میرنیوز

سال ۱۴۰۰؛ بهار آموزش‌های آزاد در کشور / سهم کشاورز در مهارت ارتقا یابد

سال ۱۴۰۰؛ بهار آموزش‌های آزاد در کشور / سهم کشاورز در مهارت ارتقا یابد 2020-08-24T07:18:20+04:30

علی اوسط هاشمی، امروز یکشنبه ۲ شهریور در شورای مهارت استان اظهار کرد: طبق توافق‌های صورت گرفته قبل از ورود مهارت آموزان دوره‌های سنجش از پذیرش شدگان انجام می‌شود که با اینکه ۴۵ درصد از کارآموزان از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هستند، اما بسیاری از آنها فاقد مهارت بودند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: قبل از دولت تدبیر و امید هفت هزار نفر در ۴۰ پادگان کشور آموزش دیدند در حالی که در دولت تدبیر و امید این آمار به ۱۰۸ هزار نفر رسید و برای سال آینده با توافق نامه‌ای که با ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده ۳۷۵هزار نفر تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه امروزه تخصصی شدن آموزش‌ها به شدت احساس می‌شود که به این سمت حرکت می‌کنیم، تصریح کرد: در بحث آموزش در زندان‌ها اقدامات قابل توجهی انجام شده که طبق بررسی‌های صورت گرفته ۸۵ درصد آموزش دیده‌های زندان دیگر به زندان برنگشتند که اقدامی بزرگ در این دوره است.

رییس فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: به وضع فعلی مهارت نگاه مثبت ندارم و مهارت نیازمند تغییر است چراکه تهدید از جهات مختلف جدی است.

هاشمی ادامه داد: یک دغدغه را در بازار بر سر مشاغل سنتی و کهنه خواهیم داشت که امروز باید مورد توجه جدی قرار گیرد، آموزش‌ها اگر خود را متحول و به روز نکرده و با آینده پژوهی تطبیق ندهند محکوم به شکست خواهند بود و نمی‌توانیم به روش‌های گذشته اقدام کنیم.

وی افزود: باید تغییر را جدی بگیریم و امروز سواد فقط خواندن و نوشتن و یادگیری زبان خارجی نیست، سواد واقعی به معنای داشتن قدرت تغییر و خارج کردن از حالات سخت و آسیب راست.

وی با بیان اینکه تغییر جدی است چون تهدید هم وجود دارد، اظهار کرد: به آموزش فنی و حرفه‌ای جامعه محور قائلیم و امروز باید تقاضای بازار موضوعیت داشته باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تحصیلی که هدفمند و کاربردی نباشد ارزش گذاری آن محال است و باید به بازار و فردایش اندیشید که پیشنهاد می‌شود به دلیل اینکه جمعیت استان زیر یک درصد کشور است و داشتن امکانات ۳ درصد جمعیت به بنای جدید فکر نشود بلکه با تغییر در تجهیزات برای بروزرسانی اقدام شود.

هاشمی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی موازی کاری نداشته باشند، افزود: اکنون خود استاندارد هنرستان کار و دانش آموزش و پرورش را تعیین می‌کنیم که دارای ارزش باشد.

وی با اشاره به نیروی انسانی موجود در استان، افزود: پیشنهاد می‌کنیم خراسان جنوبی پایلوت کشوری برای مهارت با استفاده از سرمایه‌های اجتماعی شود که حاضریم با اجماع مراکز در طرحی ۷۰ هزار نفر را در استان با سرمایه استانی آموزش دهیم و تسهیلات لازم در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه لازم است مبنا برای تسهیلات، گواهینامه فنی و حرفه‌ای باشد تا اشتغال پایدار ایجاد شود، تصریح کرد: شهرک مهارت در خراسان جنوبی برای اولین بار در کشور احیا شود و کانون‌های آزاد مهارت آموزی در آن مستقر شوند.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ بهار آموزش‌های آزاد است که در آن بستری از اختیارات را به آموزشگاه‌های آزاد خواهیم داد، افزود: باید به توانمندی جامعه فکر کرد و ظرفیت آموزشگاه‌های آزاد را باید در کشور جدی بگیریم و امروز هر دانش آموز یک مهارت یک دغدغه جدی است که امیدواریم در توافق نامه‌های وزارت آموزش و پرورش با آموزشگاه‌های آزاد این مهم تحقق یابد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد تاسیس دپارتمانی برای معادن استان قول مساعد داد و گفت: تأسیس دپارتمان ملی صنعت لاستیک کشور نیز در کویر تایر توافق بسته شد که امیدواریم این تصمیم سبب ایجاد اشتغالزایی پایدار شود.

