میرنیوز

تخصیص ۶۰ درصدی اعتبارات در سال گذشته به استان اردبیل

تخصیص ۶۰ درصدی اعتبارات در سال گذشته به استان اردبیل 2022-06-27T19:24:01+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، داوود شایقی عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: دولت سیزدهم در حالی بر سر کار آمد که شرایط سخت و پیچیده مالی، اقتصادی و بدهی‌های کلان را به بخش‌های مختلف شاهد بودیم و از طرفی شرایط کرونایی مانع از رشد اقتصادی در کشور شده و میزان سرمایه‌گذاری نیز به تراز منفی رسیده بود.

وی ضرورت تغییر رویکرد در دولت برای خروج از بن‌بست به وجود آمده را یادآور شد و تصریح کرد: برخی تخصیص‌ها و منابع تأمین شده در حمایت از تولید ناکافی بوده و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده نیز به صورت ناقص و ابتر تحقق یافته بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ضرورت تأمین اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های زیربنایی را در سطح استان اردبیل یادآور شد و گفت: با سفر رئیس جمهور در اواخر مهرماه سال گذشته موفق شدیم یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع نقد را به استان تزریق کنیم تا در بخش زیرساخت‌ها به ویژه راه، آب شرب و راه آهن حرکت‌های تحولی رقم خواهد خورد.

شایقی ضرورت تکمیل بزرگراه شمال به جنوب را ضروری اعلام کرد و افزود: ۵۰ کیلومتر بزرگراه در اوایل سال‌جاری تکمیل و به زیر ترافیک رفت و در کنار آن با تأمین منابع مالی پروژه راکد راه آهن اردبیل به ریل توسعه بازگشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل اجرای طرح‌های آبرسانی، توسعه فاضلاب، احداث چهار پست ۶۳ کیلوولت را به همراه طرح‌های توسعه‌ای گازرسانی در استان اردبیل یادآور شد و خاطرنشان کرد: سال گذشته از مجموع اعتبارات استانی یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع تخصیص یافت که ۶۰ درصد سهم در نظر گرفته شده بود.

۵۷ درصد اعتبارات ۱۴۰۰ ابلاغ شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: تاکنون ۵۷ درصد تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۰ به استان اردبیل ابلاغ شده است.

شایقی با ارائه گزارشی از فعالیت حوزه برنامه‌ریزی اظهار کرد: با تکمیل مطالعات آمایش استان اردبیل و ضرورت اجرایی شدن این سند مهم و ارزشمند امیدواریم مسیر توسعه استان به شکل مطلوب طی شود.

وی تصریح کرد: فاز اول مطالعات آمایش استان در سال ۸۵ به انجام رسیده بود اما فاز تکمیلی آن از سال ۹۷ شروع شد تا با انتخاب یک مشاور زبده، ملی و صاحب صلاحیت در این حوزه بتوانیم سند آمایش استان را به تصویب ملی و استانی رسانده و آماده اجرا کنیم.

مبادله کامل موافقت‌نامه بودجه ۱۴۰۰ تا آخر مهرماه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به تهیه و تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد و ادامه داد: در یک هفته آینده کار تهیه و تدوین این لایحه آغاز خواهد شد و ما نیز متناسب با شرایط ملی سعی خواهیم کرد در این حوزه نقش‌آفرینی کنیم.

شایقی اجرای ۴۸ طرح ملی و ملی استانی شده را یادآور شد و اضافه کرد: ۳۰ پروژه به صورت ملی و ۱۸ پروژه به صورت ملی استانی با انجام مبادله موافقت‌نامه به صورت درون استانی در حال انجام و اولویت برنامه‌ریزی‌ها است که امیدواریم تکمیل و به سرانجام رساندن این پروژه‌های ملی و ملی استانی را شاهد باشیم.

شایقی بیان کرد: با توجه به اینکه توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۰ از نیمه دوم سال آغاز شده در ۱۵ روز گذشته موفق شدیم بیش از ۷۵ درصد مبادله موافقت‌نامه‌ها را انجام دهیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر مهرماه تمامی مبادله موافقت‌نامه بین دستگاه‌های اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام شده و به سرعت شاهد جذب و تخصیص منابع و اعتبارات باشیم.

۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام در انتظار تکمیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل غیر از پروژه‌های مستمر، تعمیر و نگهداری، ۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که سعی خواهیم کرد با اولویت و نیازسنجی این پروژه‌ها را تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.

شایقی از ابلاغ یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در هفته‌های اخیر برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان خبر داد و افزود: ۵۷ درصد تخصیص اعتبارات در شش ماهه اول امسال انجام شده و بعد از مبادله موافقت‌نامه‌ها سعی بر این است تا تخصیص اعتبارات به صورت نقدی و اسناد در اولویت قرار گیرد.

وی بیشترین پرداختی را مربوط به حقوق نیروهای طرحی، آبداران و راهداران اعلام کرد و ادامه داد: در کنار تخصیص اعتبارات برای پروژه‌های نیمه‌تمام، سعی بر این است تا پرداختی به نیروهای شاغل در ادارات با اولویت نیروهای طرحی و قراردادی به انجام برسد.

۸۰ میلیارد تومان مازاد درآمد مالیاتی اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان مشکلی وجود ندارد و تا آخر امسال به تمام تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

داوود شایقی اظهار کرد: راهکارهای خوبی برای حل مشکلات مالی و منابع درآمدی استان ارائه شده که امیدواریم به معنای واقعی هر دو هدف‌گذاری به ثمر بنشیند.

وی فروش اموال و خلق منابع جدید را از راهکارهای ارائه شده اعلام کرد و گفت: در شش ماهه امسال ۱۰۷ میلیارد تومان مالیات استان وصول شده که ۹۴۰ میلیارد تومان آن مالیات مصوب و ۸۰ میلیارد تومان نیز درآمد مازاد مالیاتی بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: قطعاً در کنار افزایش منابع مازاد درآمدی از محل مالیات، سعی و تلاشمان بر این است تا با صرفه‌جویی منابع بتوانیم کسری اعتبارات استانی را به حداقل برسانیم.

تخصیص دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی برای اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: با گذشت شش ماه از سال دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتباری ملی و استانی در روند توسعه استان اردبیل اختصاص یافته است.

شایقی اظهار کرد: برای ۴۸ طرح ملی و ملی استانی شده که عمدتاً طرح‌های زیربنایی و اولویت‌دار هستند، در سال جاری یک‌هزار میلیارد تومان منابع تأمین شده تا سرعت اجرای این پروژه‌ها را شاهد باشیم.

وی به نیمه‌تمام ماندن ۵۰۰ پروژه استانی نیز اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه‌ها نیز یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در نیمه اول سال اختصاص یافته و تلاش بر این است تا هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

شایقی تصریح کرد: با آغاز سال مالی جدید که از مهرماه شروع شده ۷۰ درصد از مبادله موافقت‌نامه بین دستگاه‌های اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل انجام شده و این کار با سرعت بیشتری تا آخر مهرماه به سرانجام می‌رسد.

شایقی به زمان بودجه‌ریزی و تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد و ادامه داد: ما در دو ماه پیش رو باید پیشنهادات خودمان را به سازمان برنامه و بودجه و هیئت دولت ارائه کنیم تا قبل از ارسال لایحه به مجلس در ردیف‌های بودجه سال آینده منابع مورد نظر برای طرح‌ها و پروژه‌ها در نظر گرفته شود.

شایقی بیان کرد: بر اساس نیازسنجی تأمین اعتبار در نیمه دوم سال نیز انجام خواهد شد و به رغم سیاست انقباضی دولت و سازمان برنامه و بودجه تلاش خواهیم کرد تا منابع مورد نیاز را تأمین کنیم.

اختصاص ۳۷۷ میلیارد تومان اعتبار به حوزه آب و راه استان اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: امسال ۳۷۷ میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکلات حوزه آب و راه استان اردبیل اختصاص یافته است.

