میرنیوز

سایه سنگین کرونا بر معیشت تاکسیرانان کاشانی

سایه سنگین کرونا بر معیشت تاکسیرانان کاشانی 2020-05-10T12:38:28+04:30

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، هادی نجف زاده: حدود دو ماه از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد. ویروسی که با سایه سنگین خود بر زندگی بسیاری از اقشار، افراد و گروه‌ها، معیشت آنها را تحت تأثیر قرار داده است؛ بسیاری از هموطنان ما در اصناف و مشاغل مختلف برای فروش شب عید خود حساب ویژه ای باز کرده بودند که به دلیل همزمانی شیوع این ویروس با ماه اسفند کسب و کار آنها نیز به حالتی نیمه پایدار درآمد.

با توجه به هشدارهای فراوان کارشناسان و مسئولین بهداشتی و درمانی کشور برای خود مراقبتی و همچنین ماندن در خانه به عنوان یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از ابتلاء به کرونا، معابر و خیابان‌های شهر شور و حال شب عید که هیچ حتی نشانه‌ای از جنب و جوش ماه‌ها و روزهای قبل را نیز نداشت.

در این بین بسیاری شغل بسیاری از هموطنان در حوزه‌های مختلف کسب و کار متأثر از شیوع این ویروس قرار گرفته است. سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی شهری نیز یکی از حوزه‌هایی است که با ظهور کرونا سایه سنگین آن را احساس کرد.

در بخش اتوبوس‌های شهری به علت اینکه رانندگان این وسایل حقوق بگیر شهرداری و یا در برخی از شهرها بخش خصوصی بودند، این افراد کمتر دچار آسیب شدند ولی در بخش تاکسیرانی رانندگان به دلیل اینکه معیشت و گذران زندگی آنها ارتباط مستقیمی با حضور مردم در معابر و خیابان‌ها و همچنین تردد در شهر دارد، بیش از پیش زندگی آنها تحت تأثیر از کرونا قرار گرفت.

موضوع معیشت و گذران زندگی فقط یک روی سکه از داستان پرغصه رانندگان تاکسی در ایام کرونایی است. حضور حداکثری آنها در سطح شهر به دلیل کسب روزی و استفاده مردم از این وسیله نقلیه عمومی باعث شده است که این افراد با خطر ابتلاء به کرونا بیش از دیگران روبرو شوند.

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تأثیر فراوانی بر رکودی کار تاکسیرانان گذاشته است

در میدان کمال الملک کاشان با یکی از رانندگان تاکسی کاشان هم صحبت می‌شوم. خود را مسعود معرفی کرده و از اوضاع کسب و کار خود حسابی می‌نالد. این راننده تاکسی کاشانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا سه هفته پایانی اسفندماه را در منزل قرنطینه بوده است، اظهار داشت: با تحویل سال جدید و فرارسیدن فروردین نیز عملاً تا بیست و سوم در خانه ماندم و به دلیل اینکه مردم در شهر تردد آنچنان نداشتند کار ما هم رونقی نداشت.

وی با اشاره به اینکه چند نفر از همکارانش در اسفندماه مبتلا به کرونا شده بودند، ابراز داشت: به همین دلیل فکر کردم نباید در سطح شهر حضور داشته باشم و در خانه ماندم ولی به هر حال به قول قدیمی‌ها کفگیر به ته دیگ خورد و از ۲۳ فروردین کار را شروع کردم.

این راننده تاکسی در ادامه با بیان اینکه تا قبل از بیست و سوم فروردین هم روزی چند ساعت کار می کرده است، تصریح کرد: آن ایام مردم هنوز در منازل بودند و زیاد در سطح شهر تردد نمی‌کردند و اگر کسی مجبور بود از منزل خارج شود از وسایل نقلیه شخصی خود استفاده می‌کرد.

مسعود با اشاره به اینکه حتی بعد از ۲۳ فروردین هم حجم مسافر در شهر همانند قبل از اسفندماه نیست، خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها هم تأثیر فراوانی بر رکودی کار تاکسیرانان گذاشته است.

وی با بیان اینکه الزام رانندگان به سوار شدن دو نفر در صندلی عقب دلیلی دیگر بر کاهش درآمد است، بیان داشت: البته این قانون هم برای سلامتی و عدم ابتلای رانندگان و هم دیگر مسافران به کرونا مؤثر است ولی دولت باید با تصویب این قانون فکری هم به حال معیشت رانندگان تاکسی می‌کرد.

دخل و خرج خیلی از رانندگان تاکسی به هم نمی‌آید

در میان گفت و گو با مسعود یکی دیگر از همکاران این راننده کاشانی خواستار مصاحبه با ما شد. این شهروند خوش صحبت کاشانی که خود را ابراهیم معرفی کرد در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در طول مدتی که راننده تاکسی بوده است اوضاع معیشت و زندگی او به این بدی نبوده است، اظهار داشت: ما از دولت و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری خواسته‌ایم که با وجود این شرایط حداقل مقداری کرایه‌ها را افزایش دهند.

