میرنیوز

کشف فساد نشان از سلامت و فساد ستیزی نظام دارد

کشف فساد نشان از سلامت و فساد ستیزی نظام دارد 2022-09-02T14:02:21+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز سالاری در دیدار اعضای شورای مرکزی نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان با بیان اینکه اکثریت مدیران نظام خادم هستند گفت :کشف فساد ومعرفی آن نشان از سلامت و فساد ستیزی نظام دارد که در این رابطه نهاد های نظارتی باید کار خود را با انسجام و اطلاع رسانی بیشتری انجام دهند.

سالاری با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ، در دیدار با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان افزود: برای پیشگیری از وقوع جرم قوانین و دستورالعمل به اندازه کافی وجود دارد اما انسجام رسانه ای وهماوردی و هماهنگی بین دستگاههای نظارتی نیز لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه رسانه ها به وظیفه خود در قبال معرفی دستاوردهای نظام خوب عمل نمی‌کنند گفت : دفتر توسعه سازمان ملل در سال ۱۴۰۱ در یک تحقیق و ارزیابی، شاخص توسعه یافتگی ایران را که در سال ۱۳۵۷، ۱۱۰ بود با صعود ۴۵ رتبه در جایگاه ۶۵ اعلام کردکه نشان می دهد ایران جز پر سرعت ترین کشور هایی است که در حال رشد و توسعه است.

مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با بیان اینکه این ارزیابی دربخش های مختلف توسعه از جمله نیروی انسانی ،بهداشت ، میزان بهره مندی از آموزش و زندگی آبرومندانه انجام شده تصریح کرد: در بحث مولفه های قدرت نیز ایران هفتمین قدرت جهان معرفی شده است که در این رابطه رسانه ها باید اطلاع رسانی لازم را انجام می دادند که متاسفانه به وظیفه خود عمل نکردند.

سالاری با اشاره به بحث آموزش و آگاهی بخشی و نقش مهم آن در پیشگیری از وقوع جرم گفت : اگر آموزش و آگاهی بخشی صورت گیرد ،هزینه تخلف برای متخلفین بالا خواهد رفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از رسالت های قوه قضائیه احیا و اقامه حقوق عامه است تاکید کرد : ظلمی که به هرمزگان در خصوص انفال می شود در هیچ استانی از کشور وجود ندارد.

وضعیت کانون کارشناسان دادگستری بررسی شود

سالاری با اشاره به واگذاری انفال و اموال عمومی با رانت به اشخاصی خاص افزود : افرادی خاص با تبانی با برخی کارشناسان دادگستری اقدام به تصرف زمین هایی غرب شهر بندرعباس تحت عنوان زمین کشاورزی نموده اند این در حالی است که این زمین ها کوه و تپه ماهور است و هیچ گونه اثری از کشاورزی در آنها وجود ندارد.

مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان همچنین از واگذاری ۶۰ هکتار از اراضی دولتی در ورودی شهرستان سیریک به فردی مشخص خبر داد.

سالاری همچنین خواستار بررسی وضعیت کانون کارشناسان دادگستری در استان شد.

لزوم بازنگری در واگذاری اراضی سایت های پرورش میگو در شرق بندرعباس

وی به واگذاری شائبه برانگیز سایت های میگو اشاره کرد و گفت: بر اساس شاخص هایی این واگذاری ها صورت گرفته و از طرفی مدیرانی که مسبب وضع موجود هستند نیز ارتقا یافته اند که باید استانداری در این زمینه شفاف سازی لازم را انجام دهد.

سالاری تصریح کرد : نباید از مدیران و مسئولانی که در کارشان شائبه رانت و انحراف اقتصادی وجود دارد استفاده شود.

مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با بیان اینکه دشمن به دنبال شکاف بین مردم و حاکمیت است گفت: هر چه شفافیت در عملکرد دستگاهها و مدیران بیشتر باشد این شکاف کمتر خواهد شد و این مهم وظیفه ماست که با شفاف سازی فضای غبار آلود و معرفی مدیران رانت خوار و حمایت از مدیران فساد ستیز و پاک دست فضا را برای فعالیت فاسدان ، کارچاق کن ها و رانت خواران ناامن کنیم که در این راستا دیده بان شفافیت و عدالت استان با تمام توان در کنار دستگاهای نظارتی و قضایی ایستاده است.

وی همچنین به اهداف تشکیل نهاد دیده بان شفافیت و عدالت اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای فرمان ۸ ماده ای حضرت آقا، این نهاد از بزرگان و دلسوزان نظام برای نظارت، ارزیابی و بررسی کار مدیران تشکیل شدکه نهادی غیرسیاسی ، غیرحزبی و غیرجناحی است.