شایقی اظهار کرد: قطعاً در توزیع منابع با در نظر گرفتن شاخص محرومیت پنج درصد اعتبارات و منابع استان به این شهرستان اختصاص پیدا می‌کند تا بخش عظیمی از طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای به ثمر بنشیند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل مهمترین اولویت تکمیل پروژه‌ها را در این شهرستان سد گیوی و پایاب آن بیان کرد و گفت: سه هزار هکتار از اراضی با بهره‌برداری از پایاب سد گیوی از آبیاری مدرن برخوردار خواهند شد و این امر به افزایش سرانه درآمدی مردم کمک خواهد کرد.

شایقی افزود: برای این پروژه ۲۲۰ میلیارد تومان از طریق ماده ۵۶ تأمین شده که تاکنون تملک اراضی و روند اجرای پروژه با پرداخت مبلغ اولیه از طریق بانک‌های عامل به سرانجام رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: سد گیوی که از سال ۸۴ شروع شده در سال ۹۶ به اتمام رسیده ولی احداث پایاب آن در اولویت قرار گرفت تا ما بتوانیم اراضی حاصلخیز این منطقه را زیر کشت محصولات آبی ببریم.

۱۶ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در اردبیل اتفاق افتاده است

شایقی گفت: ما ارتباط و تعامل تنگاتنگی را در مسیر توسعه استان با سایر دستگاه‌ها داریم و اطلاعات دقیقی را در تقویت زیرساخت‌ها و طرح‌های توسعه‌ای در اختیار سایر نهادها و دستگاه‌ها قرار می‌دهیم.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل به عنوان یک نهاد راهبردی تلاش می‌کند تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان‌ها را احصا و در بخش‌های مختلف در اختیار فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی قرار دهد که این امر با یک ترکیب مشخص در حوزه اشتغال انجام شده است.

دبیر شورای برنامه ریزی استان اردبیل ترکیب اشتغال استان را ۲۷ درصد در حوزه صنعت، ۴۰ درصد در حوزه خدمات و ۳۳ درصد در بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: در همه این بخش‌ها اصلی ترین رویکرد ما تقویت نظام بهره برداری و تولید است که به عنوان نمونه در بخش کشاورزی توسعه کشت گلخانه‌ای هدف گذاری شده است.

تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر تا پایان آذر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: تا پایان آذرماه قرار است از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اردبیل ۱۰۰ میلیارد تومان منابع برای پروژه‌های مصوب تأمین و تخصیص یابد.

شایقی اظهار کرد: مسئولان سازمان برنامه و بودجه قول دادند تا این منابع را به صورت اسناد خزانه و یا نقدی پرداخت کنند که ما تاکید کردیم پرداختی‌ها به صورت نقدی باشد تا صرف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت دار استان شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار پیگیری استاندار اردبیل و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مقرر شد از طریق مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیری تأمین اعتبار در اولویت قرار گرفته و بخشی از منابع مصوب سفر در سالجاری و بخش دیگر نیز در بودجه سال آینده به استان اختصاص یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: با همراهی استاندار اردبیل در دیدار با معاونین و مدیران سازمان برنامه و بودجه تاکید کردیم تا منابع سفر به سرعت تأمین شود تا ما بتوانیم طرح‌های مصوب را در مدت زمان کوتاه به سرانجام برسانیم.

توزیع اعتبارات به تناسب ظرفیت شهرستان‌ها انجام می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: توزیع اعتبارات در استان با تاکید استاندار اردبیل به تناسب ظرفیت هر شهرستان در شاخص‌های تحول آفرین انجام می‌شود.

شایقی اظهار کرد: با ابلاغ بودجه ۱۴۰۱ در اوایل سال آینده جلسه شورای برنامه ریزی استان و شهرستان‌ها را برگزار کرده و توزیع اعتبارات را به تناسب ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و شاخص‌های توسعه هر منطقه انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل زیرساخت‌ها به ویژه در بخش راه، راه آهن، فرودگاه و آب، برق و گاز در اولویت اصلی توزیع اعتبارات قرار دارد و در کنار آن تلاش می‌کنیم تا پروژه‌های نیمه تمام با اولویت عمران و آبادانی شهرها و روستاها به سرانجام برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل از اختصاص اعتبارات خوب از محل سفر رئیس جمهور به طرح‌های راهسازی اشاره کرد و افزود: بیش از نیمی از اعتبارات سفر رئیس جمهور به طرح‌های بزرگراهی و بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی اختصاص یافته و در کنار آن بنیاد مسکن نیز طرح‌های هادی را اجرایی و عملیاتی می‌کند.

