میرنیوز

ایران و ایرانی مهمان علی(ع)/ جشن غدیر از خراسان تا نصف جهان

ایران و ایرانی مهمان علی(ع)/ جشن غدیر از خراسان تا نصف جهان 2023-07-06T23:28:50+03:30

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: در آستانه عید بزرگ غدیر جای‌جای ایران اسلامی آماده برگزاری جشن و مراسم مختلف می‌شود. از دورترین روستاها و شهرها گرفته تا مراکز استان‌های کشور میزبان فعالیت‌های مختلف به مناسبت عید امامت و ولایت است.

«غدیر» مطلع انوار ولایت بر شانه‌های یگانه مرد عدالت و حقیقت است، نوری که چشم‌های خفته زمین را بیدار کرد تا دین کامل شود و نعمت تمام. با رسیدن سالروز «غدیر» باری دیگر باران الطاف رحمانی بر کویر جان‌های تشنه باریدن گرفت تا خنکای نسیم مهر ولایت بر زندگی مردم تا امتداد تاریخ دمیده شود.

ساسان زارع دبیر ستاد مردمی برگزاری «مهمونی ۱۰ کیلومتری» در سخنانی بیان کرد: بنا بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده «مهمونی کیلومتری غدیر» در ۲۴ مرکز استان و ۷۰ شهرستان ایران اسلامی برگزار می‌شود.

ساسان زارع ادامه داد: جشن «مهمونی ۱۰ کیلومتری» با دیگر جشن‌ها متفاوت است. در برگزاری این جشن سازمان‌ها و نهادهای دولتی صرفاً زمینه‌ساز هستند و وظیفه خود دانسته‌اند تا زیر ساخت‌های لازم را برای برگزاری این رویداد فراهم سازند؛ بنابراین جشن «مهمونی ۱۰ کیلومتری» جشنی صرفاً مردمی است.

ایران و ایرانی مهمان «علی(ع)»/ جشن غدیر از خراسان تا نصف جهان

دبیر ستاد برگزاری «مهمونی ۱۰ کیلومتری» بیان داشت: با توجه به مسیر میدان امام حسین علیه السلام تا میدان بزرگ آزادی، که برای این جشن در نظر گرفته شده می‌توان گفت مسیر گنجایش ۱۳۰۰ موکب را دارد اما تا شب گذشته قریب به ۲۳۰۰ موکب اقدام به ثبت نام کردند.

وی افزود: با افکارسنجی که روز شنبه هفته پیش صورت گرفت، قریب به ۱۱ درصد مردم تهران اعلام کرده بودند که حتماً در این مراسم شرکت می‌کنند و قریب به ۲۱ درصد نیز گفته بودند احتمالاً شرکت خواهیم کرد و با توجه به استقبال مردم احتمال می‌دهیم حدود ۳ میلیون مهمان در «مهمونی ۱۰ کیلومتری» شرکت می‌کنند.

ساسان زارع با بیان اینکه میزبان و مهمان در «مهمونی ۱۰ کیلومتری» خود مردم هستند، گفت: یکی از اقدامات توصیه شده در روز غدیر اطعام است. بر همین اساس تا کنون ۱۰۰ هزار نفر به عنوان میزبان در سامانه ۳۰۰۰۲۱۲ اقدام به ثبت نام کردند تا بتوانند از مهمانان شرکت کننده پذیرایی کنند.


