میرنیوز

اندر حکایت قصه CNG و غصه مردم راز و جرگلان

اندر حکایت قصه CNG و غصه مردم راز و جرگلان 2020-09-22T10:42:23+03:30

این شهرستان به سرزمین اسب، ابریشم و صنایع دستی منحصر به فرد جهانی معروف است پس تصور می شود منطقه ای برخوردار از امکانات باشد.

ولی اگر سری به این منطقه مرزی زده شود متوجه خواهیم شد که محرومیت از در  و دیوار این شهرستان ریخته می شود از امکانات بهداشتی، راه مناسب، خدمات آموزشی گرفته تا سایر امکانات و اصلا انگار نه انگار که راز و جرگلان شهرستان بوده و راز مرکز این شهرستان.

آنقدر محرومیت در این شهرستان بالا است که مردم این منطقه حتی از داشتن یک نازل پمپ CNG  نیز برای خودروهای خود محروم هستند.

نبود CNG و هزینه‌های بالایی که بر دوش معلم‌ها و کارکنان راز و جرگلانی است

یکی از کارکنان ادارات در شهرستان راز و جرگلان که اهل بجنورد است و در راز و جرگلان مشغول به کار است، در گفت و گو با ایسنا، گفت: از بجنورد تا شهر راز( مرکز شهرستان راز و جرگلان) دو ساعت زمان را باید طی کنیم تا به مقصد برسیم و مجبور هستیم تا با خودروهای شخصی و با هزینه شخصی خود این مسیر را تردد کنیم.

وی افزود: اما نبود حتی یک پمپ گاز CNG در این منطقه سبب شده تا هزینه های رفت و آمد ما در این مسیر چندین برابر شود.

وی ادامه داد: مردم این شهرستان شاید فقط بین شهرستانی سفر داشته باشند ولی کارکنان ادارات و حتی معلم هایی که به روستاهای این منطقه سفر می کنند مجبور هستند هزینه های بالایی را برای رفت و آمد پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: همین امر نیز موجب شده که کارمند یک اداره ای در این شهرستان با وجود اینکه متاهل بوده و خانواده وی در بجنورد زندگی می کند، ترجیح می دهد تا برای پرداخت کمتر هزینه رفت و آمد، از روز شنبه تا پنج شنبه را در آن شهرستان بیتوته کند و از بعد از ظهر روز پنج شنبه تا جمعه به محل اصلی زندگی خود برگردد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر از سوخت CNG در این شهرستان وجود داشته باشد ادارات این شهرستان می توانند هزینه های خیلی کمتری را برای انجام ماموریت های خود به مناطق مختلف این شهرستان پرداخت کنند و حداقل در وجه سوخت صرفه جویی بالایی را برای ادارات به دنبال خواهد داشت.

راز و جرگلان حتی از یک نازل CNG نیز محروم است

یکی از اهالی شهرستان راز و جرگلان نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، با گلایه از اینکه حتی این شهرستان از یک نازل پمپ CNG نیز محروم است، گفت: بیشتر مردم این منطقه کشاورز هستند و برای امور کشاورزی خود مجبور هستند تا با خودرو بر سر زمین های کشاورزی بروند که اگر یک جایگاه CNG در این منطقه وجود داشت، مجبور نبودیم تا هزینه خیلی زیادی برای سوخت بدهیم.

وی افزود: برخی از روستاهای نوار مرزی این منطقه تا مرکز شهرستان فاصله زیادی دارد و ما مجبور هستیم تا هزینه های زیادی را برای انجام امور اداری خود پرداخت کنیم تا به شهر راز برسیم.

وی تاکید کرد: اگر این امکان در این شهرستان وجود داشت، حداقل نرخ کرایه ها کمی کمتر می شد.

