اعلام کرد.

وی با تاکید بر این موضوع که انتخاب استانداران از اختیارات دولت است گفت: مجمع نمایندگان استان روز گذشته گزینه‌های بومی خود را به وزارت کشور اعلام کرد اما دولت ما را در مقابل یک عمل انجام شده قرار داد و اذعان کردند که ما تصمیم خودمان را گرفته‌ایم.

حسن‌پور ضمن آرزوی موفقیت برای استاندار جدید کرمان بیان کرد: به عنوان نظر شخصی موافق آقای زینی وند به عنوان استاندار جدید کرمان هستم اما چند نفر از نمایندگان با این انتخاب مخالف هستند.

با گذشت زمان واکنش نمایندگان استان کرمان از نحوه انتخاب استاندار کرمان توسط هیات دولت و شخص رییس جمهور و وزیر کشور تا حدودی تندتر شد.

در حوالی ساعت ۱۴، ۲۱ آبان ماه نماینده دیگر مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی واکنش تندی نسبت به این ماجرا داشت و از دولت و رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گلایه شدیدی کرد. دکتر "محمدمهدی زاهدی" نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به اقدام دولت در راستای انتخاب استاندار جدید کرمان گفت: این اقدام دولت یک توهین بزرگ به مردم کرمان بود.

وی افزود: دولت و آقای رحمانی فضلی وزیر کشور بدون هماهنگی و تعامل با مجمع نمایندگان استان کرمان دست به این اقدام زدند و یقین دارم قریب به اتفاق نمایندگان از این موضوع ناراحت هستند.

زاهدی با ابراز تاسف از عدم شفافیت در انتخاب استاندار جدید کرمان گفت: یقینا نمایندگان استان کرمان قریب به اتفاق نسبت به نحوه این انتخاب موضع گیری خواهند کرد و این کار دولت را محکوم کرده و در صحن علنی مجلس از هفته آینده واکنش‌های خود را نشان خواهیم داد.

اما آن سوی این ماجراها در تهران فضا به گونه ای دیگر بود. رییس جمهور در جلسه هیات دولت از مردم کرمان به عنوان مردمی مؤمن، انقلابی، متدین، دانش دوست و عالِم پرور یاد کرد و افزود: این استان شهیدان والامقامی تقدیم انقلاب و ایران کرده است و چه افتخاری بالاتر از اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی با آن همه نقش ارزنده در دوران دفاع مقدس و مبارزه با تروریسم، از اهالی این دیار است.

روحانی خاطرنشان کرد: امنیت ایران و حتی امنیت منطقه و کشورهای همسایه وام‌دار رشادت‌ها و دلاوری‌های حاج قاسم سلیمانی است.

وی در ادامه، از استاندار منتخب خواست که از همه اقشار به‌ویژه از جوانان، بانوان، اقوام و مذاهب مختلف در اداره بهینه استان استفاده کند و رعایت اعتدال و اجتناب از افراط و تندروی را سرلوحه تصمیمات و اقدامات خود قرار دهد.

رییس جمهوری همچنین از زینی‌وند خواست که سلام وی را به همه مردم شریف کرمان، علما، نخبگان، دانشگاهیان و بویژه به کادر سلامت و بهداشت و درمان استان کرمان ابلاغ کند.

دو روز پس از تعطیلی پایان هفته در کشور، دوباره واکنش ها به این انتخاب از سوی نمایندگان استان کرمان با خبر "برگزاری نشست ویژه مجمع نمایندگان استان برای بررسی موضوع تغییر استاندار کرمان" از سوی پورابراهیمی آغاز شد

دکتر "محمدرضا پورابراهیمی" با اشاره به استعفای استاندار کرمان گفت: از ابتدای دولت یازدهم اعتقاد ما بر این بود که در طول ماه های پایانی دولت تغییر استاندار به صلاح استان نیست، مگر اینکه به ضرورت یا با شرایط خاص باشد  اما در شرایط عادی به صلاح  نیست.

وی با اشاره به اینکه اشراف بر امور یک استان پهناور همانند کرمان در زمان کوتاه باقی مانده از دولت کار دشواری است لذا تغییر استاندار در این شرایط به مصلحت نمی باشد افزود: هفته گذشته جلساتی را همزمان با حضور وزیر صمت در استان کرمان با دکتر فدائی هماهنگ کردیم، از طرف ایشان هیچگونه صحبتی مبنی بر موضوع استعفا وجود نداشت.