تصاویری از جشن غدیر در استان‌ها


ایران و ایرانی مهمان «علی(ع)»/ جشن غدیر از خراسان تا نصف جهان

ایران و ایرانی مهمان «علی(ع)»/ جشن غدیر از خراسان تا نصف جهان

ایران و ایرانی مهمان «علی(ع)»/ جشن غدیر از خراسان تا نصف جهان

ایران و ایرانی مهمان علی(ع)/ جشن غدیر از خراسان تا نصف جهان

ایران و ایرانی مهمان «علی(ع)»/ جشن غدیر از خراسان تا نصف جهان

ایران و ایرانی مهمان «علی(ع)»/ جشن غدیر از خراسان تا نصف جهان

ایران و ایرانی مهمان «علی(ع)»/ جشن غدیر از خراسان تا نصف جهان

ایران و ایرانی مهمان «علی(ع)»/ جشن غدیر از خراسان تا نصف جهان

ایران و ایرانی مهمان «علی(ع)»/ جشن غدیر از خراسان تا نصف جهان

ایران و ایرانی مهمان علی(ع)/ جشن غدیر از خراسان تا نصف جهان

ایران و ایرانی مهمان «علی(ع)»/ جشن غدیر از خراسان تا نصف جهان

ایران و ایرانی مهمان «علی(ع)»/ جشن غدیر از خراسان تا نصف جهان

ایران و ایرانی مهمان «علی(ع)»/ جشن غدیر از خراسان تا نصف جهان


برخی از برنامه‌های عید غدیر در سراسر کشور


«هوسه» فریاد بیعت با عشق در گوش آسمان / نگاهی به برنامه‌های غدیر در «نجف ثانی»

ایران و ایرانی مهمان «علی(ع)»/ جشن غدیر از خراسان تا نصف جهان

اینک ما (شیعیان) میراث‌دار این سرمایه ثمین هستیم؛ میراثی که تا ظهور صاحب دست بیعت علوی مولایمان مهدی موعود علیه السلام دست ما امانت است و باید با همه وجود از آن صیانت کنیم و فریاد بیعت با عشق و بیداری را با «هوسه» در گوش آسمان سر می‌دهیم.

«هوسه» نوعی شعر حماسی رایج در جنوب ایران و به ویژه در خوزستان که معمولاً از سوی عشایر عرب اجرا می‌شود.

هوسه‌سرا با فریادی تک کلمه‌ای و یا همان چیزی که «نخوه» جمع پیرامون خود را به سکوت و توجه و آمادگی دعوت کرده و رباعی خود را با صدای بلند و با ریتم خاص بیان می‌کند.

جان کلام و چکیده سخن «هوسه» در همین مصرع آخر از هوسه نهفته است، وقتی هوسه‌سرا به مصرع آخر برسد، با خواندن مصرع آخر، حضار آن مصرع را نه یک بار بلکه چندین بار بر زبان می‌رانند و آنها در حالی که پای بر زمین می‌کوبند و اوج احساسات و عواطف خود را به نمایش می‌گذارند، در حلقه‌ای گرداگرد، هوسه‌سرا نیز مصرع مزبور را تکرار می‌کنند؛ تکرار مصرع آخر و پای کوبی همان «یزله» است!

هوسه غدیر در خرمشهر یکی از رسم‌های باشکوهی است که برای تکریم این عید بزرگ برگزار می‌شود؛ نزاری از اهالی خرمشهر چندین سال است که به مناسبت عید غدیر مراسمی را در شهر خرمشهر برگزار می‌کند و حتی این برنامه را به استان و کشور تعمیم داده است.


تابلوی نقاشی غدیر اثر هنرمند خوزستانی رونمایی شد

ایران و ایرانی مهمان «علی(ع)»/ جشن غدیر از خراسان تا نصف جهان

عصر امروز پنجشنبه آئین رونمایی از اثر تابلوی نقاشی «غدیر» با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد، معاون راهبردی و امور استان‌های حوزه هنری کشور، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان، امام جمعه موقت اهواز و… برگزار شد.

حجت الاسلام آرش نیک‌نژاد، صاحب این اثر در خصوص خلق این اثر گفت: غیر از تکنیک‌کار که متفاوت و منحصر به فرد است به لحاظ مفهوم سعی شده که نگاهی دیگر به غدیر در این تابلو باشد.‌

در حالی که امروز گرم‌ترین روز اهواز بود، مردم این شهرستان با نشان دادن عشق و ارادت خود به اهل بیت عصمت و طهارت حضوری باشکوه در مراسم‌های جشن غدیر دارند.


ضریح مطهر حضرت معصومه (س) در قم گل آرایی شد

ضریح مطهر حضرت معصومه(س) گل‌ آرایی شد+تصاویر

در آستانه فرا رسیدن ۱۸ ذی الحجه سالروز عید سعید غدیرخم بعد از ظهر پنجشنبه، خادمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) ضریح بانوی کرامت را گل آرایی کردند.

در این مراسم که خادمان بارگاه منور کریمه اهل بیت (س) و زائران آن حضرت حضور داشتند ضریح مطهر بانوی کرامت با دسته‌های گل تزئین شد تا با این مراسم، برنامه‌های جشن عید غدیر در حرم مطهر به صورت رسمی آغاز شود.

