میرنیوز

چهارشنبه آخر سال به نام «سور» به کام «عزا»/ کدام استان‌ها کمترین و بیشترین حادثه را داشتند؟

چهارشنبه آخر سال به نام «سور» به کام «عزا»/ کدام استان‌ها کمترین و بیشترین حادثه را داشتند؟ 2022-03-16T11:29:46+03:30

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: آمارهای حوادث منتهی به چهارشنبه آخر سال و روزهای پایانی سال همیشه نگران‌کننده و رنج‌آور است، از قطع انگشتان و دست گرفته تا کوری چشم عیدی حوادث پایانی سال است.

به‌رغم اقدامات پیشگیرانه همواره شاهد بروز حوادث ناخوشایندی از سوی هنجارشکنان در آستانه سال نو هستیم و پلیس هم برای کاهش حوادث، طرح‌هایی را با رویکرد محله محوری در دستور کار قرار داده است.

امسال هم استان‌های مختلف شاهد وقوع حوادث متعددی بود که نشان می‌دهد همچنان تا فرهنگ‌سازی درزمینهٔ برگزاری جشن چهارشنبه‌سوری و صفر شدن تلفات و خسارات فاصله‌داریم.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در آخرین آمارها از مصدوم شدن ۲۸۱۷ نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری خبر داده است. مجتبی خالدی گفت: ۹۰ درصد از ۲۸۱۷ مصدوم حوادث چهارشنبه‌سوری، تحت مداوا قرارگرفته و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

وی با اعلام اینکه ۲۷۵ نفر بستری و تحت درمان هستند، افزود: ۳۴ نفر از مصدومان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند. خالدی با اعلام ۱۹ فوتی حوادث چهارشنبه‌سوری، گفت: بیشتر فوتی‌ها مربوط به ۲ استان آذربایجان شرقی و قم بوده است.

وی همچنین از ۱۷۱ مورد قطع عضو خبر داد و افزود: ۸۸۰ نفر از ناحیه چشم مصدوم شده‌اند. خالدی گفت: ۸۵۰ نفر نیز دچار سوختگی‌های متوسط شده‌اند.

چهارشنبه آخر سال به نام «سور» به کام «عزا»/ کدام استان‌ها کمترین و بیشترین حادثه را داشتند؟

در این گزارش آخرین آمارهای اعلامی از مصدومان و فوتی‌های چهارشنبه‌سوری در استان‌های مختلف کشور را می‌بینید، این آمار به‌طور مستمر از سوی مراجع متولی در حال به‌روزرسانی و تغییر است.

مطابق آمارها تا لحظه تنظیم گزارش تعداد معدودی از استان‌های کشور ازجمله خراسان جنوبی چهارشنبه‌سوری نسبتاً آرامی را پشت سر گذاشتند و تلفات جدی در این استان‌ها گزارش نشده است، همچنین در برخی استان‌ها مانند سمنان، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری تعداد مصدومان کمتر از انگشتان دست گزارش شده است. این در حالیست که آمار مصدومان در استان تهران به نزدیک ۵۰۰ نفر رسید.

بااین‌حال در برخی استان‌ها مانند آذربایجان غربی و البرز آمار مصدومان به بالای ۱۵۰ نفر رسید و در قم نیز آمار سه نفر کشته متأسفانه چهارشنبه آخر سال را به کام مردم تلخ کرد.

در آذربایجان شرقی هم آمار مصدومان افزایش جدی داشت به‌طوری‌که به‌تنهایی در تبریز بالای ۱۸۰ نفر و در کل استان بالای ۲۰۰ نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری مجروح شدند، در این استان آمار فوتی‌ها تا پنج نفر هم گزارش‌شده است.


آخرین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری در استان‌ها


مصدومیت ۱۸۳ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری در تبریز

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

وحید شادی نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: ۲۴۹ نفر در حوادث چهارشنبه سوری در استان آذربایجان شرقی مصدوم شده‌اند که از این تعداد، ۴۰ نفر در بیمارستان بستری شدند.

سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی ادامه داد: ۵۴ درصد مصدومین زیر ۱۸ سال (کمترین سن ۴ سال و بیشترین سن ۷۴ سال) است.

وی به مصدومیت ۱۸۳ نفر در تبریز اشاره کرد و افزود: ۴ نفر در شهرستان هشترود، ۷ نفر در اهر، ۳ نفر در عجب‌شیر، ۲ نفر در میانه، ۵ نفر در بناب، ۶ نفر در مرند، ۱ نفر در ورزقان، ۴ نفر در هادیشهر، ۶ نفر در اسکو، ۱۵ نفر در مراغه، ۲ نفر در هریس، ۲ نفر در بستان آباد، ۲ نفر در آذرشهر و ۱ نفر در چاراویماق نیز بر اثر حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شده‌اند.

شادی نیا ادامه داد: ۵۰ درصد آسیب دیدگان رهگذر و تماشا کننده بودند که آمار حوادث چهارشنبه سوری نسبت به آمار سال قبل، ۴۳ درصد افزایش یافته است.

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: ۱۱۸ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری از ناحیه چشم آسیب دیده و ۷ نفر نیز قطع عضو شده است.

وی بیان کرد: بر اثر حوادث چهارشنبه‌سوری، ۸۰ نفر دچار سوختگی، ۳۸ نفر دچار خراشیدگی و ۶ نفر نیز دچار شکستگی شده است.


تعداد مصدومان چهارشنبه سوری آذربایجان غربی به ۱۸۳ نفر رسید

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

باقر بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با وجود هشدارهای لازم به جوانان و خانواده‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت ۲۳ شب روز سه شنبه تعداد آمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در استان به ۱۸۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: از تعداد ۵۳ نفر در ارومیه و ۱۳۰ نفر در شهرستان‌های استان مصدوم شده اند که ۱۳۳ نفر مرد و ۵۰ نفر نیز از مصدومان خانم بودند.

بهرامی با بیان اینکه متأسفانه دو مورد قطع عضو نیز گزارش شده است، گفت: از این دو مورد یک مورد در ارومیه و یک مورد در شهرستان سلماس بوده و بیشترین آمار مصدومان نیز مربوط به شهرستان سلماس است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی افزود: بیشترین ناحیه آسیب چشم و دست و بیشترین نوع آسیب خراشیدگی، پارگی و بریدگی بوده و غالب ماده محترقه مورد استفاده ترقه بوده است.


تعداد مصدومان چهارشنبه سوری اصفهان به ۳۰ نفر رسید

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

اکبر مهاجر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت بیماران مراجعه کننده ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال به مرکز درمانی امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: تا این لحظه ۳۰ نفر به این مرکز مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد هفت نفر بستری و ۲۳ نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

مدیر روابط عمومی بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان تصریح کرد: بیشتر مراجعه کنندگان از ناحیه چشم و صورت آسیب دیده‌اند.

وی با بیان اینکه از بین آسیب دیدگان در اصفهان یک نفر خانم و ۲۹ نفر مرد بوده‌اند، ادامه داد: میانگین سنی آسیب دیدگان از ۸ تا ۲۹ سال بوده است.

مهاجر افزود: تعداد مراجعه کنندگان در سال جاری تاکنون نسبت به سال گذشته کاهش اما تعداد بستری‌ها افزایش داشته است.


۴۱ مصدوم در حوادث چهارشنبه آخر سال اردبیل /۱۴ نفر بستری هستند

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

مجید محمدغریبانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طبق گزارشات واصله از مراکز درمانی استان اردبیل تا به این لحظه در مراسم چهارشنبه آخر سال ۴۱ نفر در استان مصدوم شدند که بیشترین مصدومیت مربوط به شهر اردبیل با ۱۸ نفر است.

