میرنیوز

تولید مد و لباس عفیفانه در کشور باید صنعتی‌سازی شود

 تولید مد و لباس عفیفانه در کشور باید صنعتی‌سازی شود 2023-06-22T09:01:18+03:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین،‌ فاطمه محمدبیگی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح رویداد ملی مد و لباس بانوان که در سرای بهشتیان مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه ما نمایندگان مجلس این است که در قوانین مربوط به ساماندهی مد و لباس اسلامی و ایرانی تمام ظرفیت‌های هنری، علمی، آموزشی، فنی و حرفه‌ای و رسانه‌ای را به عرصه بیاوریم و پشتیبانشان باشیم.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه دارد که برای تولید مد و لباس ایرانی برنامه‌ریزی مدون داشته باشد و از تولیدکنندگان مد و لباس در قالب برنامه هفتم توسعه کشور حمایت کند. حمایت وزارت صمت از این تولیدکنندگان باید در قالب صنعتی کردن تولیدات مدولباس و البسه مرتبط با زیست عفیفانه شکل بگیرد و ابزارها و وسایل لازم در اختیار تولیدکنندگان مدولباس ایرانی قرار بگیرد.

محمدبیگی ادامه داد: وزارت اقتصاد و بانک مرکزی می‌توانند با ارائه تسهیلات بانکی کم‌بهره‌ در حوزه تولید مد و لباس سرمایه‌گذاری کنند و می‌توانیم صادرکننده برندهای حوزه عفاف و حجاب باشیم.

وی یادآور شد: در دنیای امروز که در جایی به نام هالیوود به دنبال این هستند که کفر و الحاد را به حد نهایت خود برسانند و دنبال‌ جنبش‌های تراجنسیتی، دور زدن جنسیت، خروج از جنسیت و از بین بردن هویت زنانه و مردانه هستند. با این حال امروز در ایران اسلامی مردانی داریم که هویت مردانه را مردانه‌تر از گذشته فریاد می‌زنند.

نماینده مردم قزوین،‌ آبیک و البرز در مجلس با بیان اینکه زنانی داریم که از هیچ هجمه‌ای در حوزه عفاف و حجاب نمی‌ترسند، گفت: همچنین مسئولانی داریم که به دفاع از هنر انقلابی و اسلامی برای زیست عفیفانه تلاش می‌کنیم و از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

محمدبیگی افزود: همچنین به آن مسئولانی که باید برای چادر و پوشش ایرانی بودجه می‌گذاشتند، هشدار می‌دهم و باید از چادر ایرانی حمایت می‌کردند که نکردند. به آن مسئولانی که باید در بازارها و بازارچه‌ها و در تمامی اصناف باید سهم می‌گذاشتند و این سهم را نگذاشتند. مطمئن باشید این ملت از حقوقشان نمی‌گذرند.

وی با یادآوری اینکه امروز وقت تدوین برنامه هفتم است، ادامه داد:‌ امروز باید با مهندسی فرهنگی بتوانیم برای تمام قالب‌های سنی و گروه‌های مختلف مخاطبان مبتنی بر پوشش‌های ایرانی و رسوم ملی و محلی بتوانیم پوشش‌های گذشته که اصیل هستند را به صحنه بیاوریم و زیست عفیفانه که نماد اصالت، انسانیت و آزادگی است را به رخ جهانیان بکشیم. چرا که ایرانیان قبل از اسلام هم زیست عفیفانه داشتند.

محمدبیگی یادآور شد: از مسئولان اداره صمت و بانک‌های استان قزوین به ویژه مسئولان صندوق کارآفرینی تقاضا می‌کنم که بیایند و ببینند که به دست هنرمندانه دختران و زنان این مرزوبوم چه طراحی‌هایی صورت گرفته و این البسه تن‌پوش کودکان، نوجوانان، مردان و زنان ایرانی باشد و بتوانیم بازارهای صادراتی را هم به خودمان اختصاص دهیم.

