میرنیوز

محدودیت‌ها از اعمال تا اجرا

محدودیت‌ها از اعمال تا اجرا 2020-11-14T14:16:23+03:30

تجربه ۹ ماه رویارویی با ویروس کرونا ثابت کرده است که یکی از مهمترین دلایل شیوع بیماری، مراودات اجتماعی و حضور در تجمعات است، اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها همواره یکی از راهکارهایی بوده که در زمان اوج‌گیری بیماری کرونا با آن روبه‌رو هستیم. محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی که توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا به کل کشور ابلاغ می‌شود و تمامی شهرهای هدف، ملزم به اجرای آن هستند.

در تاثیر این محدودیت‌ها بر جلوگیری از شیوع بیماری شکی نیست اما باید دید چه میزان این محدودیت‌ها اجرا می‌شوند و از سویی چه قدر این محدودیت‌ها اثر بخش هستند؛ در استان خراسان رضوی شهرهای گناباد، تربت‌حیدریه، سبزوار و نیشابور از جمله شهرستان‌هایی هستند که به لحاظ شیوع بیماری کرونا وضعیت حادی را تجربه می‌کنند و البته چند شهرستان دیگر نیز به این لیست افزوده شده است؛ و در حال حاضر همزمان با کل کشور محدودیت‌های سراسری در این شهرها نیز اجرا می‌شود.

بنا بر جدیدترین تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از تاریخ ۲۰ آبان‌ماه تا تاریخ ۲۰ آذرماه، اصناف و مشاغل غیر ضروری تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت هستند. این محدودیت شاید در شهرهای بزرگ اثربخش باشد اما در شهرهای کوچک عملا از ساعت ۱۹ به بعد به خودی خود خیابان‌ها خلوت هستند و این محدودیت در این شهرها زیاد راه به جایی نمی‌برند. این تصمیم و تصمیماتی از این دست منجر به درخواست تعدادی از مسئولان ستاد مقابله با کرونا در شهرستان‌ها، مبنی بر تفویض اختیارات بیشتر شده است تا شاید بتوان با اعمال محدودیت‌های لازم، با توجه به مقتضیات و نیازهای هر شهر، شرایط را بهتر کنترل کرد.

ممنوعیت تردد بین شهری مکمل محدودیت‌های درون‌شهری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در رابطه با اثر گذاری محدودیت‌ها و لزوم اعمال محدودیت‌های منطقه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اعمال محدودیت‌ها برای کنترل شیوع بیماری کرونا لازم است و هر چه ما با تخت‌های خالی بیشتری به استقبال موج چهارم برویم بهتر خواهیم توانست بیماری را در آن مقطع مدیریت کنیم.

علیرضا مسلم افزود: محدودیت‌های درون‌شهری وقتی اثر گذار خواهند بود که به همراه یک مکمل باشد و مکمل آن، محدودیت‌های تردد بین شهری است. زمانی که ادارات، مدارس، بازار و... را در داخل شهر تعطیل می‌کنیم بعضی افراد این محدودیت‌ها را فرصتی برای سفر می‌دانند و اگر همزمان با اجرای محدودیت‌های درون‌شهری، ترددهای بین شهری هم کنترل شوند تاثیرگذاری محدودیت‌ها بیشتر خواهد بود.

وی در رابطه با لزوم واگذاری اختیارات بیشتر به ستادهای شهرستانی گفت: ما انتظار داریم که این تفویض اختیارات اگر برای شهرستان‌ها میسر نیست حداقل برای استان‌ها محقق شود چرا که برای کل کشور نمی‌شود یک نسخه واحد پیچید و رفتار مردم در هر استان و شهر متفاوت است و اگر تفویض اختیار بر عهده شهرستان‌ها و یا حداقل استان باشد مسئولان ذی‌ربط بهتر می‌توانند با توجه به سابقه‌ فرهنگی، ذاتی و شناختی که از مردم منطقه دارند در رابطه با نوع محدودیت‌ها تصمیم‌گیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار یادآور شد: در حال حاضر برای کوچکترین سوال یا موضوعی در رابطه با محدودیت‌ها، باید مورد را به ستاد استانی منتقل کنیم و ستاد استانی نیز آن را به ستاد ملی منتقل می‌کند تا در نهایت در دستور کار قرار بگیرد و بعد نتیجه را به ما اعلام کنند که این یک پروسه بسیار زمان‌بر است و شاید در مقطعی پاسخ داده شود که دیگر کارایی لازم را نداشته باشد.

تا زمانی که زیرساخت‌های لازم برای اعمال محدودیت‌ها فراهم نباشد این محدودیت‌های مقطعی کارساز نیست

فرماندار تربت حیدریه نیز گفت: در طول این ۹ ماه از آغاز شیوع بیماری کرونا تا کنون، بسیاری از روش‌ها از جمله تعطیلی هسته مرکزی شهر، تعطیلی کل یا قسمتی از بازار، محدودیت فعالیت اصناف و... را امتحان کردیم اما واقعیت این است که تا زمانی که زیرساخت‌های لازم برای اعمال محدودیت‌ها چه در کشور، چه در استان و چه در شهر فراهم نباشد این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مقطعی کارساز نبوده و یا حداقل کم اثر خواهند بود.

علی رستمی عنوان کرد: آنچه در شرایط الان می‌تواند در کنار اعمال محدودیت‌ها اثر بخش باشد، افزایش بیماریابی و کم کردن فاصله زمانی اعلام نتیجه تست و در نهایت الزام بیماران مبتلا به کرونا به رعایت قرنطینه است.