وی ادامه داد: بعد از مرکز اردبیل، شهرستان خلخال با ۸ نفر، پارس‌آباد و مشگین‌شهر با ۵ مصدوم و گرمی با ۴ مصدوم در رتبه‌های بعدی قرار دارند که متاسفانه بیشترین آسیب در این حوادث از ناحیه چشم مصدومان بوده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: از مجموع مصدومان ۲۷ نفر به صورت سراپایی مداوا شده اما ۱۴ نفر به دلیل شدت جراحت و آسیب دیدگی تحت نظر و تداوی هستند.

به گفته محمد غریبانی ۹ نفر از مصدومان از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند که آسیب‌دیدگی تعدادی از این افراد جدی است.


آخرین آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال در البرز اعلام شد

رئیس فوریتهای پزشکی استان البرز گفت: تعداد کل مصدومین حوادث چهارشنبه آخر سال به ۱۶۷ نفر رسید که ۱۴۳ نفر آنان آقا و ۲۴ نفر خانم هستند.

دکتر بابایی افزود: میانگین سنی مصدومان ٢٣ سال بوده و خوشبختانه مورد فوتی بر اثر حادثه در چهارشنبه آخر سال وجود نداشت.

وی در خصوص میانگین سنی مصدومان گفت: ۱۰ درصد از مصدومین زیر ۸ سال و ٣٩ درصد از مصدومین ٨ تا ١٨ سال و ۵۱ درصد از مصدومین ١٨ سال به بالا بودند.

بابایی گفت: بیشترین آسیب‌ها شامل آسیب‌های چشمی، سوختگی‌ها و آسیب‌ها و بریدگی‌های بافتی بوده است.


حوادث چهارشنبه‌سوری در استان بوشهر ۱۸ مصدوم در پی داشت

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

عبدالرحیم دادجو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آمار مصدومین چهارشنبه‌سوری در استان بوشهر تاکنون نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است.

وی تصریح کرد: آمار مذکور ناشی از حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه آخر سال در استان بوشهر اعم از اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی و مراکز بهداشتی ۱۸ نفر است که از این تعداد آن‌ها ۱۶ نفر آقا بودند و بیشترین سن درگیر بین شش تا ۱۸ سال است.

دادجو افزود: آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی در میادین و نقاط پرتراکم شهر، جهت امدادرسانی سریع به مصدومین از ساعت ۱۲ ظهر روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند سال جاری لغایت پایان تجمعات همان روز مستقر شدند.

وی بابیان اینکه کمی تفکر، ما را از خطرات حفظ می‌کند، اضافه کرد: استعداد ناوگان آمبولانس در شهرهای استان بوشهر برای سریع‌تر رسیدن به محل حادثه در روز ۲۴ اسفند جاری افزایش یافت.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: آموزش نحوه برخورد با مصدومین احتمالی حوادث مراسم شب چهارشنبه آخر سال (پزشکان، پرستاران، مرکز ارتباطات و تمامی پرسنل عملیاتی اورژانس ۱۱۵) با تأکید بر مدیریت مصدومین دچار تروما و سوختگی انجام گرفت.

دادجو خاطرنشان کرد: کلیه مراکز درمانی جهت پذیرش مصدومین احتمالی از تاریخ اول اسفند لغایت ۲۹ اسفند در آماده‌باش کامل هستند و فضای کافی برای حضور مصدومین احتمالی و دپوی اقلام مصرفی و غیر مصرفی مرتبط با اورژانس مراکز درمانی ایجاد شده است.

وی یادآور شد: بنا به دستورالعمل مراسم چهارشنبه آخر سال ۴۰۰ جلسه هماهنگی بین بخشی معاونین درمان، بهداشت و رؤسای مراکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و سایر ارگان‌های دخیل در این امر (آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و …) برگزار شد.


چهارشنبه سوری ایمن در چهارمحال و بختیاری / فقط ۴ نفر مصدوم شدند

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه چهارشنبه آخر سال در استان ایمن بوده است، اظهار کرد: تنها چهار نفر طی شب گذشته در چهارمحال و بختیاری دچار مصدومیت شدند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کلیه بیمارستان‌ها و تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ برای ارائه خدمت به مردم استان در حالت آماده باش قرار داشتند.

رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: سه نفر از مصدمان برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان‌های استان منتقل شدند و یک نفر در محل، مورد درمان قرار گرفت.

حیدری مطرح کرد: مصدومان دو آقای ۱۸ ساله در شهرستان «بن»، یک آقای ۱۵ ساله در «بلداجی» و یک آقای ۵۲ ساله در «خانمیرزا» از ناحیه دست، پا و چشم آسیب دیدند.


چهارشنبه سوری بدون خسارت در بیرجند

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

علی حیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به تماس‌های صورت گرفته با سامانه ۱۲۵ در شب چهارشنبه سوری، ۴۸ مورد اطفای حریق در مناطق مختلف شهر بیرجند انجام شد.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۳۹ مورد آتش زدن لاستیک، ۶ مورد آتش زدن سطل زباله و ضایعات و آتش سوزی سه اصله درخت بود.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند تأکید کرد: در راستای اهمیت اقدامات پیشگیرانه در کاهش حوادث چهارشنبه سوری، انتشار برشور، پیام‌های ایمنی در سطح شهر و ادارات و نصب بنر از جمله اقدامات انجام شده بود که باعث شد امسال شاهد برگزاری چهارشنبه سوری کم خطر بودیم.

حیاتی عنوان کرد: در عملیات‌های اعزامی متأسفانه یک خودروی عملیاتی سازمان مورد اصابت سنگ توسط هنجارشکنان قرار گرفت و باعث شکستن شیشه‌ها و ایجاد خسارت به بدنه کامیون اطفا حریق شد.

به گفته وی جهت ایجاد امنیت و ایمنی شهروندان ۱۰۰ آتش نشان در قالب شش ایستگاه ثابت و ۱۴ تیم سیار در شب چهارشنبه پایان سال، در آماده‌باش کامل به سر می‌بردند و خوشبختانه در عملیات‌های انجام شده هیچ مصدومی گزارش نشد.


مصدومان چهارشنبه آخر سال در خوزستان به ۳۰ نفر رسید

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

مدیر روابط عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از رسیدن مصدومان چهارشنبه آخر سال به ۳۰ نفر در استان خوزستان خبر داد.

عارف اصل شرهانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این مصدومان بین سنین یک تا ۷۰ ساله بوده‌اند. این ۳۰ مصدوم حوادث شب چهارشنبه آخر سال توسط امدادگران اورژانس به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها انتقال یافتند.

وی ادامه داد: میزان سوختگی مصدومان حوادث شب چهارشنبه آخر سال در خوزستان بین یک تا ۵۰ درصد بوده است که بیشتر از ناحیه دست، صورت و چشم دچار مصدومیت شده‌اند.


چهارشنبه سوری آخر سال در زنجان ۴۷ مصدوم بر جای گذاشت

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

اصغر جعفری روحی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه چهارشنبه سوری آخر سال در استان زنجان ۴۷ مصدوم بر جای گذاشت، گفت: از این تعداد ۳۹ نفر مرد و ۸ نفر زن هستند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه مورد فوتی و قطع عضو نداشتیم.

رئیس اورژانس استان زنجان گفت: در این میان ۳۰ مورد تحت درمان هستند و ۱۵ مورد ترخیص و ۲مورد ارجاع بوده است.

جعفری روحی تاکید کرد: بیشتر آسیب‌های شدید مربوط به دست و صورت بوده است.


۲ شهروند سمنانی راهی بیمارستان شدند / مداوای ۸ مصدوم سرپایی

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

محمد علی طاهری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی اورژانس سمنان با بیان اینکه اورژانس در تمام شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان همزمان با روز چهارشنبه سوری به حالت آماده‌باش درآمده بود و توانست خدمات خوبی را هم به مردم ارائه کند، تاکید کرد: مصدومان چهارشنبه سوری امسال به ۱۰ نفر رسید.