کرونا باعث شده است بسیاری از مشاغل تحت تأثیر قرار بگیرد ولی رانندگان تاکسی با توجه به اینکه مردم دیگر رغبت چندانی برای استفاده از تاکسی برای تردد در شهر ندارند زندگی آنها شرایط مناسبی ندارد

این راننده کاشانی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت حامل‌های سوخت در سال گذشته و شیوع کرونا و همچنین طرح فاصله گذاری هوشمند ابراز داشت: ما همه می‌دانیم که کرونا باعث شده است بسیاری از مشاغل تحت تأثیر قرار بگیرد ولی رانندگان تاکسی با توجه به اینکه مردم دیگر رغبت چندانی برای استفاده از تاکسی برای تردد در شهر ندارند زندگی آنها شرایط مناسبی ندارد.

وی همچنین افزود: تاکسی‌های شهری به طور مرتب هر روز برای استفاده همشهریان ضدعفونی می‌شود ولی مسافران خود هنگام سوار شدن برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

ابراهیم با بیان اینکه در حال حاضر دخل و خرج زندگی آنها به هم نمی‌آید، گفت: در این اوضاع و احوال اگر خدایی نکرده مشکلی برای ماشین پیش بیاید دیگر حتی ممکن است توان پرداخت اجرت و خرید وسایل یدکی هم نداشته باشیم به همین دلیل از دولت می‌خواهیم که برای حمایت از رانندگان تاکسی نه فقط در کاشان بلکه در تمام ایران اقدام جدی انجام دهد.

وی با بیان اینکه طبق ابلاغیه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان نباید بیش از دو نفر بر روی صندلی عقب سوار کنیم، یادآور شد: ما برای اجرای تمام دستورات بهداشتی آمادگی داریم ولی انتظار داریم دولت هم حداقل با افزایش کرایه‌ها مقداری هوای رانندگان تاکسی را داشته باشد.

پر واضح است که بسیاری از رانندگان تاکسی به دلیل اینکه تنها حرفه آنها برای درآمدزایی جابجا کردن مسافرین در سطح شهر است، زندگی آنها از شیوع کرونا متفاوت از قبل شده است. این را هم باید در نظر داشت رانندگان تاکسی با علم به اینکه یکی از مشاغلی هستند که بسیار در خطر ابتلاء به این بیماری هستند به دلیل رفع نیازهای روزانه خود و خانواده مجبور به این فعالیت هستند.

اما در روی دیگر سکه بخش اتوبوسرانی شهری نیز با شیوع کرونا دوران متفاوتی را نسبت به قبل از از شیوع این ویروس می‌گذراند. البته در این بخش با توجه به اینکه رانندگان حقوق بگیر سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری و یا در برخی از شهرها حقوق بگیر بخش‌های خصوصی هستند، کمتر از رانندگان تاکسی سایه سنگین کرونا را بر زندگی خود احساس کرده‌اند.

همشهریان کاشانی برای پرداخت کرایه حتماً از کاشان کارت استفاده کنند

سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان به دلیل شیوع گسترده کرونا در کاشان به دلیل اینکه یکی از مهمترین مکان‌های شیوع این ویروس به گفته کارشناسان سیستم حمل و نقل عمومی بود، اتوبوس‌های شهری را به پارکینگ منتقل و بالطبع دچار ضرر و زیان فراوانی شد.

یکی از رانندگان اتوبوس‌های شهری نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حتی بعد از اعلام شروع به کار دوباره اتوبوس‌های شهری حجم مسافر بسیار کمتر از گذشته شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از مسئولین و کارشناسان تاکید بر عدم استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی دارند مردم کاشان ترجیح می‌دهند برای تردد در سطح شهر از وسایل شخصی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز برخی از شهروندان در هنگام سوار شدن به اتوبوس به دلیل نداشتن کاشان کارت از پول نقد برای کرایه استفاده می‌کنند، ابراز داشت: با وجود اینکه بارها گفته شده است از پول نقد استفاده نکنید ولی برخی این مسائل را هنوز رعایت نمی‌کنند که متأسفانه ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود.

این راننده اتوبوس شهری کاشان که خود را علی معرفی می‌کند، افزود: از مردم می‌خواهیم در صورت تمایل برای استفاده از اتوبوس حتماً کاشان کارت تهیه کنند.

همزمان با شیوع کرونا درآمد سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان به دلیل عدم استفاده همشهریان از اتوبوس‌های شهری به حدود ۹۰ درصد کاهش رسیده است

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم در اتوبوس‌ها سعی می‌کنند فاصله اجتماعی را رعایت کنند، تصریح کرد: به نظر من اگر مردم نکات بهداشتی فردی و عمومی را رعایت کنند به زودی می‌توانیم شاهد نابودی این ویروس باشیم.

