میرنیوز

آخرین وضعیت مسکن ملی در استان سمنان/ شمار داوطلبان بیشتر از سهمیه

آخرین وضعیت مسکن ملی در استان سمنان/ شمار داوطلبان بیشتر از سهمیه 2022-03-05T08:16:21+03:30

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن آنطور که در وب‌سایت خود نوشته در راستای حمایت و تسهیل در ازدواج جوانان ثبت نام مردان مجرد متقاضی نسبت به ثبت نام داوطلبان اقدام می‌کند تا یکی از نخستین سیاست‌های دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم با شروطی، اجرا شود.

در وب‌سایت طرح جامع حمایت مسکن درباره ویژگی‌های متقاضی آمده است: نداشتن سابقه مالکیت مسکن و یا زمین با کاربری مسکونی، داشتن حداقل ۲۳ سال تمام سن در هنگام ثبت نام، ثبت‌نام صرفاً برای متقاضیان مرد مجرد (بین ۲۳ سال تمام تا ۴۴ سال تمام)، عدم استفاده از امکانات و تسهیلات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی؛

نحوه ارائه تسهیلات

اما این تنها شرایط نیست بلکه در تبصره ذیل آن آمده است که دارا بودن سابقه سکونت در شهر محل تقاضا بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و همچنین ارائه تعهدنامه محضری مبنی بر تحویل عقد نامه ازدواج رسمی قبل از انعقاد قرارداد واگذاری واحد مسکونی نیز الزامی محسوب می‌شود.

تسهیلات ساخت مسکن در شهرهای استان سمنان نیز به این شکل است که وام در مرکز استان ۳۵۰ و در دیگر نقاط استان ۳۰۰ میلیون تومان است همچنین وام روستاییان ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده که البته صدای اعتراض روستاییان را نیز درآورده چرا که اعتقاد دارند هزینه ساخت خانه در روستا با شهر فرقی ندارد که هیچ حتی به واسطه افزوده شدن کرایه حمل و نقل مصالح، گران‌تر نیز است دیگر انتقاد اما این است که با این میزان وام حتی ۲۰ متر مربع هم خانه نمی‌توان ساخت در نتیجه جوان مجردی که تعهد به ازدواج هم داده و نزدیک به ازدواج است باید مابقی پول ساخت که برای یک واحد ۱۰۰ متری از سوی کارشناسان تقریباً ۲۰۰ میلیون تومان محاسبه می‌شود پرداخت کند که البته این موضوع علاوه بر اقساط بانک خواهد بود.

علی رغم تمام این انتقادات مردم استقبال خوبی از این طرح کردند برای استان سمنان ۲۹ هزار واحد مسکونی طی چهار سال در نظر گرفته شده که ۱۹ هزار واحد در غرب و نزدیک به ده هزار واحد در شهرستان‌های شاهرود و میامی است البته دلیل تفکیک این سهمیه هم این است که استان سمنان دارای دو اداره کل راه و شهرسازی در شرق و غرب است و لذا آمارها به صورت تفکیکی ارائه می‌شوند.

آخرین وضعیت مسکن ملی در استان سمنان/ داوطلبان بیشتر از سهمیه شدند

سهمیه شرق استان سمنان

استقبال تا جایی بالا بوده که حتی مسئولان مجبور به پایش افراد هستند برای مثال مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه تا پایان بهمن ماه نزدیک به ۱۳ هزار نفر در این طرح نام نویسی کردند، تاکید کرد: دو هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند.

امیر عمیدی با بیان اینکه ۸۰۰ نفر از بین افرادی که واجد شرایط شدند تا پایان بهمن ماه برای افتتاح حساب در بانک و تشکیل پرونده خدمات دریافت کردند، ابراز کرد: طرح جهش مسکن در پنج شهر شهرستان‌های شاهرود و میامی شامل شاهرود، بسطام، میامی و… اجرا خواهد شد و برای این شهرها ۹ هزار و ۸۱۶ واحد مسکونی در فاز نخست یعنی چهار سال اول اجرای طرح، سهمیه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای نزدیک به ده هزار واحد مسکونی فقط تا پایان بهمن ماه ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر متقاضی ثبت نام کردند، گفت: تا بیستم بهمن ماه اخیر ساخت ۵۱۶ واحد مسکونی در شهرستان‌های شاهرود و میامی آغاز شد همچنین زمین مورد نیاز برای چهار هزار نفر، تأمین شده است به عبارت دیگر شرق استان سمنان نیاز به ۲۳۳ هکتار زمین دارد که ۸۳ هکتار زمین موجود بود و مقرر شد ۱۳۲ هکتار زمین الحاقی نیز به این میزان افزوده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه شهریورماه ۱۴۰۱ نخستین موعد تحویل واحدهای مسکونی طرح جهش ملی مسکن در شاهرود و میامی خواهد بود، تاکید کرد: هفت هزار و ۳۰۰ نفر دارای مشکلاتی در فرم داشتند که تحت بررسی و اصلاح شود.

زمین تأمین شده برای سهمیه استان سمنان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان نیز با بیان اینکه تا یک سوم اول اسفند ماه، ۴۸۵ هکتار زمین، در ۱۸ شهر استان تأمین شدند و حتی در برخی مناطق ساخت مسکن‌ها آغاز هم شده است تا بتوانیم هرچه سریع‌تر مسکن متقاضیان را تحویل دهیم.

