میرنیوز

افتتاح ۵ پروژه عمرانی هلال احمر استان سمنان/ ۳۱۷ هزار نفر غربال‌گری شدند

افتتاح ۵ پروژه عمرانی هلال احمر استان سمنان/ ۳۱۷ هزار نفر غربال‌گری شدند 2020-05-14T13:18:05+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، مظفر محمد خانی ظهر پنج‌شنبه در نشست خبری به صورت ویدئو کنفرانس با خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی هلال احمر سمنان ضمن بیان اینکه پنج پروژه عمرانی در سطح پایگاه‌های هلال احمر برای شهمیرزاد، جنگل ابر، آرادان، ایوانکی و جندق در دست اقدام است، ابراز داشت: برای این طرح‌ها که میانگین ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه می‌شود.

وی بابیان اینکه مجوز تأسیس ۱۵ خانه هلال روستایی صادرشده است، افزود: یکی از اقدامات خوب سال گذشته راه‌اندازی مرکز جامع توان‌بخشی در شاهرود و سمنان بود که برای شهرستان میامی نیز موافقت اصولی مرکز فیزیوتراپی میامی اخذ شد.

افتتاح دفتر نمایندگی هلال احمر بی ارجمند بعد از ماه مبارک رمضان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که احداث دفتر نمایندگی هلال احمر شهر بی ارجمند به کجا رسید، ابراز داشت: هم‌اکنون به صورت مقطعی خدمات لازم در دسترس عموم مردم خواهد بود با توجه به اختصاص زمین کار آغاز و بعد از ماه مبارک رمضان به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

محمدخانی در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان سمنان، تصریح کرد: از محل این اعتبارات سه میلیارد تومان برای سال ۹۸ و ۹۹ در اختیار قرار گرفت که یک و نیم میلیارد تومان آن دریافت و در پروژه‌ها استفاده شد.

وی افزود: از ۱۴ پایگاه هلال احمر در سطح استان سمنان هفت پایگاه در مسیر ترانزیت تهران-مشهد و بالعکس قرار دارد که تابلوهای راهنمای آن بر اساس استانداردهای راهداری نبودند که یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به این امر اختصاص یافت لذا با توجه به تخصیص منابع ۳۲ تابلو بزرگ در این محور نصب می‌شود.

افتتاح پایگاه دو منظوره دامغان-جندق-معلمان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سمنان در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار مهر مبنی بر تجهیزات، امکانات و استقرار نیرو در پایگاه‌ها، ابراز داشت: با پیگیری‌های به عمل‌آمده پایگاه دومنظوره محور دامغان-جندق-معلمان ساخته و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد که باید گفت اگرچه خدمات به صورت روزهای آخر هفته انجام می‌شد لذا با احداث این پایگاه خدمات ۲۴ ساعته خواهد شد.

محمد خانی در ادامه تصریح کرد: پایگاه امداد و نجات شهمیرزاد ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بعد از رفع مشکل آب و برق آماده بهره‌برداری خواهد بود لذا با توجه به تعدد وقوع حوادث در حوزه جنگل ابر شاهرود اعتبار یک میلیارد تومانی برای آن منظور شد، این ساختمان ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا مرداد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در خصوص ارتقای تجهیزات قایق‌های خوب برای سیلاب و سدها و همچنین امکانات امدادی انفرادی سال گذشته در اختیار هلال احمر استان سمنان قرار گرفت و همچنین خودروهای امدادی نیازمند تعمیر نیز به روز رسانی و تجهیزات تخصصی کوهستان و سیلاب نیز بر اساس اعتبارات موجود خریداری شدند.

همکاری ۱۶۵۰ داوطلب در طرح تب سنجی و غربال‌گری

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان بابیان اینکه برای مقابله با کرونا اقدامات تب‌سنجی و غربال‌گری از اسفندماه تا چهارم اردیبهشت در مبادی ورودی شهرهای استان انجام و اکیپ‌های هلال احمر در آن مستقر شدند، ابراز داشت: در این طرح یک هزار و ۶۵۰ داوطلب مشارکت کردند که ۳۱۷ هزار و ۳۲۹ نفر غربال‌گری و از این تعداد ۳۴۴ نفر با علائم مشکوک به کرونا شناسایی و به مراکز مشاوره راهنمایی شدند.

محمد خانی در ادامه تصریح کرد: چاپ و توزیع دو هزار و ۲۰۰ نسخه بروشور، اهدای ۲۵ پک بهداشتی به خبرنگاران، طراحی ۳۶ اینفوگرافی و ۳۵ پوستر، برپایی پایگاه‌های کنترل سلامت، دوخت ۲۱ هزار ماسک توسط داوطلبان، توزیع ۶۱۴ گان امدادی و ۳۵ دستگاه تب ستج، پذیرش بیماران دیالیزی بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود در مرکز همودیالیز هلال احمر و ضدعفونی مناطق مختلف شهری از جمله مهم‌ترین اقدامات این جمعیت در مقابله و پیشگیری از کرونا را شامل می‌شود.

