میرنیوز

تکمیل سیل بند خرم جنوب کرمان نیازمند ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار

تکمیل سیل بند خرم جنوب کرمان نیازمند ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار 2020-10-01T07:15:41+03:30

دکتر"سیدمصطفی آیت اللهی موسوی" شامگاه چهارشنبه نهم مهرماه در جمع خبرنگاران درباره خسارت سیل به زیرساخت ها و بخش های مختلف استان کرمان در سال جاری اظهار کرد: در سیل سال جاری در بخش های مختلف زیرساخت، واحدهای مسکونی، کشاورزی و ... در استان کرمان خسارت به بار آمد که همه برآورد و در بازه زمانی مشخص به مرکز کشور ارائه شد.

وی افزود: با ابلاغ مصوبات از مرکز کشور، برخی از کارها انجام شده اما در بعضی موارد از جمله بخش کشاورزی هنوز ابلاغی مناسبی نداریم و با استفاده از توان استان قدری از امور را سامان داده ایم اما هنوز ابلاغ در این بخش صورت نگرفته است.

موسوی با اشاره به اینکه سال گذشته قانون جدید مدیریت بحران مصوب و تعاریف خاصی برای سطوح مدیریت بحران تدوین شد، تصریح کرد: نوک پیکان همه بحران ها شهرستان است و براساس قانون برای همه دستگاه های اجرائی وظیفه تعریف شده و باید در خدمت ستاد بحران باشند و در صورتی که شهرستان اعلام کند امکان پاسخگوئی به بحران را ندارد با تائید استان، همکاری مرکز استان صورت می گیرد لذا فرمانداران باید در ابتدا بحران شهرستان را مدیریت کنند.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان در ادامه بیان کرد: کرمان وسیع ترین استان کشور است و تنوع آب و هوائی موجب پدیده های مختلف جوی می شود و به دلیل موقعیت زمین شناختی استان خطرات متعددی بابت زلزله داریم و بیشترین بحران ها را در استان کرمان شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: از سه سال قبل که بنده در معاونت عمرانی حضور دارم دو بحران زلزله راور و کوهبنان را در فاصله زمانی کم در سال ۹۶ داشتیم و توانستیم در موعد مقرر واحدهای مسکونی تخریب شده را در این مناطق تکمیل و در اختیار مردم قرار بدهیم.

موسوی با اشاره به اینکه این فعالیت ها با همدلی و همراهی مجموعه مدیریت بحران صورت گرفت و در غیر این صورت کار انجام نمی شد، تصریح کرد: امکانات محدود و از نظر منابع در کشور خیلی مشکل داریم که همدلی موجب شده در همه بحران ها از جمله سیل ابتدای امسال دستگاه ها بدون چشمداشت وارد شده و خدمات اولیه و امدادرسانی را انجام دهند.

وی بیان کرد: در زمان وقوع سیل در برخی نقاط دسترسی سخت بود که از بالگرد نیروی انتظامی و هلال احمر استفاده و امداد هوائی انجام شد و خوشبختانه با کمک بخش خصوصی هواپیمائی ماهان دو فروند هلی کوپتر در اختیار محیط زیست قرار گرفته و در آتش سوزی های اخیر با کمک این هلی کوپترها توانستیم آتش را مهار کنیم.

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: تهیه هلی کوپتر برای جنوب هنوز اتفاق نیفتاده اما هر زمان نیاز باشد از بالگرد هلال احمر برای جنوب استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه درباره تصرف حریم و بستر رودخانه ها در استان اظهار کرد: حدود ۱۵ سال در استان کرمان خشکسالی داشتیم و همه اقداماتی که باید در مقابله با سیل انجام می شد، رها شد و شاهد هستیم حریم و بستر رودخانه ها به انحاء مختلف تصرف و مسیر رودخانه تغییر یافته است.

موسوی با اشاره به اینکه برخی شهرها و روستاها در مسیر رودخانه ها احداث شده، بیان کرد: خشکسالی این ذهنیت را ایجاد کرده که در این مناطق می توان ساختمان احداث کرد و به عنوان مثال زهکلوت دقیقا در مسیر رودخانه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه بازرسی به موارد ذکر شده ورود کرده و گزارش به دستگاه های مختلف ارسال شده و در حال رسیدگی است، گفت: نقاطی از استان داریم که دستگاه های دولتی در مسیر رودخانه ساخت و ساز انجام داده اند که این موارد در حال پیگیری است و مجبور هستیم یکسری هزینه های جنبی برای منحرف کردن مسیر رودخانه انجام بدهیم تا بنای ساخته شده حفظ شود.

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه مردم نیز برخی از اراضی کشاورزی را تبدیل به ساختمان کرده یا به عنوان مثال دامداری را در مسیر رودخانه ایجاد کرده اند که وقتی سیل می آید همه دام ها تلف می شود اظهار کرد: از سال ۹۷ تاکنون بارش های مناسبی در استان داشته ایم و بارش ها سیر صعوی داشته و امیدواریم ادامه داشته باشد زیرا استان دچار کم آبی و بحران شدید است.

