میرنیوز

طنین ارکستر سازهای ملی خواجوی کرمانی در کاروانسرای گنجعلیخان کرمان

طنین ارکستر سازهای ملی خواجوی کرمانی در کاروانسرای گنجعلیخان کرمان 2020-07-25T16:15:45+04:30

نشست خبری ارکستر سازهای ملی خواجوی کرمانی با حضور"محمد جهانشاهی" معاونت فرهنگی شهردای کرمان و "وحید تاج" خواننده ارکستر، "میرامیر میری" رهبر ارکستر،"عطا نویدی"، مدیر برنامه تاج "امین عالی بیگی" ،"محسن عبادتی" ،"سهیل حسنی سعدی" سرپرست ارکستر،"صفایی مقدم"و"سورج یاسایی" ریس انجمن موسیقی کرمان برگزار شد.

در این نشست درباره‌ چگونگی برگزاری ارکستر سازهای ملی خواجوی کرمانی گفت و گو شد. ارکستری که بیستم مرداد در کاروانسرای گنجعلیخان به صورت آنلاین به روی صحنه می رود.

به سمت تولید کالاهای فرهنگی فاخر رفتیم

"محمد جهانشاهی" معاونت فرهنگی شهرداری کرمان در این نشست گفت: این ارکستر اتفاق خوبی است و ما امسال بدون این‌که بدانیم قرار است دامن بشریت به دغدغه مشترک کرونا آلوده و درگیر شود تلاش‌مان این بود در سال ۹۹ که صد سالگی شهرداری کرمان هم است به سمت پایه گذاری تولید کالاهای فرهنگی فاخر برویم.

طنین ارکستر سازهای ملی خواجوی کرمانی در کاروانسرای گنجعلیخان کرمان

وی ادامه داد: امسال در حوزه‌های مختلف برنامه‌های خوبی را داریم و با مشورتی که با بخش‌های تخصصی داشته سعی کردیم درحوزه‌های مختلف وارد پیدا کرده و تصمیم داریم بیشتر ایده‌هایی که از سمت مردم می‌آید را حمایت کنیم و حاصل این نگرش این شده که در حوزه موسیقی می‌توانیم تجربه خوب این ارکستر را داشته باشیم.

منتظر فرصتی برای برگزاری کنگره خواجو هستیم

جهانشاهی افزود: نزدیک به سه دهه است که از آخرین باری که یک رویداد با نام خواجوی کرمانی برگزار شده  می‌گذرد و متاسفانه ما از این ظرفیت بزرگمان بهره نبردیم و اینکه این ارکستر با نام خواجوی کرمانی که از قله‌های بلند غزل کشور است گره خورده برای ما خوشحال کننده است.

معاونت فرهنگی شهرداری ادامه داد: سال گذشته کنگره خواجو برنامه‌ریزی شده بود که برنامه متنوع و مفصلی با حضور میمهانان داخلی و خارجی داشت ولی متاسفانه به شهادت سردار سلیمانی خورد و برنامه‌های ما کنسل و به امسال موکول شد و ما هنوز مترصد فرصتی هستیم تا این برنامه را برگزار کنیم.

وی درباره‌ی ارکستر خواجو افزود: این کنسرت را که با نام خواجو نامگذاری کردیم امیدواریم بتواند شروعی برای اتفاقات بزرگتر در حوزه موسیقی با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های که در موسیقی استان و شهر کرمان داریم، باشد.

ارکستر به پاس قدردانی از کادر درمان اجرا می‌شود

جهانشاهی افزود: ما دنبال این بودیم که بیستم مرداد با حضور کادر درمانی شهر کرمان اجرا را به پاس زحمات و ایثارگری و جانفشانی این عزیزان برگزار کنیم، منتهی طبق آخرین ارزیابی که داشتیم پیش بینی می‌شود که متاسفانه درآن تاریخ شرایط به گونه‌ای باشد که نتوانیم به صورت حضوری کار را با کادر درمان اجرا کنیم هر چند ممکن است به صورت نمادین تعدادی از این دوستان در برنامه ما باشند اما در مجموع این  اجرا در کاروانسرای گنجعلیخان به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی شهرداری کرمان ادامه داد: هر چند ما شهر تاریخی بوده و جزء ۵ شش شهر اصلی تاریخی کشور هستیم اما هنوز از شانیت این بعد برای توسعه شهری استفاده نکردیم وقتی سهم فرهنگ و هنر در مدیریت شهری بیشتر می‌شود می‌توانیم امیدوار باشیم که زاویه انحراف از توسعه‌مان کمتر شود که خوشبختانه حضور آقای عالم زاده که شهردار فرهنگی هستند اتفاقات خوبی در این زمینه رقم زده است.