وی با بیان اینکه دو نفر از این بین در بیمارستان‌ها بستری شدند، افزود: مابقی افراد دچار جراحات شده و به صورت سرپایی مداوا شدند و خوشبختانه تلفات جانی در این حوادث شاهد نبودیم.

گزارش‌های رسیده از شرق استان سمنان هم حاکی از مصدومیت دست کم دو نفر در شاهرود و میامی است هر چند مسئولان دانشگاه هنوز آمار نهایی را اعلام نکرده‌اند.

از سوی دیگر سرهنگ سیدرضا علوی فرماندهی انتظامی شهرستان دامغان در گفتگو با خبرنگار مهر، از دستگیری سه نفر در این شهرستان همزمان با شب چهارشنبه سوری خبر داد و گفت: این افراد شیشه‌های ماشین آتش نشانی را شکسته بودند که دستگیر شدند.

پلیس به جز این مورد، هیچ آمار رسمی از تعداد بازداشتی‌های احتمالی شب چهارشنبه سوری ارائه نکرده است.

از سوی دیگر باید گفت خوشبختانه حوادثی که معمولاً در فضای مجازی از شهرهایی مانند تهران، کرج، مشهد و… در شب چهارشنبه سوری پخش می‌شود، در استان سمنان به این شدت وجود نداشته و همچنان مردم این استان به سنت‌های دیرینه این شب ویژه در سال، احترام می‌گذارند.

حتی صدای مواد محترقه امسال چندین برابر نسبت به سال‌های قبل، کمتر نیز بود برای مثال سال‌ها است که هیچ تلفات جدی و جانی در استان سمنان به دلیل سوانح چهارشنبه سوری رخ نداده که نشان از رعایت خوب مردم این استان می‌دهد.

کارشناسان می‌گویند ۴۰ درصد از مصدومان چهارشنبه سوری در کشور کسانی هستند که یا نظاره گر حوادث بودند و یا به عنوان رهگذر از مکان عبور می‌کردند.


چهارشنبه سوری ۱۰ مجروح در سیستان و بلوچستان بر جای گذاشت

حسن شه بخش در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در چهارشنبه سوری امسال ۲ نفر در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۸ نفر در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مجروح شدند که در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفتند.

مدیر عملیات اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه، این مجروحان دچار زخم‌های سطحی بودند و جای نگرانی نیست، گفت: خوشبختانه طی روز گذشته حادثه‌ای که منجر یه فوت شود نداشتیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اقدامات پیشگیرانه طی چند سال اخیر حوادث چهارشنبه سوری در استان سیستان و بلوچستان کاهش چشمگیری داشته است.


آخرین آمار مصدومین حوادث چهارشنبه سوری در استان فارس

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

دکتر محمدجواد مرادیان اظهار کرد: از صبح روز گذشته (۲۴ اسفند) تا صبح امروز چهارشنبه بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ تماس با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ فارس گرفته شده که در این بین بیش ۵۶۰ مددجو خدمات فوریتهای پزشکی دریافت کردند.

وی همچنین گفت: از صبح بیست و چهارم اسفند تا صبح امروز ۳۶ نفر بدنبال حوادث چهارشنبه آخر سال دچار جراحت و مصدومیت شدند که از این تعداد ۱۳ نفر دچار جراحت به چشم، ۱۲ نفر دچار سوختگی و متاسفانه در شهرستان فسا ۱ نفر دچار نقص عضو شد که پس از دریافت خدمات فوریتهای پزشکی بلافاصله به بیمارستان فسا منتقل شد.

رئیس اورژانس فارس ضمن اشاره به مصدومیت ۶۸ نفر در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری از ابتدای بهمن تاکنون گفت: متاسفانه ۱۹ مورد آسیب به چشم، ۳۷ مرو سوختگی و ۲ مورد هم قطع عضو و مابقی هم به صورت سرپایی در محل درمان شدند.