مدیحه سرایی مداحان اهل بیت در وصف امام اول شیعیان امیرالمومنین علی (ع) همزمان با برنامه گل آرایی مضجع شریف بانوی کرامت انجام شد. خادمان آستان مقدس حضرت معصومه (س) با در دست داشتن شمعدان‌ها، گرد ضریح کریمه اهل بیت (س) حضور یافتند و به مقام این بانوی بزرگ اسلام ادای احترام کردند.

آیت الله عبدالله جوادی آملی همزمان با ایام عید سعید غدیر، در جلسه درس اخلاق هفتگی که با موضوع غدیر به صورت مجازی برگزار شد اظهار داشت: جریان غدیر از جریان‌های حساس تاریخ اسلامی است؛ در قرآن کریم اگر «یوم» یا «یوم عظیم» آمده، غالب به روز قیامت اختصاص دارد، اما در بعضی موارد مربوط به حوادث مهم دنیایی است که یکی از آنها در آیات ابتدایی سوره مائده آمده است که خداوند فرمود: (الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی)؛ این الیوم، خبر از حادثه‌ای مهم می‌دهد که می‌فرماید اکمال دین در امروز اتفاق افتاد و آن بیان مسئله ولایت و امامت و خلافت امیرالمومنین علی علیه السلام است.

قرآن و غدیر برای همیشه زنده است/ با قرآن نمی شود مبارزه کرد

وی افزود: دشمنان و منافقان می‌گفتند که با رحلت پیامبر اسلام، بساط دین نیز برچیده خواهد شد چون دین، «ابتر» است؛ اما در روز غدیر و نصب امامت امیرالمومنین علیه السلام، «کوثر» بودن دین روشن شد که فرمود امروز دین کامل شد (الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ).

وی گفت: همانطور که در دین، نه نقص علمی و عملی وجود داشته و نه مرگ پذیر است، همینطور اهلبیت عصمت و طهارت نیز نقص علمی و عملی ندارند و مرگ پذیر نیستند، این ذوات مقدس دائم هستند و مظهر هو الدائم اند، اینکه در سخنان اهلبیت علیهم السلام آمده که آب زندگانی ما اهل بیت هستیم به همین معناست؛ نام علی و نام حسین علیهم السلام، در سراسر عالم زنده هستند.


برگزاری بیش ۳۷۰ برنامه تبیینی، تبلیغی و ترویجی در جشن عید غدیر در هرمزگان

برگزاری بیش ۳۷۰برنامه تبیینی، تبلیغی و ترویجی در جشن عید غدیر

عارف رحیمی دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر نمایندگی هرمزگان از برگزاری بیش از ۳۷۰ ویژه برنامه طی ایام دهه امامت و ولایت و روز عید غدیر سال جاری خبر داد و اظهار کرد: هجدهم ذی‌الحجه، روز عید بزرگ غدیر، عید همه عاشقان، صالحان عالم و روز برگزیده شدن حضرت علی (ع) به عنوان الگوی انسان دوستی، شجاعت و بصیرت است.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم شأن و اهمیت غدیر باید برای همگان بیان شود، افزود: هدف اصلی از برگزاری ویژه برنامه‌های عید غدیر خم، تبیین و اهمیت جایگاه ولایت و امامت است که با شور و هیجان گسترده‌ای برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر نمایندگی هرمزگان خاطرنشان کرد: در سال جاری، با برنامه‌ریزی صورت گرفته و همراه کردن قوای مردمی و نظرات کارشناسان، بیش از ۳۷۰ عنوان برنامه تبیینی ترویجی و تبلیغی طراحی و اجرا شده است.

رحیمی بیان کرد: از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته، می‌توان به طبخ و توزیع بیش از ۵۰۰ هزار پرس غذا در قالب طرح اطعام غدیر اشاره کرد.


برگزاری جشن وصال علوی در گلستان

به مناسبت دهه امامت و ولایت، ۲۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد گلستان اهدا شد.

گزارش تصویری این مراسم را در لینک جشن وصال علوی دنبال کنید.


