میرنیوز

افشاگری حسین طائب از جنگ امنیتی آمر‌یکا علیه ایران/ ثمره ‌عملیات طوفان‌الاقصی چه بود؟

 افشاگری حسین طائب از جنگ امنیتی آمر‌یکا علیه ایران/ ثمره ‌عملیات طوفان‌الاقصی چه بود؟ 2024-01-03T14:33:56+03:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت‌الاسلام حسین طائب مشاور عالی فرمانده‌کل سپاه و رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران پیش از ظهر امروز در ویژه برنامه‌ چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در وهله نخست به عملیات طوفان‌الاقصی اشاره کرد و اظهار داشت: شرایط جهانی به گونه‌ای است که سرعت تحولات از پیش‌بینی‌ها جلو افتاده و در هر صورت سیاستمدران عالم تحلیل می‌کنند و حاکمان جهان هم برآورد ارائه می‌دهند. براساس این برآوردهایی که دولت‌های مختلف ارائه می‌دهند سال 2030 یک تحولاتی در هندسه و نظم جهانی اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: تحلیل‌ها اینگونه است که سال 2030 سال سرنوشت‌سازی برای دنیا و همینطور آمریکا خواهد بود. این روندها و این پیش‌بینی‌ها بر اساس یک قائده است نه اینکه یک شتاب‌دهنده و پیشرانی در آن اتفاق بیفتد. ولی یکی از شتاب دهنده‌ها و پیشران‌ها عملیات طوفان‌الاقصی بود و که در یک جغرافیای کوچک اتفاق افتاد ولی بازتاب آن و تأثیرش جهانی بود.

 مشاور عالی فرمانده‌کل سپاه و رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه به طرح این پرسش پرداخت که چرا تأثیر عملیات طوفان‌الاقصی جهانی است؟

وی قبل از پاسخ به این سؤال مهم، روندهای منطقه‌ای قبل از عملیات طوفان الاقصی را تشریح کرد و گفت: آمریکایی‌ها مدعی بودند که سال 2025 دهکده جهانی با کدخدایی خودشان را تشکیل بدهند. ولی در وهله نخست باید بدانیم که منظور آمریکایی‌ها از دهکده جهانی چیست؟

طائب در پاسخ به معنی دهکده جهانی گفت: جهان، جمعیت میلیاردی دارد و پر از قوم‌های مختلف با آیین‌های مذهبی بی‌شمار و مرزبندی‌های زیادی است پس چرا آمریکایی‌ها می‌گویند دهکده جهانی؟

وی ادامه داد: آن‌ها معتقد بودند که با گسترش جهانی اینترنت و دارا بودن امکانات زیاد توسط گوشی‌های همراه، جهان تبدیل به یک دهکده ارتباطی می‌شود و مرزبندی‌های جهانی از بین می‌رود. دیگر اینطور نخواهد بود که یک فرد در خانواده رئیس خانواده و یا رئیس یک قبیله باشد. هر فردی دارای یک گوشی هوشمند و همراه خواهد بود و از طریق دهکده، به ارتباط جهانی متصل است؛ به طور مثال افراد باید از این پس اخبار خود را، سبک زندگی خود را و تمام نیازهای خود را از این دهکده تأمین کنند و کدخدای این دهکده هم کشور آمریکا است که از این طریق به کل دنیا تأثیر بگذارد.

طائب تشریح کرد: امروزه 248 سال از تأسیس آمریکا می‌گذرد و پس از تحولات زیادی که در دنیا رخ داد، نهایتاً پس از جنگ جهانی دوم، دو سلطه‌گر به نام آمریکا و شوروی در دنیا حکومت می‌کردند و به‌شدت با یکدیگر رقابت داشتند.  آمریکا در دنیا دو مانع داشت که یکی "ارزش‌های اسلامی" و دیگری "ارزش‌های مارکسیستی" بود. آمریکایی‌ها برای مقابله با ارزش‌های اسلامی اقدام به تأسیس رژیم صهیونیستی کردند و در همین راستا در سال 1948، تمام یهودی‌های عالم را جمع و به یک پادگانی به نام اسرائیل منتقل کردند. هدف از تأسیس پادگان اسرائیل این بود که با "ارزش‌های اسلامی" در منطقه با کشورهای اسلامی مقابله کند و از آن طرف خودش هم بتواند با ارزش‌های مارکسیستی ایستادگی و مقابله کند.