کاهش حدود ۹۰ درصدی درآمد سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان

مدیر عامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه همزمان با شیوع کرونا درآمد این سازمان به دلیل عدم استفاده همشهریان از اتوبوس‌های شهری به شدت کاهش یافته است، اظهار داشت: درآمد این سازمان از محل حمل و نقل مسافرین شهری به حدود ۹۰ درصد کاهش رسیده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود کاهش شدید درآمد این سازمان ما همچنین به دنبال صحت و سلامتی شهروندان کاشانی هستیم، ابراز داشت: مهمترین اولویت ما و تمام مردم ایران و همه سازمان‌ها قطع زنجیره انتقال این ویروس در سطح شهر و کشور است و به همین منظور حتی هزینه‌های دیگری نیز برای این مهم انجام داده‌ایم.

سیدمحمدرضا متشکره از ضدعفونی کردن تاکسی‌های شهری از ساعت ۹ تا ۱۱ هر روز به طور رایگان خبر داد و تصریح کرد: در اتوبوس‌های شهری نیز مایع‌های ضدعفونی کننده دست برای استفاده شهروندان مهیا کرده‌ایم تا مردم بدون کوچک‌ترین دغدغه‌ای از ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌های شهری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار و ۳۸۰ تاکسی و بیش از ۱۳۰ اتوبوس شهری در ناوگان حمل و نقل عمومی شهری کاشان وجود دارد، یادآور شد: از بیست و سوم فروردین ما از ۳۰ درصد اتوبوس‌های شهری برای جابجایی شهروندان کاشانی استفاده می‌کنیم و این آمادگی را داریم که در صورت صلاحدید از تعداد اتوبوس بیشتری به این منظور استفاده کنیم.

کرایه تاکسی‌های شهری افزایش می‌یابد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان افزود: در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های شهری نیز جلسات متعددی در فرمانداری و شورای شهر برگزار شده و همچنین تصمیمات لازم اتخاذ شده و احتمالاً ابلاغیه افزایش نرخ کرایه‌ها تا چند روز آینده ابلاغ می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه اتوبوس‌های شهری به طور مرتب و پیوسته برای اطمینان خاطر شهروندان ضدعفونی می‌شود، از مردم عزیز می‌خواهیم در هنگام استفاده و سوار شدن به اتوبوس‌ها ضمن پرهیز از پرداخت پول نقد برای کرایه مسائل بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

لزوم استفاده از ماسک و دستکش در اتوبوس و تاکسی‌های شهری

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کاشان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا را حفظ فاصله اجتماعی در اتوبوس‌های شهری دانست و اظهار داشت: لازم است شهروندان کاشانی در هنگام استفاده از اتوبوس و یا تاکسی از ماسک و دستکش استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه خطر ویروس کرونا هنوز جدی است، ابراز داشت: شهروندان کاشانی لازم است حتی‌الامکان در خانه بمانند ولی در صورتیکه بنا به ضرورت قصد خروج از منزل را داشتند باید موارد بهداشت فردی و عمومی را کاملاً رعایت کنند.

علیرضا مفرح که خود پزشک است، افزود: یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی باید مدنظر قرار داد عدم استفاده از پول نقد برای پرداخت کرایه است.

وی با بیان اینکه افرادی که کارمند نیستند ساعاتی را برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی انتخاب کنند که خلوت باشد، خاطرنشان کرد: در هنگام استفاده از تاکسی و اتوبوس‌های شهری حتی‌الامکان از تلفن همراه استفاده نکنید و پنجره وسیله نقلیه را باز بگذارید.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به استفاده برخی از شهروندان از تاکسی‌های اینترنتی افزود: به همشهریان عزیز توصیه می‌کنیم در هنگام استفاده از تاکسی‌های اینترنتی حتی‌الامکان در صندلی عقب نشسته و قبل از سوار شدن کرایه خود را به صورت آنلاین بپردازید.

در خانه ماندن همچنان مهمترین توصیه برای قطع زنجیره شیوع کروناست

وی همچنین با بیان اینکه امکان شروع موج دوم کرونا وجود دارد، تاکید کرد: مهمترین توصیه ما برای قطع زنجیره شیوع کرونا همچنان ماندن در خانه و مراقبت از کودکان و سالمندان است.

یکی از مهمترین بخش‌های اداره هر شهر و کشور و همچنین یکی از مؤلفه‌های توسعه یافتگی سیستم حمل و نقل گسترده و پیشرفته است و بر همین مبنا توجه به مشکلات این بخش باید مورد توجه مدیران و مسئولین محلی و کشوری قرار بگیرد.

شیوع کرونا در کشور باعث شد که بسیاری از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و بیرون شهری دچار مشکلات فراوانی شوند که به بخش کوچکی از آنها در این گزارش استفاده شد. دولت می‌تواند با اتخاذ تصمیمات و راهکارهایی عملی مقداری از مشکلات پیش آمده برای این قشر زحمتکش از جامعه را تعدیل کند.

و اما در این بین مردم نیز باید با توجه به پیش آمدن این شرایط در هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی بیش از پیش نکات بهداشتی فردی و عمومی را رعایت کنند تا به امید خدا این شرایط تمام و شاهد زندگی عادی مردم در شهر و روستاهای ایران زمین باشیم.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)