هاشمی اظهار کرد: ۱۰ شرکت تولید بزرگ در کشور داریم که از امروز تربیت متخصصان از خراسان جنوبی و همین دپارتمان اداره خواهد شد.

وی بیان کرد: باید در بخش کشاورزی به سراغ کشاورزان رفت و لازم است سهم کشاورز در مهارت ارتقا یابد با این امید که دستاورد کشاورز قرار است ملی و این تجربه در سایر استان‌ها اجرا شود.

وی تصریح کرد: این استان پایلوت آموزش رانندگان سنگین برای کاهش خسارات جاده‌ای خواهد شد تا این آموزش سبب کاهش خسارات شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: استان خراسان جنوبی، کرمان و سیستان بلوچستان باید به سمت تکنولوژی برود چراکه به روش سنتی هر روز به سمت فقر خواهد رفت.

محمد صادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به اینکه استانی در حال توسعه هستیم راهبردها بر اساس مطالعات پژوهشی صورت می‌گیرد و به دنبال سند جامع متناسب با سند توسعه‌ای استان در بخش فنی و حرفه‌ای و در بخش معدن، صنایع دستی و کشاورزی هستیم که در این راستا نیاز است برنامه‌هایی را در حوزه‌های مهارت آموزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی چهارمین قطب معدن کشور با ۴۹ ماده معدنی فلزی و غیر فلزی است، اظهار کرد: ۷۶ درصد ذخایر کشور در حوزه ذغال سنگ در شهرستان طبس وجود دارد که حدود سه میلیارد ذخایر قطعی و بیش از این عدد ذخایر احتمالی است که نیازمندیم برای آینده بخش معدن فراروی محصولات معدنی را در دستور کار داشته باشیم.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته شاید مهمترین مطالعات در حوزه معدن انحصاری بوده، اما در سال‌های اخیر علاوه بر دولت، شرکت‌های دولتی نیز حضور داشته و تنها در نهبندان ۲۰ تن طلای قابل استحصال شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه در بخش فرآوری نیازمند مهارت آموزی هستیم، افزود: همزمان با توسعه در بخش‌های مختلف نیازمند تدوین سند مهارت آموزی استان هستیم که طرح‌های مختلفی را در استان اجرا کردیم و خلاهایی را احساس کردیم.

وی اظهار کرد: در بخش ساختمان ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی را در یک سال تجربه کردیم که برای مشاغل در این حوزه با مشکل مواجه شدیم که این خلاها باید شناسایی و روی توانمندی‌هایی که‌ وجود دارد برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: کم آب ترین استان کشور هستیم، اما شیوه آبیاری سنتی است که در این راستا سند سازگاری با شرایط کم آبی تدوین شد که در ۲ سال آینده قرار است هزار هکتار گلخانه را به عنوان طرح ملی اجرا کنیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در بخش‌هایی که به عنوان پیشران توسعه مورد بررسی قرار گرفته‌اند نیازمند مهارت آموزی هستیم که باید با برنامه زمان بندی مشخص در حوزه‌های مختلف با امضای تفاهم نامه اقدام کنیم.

معتمدیان تصریح کرد: در بخش کشاورزی پنج محصول ملی و بین المللی داریم و رتبه اول تولید زرشک در جهان را داریم، اما وضعیت خوبی در حوزه فرآوری وجود ندارد که در کنار توسعه استان در این بخش ورود خواهیم کرد.

حسین خسروی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس نیز اظهار کرد: اقدامات زیادی در این دولت انجام می‌شود که قابل تقدیر و تشکر است که اگر این هم افزایی ادامه داشته باشد مشکلات معیشتی و اقتصادی حل خواهد شد.

وی افزود: آثار مهارت آموزی جزو دغدغه‌ها و یکی از نگرانی‌های مهم در پادگان‌ها نیز مهارت آموزی بود که اگر مهارت آموزی نباشد مشکلات زیادی ایجاد می‌شود و این مهم در زندان‌ها نیز به همین شکل وجود دارد.

