میرنیوز

پرونده نقاط حادثه خیز جاده های فارس تا سال آینده بسته می شود

پرونده نقاط حادثه خیز جاده های فارس تا سال آینده بسته می شود 2022-10-08T19:12:08+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا راستیار عصر شنبه در جریان نشست «مدیر پاسخگو» در استانداری فارس با اعلام اینکه مهمترین دغدغه ما بحث توسعه راه هاست، گزارشی از عملکرد اداره متبوع خود در حوزه ایمنی راه‌ها و وضعیت ناوگان حمل و نقل بار و مسافر ارائه داد و گفت: با تحلیل تخصصی تصادفات و ثبت مکانی تصادفات از سال ۹۸ سعی در کاهش حوادث جاده‌ای داریم. به تازگی از ثبت مکانی تصادفات خروجی گرفتیم و قصد داریم با این خروجی قوس‌های بحرانی استان را شناسایی کنیم. با توجه به محدودیت منابع شناسایی نقاط بحرانی کمک می‌کند که برنامه اجرایی ایمن سازی به صورت هدفمند و با اولویت انجام شود.

پرونده نقاط حادثه خیز راه‌های استان را می‌بندیم

این مدیر مژده داد: از ۱۲۱ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده در استان از ۷۰ نقطه رفع خطر شده و رفع خطر از بقیه نقاط حادثه خیز نیز در دست اجراست و بعضاً تا بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم. طبق برنامه ما تا شهریورماه ۱۴۰۲ همه این نقاط رفع خطر خواهد شد و پرونده حادثه خیزی این نقاط بسته می‌شود.

وی با اشاره به تأمین و نگهداری ابنیه مورد نیاز راهداری و پاسگاه‌های پلیس راه و امکانات مورد نیاز پلیس گفت: در این راستا پاسگاه‌هایی در محل‌هایی که قبلاً مشخص شده، احداث شده و شاخص ترین اقدام در این حوزه جابجایی قرارگاه پلیس راه شمال استان است که بزودی انجام خواهد شد.

راستیار همچنین از شناسنامه دار شدن پل‌های استان خبر داد و ابراز داشت: فارس با دارا بودن ۳۵ هزار دستگاه انواع پل مقام نخست کشور را دارد. برای نخستین‌بار سامانه‌ای در کشور تعریف شده تا پل‌های واقع در محورهای مواصلاتی و جاده‌ایی بر روی آن ثبت شود.در حال حاضر ۲۵ هزار ابنیه پل در فارس بر روی این سامانه بارگزاری شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی استان شاهد یک تغییر رویکرد بوده‌ایم، افزود: در حال حاضر به جای استفاده از پیمانکاران به شیوه امانی و پیمانی کار لکه‌گیری و روکش آسفالت انجام می‌شود که این تغییر رویکرد منجر به افزایش ۵ برابری بازده کاری شده با هزینه‌های موجود شده است. در واقع افزایش کارکرد و استفاده بهینه از منابع مالی نتیجه این تغییر رویکرد بوده است.

راستیار با اعلام اینکه تا پایان شهریورماه امسال فارس در حوزه روکش و لکه‌گیری راه‌های اصلی و روشنایی محورها مقام سوم کشور را داشته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط آب و هوایی تا پایان امسال به رتبه یک کشوری دست یابیم.

راستیار همچنین با اشاره به اینکه کلان‌شهر شیراز به عنوان رتبه سه و کریدور شمال و جنوب و شرق و غرب برنامه ریزی‌هایی متناسب با اولویت بندی و توجهات ویژه داشته است، گفت: برنامه شعاع بندی ۳۰، ۵۰، ۷۰ کیلومتری لکه‌گیری و روکش اسفالت در ۵ ورودی منتهی به کلانشهر شیراز در حال انجام است که در رینگ اول ۳۰ کیلومتری آن با پیشرفت ۷۰ درصدی قرار داریم. برای راهداری زمستانه هم آماده هستیم وماشین آلات لازم برای باز ماندن راه‌ها به ویژه موقع بارش برف تدارک دیدیم.

او با بیان اینکه حفظ و حراست حرایم راه‌ها و جاده‌ها و نگهداری ابنیه از وظایف ذاتی سازمان حمل و نقل راهداری است، گفت: فارس رتبه ۱کشوری تعداد ابنیه است. در بحث مدیریت بحران، اقدامات متعددی تعریف و پیش بینی شده و ۵۲ راهدارخانه مستقر در سطح استان وظیفه بازنگهداشتن محورهای مواصلاتی را عهده دار هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزایش قیمت در حوزه عمرانی را موجب بالارفتن هزینه تمام شده پروژه‌ها اعلام کرد و گفت: در حال حاصر ۹۰۰ میلیارد تومان قرارداد در حوزه راه‌های روستایی حمل و نقل و مباحث فنی منعقد شده است.

پس از امضای تفاهم نامه راه‌های روستایی فارس طی ۳ سال آسفالت می‌شود

راستیار در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص اقدامات لازم برای ساماندهی راه‌های روستایی گفت: فارس حدود ۱۲ هزار کیلومتر راه روستایی دارد که ۵۰ درصد ان آسفالت است. ما ۱۵۶ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که در تعهد آسفالت این اداره کل قرار دارد. وی در خصوص سقف زمانی اجرای این تعهد پاسخ داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بعد از امضای تفاهم نامه سه جانبه که اکنون در مرحله تهیه پیش نویس آن هستیم این برنامه طی سه سال و در قالب ۳ فاز اجرایی خواهد شد. پیش بینی می‌شود تا دوماه آینده این تفاهم نامه امضا شود و مدت سه ساله پس از امضای آن اغاز خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای «طرح صد صد»، گفت: مرداد امسال در بدو ورود به اداره کل با حضور معاون و زیر در استانداری از طرح اجرای ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در صد روز رونمایی کردیم و امروز این طرح ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بنا داریم فاز دوم آن را اجرایی کنیم..