پورابراهیمی در ادامه بیان کرد: ایشان چه به دلیل مسائل فردی و یا اصرار دولت مبنی بر کنار گیری از مسئولیت اخلاقا می بایست موضوع استعفای خود را به مجمع نمایندگان استان اطلاع رسانی می کرد و این کمترین انتظار از استاندار سابق کرمان بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: دکتر فدائی در مورد استعفا نه تنها با نمایندگان تماس نگرفت بلکه بنده بارها با وی تماس گرفتم اما امکان صحبت فراهم نشد لذا گلایه اول ما از شخص دکتر فدائی است که بدون هماهنگی مسئولیت خود را ترک کرده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این اقدام وزارت کشور در نحوه انتخاب استاندار کرمان بدون مشورت و هماهنگی و برگزاری جلسه با نمایندگان استان قطعا مورد اعتراض جدی ما است و از شخص وزیر کشور گلایه جدی داریم.

پوربراهیمی تاکید کرد: فارغ از اینکه گزینه انتخابی برای تصدی پست استاندار کرمان در چه سطحی از صلاحیت و توانمندی قرار دارد، نحوه تصمیم وزارت کشور بدون مشورت با نمایندگان مورد اعتراض جدی است و قطعا این اقدام وزارت کشور در نحوه تصمیم گیری و انتخاب استاندار کرمان بی پاسخ نخواهد ماند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره روحیه ولایتمداری مردم استان کرمان احضار داشت: خط قرمز ما در کرمان ولایت و رهبری است اگر فردی سابقه اش به مواضع ضد رهبری برگردد قطعا در کرمان نمی تواند کار کند لذا از نظر ما موضوع حضورش در استان ولایتمدار کرمان منتفی است اما ‌اگر فردی سوابق آن مورد تایید نیروهای انقلاب است و در مسیر ولایت و رهبری باشد مورد حمایت نمایندگان استان کرمان قرار خواهد گرفت.

یک روز قبل از آئین تودیع و معارفه

در ساعت ۱۷ و ۳۷ دقیقه عصر ۲۴ آبان، نشست فوق العاده مجمع نمایندگان استان کرمان با محوریت انتصاب و صدور حکم استاندار کرمان، با حضور اکثریت اعضای مجمع نمایندگان در تهران برگزار و در این جلسه مقرر شد، به دلیل عزل و نصب استاندار کرمان بدون هماهنگی با مجمع نمایندگان استان و اهانت به مردم شریف و نجیب استان کرمان، استیضاح وزیر کشور، فردا در دستور کار مجمع نمایندگان استان کرمان قرار گیرد.

همچنین در این جلسه پیشنهاد شد مراسم تودیع و معارفه استاندار، فردا برگزار نگردد و در صورت برگزاری هیچ کدام از نمایندگان استان کرمان در مراسم شرکت نکنند.

هنوز چند ساعتی از بیانیه مجمع نمایندگان استان کرمان نگذشته بود که مسئول روابط عمومی استانداری کرمان از برگزاری مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید کرمان در روز ۲۵ آبان ماه با حضور معاون سیاسی وزیر کشور خبر داد و گفت: مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمان فردا یکشنبه ۲۵ آبان ماه در قالب جلسه شورای اداری برگزار خواهد شد و از طرف استانداری کرمان به هر ۱۰ نماینده مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی برای شرکت در این مراسم دعوتنامه ارسال شده است.

۲۵ آبان‌ماه روز معارفه

در ساعت ۹ صبح روز ۲۵ آبان ماه باز هم مجمع نمایندگان استان واکنش نشان داد. "شهباز حسن‌پور"رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در گفت و گو با ایسنا با تاکید برآنکه دکتر فدایی خود و زندگیش را وقف خدمت به نظام، اسلام و استان کرد، گفت: عدم حضور مجمع نمایندگان استان کرمان در مراسم تودیع و معارفه در اعتراض به عملکرد و روش و منش دولت است و ما با استاندار جدید آقای"زینی‌وند" هیچ مشکل خاصی نداریم بلکه اعتراض ما به نحوه عملکرد دولت و وزیر کشور است که با این اقدامشان به مردم استان کرمان و نمایندگان آنها بی‌احترامی کرده‌اند.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان این مطلب که امروز طرح استیضاح وزیر کشور کلید می‌خورد،  اظهار کرد: از وزیر کشور انتظار جبران کردن داریم و حداقل انتظار می رود از مردم استان کرمان به دلیل نحوه عملکردشان عذرخواهی کنند.