۶۸ مصدوم در حوادث چهارشنبه آخر سال قزوین

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

محمدحسین ارداقیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تا ساعت ۲۱ امشب ۶۸ نفر در استان قزوین بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال آسیب دیده‌اند.

وی با بیان اینکه سن ۴۴ نفر از آسیب دیدگان امشب بین ۱۰ تا ۱۹ سال است، افزود: ۱۰ نفر بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن دارند و ۹ نفر نیز زیر ۱۰ سال سن دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: ۵۸ نفر از آسیب دیدگان بر اثر استفاده از مواد محترقه و ۱۰ نفر نیز عابر بوده‌اند.

وی عنوان کرد: دست، چشم و سر و گردن به ترتیب بیشترین محلی است که حادثه دیدگان از آن آسیب دیده‌اند.

ارداقیان در پایان بیان کرد: متأسفانه آسیب یکی از حادثه دیدگان از ناحیه چشم جدی است و برای رسیدگی بیشتر به بیمارستان فارابی تهران منتقل شده است.


۳ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال در قم جان باختند

علی بیگدلی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حوادث چهارشنبه آخر سال قم متأسفانه ۳ نفر جان خود را از دست دادند.

وی بیان داشت: دو آقای ۱۹ ساله و ۲۰ ساله و یک نوجوان ۱۳ ساله در اثر حوادث آخر سال جان خود را از دست دادند و ۲۲ مصدوم نیز به بیمارستان‌های قم منتقل شدند که شش نفر از آنها بستری شدند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ قم، افزود: دو بیمار بدحال نیز جزو بستری‌ها هستند که یکی از آنها کودک ۸ ساله است.


۵۲ کردستانی به دلیل حوادث چهارشنبه آخر سال روانه بیمارستان شدند

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

آرزو فلاحی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه در ساعات گذشته شاهد بروز سوانح متعددی برای شهروندان در نقاط مختلف استان به دلیل عدم توجه به توصیه‌های ایمنی در شب چهارشنبه آخر سال بودیم.

وی افزود: در این سوانح ۵۲ نفر از هم استانی‌هایمان دچار مصدومیت شدند که در بین آنها کودک دو ساله تا پیرمرد ۵۶ ساله وجود دارد.

فلاحی اعلام کرد: ۲۶ نفر از مصدومان این سوانح در مراکز درمانی استان بستری شدند و ۲۶ نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان سنندج با ۲۰ مصدوم بیشترین تعداد حادثه دیدگان را دارد و دهگلان با ۱۳ نفر و دیواندره با ۶ نفر دیگر شهرستان‌های با بیشترین حادثه شب چهارشنبه آخر سال بودند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: ۱۴ نفر از مصدومان امشب عابران پیاده بوده و با آسیب‌هایی همچون سوختگی، آسیب به چشم و دیگر اعضای بدن مواجه شده اند.


۴ کرمانی در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

حمیدرضا رشیدی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خوشبختانه در حوادث چهارشنبه آخر سال هیچ موردی از فوت گزارش نشده است و باید از هوشیاری مردم استان کرمان در این زمینه تشکر کنیم، در سال‌های گذشته نیز کرمان جزو کم حادثه ترین استان‌های کشور بوده است.

وی تصریح کرد: در مجموع در شهرستان‌های مختلف استان ۴ نفر مصدوم و تحت درمان قرار گرفتند و از بیمارستان ترخیص شدند.

وی گفت: پسر بچه ۷ ساله با سوختگی درجه یک به میزان ۲ درصد از ناحیه کمر، نوجوان ۱۴ ساله سوختگی جزئی ۲ درصد از ناحیه پا، نوجوان ۱۶ ساله با سوختگی درجه یک ۷ درصد از ناحیه دست و پا و پیرمرد ۶۶ ساله بر اثر ترومای چشم در شب گذشته دچار مصدومیت شدند.


۱۲۶ مصدوم در حوادث چهارشنبه آخر سال کرمانشاه به ثبت رسید

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

هومن رفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از روز گذشته تا ۸ صبح امروز چهارشنبه تعداد کل مصدومان حادثه چهارشنبه آخر سال در استان کرمانشاه به ۱۲۶ نفر رسیده است.

