میرنیوز

شروع قرن جدید پایانی بر دوگانگی آموزش حضوری و مجازی

شروع قرن جدید پایانی بر دوگانگی آموزش حضوری و مجازی 2022-04-07T09:26:02+04:30

امسال با بهبود شرایط بیماری و انجام واکسیناسیون شاهد رونق و افزایش خریدها، دید و بازدیدهای عید و سفرهای نوروزی بودیم و مراکز و اماکن تفریحی، زیارتی، اقامتگاه ها و اسکان فرهنگیان هم به سیاق قبل از شیوع کرونا فعالیت کردند و با استقبال مردم مواجه شدند.

استان قم هم به عنوان شاهراه مواصلاتی و به دلیل وجود حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران پس از دو سال شاهد افزایش حضور مسافران نوروزی بود.

 علاوه بر مسافرانی که در دیگر مراکز اقامتی و هتل ها و بوستان ها اقامت داشتند طبق آمارها از ابتدای تعطیلات نوروزی ۱۸ هزار و ۸۶۲ خانوار در ۲۳۷ مدرسه از طرح نوروزی اسکان فرهنگیان در استان قم استفاده کردند همچنین از شلوغی بوستان ها و صف رستوران ها می توان نتیجه گرفت که نگرانی های ناشی از انتقال بیماری کرونا در بین عموم مردم تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

و در همین تعطیلات نوروزی بود که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد روز ۱۴ فروردین آموزش ها به شکل حضوری کامل و در واقع بدون گروه بندی دانش آموزان در یک کلاس از سر گرفته خواهد شد که واکنش هایی را در بین خانواده ها به همراه داشت.

حال باید دید خانواده هایی که تا دیروز سرگرم گذراندن تعطیلات نوروزی بودند نسبت به بازگشایی حضوری مدارس چه واکنشی داشتند.

در این رابطه با زهره مادر دو دانش آموز پایه دوم و ششم ابتدایی به گفت و گو پرداختیم:

زهره با بیان اینکه آموزش مجازی این فرصت را ایجاد کرد که آموزش تعطیل نشود و ادامه پیدا کند گفت: دانش آموزان این نوع آموزش را جدی نمی گیرند و پسران من هم از این قاعده مستثنی نبودند و اغلب موارد نوشتن تکالیف شان همراه با گریه و زاری بود و باید اعتراف کنم برخی مواقع حتی مجبور بودم خودم تکالیف را بنویسم و برای معلم ارسال کنم.

وی ادامه داد: اگر چه از عملکرد معلمان فرزندانم راضی بودم اما به نظرم  بار اصلی آموزش مجازی روی دوش خانواده ها است به ویژه دانش آموزان پایه اول ابتدایی که هیچ درکی از معنای مدرسه و درس ندارند و اغلب پسرم با بی حوصلگی و کلافگی تکالیف اش را انجام می داد و مدام می گفت که من یاد نمی گیرم.

زهره با بیان اینکه در امر یادگیری پسران بازیگوش تر از دختران هستند، افزود: ابتدای غیر حضوری شدن مدارس در سال ۹۸ قرنطینه خانگی برای پسرانم معنا داشت اما هر چه گذشت دیگر نمی توانستم آنها را در خانه نگه دارم اغلب در کوچه مشغول بازی بودند و یا به فروشگاه پدرشان می رفتند و به سختی آنها را برای حضور در کلاس آنلاین آماده می کردم.

 وی ادامه داد: آموزش آنلاین باعث افت تحصیلی فرزندانم شده چرا که کتاب در دسترس آنها بود و در امتحانات هم از روی کتاب پاسخ سوالات را می نوشتند بارها کتاب را از پسر بزرگترم گرفتم اما اصلا قادر نبود که سوالات را پاسخ دهد.