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از وجود ۱۷۶ دوربین ثبت تخلفات در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و افزود: نوسازی دوربین‌ها در سه محورهای شیراز_اصفهان، شیراز_سپیدان و شیراز_سروستان انجام شده و این امر موجب ارتقای کیفیت و افزایش دقت دوربین‌ها و صحت‌سنجی ۹۸ درصدی آن‌ها شده است.

راستیار همچنین با اعلام اینکه ۵۷ دستگاه دوربین قدیمی در دست جمع‌آوری است و بجای انتخاب تهران به محورهای فرعی و غیرشریانی استان انتقال می‌یابد، خاطرنشان کرد: دوربین‌های محور شیراز_خرامه نیز ظرف ۲ هفته آینده وارد چرخه خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با تاکید بر اینکه دوربین‌های نظارت تصویری در گلوگاه‌ها و گردنه‌های استان به زودی با افزایش ۲ برابری از ۲۰ دستگاه به ۴۰ دستگاه می‌رسد، گفت: ۳۵ هزار دستگاه در ناوگان حمل و نقل بار استان مشغول فعالیت هستند و فارس با ۶۰ هزار راننده رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

راستیار بیان کرد: تعداد شرکت حمل و نقل کالا در استان ۲۶۵ واحد است که در ۶ ماهه امسال یک میلیون و۱۸۲ هزار و ۶۱۲ بارنامه با تناژ جا به جایی ۱۵ میلیون و ۲۸۹ هزار تن کالا جا به جا کرده است.

او، مهمترین باراندازهای کالا و مراکز جاذب در حمل و نقل بار را شهرهای شیراز، آباده، نی‌ریز، کوار، مرودشت و کازرون اعلام کرد و گفت: همچنین بعد از ۳ سال توقف برای صدور مجوز شرکت‌های حمل و نقل کالا مجدداً روند صدور مجوز آغاز شده و با توجه به درجه بندی شهرهای استان افراد حقیقی و حقوقی متقاضی سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توانند در بحث تأمین ناوگان حمل و نقل کالا ورود پیدا کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به خدمات ویژه ناوگان حمل و نقل مسافر بویژه در ایام اربعین و زائران رضوی گفت: این مهم بعد از چالش‌های ناشی از بیماری کرونا در حوزه جا به جایی مسافر و تعطیلی برخی از شرکت‌های مسافربری اتفاق افتاد که بسیار حائز اهمیت است.

برای نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافر نیازبه سیاست کلی داریم

راستیار با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه در مسافرت‌های برونشهری با ناوگان حمل و نقل عمومی، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۹ شرکت مسافربری در سطح استان اقدام به امر جا به جایی مسافر می‌پردازند که ۱۵ شرکت آن دارای سامانه فروش بلیط اینترنتی است. فروش اینترنتی بر اساس نرخ مصوب انجام می‌شود و دست دلالان را کوتاه می‌کند علاوه بر ان همکاران ما در پایانه‌های مسافربری حضور دارند و درصورت اعلام نرخ نامتعارف بلیط به شکایت مسافران رسیدگی خواهند کرد.

وی در خصوص فرسودگی ناوگان حمل و نقل مسافر به رغم افزایش قیمت بلیط‌ها به خبرنگار مهر پاسخ داد: نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافر خیلی محدود انجام می‌شود و عمده ناوگان حمل و نقل مسافر نیاز به نوسازی دارند، ما درخواست داریم در دولت یامجلس مصوبه‌ای در این خصوص داشته باشند. برای نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافر نیازبه سیاست کلی داریم.

وی ادامه داد: همان طور که در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل بار مصوبه داریم و کامیون‌های سه سال کارکرد را می‌توان وارد چرخه کرد. با توجه به تأثیر کرونا بر کسب و کار حوزه حمل و نقل و هزینه‌ای سنگین نوسازی یک سیستم تشویقی در دولت و مجلس لازم است که نوسازی ناوگان حمل و نقل انجام شود.

تعهدات اداره راه در ساماندهی کمربندی شیراز در حال انجام است

راستیار در خصوص وضعیت کمربندی شیراز که اکثر اهالی رسانه درباره آن سوال داشتند نیز توضیح داد: در جلساتی که حول ساماندهی کمربندی شیراز برگزار شد سه قطعه از کمربندی از جمله پل شهید اسکندری تا جوادیه، دراک و سلطان آباد تا پل فسا در حوزه وظایف راهداری قرارگرفت. در محور سلطان آباد تا پل فسا پیمانکار آسفالت مشغول کار است و تابلوهای ال ای دی برای آن طراحی شده است. در قسمت دراک هم روکش اسفات در حال انجام است و لکه گیری تمام شده است و روشنایی نیز باید طی دوتاسه فاز انجام دهیم.

وی گفت: پل شهید اسکندری تا جوادیه نیز تعریض ۱۱ دستکاه پل را انجام دادیم و سه خط عبور طراحی کردیم تا برای مخاطب تفاوت محسوس باشد که به حوزه راهداری وارد شده است.

به گزارش مهر سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو با حضور مدیر کل تأمین اجتماعی و مدیر کل اداره کار و اموراجتماعی استان در هفته جاری ادامه خواهد یافت.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)