وی با اشاره به بالا بودن تعداد مصدومان در استان کرمانشاه، افزود: یازده نفر از مصدومان در محل حادثه به صورت فوری و سرپایی درمان شده، ۳۸ نفر به دلیل جراحات در بیمارستان‌های استان کرمانشاه برای رسیدگی بیشتر بستری شده و ۵۱ نفر تاکنون ترخیص شده‌اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: از تعداد کل مصدومانی که در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری شده‌اند ۱۰۰ نفر از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند و ۸۱ نفر نیز دچار سوختگی شده‌اند و تاکنون نیز هیچ فوتی و مصدوم قطع عضوی به اورژانس کرمانشاه گزارش نشده است.

رفیعی بیان کرد: از بین ۱۲۶ نفر مصدوم ثبت شده مربوط به حادثه چهارشنبه آخر سال ۹۳ نفر مربوط به شهر کرمانشاه، سه نفر مصدوم مربوط به شهرستان پاوه، چهار نفر شهرستان جوانرود، سه نفر شهرستان سرپل ذهاب، یک نفر شهرستان روانسر، یک نفر شهرستان صحنه، پنج نفر شهرستان کنگاور، پنج نفر شهرستان اسلام آبادغرب، چهار نفر از شهرستان هرسین و چهار نفر نیز از شهرستان قصرشیرین، یک سنقر و ۲ نفر نیز مربوط به شهرستان گیلان‌غرب بوده است.

وی با اشاره به سن مصدومان حوادث چهار آخر سال در استان کرمانشاه، تاکید کرد: تا کنون کم سن ترین مصدوم در حادثه چهارشنبه سوری یک کودک چهار ساله بوده و مسن‌ترین مصدوم این حوادث ۶۲ سال سن داشته است.


مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در گیلان به ۳۰ تن رسید

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

دکتر پیمان اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین آمارهای حوادث چهارشنبه آخر سال در استان گیلان، اظهار کرد: در مجموع ۳۰ نفر در این حوادث دچار مصدومیت شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۹ نفر از مصدومان مرد و مابقی نیز زن هستند، گفت: ۲۷ مصدوم نیز به دلیل شدت جراحت وارده در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گیلان بستری شده‌اند.

رئیس اورژانس گیلان اضافه کرد: آسیب به چشم، سوختگی، تروما، بریدگی و خراشیدگی و همچنین تنش عصبی از مهم‌ترین جراحت‌های وارده به مصدومان بوده است.

وی با بیان اینکه در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در استان گیلان بوده‌ایم، گفت: سال گذشته ۲۶ نفر در این روز دچار مصدومیت شدند.

دکتر اسدی با اشاره به آماده باش کامل همه پرسنل اورژانس استان گیلان برای خدمات رسانی به شهروندان، ادامه داد: این مصدومان در مراکز درمانی و بیمارستانی رشت، آستارا، رودبار، فومن، رضوانشهر و ماسال بستری شدند.


مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در لرستان به ۴۲ نفر رسید

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

مهدی غیبی با اشاره به مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در لرستان اظهار داشت: آمار نهایی مصدومان حوادث چهارشنبه سوری امسال در استان ۴۲ نفر است.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۲۸ نفر در سطح استان در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند.

سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی لرستان با بیان اینکه بیشترین مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در استان مربوط به شهرستان دورود بوده است گفت: بیشتر مصدومان، سرپایی مداوا و از بیمارستان مرخص شدند.


ثبت ۴ مورد قطع مچ دست / ۳۵ نفر در مازندران مصدوم شدند

رضا حبیبی ساروی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در استان اظهار داشت: در این حوادث ۳۵ نفر مصدوم شدند که نسبت به ۵۰ مورد سال قبل کاهش داشته است.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار استخراج شده در واحد پایش مراقبت‌های درمانی(MCMC) و مرکز هدایت عملیات بحران استان(EOC)، تا ساعت ۸ صبح امروز ۳۵ مصدوم ناشی از حوادث گزارش شد که ۲۸ نفر مرد و هفت نفر زن بودند.