زهره تصریح کرد: همیشه دو واژه تعلیم و تربیت در کنار هم آمده لذا به فرض این که آموزش مجازی بتواند در ارتقای معلومات و سواد دانش آموزان موفق باشد اما در زمینه تربیت کارآمدی ندارد و ما والدین باید مدام  نگران حضور بیش از حد فرزندان خود در فضای مجازی باشیم و به محض اعتراض هم  فرزندان بهانه درس خواندن می آورند.

وی تأکید کرد: به شخصه موافق صد در صدی حضوری شدن آموزش ها هستم البته هم ماسک و هم مایع ضدعفونی برای فرزندانم تهیه کردم و معلمان و مدیران مدارس هم باید در زمینه رعایت نکات بهداشتی آموزش ها را بیشتر کنند.

در ادامه محدثه مادر دانش آموز پایه چهارم ابتدایی گفت: دخترم از آن دسته دانش آموزانی است که موقع  پرسش و پاسخ در کلاس درس و همچنین امتحانات کتبی دچار استرس می شود.

وی عنوان کرد: اوایل آموزش غیر حضوری دخترم همچنان با همان حساسیت و دقت تکالیف خود را ارسال می کرد و درس می خواند اما به دلیل اینکه یادگیری درس ها به ویژه درس ریاضی و علوم در فضای مجازی برای او سخت بود، همین باعث شده بود که نسبت به دیگر دانش آموزان تکالیف یا پاسخ سوالات را دیرتر ارسال کند و معلم هم در این خصوص به او تذکر داده بود.

محدثه ادامه داد: وقتی دخترم دید که هم کلاسی هایش سریع از روی کتاب پاسخ می دهند و تکالیف را هم از روی یکدیگر کپی می کنند و بعضا عکس های تکراری ارسال می کنند انگیزه اش کم شد و همین هم باعث افت تحصیلی و اتکای بیش از حد او به کتاب درسی شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش ترکیبی روش مناسبی بود بیان کرد: با نیمه حضوری شدن مدارس در مهر ماه دوباره مشکلات استرس دخترم شدت گرفت چرا که می دانست بسیاری از دروس را بلد نیست اما خودش را با شرایط وفق داد و بیشتر برای رسیدگی به درس اش وقت می گذاشت اما با اعلام حضوری شدن کامل مدارس استرس بیشتری دارد از طرفی کنار گذاشتن برخی عادت ها مثل تنظیم ساعت خواب برای او سخت است البته این شرایط مختص دخترم نیست و دانش آموزان دیگری هم هستند که این مشکلات را دارند من معتقدم سال تحصیلی باید به روش ترکیبی ادامه می یافت تا دانش آموزان به مرور به شرایط عادی آموزش برگردند.

همچنین مریم مادر دانش آموز پایه هفتم با بیان اینکه هنوز هم نگرانی هایی بابت بیماری کرونا دارم اضافه کرد: اگر چه هنوز نگرانی های در خصوص بیمای کرونا دارم اما بابت افت تحصیلی و استفاده بیش از حد از فضای مجازی و کم تحرکی و چاقی فرزندم نگرانی بیشتری دارم و ترجیح می دهم آموزش ها حضوری ادامه پیدا کند.

وی نظم و انضباط را نتیجه آموزش حضوری دانست و گفت: آموزش آنلاین نظم و انضباط را از زندگی دانش آموزان گرفته و فقط آموزش حضوری است که باعث می شود خواب، تغذیه و استفاده از گوشی و مطالعه به موقع باشد.

وی با اشاره به اینکه اخبارها نشان می دهد موارد ابتلا کاهش پیدا کرده و به همین دلیل اطمینان خاطر والدین برای حضور فرزندشان در مدرسه بیشتر شده است، ادامه داد: وظایف کادر مدرسه در قبال سلامتی دانش آموزان بیشتر شده و باید تمام تلاش خود را بکنند که سطح آگاهی دانش آموزان به ویژه مقطع ابتدایی را نسبت به مسائل بهداشتی افزایش دهند و در خصوص رعایت نکات بهداشتی همچون استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی سخت گیری بیشتری داشته باشند.