باک های CNG، نرسیده به شهر راز خالی می شوند

نجاهی بخشدار جرگلان در ادامه در گفت و گو با ایسنا، تصریح کرد: برای طی کردن مسیر یکه سعود تا بجنورد که ۱۷۰ کیلومتر راه است برای رفت و برگشت یک خودروی پژو باید هزینه حدود ۱۰۲ هزار تومان پرداخت شود تا سوخت بنزین زده شود اما اگر جایگاه CNG در این منطقه موجود بود فقط حدود ۱۶ هزار تومان برای رفت و برگشت پرداخت می شد.

وی ادامه داد: اگر یک نفر از اهالی روستای یکه سعود بخواهد با خودروی پراید نیز به بجنورد سفر کند باید برای مسیر رفت و برگشت ۸۰ هزار تومان برای پر کردن باک از بنزین هزینه کند که این مقدار با گاز ۱۲ هزار تومان است.

نجاهی با تصریح بر اینکه مردم شهرستان راز و جرگلان از لحاظ اقتصادی از توان مالی خیلی زیادی برخوردار نیستند، گفت: اگر یک جایگاه CNG در قسمت تنگه ترکمن و یا دو راهی راز ایجاد شود تمامی مردم بخش راز، غلامان و جرگلان می توانند از آن بهره مند شوند و هزینه های کمتری را برای رفت و آمد متحمل شوند.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک ترین جایگاه CNG به شهرستان راز و جرگلان در شهر پیش قلعه است که از پیش قلعه تا شهر راز حدود ۸۰ کیلومتر راه است و باک پر شده از CNG در شهر مذکور نرسیده به راز به پایان می رسد.

ارائه اولتیماتوم به سرمایه گذار برای تسریع در انجام کار

حسین پور فرماندار شهرستان راز و جرگلان نیز در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: یکی از مسائل مطرح شده برای ایجاد جایگاه های سوخت در هر منطقه ای موضوع صرفه اقتصادی آن برای سرمایه گذاری است که در آنجا سرمایه گذاری کرده است.

وی گفت: اگر یک جایگاه CNG در این شهرستان و در منطقه دو راهی راز ایجاد شود به طور حتم صرفه اقتصادی را خواهد داشت.

حسین پور افزود: البته چند سالی است که یک سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده تا یک جایگاه CNG  را در این منطقه راه اندازی کند ولی هنوز اقدام خاصی از سوی آن انجام نشده است.

وی ادامه داد: به این سرمایه گذار اولتیماتوم نیز داده شده است که در صورت عدم اجرای کار، سرمایه گذار دیگری برای انجام کار معرفی خواهد شد.

این مقام مسئول تاکیدکرد: طی برنامه ریزی های صورت گرفته جایگاه مورد نظر در دو راهی راز خواهد بود تا تمام مردم شهرستان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی جمعیت مردم شهرستان مرزی راز و جرگلان را حدود ۶۵ هزار نفر اعلام کرد

ساخت جایگاهی با سه نازل کفاف منطقه را می دهد

شکوری مدیر شرکت نفت خراسان شمالی همچنین در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: هماهنگی های لازم با ادارتی همچون راهداری و حمل و نقل پایانه انجام شده تا یک جایگاه صورت در شهرستان راز و جرگلان ساخته شود.

وی افزود: در این راستا از سوی سرمایه گذار اعلام آمادگی شده تا این امکان را در این منطقه ایجاد کند اما دو سالی است که از آن زمان می گذرد و هنوز کاری انجام نشده است و باید این سرمایه گذار در انجام کارها سرعت ببخشد در غیر این صورت سرمایه گذاران دیگری نیز آماده راه اندازی جایگاه CNG هستند و از آن ها درخواست می شود که وارد عرصه شوند.

شکوری ادامه داد: ساخت یک جایگاه با سه نازل کفاف آن منطقه را خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۹ جایگاه CNG در استان وجود دارد، افزود: این جایگاه ها در حال حاضر با توجه حجم خودروها با ۵۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر جایگاه های موجود پاسخ گوی نیاز مردم این منطقه است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)