اما با همه این کش مکش ها و قطعا رایزنی های سنگین و فشرده در تهران از سوی مجمع نمایندگان استان کرمان و حتی برخی از سیاسیون بلند پایه کرمانی، دکتر علی زینی وند استاندار جدید کرمان به همراه دکتر عرف معاون سیاسی وزیر کشور حوالی ساعت ۱۰ صبح روز ۲۵ آبان ماه با استقبال رسمی دکتر فدایی استاندار سابق کرمان و معاونین استانداری و جمعی از مسئولین استانی وارد فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان و سپس راهی گلزار شهدای کرمان شد.

اما اولین اظهارات فدایی درباره استعفای خودش و صحبت های زینی وند در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان رسانه ای شد.

فدایی پیش از ظهر روز ۲۵ آبان‌ماه و قبل از برگزاری مراسم تودیع و معارفه در دیدار معاون سیاسی وزیر کشور با نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: با توجه به شرایط کشور شخصا برنامه‌ای برای استعفا نداشتم و می‌دانستم که در وضعیت فعلی کشور تا پایان دولت این سختی ها را باید تحمل کنم تا حداقل پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم اما شرایطی پیش آمد و مصلحت در این دیده شد که بنده استعفا بدهم و به دلیل اینکه دو سه ماهی این مسئله معطل بود، خودم اصرار کردم که این موضوع به پایان برسد و نهایتا با استعفای بنده موافقت شد.

استاندار سابق کرمان بیان کرد: امیدوارم این استعفای بنده در جهت توسعه استان و خدمت به مردم باشد و زمینه‌ای برای کار، تلاش، انرژی و کارهای بیشتری در استان شود و از همه مردم و مسئولین استان کرمان امید عفو دارم.

از سوی دیگر زینی وند هم در اولین اظهارات خود در سمت استانداری کرمان در این دیدار خود را محصول فرآیند سالم بدون وابستگی به جناح، باند و گروه در نظام مقدس جمهوری اسلامی و دانست و ابراز امیدواری کرد که بتواند ظرفیت‌های استان را بسیج کرده و با همدلی تمامی ارکان استان معرف خوبی برای هویت اسلامی و جهان امروز باشد.

مراسم تکریم و معارفه استاندار کرمان ساعت ۱۳ در در سالن دانشگاه فرهنگیان خواجه نصیر کرمان با حضور اعضای شورای اداری و بدون حضور مجمع نمایندگان استان کرمان برگزار شد.

۱۲۰ ساعت ماجرای دست به دست شدن کلید ساختمان خیابان پاسداران کرمان

حجت الاسلام و المسلمین "حسن علیدادی سلیمانی" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ابتدای مراسم تکریم و معارفه استاندار کرمان گریزی به ماجرا زد و گفت: از وزارت کشور به حق در کشورداری مقام ارشد را دارد توقع این می رفت کار استاندار جدید را با سختی مواجه نکند و حضور نمایندگانی که هم در شخصیت حقیقی چهره های فرهیخته و هم در شخصیت حقوقی، نماینده مردم هستند را در این جلسه داشتیم تا کار راحت تر و بهتر بود؛ امیدواریم در ادامه راه که حتما اینگونه است، وزارت کشور تلاش کند تا نمایندگان را با استاندار جدید همراه کند.

وی افزود: هدف همه ما خدمت به مردم است و قرار است برای مردم و رضایت خداوند کار کنیم. وقتی کار برای رضایت خدا باشد، خیلی جنگ و دعوایی ندارد.

دکتر عرف هم در این مراسم بدون اشاره به فرآیند پذیرش استعفا و انتخاب استاندار جدید کرمان و عدم حضور نمایندگان استان در خانه ملت به ویژگی های زینی وند اشاره کرد و گفت: زینی وند ذهن فعالی دارد و کوشا و با انگیزه است و با این انتصاب ۱۵ سال سن مدیریت استان کاهش پیدا کرد و امیدواریم آقای زینی وند همین ریل و روند کار را با سرعت و انگیزه بیشتر پیش ببرد.