موسوی با بیان اینکه نمی توانیم منتظر بمانیم تا هر اتفاقی بیفتد و باید اقدامات لازم و پیشگیرانه را انجام داد، افزود: بعد از سیل مناطق شرقی استان و بردسیر در سال ۹۶ با تامین اعتبار، رودخانه بردسیر را ساماندهی کردیم که تاکنون مشکلی به وجود نیامده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر طرح های آبخیزداری که مدت ها مانده بود، به روز شده و در جای جای استان بندهای سنگی و سیمانی، بند خاکی و ... را اجرا می کنیم و اگر اقدامات بالادست سمت شرق کرمان انجام نگرفته بود و شهرداری کار نکرده بود، بارش های سال گذشته برای کرمان مشکل ساز می شد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان گفت: در همه نقاط استان کارهای مختلف در حال انجام است و اقدام دیگر حضور مستمر در مناطق است و بنده تاکنون پنج بار به مناطق سیل زده جنوب برای رسیدگی به همین مسائل حضور پیدا کرده ام.

وی با اشاره به طرح هایی که برای مهار آب در بالادست پیش بینی شده، افزود: یکی از موارد مهم تکمیل سیل بند خرم در جنوب است که با تکمیل آن عملا دور همه محدوده های سیلابی گرفته می شود و آب عبور می کند.

آیت اللهی موسوی با بیان اینکه در حال حاضر تکمیل این سیل بند بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از توان استان خارج است اظهار کرد: در حال حاضر طرح سیل بند هر منطقه را در دست اجرا داریم و بخشی از نگرانی بابت سیل بند شهر زهکلوت و شهرهای اطراف است و برای رودبار و قلعه گنج ماشین آلاتی با کمک واحدهای بزرگ صعتی معدنی استان تامین شده است.

معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای وظیفه حفاظت از حریم و بستر ردخانه را دارد، عنوان کرد: در گذشته حریم و بستر مشخصی برای رودخانه ها تعریف نشده و اکنون با پیگیری آب منطقه ای این طرح در دستور کار است و تاکنون بیش از ۳۰۰ کیلومتر مشخص شده است.

وی اظهار کرد: اگر این تصرفات حریم رودخانه ها آزاد شود، می توانیم جلوی خسارت های زیادی را بگیریم و این کار دارد اتفاق می افتد.

آیت اللهی موسوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیل شهداد و خسارت به روستای جَهَر بیان کرد: در جهر برخی از اراضی مسیر آب تصرف و واگذار شده و کشاورزان برای اینکه آب وارد باغات نشود، مسیر را منحرف کردند که آب وارد جاده و در ادامه مسیر وارد جهر شده است.

وی بیان کرد: از منابع طبیعی درخواست کردیم این موارد را بررسی کند که علیه تصرفی ها پرونده قضائی تشکیل و مراحل در حال پیگیری است و در سیل جهر مجموعا ۱۵ واحد مسکونی دچار خسارت شد و علی رغم اینکه اعتباری هنوز تخصیص داده نشده، کار بازسازی به خوبی پیش رفته است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان در ادامه درباره لایروبی رودخانه های استان کرمان گفت: سال ها لایروبی در رودخانه های استان انجام نشده و مثال بارز آن رودخانه شور جیرفت است که در برخی نقاط سطح رودخانه از سطح معابر بالاتر است و اگر هجم آب عبوری از یک حدی بالاتر باشد حتما به مشکل بر می خوریم.

وی در ادامه اظهار کرد: باید در بالادست رودخانه ها نیز کارهایی انجام شود و بندهایی احداث شود تا از هجوم آب و ایجاد سیلاب جلوگیری کنیم.

آیت اللهی موسوی با اشاره به اینکه در جنوب سپاه کمک خوبی به ما کرده و در شرق نیز برنامه داریم، گفت: تلاش کردیم دستگاه های زیرمجموعه ستاد بحران را در حد مقدورات تجهیز کنیم که علی رغم محدودیت های اعتباری توانسته ایم این کارها را انجام بدهیم با وجود اینکه ما در تامین لاستیک خودروهای دستگاه های اجرائی مشکل داریم.

وی تصریح کرد: احداث سیل بند در همه نقاط بحرانی در دستور است و کاری که سال ها رها بوده را آغاز کرده ایم و درخواست ما این است دستگاه های اجرائی همکاری و مردم صبر کنند تا کار را به ثمر برسانیم.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه قصد ما این است مردم با کمترین مشکل مواجه شوند، افزود: دو سال است ما در استان کرمان با آفت ملخ صحرائی مبارزه می کنیم و توانستیم آن را مهار کنیم در حالی که استان های همجوار نتوانستند از پس ملخ بربیایند و وارد استان ما شد که در منطقه مرزی استان آن را مهار کردیم و وارد باغات مردم نشد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)