وی ادامه داد: 13 سال که از انقلاب ما گذشت، شوروی با فروپاشی مواجه شد و همان موقع آمریکایی‌ها اعلام کردند که ما توانستیم بر "ارزش‌های مارکسیستی" غلبه کنیم. ولی هنوز یک ارزش در مقابل ارزش آمریکایی وجود داشت و آن هم "ارزش‌های اسلامی" بود و بنابراین آمریکایی‌ها یک مانع بزرگ در دنیا آن هم به نام ارزش‌های اسلامی داشتند که باید در مقابله با آن پیروز می‌شدند.

مشاور عالی فرمانده‌کل سپاه و رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی، کشورهای اسلامی منطقه هرکاری کردند در مقابل اسرائیل شکست خوردند. همه این عملیات‌ها سبب شد که دولت‌ها (مصر، لبنان و سوریه) بخشی از سرزمین‌های خود را از دست بدهند ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) تمام معادلات آنان بهم خورد. برآورد آنان این بود که در مقابل ارزش‌های مارکسیستی پیروز شدیم و کار سختی در مقابل شکست دادن "ارزش‌های اسلامی" نداریم. بنابراین آمریکایی‌ها خودشان را برای قرن 21 آماده کردند و مدعی این شدند که کدخدای دهکده جهانی خواهند شد. اما چه اتفاقی افتاد که فعلاً نتوانسته‌اند؟

وی در پاسخ به سؤال طرح شده در خصوص عدم موفقیت آمریکایی‌ها در قرن 21 گفت: از سال 1991 تا 1997 به مدت شش سال اتفاقاتی که در انقلاب اسلامی رخ داد، سبب شد که آمریکایی‌ها بیانیه‌ای را صادر کنند. در این بیانیه اعلام شده بود که انقلاب اسلامی با تشکیل ملل اسلامی در حال جایگزینی اتحاد شوروی است و اگر پنج سال فرصت پیدا کند تبدیل به تهدید منطقه‌ای آمریکا خواهد شد؛ پنج سال گذشت و روندها تغییر کرد. از سال 2000 به بعد هر عملیاتی  که توسط اسرائیل علیه مقاومت انجام شد منجر به شکست آنان شد. در آن سال‌ها اسرائیل مجبور شد جنوب لبنان را تخلیه کند؛ در جنگ 33 روزه شکست سنگینی خورد. جنگ 22 روزه همینطور، جنگ 11 روزه و جنگ 51 روزه هم شکست‌های بعدی اسرائیل رقم خورد و مقاومت به پشتوانه انقلاب اسلامی کمر اسرائیلی‌ها را شکست.

طائب تصریح کرد: همین موضوع سبب شد انقلاب اسلامی از نظر آمریکا تبدیل به یک تهدید منطقه‌ای برای آن شود؛ یک دهه گذشت و آنان سعی کردند که با محدودسازی مقابل ایران ایستادگی کنند ولی باز نتوانستند. سال 2023 از راه رسید و آمریکایی‌ها اعلام کردند که اگر بخواهیم به سال 2030 برسیم و تبدیل به کدخدای دهکده جهانی شویم سه چالش بین‌الملل و شش چالش داخلی پیش‌رو داریم. ایران تهدید سوم آمریکا بود ولی دارای اولویت‌دارترین چالش‌ بین‌المللی آمریکا از سوی خودشان معرفی شد. از سوی دیگر اسرائیلی‌ها هم اذعان کردند که سه تهدید اصلی در منطقه داریم که مورد نخست آن ایران است.

وی افزود: تصور آنان این بود با فشار اقتصادی به مردم و کشور سبب اغتشاشات مردمی در داخل خواهند شد؛ بعد از اغتشاشات قطعاً ایران پای میز مذاکره خواهد آمد و بعد آن از ایران امتیازگیری خواهیم کرد. آمریکا هم به برجام بازخواهد گشت و بعد از آن در اوکراین که سه استان آن‌ در اختیار روسیه است، آن‌ها را تجهیز می‌کنیم تا به روسیه حمله کنند تا سه استان خود را پس بگیرد. بعد از آن اقدام به بهم زدن اوضاع داخلی روسیه می‌کنیم تا آن‌ها مجبور به مذاکره شوند. بعد از آن قبل از سال 2030 سراغ تهدید نخستمان یعنی کشور چین می‌رویم و برای مقابله با چین، تایوان را درگیر چین می‌کنیم و آن‌ها را مجبور به مذاکره با خود می‌کنیم و بدین صورت قبل از سال 2030 چالش‌های بین‌المللی خود را حل می‌کنیم.