وی با بیان اینکه ۲۸ نفر به صورت سرپایی مداوا و ترخیص و هشت نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند، افزود: مصدومان از چهار تا ۵۶ سال سن داشتند و متأسفانه چهار مورد قطع عضو از ناحیه مچ دست نیز داشتیم.

حبیبی ساروی ادامه داد: بیشترین آسیب‌ها نواحی دست و سرو گردن و نوجوانان بیشترین مصدومان این حوادث بودند.

به گزارش مهر، طی ۱۰ سال گذشته ۷۰۰ نفر قبراثر حوادث ناشی از چهارشنبه آخر سال در مازندران مصدوم شدند.


۱۵ مصدوم در شب چهارشنبه پایان سال ۱۴۰۰ در هرمزگان

چهارشنبه آخر سال به نام «سور» به کام «عزا»/ کدام استان‌ها کمترین و بیشترین حادثه را داشتند؟

فاطمه نوروزیان در رابطه با مصدومان چهارشنبه پایان سال اظهار کرد: شب گذشته ۱۵ مصدوم ناشی از حوادث چهارشنبه پایان سال داشته‌ایم که ۱۱ نفر آن‌ها مذکر و ۴ نفر مؤنث بوده است.

وی ادامه داد: ۸ مصدوم در جزیره کیش و ۷ مصدوم در شهر بندرعباس بوده و در سایر شهر استان مصدومی مرتبط با حوادث چهارشنبه‌سوری نداشته‌ایم.

نوروزیان افزود: به جز دو مصدوم که یکی خانم ۴۲ ساله هست که به دنبال پریدن از روی آتش دچار تروما به زانو و آقای ۲۸ ساله، عابر با آسیب به دست و سوختگی درجه دو که در حال حاضر در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس تحت نظر هستند؛ بقیه مصدومان به صورت سرپایی درمان و ترخیص شده‌اند.

وی بیان کرد: ۸ نفر از مصدومان عابر بوده و خودشان از مواد محترقه استفاده نکرده بودند و ۷ نفر به دلیل استفاده از مواد محترقه دچار آسیب شدند. عمده آسیب وارد در سطح سوختگی درجه یک و دو و خراشیدگی سطحی بوده است، مصدومان بیشتر از ناحیه دست، پا، سرو گردن و چشم‌ها دچار آسیب شده بودند.


چهارشنبه سوری در یزد ۲۴ مجروح داشت / کاهش مصدومان نسبت به سال گذشته

چهارشنبه آخر سال به نام «سور» به کام «عزا»/ کدام استان‌ها کمترین و بیشترین حادثه را داشتند؟

احمد دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تا ساعت هشت صبح امروز (چهارشنبه)، ۲۴ نفر در یزد به دلیل بی احتیاطی دچار حادثه و توسط اورژانس خدمات رسانی شدند.

وی عنوان کرد: ۲۲ نفر از این تعداد سرپایی درمان شدند و دو نفر نیز به بیمارستانها منتقل شدند.

دهقان ادامه داد: در این حوادث پنج مورد آسیب به چشم، یک مورد حمله قلبی به علت ترس از صدای ترقه، دو مورد آسیب به گوش، یک مورد آسیب به دست، دو مورد آسیب به سر و گردن و ۱۲ مورد سوختگی در بخش های مختلف بدن بوده است.

رئیس اورژانس استان یزد بیان کرد: حوادث امسال نسبت به چهارشنبه سوری سال گذشته که ۳۲ حادثه به دنبال داشت، کاهش داشته است.

دهقان اظهار داشت: ۲۱ مورد از حادثه دیدگان زن و سه نفر زن بوده اند همچنین کم سن ترین حادثه دیده پنج ساله و مسن ترین، ۶۴ ساله بوده اند.


منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)