طبخ و توزیع غذای گرم «مهمونی ۱۰ کیلومتری» در بیرجند

بیش از ۳۳۰۰ غذای گرم توسط قرارگاه جهادی ثامن‌الحجج بیرجند به مناسبت عید غدیر خم طبخ شد. این تعداد غذا در برنامه مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر توزیع خواهد شد.

به همت سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی عصر روز پنج شنبه در بیرجند حدفاصل میدان شهدا تا میدان اول مدرس با برپایی ۲۰ موکب جشن بزرگ غدیر برگزار شد.


برپایی کارناوال شادی عید غدیر در شهر راز

به مناسبت عید سعید غدیرخم کارناوال شادی توسط گروه فرهنگی جهادی خادمین و مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) راز به همراه پرچم متبرک حرم امام حسین (ع) با پخش مولودی و توزیع ۳۰۰ بسته فرهنگی در روستاها و مناطق مرزی این شهرستان برگزار شد.


دیوارنگاره غدیر در فردیس رونمایی شد

دیوارنگاره غدیر در فردیس رونمایی شد

همزمان با ایام دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم، جدیدترین پروژه نقاشی دیواری در فردیس با هنرمندی استاد محمدرضا قادری از پیشکسوتان نقاشی دیواری ایران در بلوار شهید اسمی نقش بست. این پروژه با حضور شهروندان و در مراسمی رونمایی شد.

علی معدنی‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز اعلام برگزاری پویش خوانش متن و ترجمه خطبه غدیر در سراسر کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: دهه ولایت و امامت فرصت مغتنمی است برای درنگی بر نگاه ویژه پیامبر اعظم (ص) به رهبری جامعه پس از خود و ولایت پذیری مردمی که کامل‌ترین دین خدا را پذیرفته‌اند و در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند و برای رستگاری در این جامعه نیاز به ولی امر دارند.


مراسم ازدواج ٢٠ زوج در عسلویه برگزار شد

مراسم ازدواج ٢٠ زوج در عسلویه برگزار شد

در ادامه برنامه‌های دهه امامت و ولایت، مراسم ازدواج دسته جمعی ٢٠ زوج جوان در شهرستان عسلویه برگزار شد. عبدالمجید کمالی رئیس روابط عمومی مخازن سبز عسلویه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی ١٠٠ میلیون تومان به ٢٠ زوج شهرستان عسلویه اهدا شد.

وی اضافه کرد: مراسم ازدواج دسته‌جمعی زوج‌های شهرستان عسلویه به مناسبت دهه امامت و ولایت و عید غدیر و با الگو گرفتن از بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در زمینه ازدواج آسان برای همگان برگزار شد.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان گناوه اظهار داشت: با عید غدیر نام زیبای امیرالمومنین علی (ع) به ذهن همه تداعی می‌شود و در پرتو این نام است که می‌توان از فرصت‌های در اختیار به خوبی استفاده کرد..

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون فرصت‌های فراوانی داشته‌ایم که گاهی از آنها بهره کافی برده شده اما گاهی نیز به دلیل موانعی نتوانسته‌ایم به خوبی از این فرصت‌ها استفاده کنیم که باید جبران کرده تا راه آینده را بهتر از حال و گذشته سپری کنیم.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ایام عید غدیر علاوه بر جشن و سرور و شادمانی و ارادت به ائمه (ع) و شخص امیرالمومنین علی (ع)، پیام‌های روشنی دارد که باید برای پیمودن ادامه راه انقلاب و زندگی فردی و اجتماعی خود دریافت و برداشت کنیم.


پذیرایی ویژه از زائران غدیر در حرم مطهر رضوی

پذیرایی ویژه از زائران غدیر در حرم مطهر رضوی

معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی با مشارکت موکب‌های خدمت‌رسان و خیران و ناذران این آستان مقدس در تلاش است تا به بهترین شکل از دلدادگان حریم قدسی حضرت رضا (ع) در ایام دهه ولایت و امامت به ویژه روز عید میزبانی کند.

در این راستا، پذیرایی از زائران با توزیع ۷۵ هزار پرس غذای گرم در دو وعده ناهار و شام در روزهای پنجشنبه و جمعه پانزدهم و شانزدهم تیرماه در صحن امام حسن مجتبی (ع) و رواق حضرت زهرا (س) و همچنین باب الکاظم (ع) و باب الهادی (ع) در دستور کار قرار گرفته است.