مشاور عالی فرمانده‌کل سپاه و رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه اضافه کرد: اسرائیل هم برای مقابله با سه تهدید خود نقشه‌هایی داشت. برای تهدید نخستشان یعنی ایران، تصور می‌کردند با راه‌اندازی جنگ امنیتی پیروز می‌شوند. برای تهدید دوم یعنی پیرامون هم نقشه داشتند که معتقد بودند برای مواجه تهدید نخست یک جنگ امنیتی با ایران راه‌اندازی می‌کنیم. تهدید دوم هم که پیرامون است درگیری نظامی راه می‌اندازیم و پس از آن اوضاع داخل را کنترل می‌کنیم. آمریکا در همین راستا نقشه خود را در سال 1401 اجرایی کردند و در وهله نخست اغتشاشات را در ایران راه انداختند ولی چون در این اغتشاشات شکست خوردند و در جنگ روسیه و اوکراین هم نتواستند کاری کنند دیگر به موضوع چین ورود نکردند.

وی یادآور شد: آمریکا در افغانستان هم شکست خورد. تلاش بسیار زیادی کرد تا آن جا را به دست بگیرد و با روی کار آوردن دولتی در افغانستان اهداف خود را جلو ببرد ولی طالبانی سرکار آمد که با آمریکا واگرا و با همسایگان همگرا شد. آمریکا بسیار تلاش داشت تا از طریق تفرقه افغانستان و ایران، مرز شرقی را ناامن کند و تمرکز ایران را از غرب به شرق ببرد. از سوی دیگر اسرائیل هم مرز قفقاز را ناامن کند و ارتباط ایران  با جمهوری آذربایجان و ترکمنستان و دیگر کشورها بهم بخورد.

طائب تصریح کرد: اهداف آنان این بود که تمرکز ایران را در مشکلات امنیتی بهم بزند و به اهداف شوم خود یعنی تضعیف مقاومت برسند. از سوی دیگر اسرائیل هم سعی کند که کمک‌های برخی کشورهای منطقه به فلسطین را قطع کند تا از ورود غذا، دارو و مهمات به غزه جلوگیری کند. در وهله بعدی با عملیات‌های مقطعی سعی داشت که غزه را تضعیف و با محدودسازی پیرامون، کار آنان را یکسره کند.

عملیات مهم طوفان‌الاقصی

وی در ادامه به موضوع اصلی بحث یعنی به تشریح طوفان‌الاقصی اشاره کرد و افزود: حماس نقشه و طرح اسرائیلی‌ها یعنی درگیری در پیرامون و عملیات‌های مقطعی برای تضعیف غزه تا شکست قطعی فلسطینیان را متوجه شد و از نظر راهبردی نقشه‌هایی را برای مقابله با آنان کشید. نقشه نخست این بود که خود را ضعیف نشان دهد تا اسرائیل به آنان حمله کند و وقتی حمله کرد مقاومت کند. طرح دوم این بود که بیاید عملیات را خود را علیه رژیم صهیونیستی شروع کند؛ طرحی که حماس دو سال بود روی آن کار می‌کرد تصمیم گرفت آن را اجرا کند. در این دو سال هیچ تیمی از نقشه تیم بعدی خبر نداشت و حتی نمی‌دانستند این تمرینات قرار است یک حمله آفندی بزرگ و گسترده باشد.

طائب اضافه کرد: حماس تصمیم گرفت در ساعت و زمان و روز مشخصی حمله کند که اسرائیل در تعطیل‌ترین حالت ممکن باشد تا بیشترین ضربه را به رژیم صهیونیستی بزند؛ از سوی دیگر کاملاً روز عملیات برای جلوگیری از لو رفتن عملیات مخفی نگه داشته شد. ثمره این عملیات چه بود؟

وی گفت: اسرائیل تصمیم داشت خود جنگ را شروع کند و مدیریت جنگ را برعهده بگیرد ولی با این عملیات طوفان الاقصی ابهت اسرائیل شکسته شد. هم شکست اطلاعاتی اسرائیل از بین رفت و هم عناصر قدرتشان از بین رفت. اسرائیلی که چهار سیستم اطلاعاتی دارد در طوفان الاقصی غافلگیر شد و علاوه بر آن سیستم واکنش سریع اسرائیل هم شکست خورد و نتوانستند کاری کند.

