میرنیوز

رعایت پروتکل‌های بهداشتی صمیمیت را از روضه‌ها و هیئات نمی‌گیرد

رعایت پروتکل‌های بهداشتی صمیمیت را از روضه‌ها و هیئات نمی‌گیرد 2020-08-27T09:51:30+04:30

این مداح و شاعر اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص لزوم برگزاری مراسم روضه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: امسال سختی‌هایی وجود دارد، در فضای باز می‌خوانیم و شاید آن شور و حال ظاهری که باید باشد ایجاد نشود، اما برکاتی نیز دارد، مثلا در مشهد این چندسالی که از خدا عمر گرفته‌ام، مراسم عید غدیر را به این باشکوهی که امسال برگزار شد ندیده بودم و محرم نیز یقینا همین‌طور خواهد بود. ما نوکری خود را انجام می‌دهیم و به هر شکلی که باشد فرقی نمی‌کند، بناست که به این شکل عرض ادب کنیم، اما دلیلی بر این نمی‌شود که بخواهیم روضه‌هایمان را تعطیل کنیم، با رعایت پروتکل‌ها بهترین برنامه را برگزار می‌کنیم و با این حرف که می‌گویند با رعایت پروتکل‌ها صمیمیت مراسم کم می‌شود موافق نیستم، اتفاقا در همین چند شب که گذشته است جلسات خوب برگزار شده، جنس نوکری تفاوتی نکرده است، اما شکل نوکری تفاوت پیدا کرده است.

وی افزود: شور حسینی همیشه با شعور حسینی همراه بوده است، منتها بعضی افراد امسال اعلامیه‌هایی در بعضی شهرها پخش کرده‌اند و در آن‌ها گفته‌اند که امسال فقط با شعور حسینی همراه باشیم، اما یقینا شعور حسینی، بدون شور حسینی معنا ندارد و برعکسش هم همین‌طور است، این ها دو بال است که باید در کنار هم باشد.

شاعر بیت معروف «اصلا حسین جنس غمش فرق می‌کند» با بیان اینکه مردم در فضای مجازی در روزهای اخیر با اشاره به این شعر می‌گویند که امسال جنس غم امام حسین(ع) بیشتر حس می‌شود، گفت: بنده در فضای مجازی این را دیدم که نوشته بودند امسال حسین(ع) جنس غمش فرق می‌کند، باید بگویم که سیدالشهدا(ع) همیشه جنس غمشان فرق می‌کند و من هم با توجه به این موضوع مطلع این غزل به ذهنم رسیده بود و نوشته بودم، امسال ظاهر کار فرق کرده است، ما نوکر هستیم، نوکر بهشت هم برود باز نوکر است، نوکر نگاه می‌کند که ببیند شرایط چطور است. یک سری از چهارچوب‌ها را خودمان برای خود چیده‌ایم، تا چندسال قبل ما سبک زمینه را در سینه‌زنی‌ها نداشته‌ایم. چندسالی است نیز پیش زمینه اضافه شده و... که بهتر هم شده، باید بگویم که امسال هم بنا شده است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نوکری کنیم، مهم این است که روضه سیدالشهداء(ع) پرشور برگزار شود.

زمانیان گفت: توزیع بسته معیشتی به فقرا بسیار خوب است، اما جای روضه را نمی‌گیرد، عده‌ای می‌گویند پولی که خرج روضه‌ها می‌کنید را خرج فقرا کنید؛ البته این صحبت تنها مربوط به دوران کرونا نیست، از قبل هم گفته می‌شد، ما در پاسخ می‌گوییم افرادی که پول برای روضه‌ها خرج می‌کنند، همان افرادی هستند که برای فقرا هم خرج می‌کنند.

این شاعر ابرازعقیده کرد: در دوران کرونا بچه هیئتی‌ها بودند که جنازه بیماران فوت شده کرونایی را غسل دادند، بسته معیشتی پخش کردند و خیابان‌ها را ضد عفونی کردند و همیشه پای کار هستند، افرادی نیز ما را از روضه منع می‌کنند و می‌گویند که هیئتی‌ها فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، درحالی که بچه‌های اهل روضه از همه بیشتر رعایت می‌کنند.

با عدم رعایت پروتکل‌ها بهانه دست کسی ندهیم

وی تصریح کرد: ما امید داریم که با محرم بساط کرونا جمع می‌شود و ان شاءالله به حالت قبل و بهتر از قبل برمی‌گردیم، مراسم محرم امسال نیز به برکت امام حسین(ع) پرشورتر از همیشه برگزار خواهد شد، اما دوستان رعایت بفرمایند، هرکس با هر عقیده و دیدگاهی وظیفه دارد که رعایت کند. به خاطر این که بهانه‌ای دست کسی ندهیم خواهشمندم که همگی رعایت کنند تا انگشت‌ اتهام به سمت هیئتی‌ها نیاید.