از ظرفیت بچه های کرمان استفاده شده است

به گزارش ایسنا "عطا نویدی" که مدیر برنامه «وحید تاج» است و به عنوان میهمان در این جلسه حضور داشت نیز گفت: آقای میری از حدود دی ماه بود که من را در جریان یک رویداد فرهنگی در کرمان گذاشتند و گفتند می‌خواهند  از ظرفیت‌های بچه‌های کرمان که در حوزه موسیقی کار می‌کنند و تا به حال به صورت گروه یکپارچه‌ای در نیامده‌اند؛ استفاده کنند و به نوعی دارند نشان می‌دهند که در هر شهری این ظرفیت وجود دارد که ارکسترسازهای ملی و حتی سمفونیک شکل بگیرد.

وی افزود: وقتی که من فهمیدم جناب میری به این گروه پیوستند خیلی خوشحال شدم چون ایشان تجربه‌های خوبی در این زمینه دارند. و وقتی به من گفتند چه کسی را پیشنهاد می‌کنی من بلافاصله جناب تاج را پیشنهاد دادم که خواننده با تجربه‌ای است که در محضر بزرگانی چون استاد شجریان تلمذ کرده و می‌تواند برای معرفی این ارکستر موثر باشد وهمچنین مشوقی برای جوانان باشد.

 نویدی ادامه داد: ما می‌دانیم در حوزه فرهنگ اگر حمایت نباشد هیچ کاری انجام نمی‌شود و  این‌که شهرداری کرمان از این پروژه حمایت می‌کند جای تشکر دارد.

همیشه مخالفت هایی وجود دارد

"میر امیرمیری" رهبر ارکستر نیز در این جلسه با ابراز خوشحالی از این‌که در کرمان است از انرژی که از این ارکستر گرفته گفت و ادامه داد: همیشه برای شروع کارهای خاص شما مخالفت‌های سنگین و سنگ‌های زیادی پیش رویت است نه این‌جا جاهای دیگر و در تهران هم این وجود دارد و قطعا کسی موفق است که با تمام وجود و عشق و علاقه کارش را پیش می برد.

طنین ارکستر سازهای ملی خواجوی کرمانی در کاروانسرای گنجعلیخان کرمان

وی افزود: نسبت به همه ارکسترهایی که تمرین دادم ارکستر کرمان مثال زدنی است در صورتی که قبل از این اتفاق به غیر از آقای حسنی بارها و بارها یک سری تماس‌ها و پیام‌ها به من رسید که کرمان چنین پتانسیلی ندارد ولی بچه‌های کرمان نشان دادند که از خیلی از شهرها که داعیه فرهنگ و اصیل بودن و صاحب سبک بودن در موسیقی را دارند فوق العاده‌ترند و روح جمعی خوبی  برای کار کردن دارند.

میری ادامه داد: رپرتواری که داریم اجرا می‌کنیم حتی در تهران هم این شکل ارکستر با این نوع رپرتوار کم اجرا می‌شود و تنها ایراد این اجرا این است که ما مخاطب را نداریم که از انرژی‌اش استفاده کنیم و زیباترین حالتش هم این است که با کادر درمان انرژی‌مان را رد و بدل می‌کنیم.

 هیچ کاری بدون ضعف نیست

این رهبر ارکستر افزود: هیچ کاری بدون ضعف نیست و همیشه از مشورت دوستان استفاده می‌کنیم و فقط امیدوارم حرف‌ها و مشورت‌ها  بدون غرض باشد. ارکستر تاکنون 6 جلسه تمرین داشته و 2 جلسه دیگر پیش رو دارد و من در شش جلسه حضور داشتم و سه جلسه هم در خدمت آقای تاج هستیم و برنامه ریزی اولیه ما شش جلسه بود ولی ترجیح دادیم دو جلسه بیشتر شود.

"وحید تاج خواننده" ارکستر نیز در این نشست گفت: تشکر می‌کنم از همه کسانی که چه در بخش خصوصی و چه دولتی در این شرایطی که من فکر می‌کنم از نظر روحی روانی و احساسی حال مردم کل دنیا خوب نیست و همه در استرس هستیم این کار را انجام دادند.

متاسفانه احساس متقابل را با مخاطب نداریم

وی افزود: یکی از خصوصیات هنرهایی مثل موسیقی و تئاتر رودررو بودن با مخاطب است من از آن جایی که تجربه کنسرت آنلاین را یک بار به همراه استاد کیوان ساکت در تالار وحدت تهران دارم می‌دانم این اجرا سخت است. چون متاسفانه احساس متقابل را با مخاطب نداریم. اما اگر خوب پوشش داده شود میلیون‌ها نفر نه تنها در ایران بلکه درخارج، روستاها و افرادی که حتی یک بار هم به سالن کنسرت نیامدند می‌توانند این برنامه را ببینند.اینجا تکنولوژی به داد همه ما می‌رسد.