در همین خصوص مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان به تشریح اولین روز بازگشایی مدارس و برنامه های نظارتی آموزش و پروش پرداخت.

غلامرضا رضایی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا عنوان کرد: در اولین روز بازگشایی حضوری، مدارس شیفت ثابت صبح که حدود نیمی از مدارس را تشکیل می دهند با حضور کامل کادر اجرایی و آموزشی دایر بودند و طبق بازدید های به عمل آمده چیزی حدود ۹۷ درصد دانش آموزان در مدارس حضور داشتند و استقبال بسیار خوبی را از دانش آموزان در مدارس شاهد بودیم.

وی ادامه داد: شیفت بعد از ظهر هم  با توجه به اطلاع رسانی هایی انجام شده توسط مدیران مدارس دایر بوده و دانش آموزان با رعایت کامل پروتکل ها در مدارس حاضر شدند.

وی افزود: همه دانش آموزان با ماسک در مدرسه حاضر شده بودند و تعداد اندکی از دانش آموزان هم که ماسک نداشتند توسط کادر مدرسه ماسک دریافت کردند.

رضایی با اشاره به اینکه مدارس با شور و نشاط بازگشایی شد، اضافه کرد: مدیر کل آموزش و پرورش شخصا از چهار واحد آموزشی بازدید کردند.

وی یادآور شد: تمامی همکاران ما در آموزش و پرورش استان قبل از ورود به اداره کل با فرم های که از قبل آماده شده بود از مدارس بازدید کردند و فرم ها در سامانه نظارت ثبت شد و روند اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به خانواده ها، تشکیل شورای مدرسه، وضعیت ضد عفونی و رعایت پروتکل ها همه‌ی مواردی بود که مورد نظارت و بررسی قرار گرفته و اگر مدرسه ای هم نیاز به تذکر داشته این امر صورت گرفته است.

رضایی تاکید کرد: بازگشایی حضوری شامل همه مدارس اعم از دولتی و غیر دولتی و پیش دبستانی ها خواهد بود.

وی اظهار کرد: اگر دانش آموزی با مشکلی مواجه بود و یا نشانه ای از علائم ویروس را داشت نباید در مدرسه حاضر شود.

رضایی خاطر نشان کرد: قطعا در طول روزهای آتی بازدید ها ادامه خواهد داشت و نسبت به نظافت، گندزدایی، ضد عفونی مدارس حساسیت خواهیم داشت همچنین در بحث رعایت بهداشت مدارس استفاده کلیه معلمین و عوامل اجرایی از ماسک را نظارت خواهیم کرد همچنین دانش آموزان حتما باید از ماسک استفاده کنند.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: نظافت سرویس های بهداشتی و وجود صابون مایع و مواد ضدعفونی کننده مناسب سطوح به اندازه کافی از دیگر موارد بازدیدی در مدارس است.

وی ادامه داد: نصب پوسترهای آموزشی و تبلیغی مربوط به کرونا ویروس در مدارس حتما جز برنامه های ما خواهد بود و بازدید های روزانه از مدارس توسط همکارانمان در نواحی و مناطق آموزش و پرورش و همچنین ناظرین بهداشت استان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه با توجه به ماه مبارک رمضان یکی از موارد مد نظر اولیا دانش آموزان کاهش یک ساعت آموزش در مقاطع متوسطه دوم است، که مورد پیگیری قرار گرفته و به مدیرکل منعکس شده است.

رضایی یادآور شد: تا این لحظه اولیاء دانش آموزان همکاری کردند و نارضایتی از روند بازگشایی اعلام نشده اما طبیعتا ممکن است که تعداد اندکی از اولیاء هم نگران باشند اما به اولیاء اطمینان خاطر می دهیم که از تمام ظرفیت ها برای رفع دغدغه آن ها استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)