این مداح و شاعر اهل‌بیت در رابطه با اینکه آیا در اشعار و مداحی‌ها تحریف واقعه صورت می‌گیرد یا خیر؟، ابرازعقیده کرد: اگر بگوییم این اتفاق وجود ندارد بیهوده گفتیم، موضوعی که بخواهد به اصل واقعه ضربه بزند نباید باشد که متاسفانه بعضی مواقع اتفاق افتاده و قطعا درست نیست، بزرگترها باید به کوچکترها این مساله را تبیین کنند، ما هم گوش به فرمان آنها هستیم، اما بعضی وقت‌ها این موضوع شاخ و برگ دادن و استفاده از استعارات و تشبیهات است و مداح یا شاعر می‌خواهد به وسیله آن‌ها مفهوم سنگینی مصیبت را به مستمع برساند. به نظرم این درک از روضه است و نمی‌شود به آن تحریف گفت؛ این‌گونه مسائل را من تحریف واقعه نمی‌دانم و اسمش را تشبیه و فکر کردن به روضه می‌گذارم.

وی ابرازعقیده کرد: خطوط قرمز را بزرگترها برای ما تعیین کرده‌اند، حرمت اهل بیت(ع) باید حفظ شود و شان آنها نباید زیر سوال برود، بعضی مواقع شعرها و روضه‌هایی درباره عاشورا خوانده می‌شود که نباید خوانده شود، بر فرض اینکه آن حادثه اتفاق افتاده است، ما اجازه گفتن آن را نداریم، خصوصا در رابطه با مخدرات اهل بیت(ع). مساله‌ای در شعر به اسم عصمت واژگان وجود دارد؛ به این معناکه واژه‌ها باید در شان اهل‌بیت(ع) باشد و هر واژه‌ای نباید در شعر به کار برود. باید شعر طوری نوشته شود که خدایی ناکرده به شان اهل‌بیت(ع) ضربه‌ای وارد نشود.

سبک‌های نوحه گسترده‌تر شده است

زمانیان با بیان اینکه سبک‌های نوحه گسترده شده است، گفت: شعر هیأت شاخه‌های مختلفی دارد و در آن، وقتی که نوحه‌ها را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم نوحه جایگاه خاصی در سال‌های اخیر در فضای هیئات پیدا کرده است. در قدیم، در مشهد و سبک خراسانی فضا محدودتر بوده که می‌توانم به سبک آذر اشاره کنم و بگویم با تمام سختی‌ها و شاخصه‌هایی که داشت، که بسیاری از آن‌ها هم از روی اصول بود و طبق دستگاه‌ها و نغمه‌های سنتی ایرانی بود، اما محدود بود و گستردگی کار الان را نداشت. پدر خودم هنوز همان سبک سنتی قدیم و سبک خراسانی را که دنبال می‌کند، کتابچه‌های مرحوم آذری و تعداد محدودی از نوحه‌های واحد، پیش زمینه، سبک دو دمه و ... را دارد، اما اکنون کار گسترده شده و به دلیل این گستردگی بعضی وقت‌ها کیفیت کار کم می‌شود، چون شاعر و نوحه‌سرا باید برای ۱۰ شب محرم بخواند و هر شب باید در چندین سبک مانند زمزمه روضه، پیش زمینه، زمینه، واحد شلاقی، شور و متنوع و... بخواند.

وی ادامه داد: طبیعتا یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که هر شعری باید داشته باشد و نوحه هم از این مساله مستثنی نیست، این است که عوام‌فهم و خواص‌پسند باشد، مهمترین بحث‌ خصوصا در زمینه شعرهای روضه‌ای و نوحه‌هایی که به سبک روضه خوانده می‌شود و شرح واقعه را می‌گوید، این است که باید سعی کنیم به اصل واقعه ضربه نخورد، حرمت‌ها رعایت شود و شان اهل بیت(ع) نیز حفظ شود.

زمانیان بیان کرد: کیفیت در کارها نیز مهم است و باید نسبت به آن توجه داشته باشیم، از طرفی تعدد و کثرت وجود دارد و سخت است برای من که شاعر هستم برای هر شب محرم ۵ تا نوحه بگویم که در ۱۰شب  ۵۰ نوحه می‌شود. چون خودم هم مداحی می‌کنم معمولا اگر ۱۰ کار بنویسم، سعی می‌کنم برای بقیه نوحه‌ها از اشعار بقیه دوستان استفاده کنم‌ و سعی می‌کنم کم بگویم اما به اندازه بضاعت خود کیفیت بالا باشد.