وی افزود: در ادامه مقابله با کرونا خدمات حمایتی در زمینه بهداشتی با بهره‌گیری از کمک‌های مردمی با توزیع سبدهای بهداشتی و کمک‌های مؤمنانه در دست اقدام است که با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب نیمه اول ماه رمضان بسته‌ها بین مددجویان توزیع می‌شود و همچنین تأمین اقلام بهداشتی با استفاده خدمات داوطلبان برای مهاجران نیز در دست اقدام است.

اعزام ۲۶ کاروان سلامت با مشارکت ۲۱۲ داوطلب

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان بابیان اینکه در حوزه داوطلبان ۲۶ کاروان سلامت با مشارکت ۲۱۲ داوطلب به مناطق محروم شهرها اعزام شدند، ابراز داشت: در این کاروان‌ها دو هزار و ۵۶۷ نیازمند از خدمات لازم بهره‌مند شدند که در این طرح‌ها ۷۳ میلیون تومان اعتبار هزینه شد.

محمدخانی در ادامه تصریح کرد: اجرای ۵۳ پروژه داوطلبی، اجرای طرح نیابت، اجرای برنامه ملی یلدا، ارائه خدمات به یک هزار و ۱۷۴ نفر در قالب تجهیزات پزشکی، اجرای طرح فرشتگان رحمت، مشارکت داوطلبان در اهدای خون و برپایی ۹۲ چادر سلامت با ارائه خدمات به هشت هزار و ۶۰۰ نفر از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اجراشده حوزه داوطلبان هلال احمر را در بردارد.

وی بابیان اینکه برای کمک به سیل‌زدگان سیستان ۷۰ پایگاه ثابت و سیار برقرار شد، افزود: در طرح ملی برنامه همای رحمت ماه مبارک رمضان دو هزار و ۲۴۳ سبد غذایی به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان تهیه و بین نیازمندان توزیع شد و همچنین ۱۲۸ سفره افطاری با بهره‌مندی ۱۳ هزار و ۹۰۸ نفر بااعتبار ۱۶۸ میلیون تومان به مرحله اجرا درآمد که آمار ماه مبارک رمضان امسال در پایان این ماه به رسانه‌ها اعلام می‌شود.

۵۹۳۳ نفر عضو فعال جمعیت هلال احمر استان سمنان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان بابیان اینکه بر اساس ابلاغیه سالی یک‌بار انتخابات مجمع هلال احمر بین اعضا برگزار می‌شود، ابراز داشت: از بین پنج هزار و ۹۳۳ نفر عضو فعال سه هزار و ۴۸۲ بالای ۲۹ سال و مابقی زیر ۲۹ سال هستند.

محمد خانی بابیان اینکه این انتخابات امسال در هشت شعبه استان سمنان روز جمعه ۲۳ خردادماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: تا امروز تعداد افرادی که به عنوان نامزد مجمع ثبت‌نام کردند ۱۰۲ نفر به عنوان شورا و شش نفر به عنوان بازرس در مجموع ۱۲۶ نفر هستند.

وی ضمن بیان اینکه سمنان به ازای هر ۵۰۰ نفر جمعیت داوطلبی یک نفر می‌تواند در انتخابات شرکت کند، افزود: بین شهرهای استان شاهرود با سه نفر بیشترین و سمنان دو نفر، میامی، آرادان و مهدی‌شهر یک نفر در مجمع حضور دارد لذا در حوزه بازرسی نیز از هر شهرستان یک نفر انتخاب می‌شود که از بین این افراد چهار نفر عضو هیئت مدیره خواهند بود و همچنین با توجه به اضافه شدن پایگاه سرخه به نسبت سال قبل با رشد ۲۰ درصدی تعداد افراد ثبت نامی‌ها مواجه هستیم.

اسکان اضطراری ۹۹۵۰ نفر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان بابیان اینکه در حوزه امداد و نجات سال گذشته یک هزار و ۷۵۵ مورد حادثه در سطح استان به وقوع پیوست، ابراز داشت: از این تعداد ۵۹۵ جاده‌ای، حوادث دریایی چهار مورد، سیل ۷۵ مورد، رانش زمین یک مورد، صنعتی هفت مورد و خدمات حضوری ۸۰۰ مورد را شامل می‌شود.

محمد خانی بابیان اینکه در مجموع حادثه دیدگان ۳۲۶ هزار نفر از هلال احمر خدمات دریافت کردند، تصریح کرد: از این تعداد ۵۶۷ نفر نجات‌یافته و ۴۸۷ به مراکز درمانی منتقل و در این بازه زمانی ۹ هزار و ۹۵۰ نفر اسکان اضطراری در شرایط حادثه انجام و ۱۵۰ پک غذایی توزیع شد و شش هزار و ۹۰۰ تیم عملیاتی طی سال گذشته حضور داشتند.

وی در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار مهر مبنی بر ارسال تجهیزات زنده یاب به استان سمنان، افزود: در همه هشت شعبه هلال احمر استان یک نمونه سیستم‌های زنده یاب صوت و حرارتی وجود دارد که در مواقع بحران بسیار کمک‌کننده برای نجات انسان‌ها خواهد بود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)