تاج با اشاره به این‌که بچه دزفول است ادامه داد: سال‌هاست این را می‌گویم و امیدوارم حداقل به گوش مسولین شهر خودم برسد. من سال‌هاست برای موسیقی کل کشور وخوزستان و شهر خودم دزفول زحمت کشیدم و دوست دارم در مکان‌های تاریخی روباز حداقل زادگاه خودم کنسرت بدهم و مردمی که تا به حال کنسرت نیامدند با آنجا بیایند و به ساده‌ترین شکل کنسرت را ببینند. اجرای کنسرت در این کاروانسرای گنجعلیخان شاید فتح بابی شود که دیگر شهرها هم این کار را بکنند و از مکان‌های تاریخی و بکرشان استفاده کنند.

با اساتید و مدرس های کرمان جلساتی داشتیم

"سهیل حسنی سعدی" سرپرست کرمانی ارکستر خواجوی کرمانی نیز در این نشست گفت: استارت پروژه ارکستر خواجوی کرمانی از مهرماه سال گذشته خورد و طی پیگیری های صورت گرفته قرار شد این پروژه را در کرمان تحت عنوان ارکستر سازهای ملی انجام دهیم که ما با اساتید، نوازنده‌ها و مدرس‌های کرمان جلساتی داشتیم و روی عضو گیری‌ها صحبت کردیم و برنامه‌ریزی برای اینکه برنامه مداوم باشد و صرفا به یک اجرا ختم نشود انجام شد.

وی ادامه داد:  اجرای کنسرت را می‌توان جزء اهداف کوتاه مدت تعریف کرد. ما باید میان مدت و بلند مدت هم به این مساله توجه کنیم. مساله‌ای که ما این سری برایمان خیلی نقش پررنگی داشت مساله آموزش بود که بتوانیم از حضور دوستان در کرمان در بحث آموزش استفاده کنیم.

حسنی سعدی افزود: ما الان به صورت هفتگی که تمرینات ارکستر برگزار می‌شود دوستانی را در تمرینات داریم که نوازنده‌هایی هستند که از تمرینات استفاده می‌کنند یعنی تجربه کار ارکسترال را می‌بینند و این دوستان سرمایه‌هایی هستند که درآینده در ارکستر کرمان باید از آن‌ها استفاده شود.

 سرپرست ارکستر ادامه داد: با هنرستان هنرهای زیبای کرمان هم صحبت‌هایی شد که ما یک سری کلاس‌ها را صرفا برای بچه‌های هنرستان داشته باشیم.

این نوازنده درباره‌ سابقه ارکستر ملی به رهبری کیوان ساکت در کرمان هم گفت: روز اولی که تصمیم به برگزاری این ارکستر گرفتیم با دکتر جهانشاهی آسیب شناسی کردیم که آن ارکستر چه مشکلاتی داشت چه اتفاقاتی افتاد که ادامه دار نبود و چه مشکلاتی ممکن است سر راه ما وجود داشته باشد.تمام این‌ها دیده شده و ما تمام تلاشمان این است ادامه دار باشد و بتوانیم در سطح کشور اجرا داشته باشیم و ما موازی با ارکسترخواجوی کرمانی ارکستر کلاسیک کرمان را هم داریم و بزودی خبرهای خوبی از آن کنسرت هم در راه است .

در ارکستر همه بهترین‌های کرمان هستند

"سورج یاسایی" ریس انجمن موسیقی کرمان هم در این نشست گفت: در این ارکستر همه جزء بهترین‌های کرمان و جوان و پرتجربه هستند کسانی که سال‌ها به دلیل فضایی که در کرمان بود فقط تدریس می‌کردند و رغبتی به اجرای گروهی نداشتند الان با انرژی کار می‌کنند و این خیلی عالی است.

وی ادامه داد: امیدوارم هر کس هر کمکی در هر حوزه‌ای می تواند بکند که این ارکستر سرپا بماند. دغدغه ما این بود که اگر ساختارهای دولتی تغییر می‌کنند بتوانیم با همه بضاعت شهر در بخش خصوصی رایزنی کنیم که ارکستر بتواند کم کم روی پای خودش بایستد این با ارکستر که قبلا تشکیل شد فرق دارد آن از بالا به پایین بود و حوزه هنری تصمیم به برگزاری ارکستر ملی گرفته بود که با تغیر مدیریت هم تعطیل شد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)