این مداح و شاعر اهل بیت با بیان اینکه نباید از بُعد معرفتی در نوحه‌ها دور شویم، ابرازعقیده کرد: اکنون در فضای نوحه‌هایی که وجود دارد، مخصوصا نوحه‌های شور، بیشتر تبدیل به رجز شده و از فضای معرفتی و روضه گاها فاصله گرفته‌ایم و اگر بخواهم خودمانی بگویم شعرها بیشتر برای ایجاد هیجان مستمع سروده می‌شود که باید سعی کنیم از این منظر ضربه نخوریم و از بعد معرفتی دور نشویم.

زمانیان در رابطه با تفاوت نوحه‌های فراگیر و ماندگار بیان کرد: ماندگاری به این نیست که وقتی یک نوحه سه سال خوانده می‌شود، بگوییم آن نوحه ماندگار شده، می‌توان به آن نوحه فراگیر گفت و باید زمان بیشتر ماندگاری آن را ثابت کند، مانند شعر محتشم که بعد از چند صد سال هنوز خوانده می‌شود، پس در عصر خودمان نمی‌توان درباره ماندگاری جواب دهیم، اگر هم چیزی بر سر زبان‌ها افتاده از نظر من فراگیر است، اما امثال شعر محتشم که ماندگار شده یقینا نظرات خاص اهل‌بیت(ع) پشت آن بوده که این مساله به حال شاعر هنگام سرایش برمی‌گردد، البته علم شاعر هم مهم است و وقتی به کارهای ماندگار نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که یک فرد بی‌سواد نمی‌توانسته چنین شعری بگوید.

درباره اصحاب امام حسین(ع) شعر کمتری سروده شده است

وی اظهار کرد: یقینا درباره اصحاب‌الحسین(ع)، یعنی افراد جدای از هاشمیون و خویشاوندان اهل بیت(ع) کمتر شعر سروده شده، هرچند درباره همین بزرگواران هم افرادی مانند حضرت قاسم و حضرت عبدالله غریب‌تر واقع شدند، اما بازهم اشعاری درموردشان وجود دارد، درمورد اصحاب سیدالشهدا (ع) کارهایی انجام شده و برای مثال آقای سنگری در کتاب «آیینه داران آفتاب» به این موضوع پرداخته‌اند، اما باید خیلی بیشتر در این زمینه کار شود چون بسیاری از عوام مردم و حتی خواص، اسم اصحاب سیدالشهداء(ع) را هم نمی‌دانند.

این مداح و شاعر اهل بیت در رابطه با اینکه خود را بیشتر شاعر اهل‌بیت(ع) یا مداح اهل بیت(ع) می‌داند، بیان کرد: این سوال را خیلی از من می‌پرسند که بیشتر خود را شاعر اهل‌بیت(ع) می‌دانم یا مداح اهل بیت(ع). باید بگویم که جوابش سخت است، انشاءالله که اهل بیت(ع) هردو را از ما قبول کنند، ما آمده‌ایم نوکری کنیم، نه خود را شاعر می‌دانم و نه مداح، اما من کسی بودم که بیشتر با شعرهایم مرا می‌شناختند و در کنارش روضه‌خوانی را هم ادامه دادم و اکنون به عنوان روضه‌خوان هم بنده را می‌شناسند.

زمانیان در رابطه با فعالیتش در محرم امسال در هیئت‌های مذهبی گفت: امسال در دهه اول محرم مشهد نیستم و در هیأت حضرت مسلم بن عقیل در کاشان عرض ادب می‌کنم، این هیأت در محله‌ایست که مردم آن‌جا را به عنوان محله مسلمی‌ها می‌شناسند، هیأت بزرگی است و در کنار هیأت، خیریه، مدرسه، درمانگاه و... نیز دارد که همگی به نام حضرت مسلم است و امسال مراسمشان را در فضای باز مدرسه و با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌کنند، در جلسه خودمان در مشهد نیز انشاءالله از ۲۵ محرم تا ۵ صفر، به مناسب شهادت امام سجاد (ع) تا شهادت حضرت رقیه (س) برنامه خواهیم داشت.

این مداح ضمن تشکر از خبرگزاری و خبرنگاران ایسنا بابت دغدغه‌مندی نسبت به مسائل مربوط به محرم و امام حسین(ع)، بیان کرد: خواهشمندم که شور و حال محرم همیشه در فضاها ایجاد شود، دغدغه‌مندی در تمامی طول سال در مناسبت‌های مختلف، در رابطه با مسائل هیأت‌ها و امام حسین (ع) وجود داشته باشد و دوستان خبرنگار، نویسنده و فعالان رسانه‌ها در طول سال هم به این مسائل بپردازند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)