تولید دانش بنیان موتور محرکه اقتصاد کشور است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: تولید دانش بنیان موتور محرک اقتصاد روبه رشد اقتصاد کشور است.

شایقی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر با محور تولید پیام‌های نوروزی خودشان را مطرح کردند تا این پیام‌ها در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها مورد توجه بوده و مبنای رشد و توسعه کشور قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در تحولات اقتصادی کنونی و در تعریف مرز علوم و فنون جدید توجه به فناوری‌های نوین و دانش بنیان در ابعاد مختلف عنصر تحرک و تحول اقتصادی است که با همین رویکرد سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نامگذاری شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: در سال جاری به تناسب رویکردهای ملی ما نیز در استان اردبیل تلاش می‌کنیم تا در شورای برنامه ریزی، اشتغال و تسهیل استان با نگاه دانش بنیان از طرح‌های اقتصادی و سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی حمایت کرده و فرصت باروری این حوزه را فراهم کنیم.

شایقی افزود: در تحقق شعار سال تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری استفاده کرده و اقدامات مؤثری را با تاکید استاندار اردبیل و مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در اولین جلسه شورای برنامه ریزی در سال جاری سعی خواهیم کرد تا به تناسب شعار سال هدف گذاری ها و برنامه ریزی ها را به نحوی انجام دهیم تا در پایان سال اهداف توسعه دانش بنیان و اشتغال مؤثر در این بخش تحقق یافته و بتوانیم از فرصت‌های به دست آمده در توانمندی‌های عرصه تولید و اشتغال استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل اظهار کرد: انتظار می‌رود با تاکید بر شعار سال هم در بحث افزایش سرانه درآمد مردم و هم ارتقای تولید ناخالص استان گام‌های اساسی و مؤثری را برداشته و به اهداف تعریف شده دست یابیم.

مدیران دستگاه‌های اجرایی برای جذب بودجه رقابت سازنده ای انجام دهند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۱ برای جذب ردیف‌های اعتباری ملی که بخش عمده ای از بودجه کشور را شامل می‌شود باید رقابت سازنده ای را انجام دهند.

شایقی اظهار کرد: ما تلاش کردیم تا در بودجه سال آینده منابع خوبی را برای توسعه پروژه‌ها و طرح‌های زیربنایی در نظر گرفته شود که تکمیل راه آهن اردبیل – میانه، بزرگراه‌ها، طرح‌های توسعه‌ای آب و فاضلاب، سدها و پروژه‌های فرهنگی و هنری از جمله این رویکردهاست.

وی خاطرنشان کرد: از همین ابتدای سال در کنار جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ تا پایان تیرماه تلاش خواهیم کرد تا در فصل کاری از منابع ملی و سفر رئیس جمهور نیز برای تکمیل و بهره برداری پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان استفاده کنیم.

اقتصاد دانش بنیان افزایش سرانه درآمدی مردم اردبیل را فراهم می‌آورد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: اقتصاد دانش بنیان و توسعه فناوری‌های جدید فرصت اشتغال و افزایش سرانه درآمدی مردم اردبیل را فراهم می‌آورد.

شایقی اظهار کرد: به دنبال نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین ما نیز در استان برنامه ریزی ها و هدف گذاری ها را در تقویت بخش‌های توسعه‌ای در این حوزه انجام دادیم که در گام نخست کارخانه نوآوری و در گام‌های بعدی نیز شهرک فناوری و نوآوری استان با هدف حمایت از جوانان خلاق راه اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مرکز استان قرار است در سایر شهرستان‌ها نیز به تناسب ظرفیت آنها توسعه اقتصاد دانش بنیان هدف گذاری شود که در شمال استان این تحول در بخش کشاورزی و مرکز و سایر مناطق نیز در حوزه گردشگری و صنایع تبدیلی و تکمیلی مدنظر قرار گرفته است.