طبخ این غذاها در مهمانسرای حضرت رضا (ع) در حرم مطهر و همچنین موکب‌های خدمت‌رسان در جوار بارگاه ملکوتی رضوی انجام می‌شود.

همچنین به مناسبت فرارسیدن عید غدیر، در مجموع ۵۰۰ هزار بستنی از سیزدهم تا شانزدهم تیرماه در دو شیفت صبح و بعدازظهر در چایخانه‌های حضرت رضا (ع) در صحن‌های کوثر، غدیر، امام حسن مجتبی (ع) و باغ رضوان توزیع خواهد شد.

این چایخانه‌ها از آغاز برگزاری جشن‌های دهه ولایت و امامت بارگاه نورانی امام هشتم (ع) نیز با توزیع چای، شربت و… پذیرای محبان خاندان عصمت و طهارت (ع) هستند.

همچنین تهیه ۳۰ هزار بسته عیدانه که دربردارنده اقلام کیک، آبمیوه و شکلات است، در دستور کار معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی قرار گرفته است. این بسته‌های متبرک عیدانه همزمان با روز عید غدیر در صفوف نماز جمعه حرم مطهر بین زائران و مجاوران توزیع خواهد شد.


ثبت‌نام ۱۰ هزار نفر در پویش به عشق علی (ع) در زنجان

ثبت‌نام ۱۰ هزار نفر در پویش به عشق علی(ع)

حجت الاسلام مهرداد جعفری دبیر مهرواره محله همدل کشور گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر در پویش به عشق علی (ع) ثبت‌نام کردند. سازمان تبلیغات اسلامی چیزی که احساس می‌کند باید در جامعه بیشتر به آن بپردازد، مردمی‌سازی تبلیغ است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمن از طریق فضای مجازی دنبال ناامید کردن مردم است، ابراز کرد: امروز به واسطه مهرواره محله همدل به دنبال این هستیم که بتوانیم امید را در جامعه مستقر کنیم.

دبیر مهرواره محله همدل کشور با بیان اینکه امروز مردم ما بیشتر از هر زمان با خبرهای منفی و ناامیدکننده و اخباری که دنبال خدشه‌دار کردن چهره نظام است، مواجه هستیم، تصریح کرد: در یک جامعه ولایی که همگرایی مردم وجود دارد باید تولید خبرهای خوب کنیم؛ یعنی هم خبر خوب تولید کنیم و هم خبر خوب نشر دهیم.


جشن کیلومتری سمنانی‌ها به عشق مولا علی (ع)

جشن کیلومتری غدیر با برپایی موکب‌های پذیرایی در سمنان برگزار شد. مردم سمنان با حضور در جشن کیلومتری، همزمان با عید غدیر، ارادت خودشان را به مولایشان حیدر کرار نشان دادند. این مراسم در حدفاصل میدان امام حسین (ع) و امام علی (ع) سمنان برگزار شد.


سیستان و بلوچستان در تکاپوی جشن با شکوه غدیر

سیستان وبلوچستان در تکاپوی جشن با شکوه غدیر

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جهانشاهی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: علیرغم شرایط نامناسب آب و هوایی مردم ولایی سیستان و بلوچستان در اقصی نقاط در تکاپوی برگزاری جشن با شکوه غدیر هستند.

وی افزود: دهه ولایت و عید غدیر یکی از با ارزش‌ترین اعیاد محسوب می‌شود و این روزها تمام شهرها و روستاهای این استان پهناور علیرغم شرایط نامناسب آب و هوایی شاهد برپایی جشن‌های ولایت است.

وی با اشاره به اهمیت این روز بزرگ در تاریخ اسلام و بشریت، گفت: باید سال‌به‌سال جشن عید غدیر شکوه و عظمت بیشتری پیدا کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: هم اکنون حال و هوای استان از شمال تا جنوب به میمنت عید بزرگ غدیر خم متفاوت‌تر از روزهای گذشته است، علیرغم وزش بادهای ۱۲۰ روزه و خیزش گرد و خاک در منطقه سیستان و گرمای هوا در بلوچستان اما خیابان‌های سطح شهر و روستاهای سیستان و بلوچستان غرق در نور و شادی است.