صاحبان زر و زور بازار ماهی فروشان را در حریم دریا احداث کردند

در ادامه این نشست فریدون بهشتیان، عضو شورای مرکزی نهاد دیده بان شفافیت و عدالت استان نیز با اشاره به واگذاری انفال و آزاد سازی حریم دریا گفت: در زمانی که آیت الله نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس بودند بارها و بارها با ساخت بازار ماهی فروشان به شدت مخالفت کردند اما متاسفانه کسی از ایشان حمایت نکرد و صاحبان زر و زور و قدرت این بازار را در حریم دریا احداث کردند که انتظار است در این گونه موارد دستگاه قضایی با قدرت ورود کند و مانع از تضییع حقوق عامه شود.

وی ادامه داد: با بررسی هایی که از طریق کار گروه های نهاد دیده بان استان صورت گرفته مشخص شده شوراهای روستاها در بخش مرکزی زمین های بیت المال را با واگذای های شائبه دار حیف و میل می کنند ویا با تغییر کاربری زمین های کشاورزی حق ساکنین روستا و کشاورزان را پایمال می کنند.

بهشتیان با بیان اینکه کسی که به دادگستری مراجعه می کند انتظار دارد حقش ضایع نشود گفت : برخی آرا صادره از سوی قضات با هیچ منطق و قانونی مطابقت ندارد که انتظار است دستگاه قضایی در این زمینه ورود کند.

صابر علی محمدی ،دیگر عضو شورای مرکزی نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در استان نیز با اشاره به اینکه مردم در حکومت اسلامی اصل هستند خواستار تکریم بیشتر ارباب رجوع در مراجعه به نهاد ها و سازمان ها شد.

وی افزود : برای افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضا، سرانجام و احکام افراد و پرونده های فاسد از طریق رسانه ها به مردم اعلام شود تا بدانند که هر جرمی بی مجازات نخواهد ماند .
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان نیز در این نشست گفت: به برکت حضور رهبرکبیر انقلاب و مقام معظم رهبری و حمایت مردم، نظام آلوده گذشته در کشور سرنگون شد و عزت به مردم ایران بازگشت.

حجت الاسلام مختار صادقی بیان کرد: ما ۸ سال توانستیم در جنگی نابرابر به لطف خداوند در برابر دشمن ایستادگی کنیم و یک وجب از خاک میهن عزیزمان را تسلیم دشمن نکنیم.

وی ادامه داد : امروزه دشمن از طریق جبهه فرهنگی در حال نفوذ به کشور است که نمونه بارز آن همین ترویج بی حجابی و حضور مدیران ناسالم در دستگاههای اجرایی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان بیان کرد : اگر در جبهه جنگ شکست می خوردیم شهادت نصیبمان می شد که برایمان افتخار بود ،اما شکست در جبهه فرهنگی سبب دگرگونی فرهنگی کشور و بروز معضلات خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه فرهنگ همانند سپری است تاکید کرد: اگر این سپر ضعیف و کاغذی شود و دشمن بتواند بر فرهنگ ما غلبه کند می تواند بر ما نیز غالب شود.

وی با اشاره به برخی دگرگونی های فرهنگی که در جامعه امروز رخ داده گفت : متولیان امور فرهنگی از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند ،از طرفی بودجه ۵/۱ درصد فرهنگی که بخشی از آن نیز صرف امور عمرانی در این حوزه می شود جوابگوی نیاز این بخش نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه مردم ایران با تاسی از قرآن ،نهج الابلاغه،صحیفه سجادیه،فرهنگ عاشورا و اربعین توانسته اند تا کنون در مقابل دسیسه های دشمنان مقابله کنند افزود : نباید در مقابل تهاجم فرهنگی بیگانگان کوتاه بیاییم و با استفاده از ابزار اطلاع رسانی و آگاهی بخشی راه را بر نفوذ دشمنان ببندیم.

حجت الاسلام مختار صادقی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد : سامانه "سجام" در ۲۴ ساعت شبانه روز آماده دریافت گزارشات مردمی در زمینه های مختلف و تخلفات صورت گرفته است.

وی همچنین از اشتغال به کار واقعی زندانیان خبر دادو گفت : برای تکریم و حمایت از اعضای خانواده زندانیان جلوگیری از بزه احتمالی خانواده زندانیان ،این افراد با حقوق اداره کار و بیمه در مکان های مختلف مشغول به کار هستندکه در پایان ما حقوق آنها به حساب خانواده هایشان واریز می شود.

حجت الاسلام مختاری با ابراز خرسندی از دیدار اعضای شورای مرکزی نهاددیده بان شفافیت و عدالت استان اظهارکرد : هر خبر مستندی که از سوی نهاد دیده بان ارسال شود رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: به هر میزان اخبار جامع تر،مستند تر و کامل تر باشد رسیدگی و پیشگیری از خلاف و فساد صورت گرفته راحتر خواهد بود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)