فقدان پوشاک اجتماعی مناسب از کمبودهای جدی حوزه مد و لباس است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین هم در این مراسم با تأکید بر لزوم ارائه مد و لباس جذاب و مردم‌پسند برای همه سلایق و گروه‌های مختلف اجتماعی گفت: اگر در این حوزه الگوی مناسب به مردم، جوانان و دختران و زنان ارائه نکنیم، آنها از جای دیگر الگو می‌گیرند و به همین خاطر موضوع طراحی و تولید پوشاک مناسب برای اقشار مختلف اجتماعی به دغدغه همه تبدیل شده است.

محمدحسین فائزی اضافه کرد: امروز زنان و بانوان ما به البسه و پوشاک باکیفیت، زیبا و متنوع که قیمت مناسبی داشته باشد، نیاز مبرم دارند و باید دختران و زنان پاکدامن ما به راحتی بتوانند چنین لباسی را تهیه کنند. به همین خاطر از طراحان لباس و هنرمندان خلاق می‌خواهیم که در حوزه طراحی و تولید مدولباس ایرانی و اسلامی ورود کنند و نسبت به تولید این نوع پوشاک اقدام کنند.

وی زیبایی، کیفیت و قیمت مناسب و مؤمنانه بودن را 4 ویژگی لباس ویژه بانوان ایرانی و مسلمان دانست و گفت: اگر پوشاک زنان ایرانی حائز این ویژگی‌ها باشد مورد پسند و توجه بانوان و دختران ایرانی قرار خواهد گرفت.

فائزی فقدان پوشاک اجتماعی مناسب برای دختران و زنان ایرانی را یکی از کمبودهای جدی حوزه مد و لباس برشمرد و ادامه داد:‌ به همین خاطر تلاش ما این است که در قالب نمایشگاه مد و لباس بانوان که عنوان «زیبا و باوقار» را برای آن گذاشته‌ایم، لباس خوب و مؤمنانه که کیفیت بالا و قیمت مناسبی دارد را در اختیار عموم مردم بگذاریم.

وی تصریح کرد: استقبال مردم از نمایشگاه نشان می‌دهد که تقاضای بالایی به تهیه پوشاک عفیفانه و باکیفیت وجود دارد و با این وجود فروشگاه‌هایی برای عرضه این نوع پوشاک نداریم و به همین خاطر زنان خوش‌پوش ما مجبورند باری تهیه البسه مناسب به سایر استان‌ها بروند. به همین خاطر از تولیدکنندگان و پخش‌کنندگان می‌خواهیم تولید و توزیع این نوع پوشاک در استان را شروع کنند.

وضعیت سرمایه‌گذاری در حوزه مد و لباس ایرانی خوب نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم در این مراسم با بیان اینکه فرهنگ و استعدادهای انسانی لازم برای تولید پوشاک مبتنی بر مد و لباس ایرانی و اسلامی را داریم، گفت: در این زمینه می‌توانیم به تاریخ و فرهنگ غنی خود نگاه کنیم و بر این مبنا پوشاک زیبا را طراحی، تولید و به نسل امروز معرفی کنیم.

عباس کاظمی با انتقاد از وضعیت سرمایه‌گذاری در حوزه مد و لباس ایرانی تصریح کرد: هم در حوزه بازاریابی و بازارسازی و هم در حوزه سرمایه‌گذاری برای طراحی و تولید لباس کم کار کردیم و برای جبران عقب‌افتادگی‌ها در این حوزه باید خیلی‌زیاد کار کنیم و ظرفیت‌های بزرگ این حوزه را به همه مردم و مدیران نشان دهیم.

وی افزود: لزوم توجه به موضوع مد و لباس ایرانی و اسلامی امروز بیش از گذشته احساس می‌شود و انتظار داریم در این بخش از ظرفیت‌های بومی و نیروهای توانمند داخلی حداکثر استفاده صورت بگیرد و بتوانیم با تولید و عرضه مناسب پوشاک ایرانی و اسلامی قدم بزرگی برای رفع نیازهای مردم به ویژه دختران و بانوان برداریم.

به گزارش تسنیم، نخستین نمایشگاه ملی مد و بانوان استان قزوین از چهارشنبه در سرای بهشتیان سعدالسلطنه گشایش یافته و به مدت 3 روز پذیرای علاقه‌مندان به پوشاک ایرانی است.

انتهای پیام/.

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)