وی البته به ایجاد آرامش در فضای کنونی کشور و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تاکید کرد و گفت: هم ترین سیاست دولت این است که بتواند با آرامش فضائی ایجاد کند که امنیت مهیا شود و اقتصاد، امنیت و آرامش اولویت های دولت است تا بتواند کار را دنبال کند.

البته در این جلسه "علی زنی وند" استاندار جدید کرمان هم دست خود را به سمت نمایندگان استان کرمان دراز کرد و گفت: از نمایندگان می خواهم اگر گلایه مندی هست کنار بگذارند و حرف ها و ظرفیت هایمان را یکی کنیم تا در استان کار شود و توسعه پیدا کند.

وی بیان کرد: مگر کسی را نمی خواهید که شمال و جنوب استان برایش فرقی نکند؟ من آن آدم هستم که هیچ وابستگی به هیچ کس به جز جمهوری اسلامی ندارد و در این راه کسی به نام جمهوری اسلامی بخواهد منافع شخصی خود را به من تحمیل کند زیر بار نمی روم و با کسی که تطابقی با جمهوری اسلامی ندارد، تکلیف ما روشن است.

هنوز دقایقی از پایان جلسه تودیع و معارفه استاندار کرمان نگذشته بود که روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور در اطلاعیه ای، به برخی ابهامات و مطالب مغایر با استمرار وحدت و انسجام در کشور در خصوص روند انتصاب استاندار جدید استان کرمان، منسوب به بعضی از نمایندگان مردم شریف این استان واکنش نشان داد و توضیحاتی را برای آگاهی افکار عمومی و علی الخصوص استحضار مردم استان کرمان ارائه کرد.

در یکی از بندهای این بیانیه آمده است: استقلال قوا از چارچوب های اولیه استقرار مردم سالاری دینی در الگوی جمهوری اسلامی ایران است و بر این اساس استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان نه بر پایه سلایق و جهت گیری های خاص، بلکه بر اساس موازین مشخص قانونی انتخاب  می‌شود که همه این موازین در انتخاب استاندار جدید کرمان مورد توجه بوده است. در این عرصه، توجه به نقطه نظرات و دیدگاه‌های نمایندگان شریف هر استان در مسیر اداره آن استان حتماً مورد توجه دولت، وزارت کشور و استاندار منتخب است، اما بر اساس موازین قانونی یادشده، انتظار می رود نمایندگان محترم از چارچوب وظایف قانونی خود در عرصه تقنین و نظارت خارج نشده و اختیار قانونی دولت در انتصابات را به عنوان یک مصداق بدیهی از امر  اجرا که بر اساس قانون اساسی، قوه مجریه متکفل آن است، به رسمیت بشناسند.

۲۶ آبان‌ماه یک روز پس از تودیع و معارفه

"شهباز حسن‌پور"رییس مجمع نمایندگان استان کرمان درباره موضع نمایندگان استان کرمان در برابر استاندار جدید به ایسنا گفت: نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی هیچ مشکلی با استاندار جدید نداشته و ندارند اما گلایه نمایندگان از دولت و وزیر کشور است.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان درباره طرح استیضاح وزیر کشور تاکید کرد: مطالبه‌گری خود را از وزیر کشور و دولت تا زمان عذرخواهی رسمی دولت از مردم استان کرمان، ادامه خواهیم داد و قطعا استیضاح وزیر کشور در دستور کار مجمع نمایندگان استان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، کرمان ۱۲۰ ساعت فضای پرتلاطم سیاسی را تجربه کرد و همان گونه که فدایی در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمان عنوان کرد، گاهی خود کرمان در فضای نامناسب سیاسی غرق می شود و معلوم نیست که "علی زینی‌وند" استاندار جدید تا کی می تواند فشارهای سیاسیون استان در این فضای سیاسی شدید کرمان تحمل کند و آیا تا پایان دولت روحانی می‌تواند دوام بیاورد یا اینکه ایشان هم رفتن را بر ماندن ترجیح می‌دهد.

شایان ذکر است ایسنا هیچ موضع‌گیری درباره هیچ شخص یا گروه و جناحی ندارد و فقط اتفاقات چند روزه استان را پیگیری کرده است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)