وی خاطر نشان کرد: باید مکانیسمی طراحی شود که بر لزوم رعایت قرنطینه توسط بیماران تاکید شود و چنانچه بیماران این قرنطینه را رعایت نکنند با آن‌ها برخورد شود.

رستمی افزود: یکی دیگر از مسائلی که در حال حاضر با آن مواجهیم، تغییر سریع دستورالعمل‌ها در سطح ملی و استانی است و گاهی اوقات در یک هفته سه بار شیوه‌نامه و پروتکل‌ها عوض می‌شود که این باعث سرگردانی شده و کار ما را دچار مشکل و ایراد می‌کند.

وی تاکید کرد: باید اختیارات بیشتری به ستادهای کرونا در هر استان داده شود تا مطابق با شرایط شهرستان، تصمیمات مربوط به اعمال محدودیت و ممنوعیت اتحاذ شود.

فرماندار تربت حیدریه گفت: تصمیماتی که در این شرایط در رابطه با اعمال محدودیت‌ها گرفته می‌شود شاید بهترین تصمیم نباشد و قبول داریم که این تصمیمات نواقصی دارند و حال و روز مردم را به خوبی درک می‌کنیم، اما تصمیمات الان بیشتر تصمیم بین مرگ و زندگی است و گریزی از آن نیست.

وی تصریح کرد: تعطیل کردن شهر کار سختی نیست اما زیرساخت‌ها برای این کار فراهم نیست و معیشت مردم دچار مشکل می‌شود؛ آنچه در این مقطع مهم است این است که در روند شیوع بیماری را به تأخیر بیندازیم تا برای افزایش امکانات درمانی و خدمت‌رسانی بهتر به بیماران فرصت بیشتری داشته باشیم.

قطعا اگر هر شهرستانی خودش در رابطه با محدودیت‌ها تصمیم‌گیری کند شاید شرایط بهتر شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز در ادامه گفت: تنها چیزی که روی شدت و افزایش موارد بروز بیماری تاثیر می‌گذارد همین مراودات اجتماعی و رفت‌وآمدها است و مطمئنا ایجاد محدودیت برای رفت‌وآمد می‌تواند در میزان بروز بیماری در آینده موثر باشد.

جواد باذلی اظهار کرد: اعمال محدودیت‌ها موثر است اما شرایط در تمام شهرهای کشور یکسان نیست و شهرهای کوچک شرایط خاص خودشان را دارند به عنوان مثال در شهرهای کوچکی مثل شهر گناباد عملا از ساعت ۱۹ به بعد خیابان‌ها خیلی شلوغ نیست و اعمال محدودیت تردد و فعالیت مشاغل از ۶ عصر به بعد شاید برای شهرهای بزرگ جوابگو باشد ولی در شهرهای کوچک تاثیر آن چنانی نخواهد داشت.

باذلی تاکید کرد: قطعا اگر هر شهرستانی خودش در رابطه با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها تصمیم‌گیری کند شاید بتوان بهتر شرایط را کنترل کرد.

در رابطه با اعمال محدودیت‌ها، آنچه که مهم است اجتماعی سازی اقدامات به صورت یک باور همگانی است

قامتی فرماندار نیشابور هم با اشاره به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: مصوبات ستاد ملی کرونا در حکم قانون است و ما موظف به اجرای آن هستیم.

علیرضا قامتی اظهار کرد: هر اقدامی که باعث شود تجمعات کمتر شکل بگیرند، قطعا در روند کاهشی تعداد مبتلایان به کرونا، مؤثر خواهند بود.

وی ادامه داد: هر چه بتوانیم به روش‌های مختلف، فاصله‌گذاری اجتماعی را مدیریت کنیم، قطعا میزان بروز بیماری کمتر خواهد شد.

قامتی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه حجم بستری‌ها در بیمارستان بالا است و ظرفیت تخت‌ها تقریبا کامل شده است، باید تمام سعی و تلاشمان این باشد که حداقل ورودی به بیمارستان را داشته باشیم تا بتوانیم خدمات بهتری به بیماران ارائه دهیم.

فرماندار نیشابور تأکید کرد: در رابطه با اعمال محدودیت‌ها، آنچه که مهم است اجتماعی سازی اقدامات به صورت یک باور همگانی است چرا که با ایجاد محدودیت فقط برای گروه یا قشر خاصی، به نتیجه مورد انتظار دست نخواهیم یافت.

تصمیماتی که در این شرایط در رابطه با اعمال محدودیت‌ها گرفته می‌شوند شاید اجرای آن‌ها سخت باشد اما متاسفانه راه فراری نیست چرا که مرگ و زندگی افراد در گرو این تصمیمات است؛ بدون شک بیماریابی فعال و رعایت قرنطینه از جانب بیماران، همراهی و همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنین اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های لازم و کافی روند شیوع بیماری را به گونه‌ای دیگر پیش خواهد برد اما پیش‌نیاز همه‌ این موارد مدیریتی کارآمد است.

در حال حاضر ۸ شهر در استان خراسان رضوی شامل نیشابور، تربت حیدریه، کاشمر، درگز، گناباد، سبزوار، خواف و ششتمد، به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیتی حاد به سر می‌برند و البته متاسفانه هر روز به این لیست شهرهای دیگری نیز اضافه می‌شود؛ لزوم اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های بیشتر متناسب با هر شهر شاید نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)