وی با بیان اینکه مردم رکن اصلی انقلاب مردم‌ هستند، تصریح کرد: مراکز شبانه روزی مهارت آموزی نیاز استان است که باید تجهیز شوند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس با تاکید بر هم افزایی، بیان کرد: دستگاه‌ها برای حرفه آموزی باید هماهنگ شوند و اگر قرار است به مناطق محروم برسیم.

حسین خوشایند، رییس فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی نیز در این نشست بیان کرد: اکنون ۱۹ آموزشگاه دولتی با ۱۲۰ دستگاه و قابلیت آموزش ۵۵۰ حرفه آموزشی فهالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۷۶ آموزشگاه آزاد در ۱۲۰ رشته شغلی، بیان کرد: هر ساله دانش اموزان، دانشجویان و سربازان ۳۰ هزار نفر از ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای استان استفاده می‌کنند و اکنون سه درصد مراکز فنی و حرفه‌ای کشور در استان فعالیت دارند.

احمد خامسان، رییس دانشگاه بیرجند نیز گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت دانشگاه نسل ۴ و ۵ با شعار جامعه محوری و کارآموزی بروند که ‌اگر بی توجه باشیم وضع آینده دانشگاه‌ها مساعد نخواهد بود.

وی با بیان اینکه ۶ کارگاه را به صورت خیر ساز ساختیم و یکی از بهترین ارتباط بین دستگاهی را با فنی و حرفه‌ای داریم، افزود: دوره‌های بسیار زیادی را برگزار کردیم و امیدواریم علاوه بر مهارت آموزی روحیه کار آفرینی نیز تحقق یابد تا همراه مدارک لیسانس تا دکتری در رشته‌های مهارت آموزی نیر موفق عمل کنیم.

وی بیان کرد: آمادگی داریم اگر احیانا با استان‌های همجوار ارتباطی برقرار شود بتوانیم در مهارت آموزی دانشجویان افغان نیز اقدام کنیم.

حسن رمضانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: برای اولین بار در کشور ۳ هزار نفر صنعتگر صنایع دستی را در ۱۱ خوشه شناسایی کردیم.

وی افزود: از ابتدا که صنایع دستی در استان شکل گرفته ۷ هزار صنعتگر شناسنامه‌دار داشتیم، اما امسال سه هزار نفر مور بررسی قرار گرفتند که بیمه شده و تسهیلات لازم را اخذ کردند.

وی ادامه داد: در بخش تراش سنگ‌های قیمتی که از مزیت‌های استان است کارگاه‌های خوبی در فردوس راه‌اندازی شده و در مجموع سه هزار نفر نیازمند دوره‌های باز آموزی هستند که امیدواریم مراکز فنی و حرفه‌ای به تجهیزات مناسب در حوزه صنایع دستی مجهز شوند.

علی هاشمی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: زندان‌ها باید به آموزشگاه نیکی‌ها تبدیل شوند که فنی و حرفه‌ای به وجود آورنده این امر است.

وی افزود: در سال ۹۸ در این راستا آموزش ۱۲۶۰ نفر در نظر گرفته شد، اما ۱۷۰۰ نفر در ۷ مرکز آموزش دیدند و ۱۲۰۰ نفر گواهینامه لازم گرفتند.

وی ادامه داد: در زندان نهبندان نیز ۷ دوره برگزار کردیم که از نظر فضای فیزیکی مشکل داشتیم که در این راستا ۹۰ هکتار در منطقه چاهداشی تجهیز و آموزش‌های لازم انجام شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی بیان کرد: در زندان فردوس نیز ۱۳ دوره برگزار و در حوزه دامپروری و پرورش ماهی تیلاپیا اقدام کردیم.

هاشمی ادامه داد: در زندان طبس نیز ۹ دوره با ۱۱۶ نفر آموزش برگزار شد و تنها استانی هستیم که تمامی زندان ها به خارج شهر انتقال یافت که امیدواریم کارگاه‌های خوبی در این زندان‌ها برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: در زندان مرکزی بیرجند نیز ۴۶ دوره برگزار شده که طی آن ۵۰۱ نفر آموزش دیدند و در این مرکز کارگاه‌های قابل توجهی وجود دارد.

انتهای پیام 

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)