پخت ۳۰ هزار پرس غذا به مناسبت عید غدیر در فارس

پخت ۳۰ هزار پرس غذا به مناسبت عید غدیر در فارس

حسین پور نورعلی مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فارس گفت: همزمان با عید غدیر خم ۳۰ هزار پرس غذا در فارس طبخ و توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: همزمان با عید غدیر خم ۳۰ هزار پرس غذا گرم در سطح شهرستان‌های استان فارس طبخ و توزیع خواهد شد.

وی افزود: پس از طبخ، بسته‌های غذایی روز جمعه همزمان با عید سعید غدیر خم در مناطق حاشیه‌ای کلان‌شهر شیراز و شهرستان‌های استان توزیع خواهند شد.

پور نورعلی تاکید کرد: بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای طبخ غذا در روز عید سعید غدیر خم با مشارکت خیران، گروه‌های جهادی و هیئت‌های مذهبی استان فارس تأمین شده است.


آزادی زندانی با اختصاص هزینه طبخ غذای عید سعید غدیرخم در یزد

آزادی زندانی با اختصاص هزینه طبخ غذای عید سعید غدیرخم

همزمان با پنجشنبه ۱۵ تیر ماه نیکوکار یزدی با مراجعه به دفتر ستاد مردمی دیه مبلغ ۴۰ میلیون تومان هزینه طبخ غذای روز عید غدیر را به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اختصاص داد.

این نیکوکار جوان که تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت در خصوص این اقدام خداپسندانه گفت: هر ساله به مناسبت عید غدیر کاری انجام می‌دادم، یک سال اقدام به تهیه بسته‌های معیشتی کردم و چند سال نیز اقدام به طبخ و پخش غذا بین همسایگان و آشنایان کردم اما امسال تصمیم گرفتم تا این مبلغ را در مسیر آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد هزینه کنم تا با این اقدام آزادی را به یک زندانی و خانواده او داده باشم.


برپایی ۱۱۰ موکب در «مهمونی غدیری» ساری

 برپایی ۱۱۰ موکب در «مهمونی غدیری» ساری

جشن بزرگ مازندران دیار علویان و مهمونی چند کیلومتری به مناسبت عید سعید غدیر خم با برپایی ۱۱۰ موکب در مرکز استان مازندران از عصر پنجشنبه آغاز شد.

این جشن با حضور باشکوه مردم ولایتمدار مرکز مازندران برگزار و در مسیر چندکیلومتری میدان ابن شهر اشوب وساعت ساری ۱۱۰ موکب برپا شد. برپایی ایستگاه‌های صلواتی، توزیع شربت و شیرینی و ایستگاه‌های مشاوره‌های معنوی و فرهنگی از جمله برنامه‌ها بوده است.

مشابه این جشن در دیگر شهرهای مازندران از جمله آمل، قائمشهر و بابل نیز برپا شده است.


حضور ۱۱۰ موکب برای پذیرایی در «مهمونی غدیر کاشونیا»

ایران و ایرانی مهمان «علی(ع)»/ جشن غدیر از خراسان تا نصف جهان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: ۱۱۰ موکب برای پذیرایی از همشهریان کاشانی در «مهمونی غدیر کاشونیا» حضور دارند.

پویش «به عشق علی» در کاشان با همکاری کسبه و شهروندان برگزار شد.

ایستگاه صلواتی و پذیرایی به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم توسط پلیس راهور کاشان برپا شد.

حسینیه اعظم محله مختص آباد آران و بیدگل هم برای دیدار سادات در روز عید سعید غدیر خم آماده می‌شود.


حضور ۱۲۰ هزار نفری مردم چهارمحال و بختیاری در جشن عید غدیر

ایران و ایرانی مهمان «علی(ع)»/ جشن غدیر از خراسان تا نصف جهان

هم زمان با عید غدیر خم بیش از ۱۲۰ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری در جشن بزرگ عید غدیر در خیابان کاشانی شهرکرد حضور بهم رساندند.

۲۰۰ موکب در خیابان کاشانی شهرکرد از ساعت چهار بعد از ظهر امروز آماده پذیرایی از مردم هستند.

این جشن در بلوار آیت الله کاشانی شهرکرد حدفاصل تقاطع فارابی تا چهارراه آیت الله طالقانی از ساعت ۴ آغاز شده و تا ساعت ۲۳ ادامه دارد.


منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)