ارتقای بهره‌وری با تولید دانش‌بنیان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ارتقا بهره‌وری در سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» با تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان امکان‌پذیر است.

شایقی اظهار کرد: یکی از مسائل و موضوعات بسیار مهم در کشور ارتقا بهره‌وری و رعایت اصل بهینه‌سازی مصرف در همه بخش‌ها است تا کشور ما بتواند در مسیر توسعه پیشرفت گام‌های جدی بردارد.

وی نامگذاری سال جدید را به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» یادآور شد و تصریح کرد: در زندگی فردی، اجتماعی و ابعاد سرمایه گذاری، کارهای عمرانی و اجرایی باید اصل بهره‌وری مورد توجه قرار گرفته و در این حوزه همه تلاش جدی برای ارتقا سطح بهره‌وری را داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل مفهوم بهره‌وری را افزایش توان تولید با هزینه کم اعلام کرد و گفت: دانش‌آموزی که ۱۰ ساعت برای کنکور درس می‌خواند اگر نتیجه‌ای از کار و فعالیت خود نگیرد، در حقیقت خطاب بهره‌وری پایین را برای او اعلام می‌کنند.

شایقی افزود: در عرصه تولید نیز کارخانه‌ای که با ۸۰ درصد ظرفیت فعالیت کرده و ۲۰ درصد ظرفیت خالی دارد زمینه و بسترساز توسعه و پیشرفت روزافزون قرار می‌گیرد به شرط آنکه بهره‌وری در آن افزایش یابد.

وی ضرورت توجه به قیمت تمام شده را در عرصه محصولات، اجناس و خدمات یادآور شد و خاطرنشان کرد: سال به سال قیمت اجناس و خدمات در سطح جهانی و کشورمان افزایش پیدا می‌کند که با توجه به این امر باید شاخص مصرف بهینه انرژی و پایین آوردن هزینه‌های تولید را مورد توجه قرار دهیم.

اجرای پروژه‌های پیشران در مسیر توسعه پایدار اولویت توسعه استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به جذب اعتبارات در سال گذشته برای استان اردبیل اشاره کرد و گفت: یک‌هزار میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به صورت نقدی به استان اختصاص یافت تا صرف کارها و پروژه‌های زیربنایی و حیاتی نظیر راه آهن اردبیل و توسعه بزرگراه‌های استان شود.

وی اولویت توسعه استان را اجرای پروژه‌های پیشران در مسیر توسعه پایدار اعلام کرد و گفت: از جمله این پروژه‌ها تکمیل راه آهن اردبیل – میانه، تکمیل چهار خطه‌ها و بزرگراه‌ها، همچنین بهره‌برداری از سدها و پایاب سد خداآفرین، عمارت، گیوی و بفراجرد در جنوب و شمال استان است که در هدف‌گذاری امسال جز اولویت‌های اساسی است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل اضافه کرد: با مدیریت استاندار اردبیل و مسئولیتی که مدیران دستگاه‌های اجرایی بر عهده گرفتند شتاب بیشتری را در اجرای این طرح‌ها شاهد هستیم که نمونه آن تکمیل بزرگراه اردبیل – مشگین در سال‌جاری و تخصیص منابع ماده ۵۶ برای محور اردبیل – سرچم است که تا ۴۰۰ میلیارد تومان این منابع تخصیص می‌یابد.

شایقی بیان کرد: سایر پروژه‌های اولویت‌دار استان نیز جز برنامه‌ریزی‌های اصلی است که ما در بودجه سال ۱۴۰۱ برای راه پارس‌آباد – مشگین شهر به طوری ۱۳۷ کیلومتر مجوز قانونی در بهره‌مندی از ردیف ملی را گرفته‌ایم و همین مجوز برای محور گرمی – بیله‌سوار به طور ۸۹ کیلومتر اخذ شده است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)