مهدی رجبی البته چندی قبل در شورای مسکن نیز اعلام کرده بود که سهم استان سمنان در طرح جهش تولید مسکن طی چهار سال نزدیک به ۳۰ هزار واحد مسکونی است و تا پیش از آغاز ماه مبارک‌رمضان، عملیات اجرایی طرح جهش تولید مسکن در اکثر شهرهای استان آغاز خواهد شد همچنین استان سمنان در بحث ساخت مسکن روستایی تعداد یک هزار و ۲۰۰ واحد را تعهد کرده و یک هزار و ۱۰۰ واحد به مرحله انعقاد قرار داد رسیده است.

وی در همان نشست شورای مسکن همچنین با بیان اینکه ۱۴.۶ درصد از مجموع تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌های عامل استان در بحث رونق تولید متعلق به استان سمنان است، گفته بود: تلاش داریم تا زودتر مسکن‌ها به مرحله عقد قرار داد برسند.

مسکن دولتی خانه را ارزان می‌کند

بازرس هیئت مدیره اتحادیه املاک شهرستان شاهرود در گفتگو با مهر با بیان اینکه انبوه سازی هایی مانند مسکن ملی قطعاً در کاهش قیمت مسکن مؤثر است، گفت: وقتی تقاضا بالا باشد قطعاً قیمت‌ها خواهد شکست چرا که مسکن ارزان‌تر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مسعود غضنفری با بیان اینکه امروز متأسفانه قیمت گذاری در دست صاحب خانه است و سیر خاصی ندارد، تاکید کرد: مقرر شد مانند سابق قیمت گذاری بر حسب یک نرم بازار از سوی اصناف بنگاه داران، شهرداری و… صورت گیرد که آن هم به جایی نرسید در نتیجه امیدواریم که با افزایش تقاضا بازار کنونی مدیریت شود.

وی با بیان اینکه امروز حالت رکودی در بازار مسکن وجود دارد که همه منتظر برجام و مذاکرات هستند، بیان کرد: هیچ چیز بازار مشخص نیست اما همین مقوله مسکن ملی یکی از امیدواری‌هایی است که بتوانیم تکانی را شاهد باشیم از سوی دیگر به نظر می‌رسد برای دولت کاری ندارد بخواهد سالانه یک تا چهار میلیون خانه بسازد دولت قدرت دارد و اگر بخواهد می‌تواند کارهایی از این دست صورت دهد.

آخرین وضعیت مسکن ملی در استان سمنان/ داوطلبان بیشتر از سهمیه شدند

آخرین وضعیت مسکن‌های دولتی

در کنار مسکن ملی مردم تجربه مسکن مهر را داشتند قانونی که خوب بود اما به بدترین شکل اجرا شد تا جایی که چهار دوره ریاست جمهوری از زمان کلنگ زنی آن می‌گذرد اما برای مثال در شهرهایی مانند شاهرود هنوز تحویل مردم داده نشده است یعنی همین امروز اگر مردم در آن خانه بنشینند صاحب یک خانه ۱۰ الی ۱۵ ساله هستند لذا برخی اعتقاد دارند که مسکن ملی نیز به چنین وضعیتی دچار می‌شود.

یک کارشناس دیگر مسکن در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به اینکه چنین چیزی غیر قابل اجتناب است، می‌گوید: راه ارزان کردن خانه که ساخت میلیون‌ها مسکن نیست باید کار را از ریشه چاره کرد نه اینکه عرضه را بیشتر کرد؛ افزایش عرضه برای کاهش قیمت وقتی جواب می‌دهد که ساختار درست باشد اینجا عرضه زیاد هم گرانی می‌آورد عرضه کم هم گرانی می‌آورد پس اینکه بگوییم ارزان می‌شود آن هم با این قطعیت اصلاً مشخص نیست.

سید حسین امیری بیان کرد: موضوع بعد این است که از کجا معلوم این طرح‌ها به سرنوشت مسکن مهر دچار نشود دولت با یک سرعتی کار را جلو می‌برد که برخی اوقات شک می‌کنیم که سرعت، دقت را در مقوله بستن قرار دادها تعیین پیمانکاران و… فدا نکند از طرف دیگر مسکنی که مردم نمی‌دانند کجای شهر ساخته می‌شود چه تأثیری می‌خواهد بر بازار مسکن بگذارد قطعاً این مسکن‌ها هم در پنج کیلومتری شهر ساخته می‌شوند مانند مسکن مهر و بعد سعی می‌شود که شهر را به سمت آنها گسترش بدهند که البته موضوع در نهایت مشخص نیست که عملی خواهد شد یا خیر.

ثبت نام ۲۷ هزار نفر در استان سمنان

معاون عمرانی استاندار سمنان اما در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه اجرای مطلوب قانون جهش تولید مسکن به دقت در دست بررسی است و باید حتی روند سرعت نیز بگیرد، گفت: همانطور که در جلسات مختلف نیز بیان شده باید روند نظارت و تأیید نقشه‌ها سرعت بگیرد از سوی دیگر شهرداری‌ها باید در مرحله صدور پروانه هم همکاری داشته و انتظار ما این است که پای کار باشند.

محمد حمیدی با بیان اینکه ۲۷ هزار نفر در کل استان سمنان برای جهش تولید مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند، تاکید کرد: تا آخر ماه قبل مجموعاً ۱۶ هزار نفر واجد شرایط شدند و نزدیک به ۵۰۰ هکتار زمین برای این تعداد متقاضی تأمین شده و امیدواریم روند ساخت و ساز تسریع نیز شود.

در نهایت باید گفت طرح مسکن ملی همانطور که پیش بینی می‌شد با استقبال خوب مردم روبرو شد طرحی که در شعارش به خصوص نسل جوان جویای خانه را دربرمی گیرد و با همه انتقادات توانسته امیدهای مردم را دوباره برای خانه دار شدن روشن کند حال باید دید که در ادامه روند اجرای این طرح چه می‌شود و چه تفاوت‌هایی با مسکن مهر خواهد داشت.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)