مشاور عالی فرمانده‌کل سپاه و رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه با تأکید بر اینکه امپراطوری رسانه‌ای آمریکا و اسرائیل نتوانست افکار عمومی را علیه مقاومت تحریک کند، گفت: در حالی که در آستانه سال نو میلادی این عملیات شکل گرفت بسیار سعی کردند که اجازه ندهند جنگ وارد 2024 شود ولی شد. هدف‌گذاری آنان این بود که بیمارستان‌های آنان را مورد هدف قرار می‌دهیم و با تخریب بیمارستان‌ها به تونل‌ها می‌رسیم و بعد از آن آتش بس اعلام می‌کنیم. ولی آنطوری که پیش‌بینی می‌کردند رخ نداد و آنان در این کار هم شکست خوردند. حماس به خوبی از جنگ‌های قبلی آسیب شناسی کرده بود به طوری که اگر دشمن به یکی از تونل‌ها دسترسی پیدا کرد نتواند به دیگر تونل‌ها دسترسی پیدا کند. تونل آفند با پدافند حماس تفاوت دارد و اسرائیل سعی داشت با تصویرسازی به دنیا اینگونه القا کند که به تونل‌های حماس دسترسی پیدا کرده ولی واقعیت اینگونه نبود که آن‌ها می‌گفتند.

وی افزود: گام بعدی اسرائیل تصمیم گرفت با پخش نیروهای زمینی در غزه به افکار عمومی اینگونه القا کند که نیروهایش در غزه حضور دارند و کاملاً کنترل در دستشان است. در مقابل مقاومت تصمیم گرفت آتش خود را سنگین کند و همین موضوع سبب شد که اسرائیل عقب‌نشینی گسترده‌ای کند. اسرائیل متوجه می‌شود در مقابل حماس نمی‌تواند کاری کند و بنابراین نیاز به خلق تصویر جدید در سرزمین جدید داشت. سید رضی عزیز را در سوریه و جانشین دفتر سیاسی حماس را در لبنان شهید می‌کند. کار خاصی در خصوص شناسایی افراد توسط اسرائیل صورت نگرفته و متوجه شدن مکان افراد با مکان‌یابی سیستم موبایل کار راحتی است که آنان انجام می‌دهند. آن‌ها جنگ روانی می‌اندازند که نفوذی داریم ولی نخیر آنان با استفاده از الگوریتم سیستم فنی متوجه می‌شوند افراد در کجا قرار دارند.

طائب گفت: در چند روز اخیر اقدام به ترور شخصیت‌های مقاومت کرده‌اند و به خوبی می‌دانند که این کارشان ارزش عملیاتی ندارد ولی آنان به دنبال ارزش خلق تصویر هستند. آنان به سمتی رفتند که به افکار عمومی اینطور القا کنند که اسرائیل در طوفان الاقصی شکست نخورده است و این کار را هم می‌خواهند ادامه بدهند. طوفان الاقصی سبب شد که نقشه اسرائیل که تصمیم داشت بعد از بازسازی خود با کشورهای مختلف ارتباط ایجاد کند، با شکست مواجه شود. آمریکا هم به دنبال این بود که از ارتباط اسرائیل با دیگر کشورها استفاده کند تا یک اسرائیل قوی مقابل ایران بسازد.

اختلافات داخلی در آمریکا

وی تشریح کرد: با توجه به اینکه امسال انتخابات آمریکا در برگزار خواهد شد، ‌از امروز به بعد مقاومت هم در این انتخابات تأثیرگذار خواهد بود. جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در خصوص حمایت و یا عدم حمایت به اوکراین به اختلاف خوردند. دوگانگی شدیدی ایجاد شده که اولویت اول آمریکا "اوکراین" یا "اسرائیل" باشد، سبب اختلافات داخلی آمریکا شده است. کمی کمک‌ها به اسرائیل یا اوکراین دیر می‌رسد صدای دو طرف درمی‌آید.

مشاور عالی فرمانده‌کل سپاه و رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه با بیان اینکه آمریکا هم به کمک اسرائیل در طوفان الاقصی آمد ولی بازهم نتوانستند کاری کنند، گفت: ابهت آمریکا مجدداً در منطقه شکست. با اینکه آنان به کمک اسرائیل آمده بودند ولی باز نتوانستند با پهپادهای یمنی مقابله کنند.

نقش مهم حاج قاسم در پیروزی مقاومت

وی در پایان با بیان اینکه مقاومت امروزه قدرتمند شده است و به روح بلند حاج قاسم سلیمانی درود می‌فرستیم، عنوان کرد: امروزه در کل کشورهای مقاومت به روح سردار سلیمانی درود می‌فرستند. مقاومت در مقابل استکبار توسط حاج قاسم توانمند شد و دیگر استکبار نمی‌تواند در برابر مقاومت بزن دَرویی عمل کنند. جنگ ترکیبی نامتقارن سبب پیروزی "انقلاب اسلامی" شده و دشمن شکست خورده است.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)