میرنیوز

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد 2020-03-16T13:33:07+03:30

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: این روزها کشور درگیر مهمان ناخوانده کرونا ویروس با همان کووید ۱۹ است که سلامتی انسان‌ها را به خطر انداخته و ناراحتی‌های بسیاری را موجب شده است. انسان‌های مختلفی از همان روزهای آغازین شیوع این بیماری در کشور جانانه در مقابله با این ویروس به میدان آمدند، تلاش سفید پوشان عرصه سلامت از قبیل پرستاران، پزشکان و پرسنل بیمارستان‌ها در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا بر کسی پوشیده نیست. در این میان غم از دست دادن عزیزان در مواجهه با این بیماری مصیبتی بزرگ بوده و از سوی دیگر بهبودی حاصل از شکست این بیماری امید را در دل‌ها زنده می‌کند.

با توجه به قدرت سرایت این ویروس، بیماری کرونا به‌شدت در بین مردم در حال گسترش است و روزانه بر تعداد مبتلایان به این بیماری افزوده می‌شود که در این زمینه مسئولان بهداشتی رعایت بهداشت فردی و پرهیز از حضور در مراکز پرجمعیت را راه کنترل بیماری و مهار آن می‌دانند.

طبق گفته پزشکان بیماری کرونا فقط برای افرادی نظیر مبتلایان به بیماری‌های دیابت، چاقی و یا بیماران خاص خطرآفرین است و مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری کمتر از ۲ درصد است؛ ولی سرعت‌بالای انتشار کروناویروس و برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای باعث ایجاد ترس و التهاب در بین مردم شده است که این ترس ممکن است دارای خطری بیش از خود کرونا باشد.

با شیوع ویروس کرونا و کمبود برخی از اقلام بهداشتی اعم از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و یا اقدامات برخی دستگاه‌های خدماتی مبنی بر ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی گروه‌های جهادی که همیشه در بحران‌ها و حوادث پیشگام و پیش‌قدم برای کمک به مردم هستند این بار نیز وارد میدان شده و هر کاری که از دستشان برمی‌آید برای کنترل ویروس کرونا انجام می‌دهند.

در استان‌های مختلف جوانان جهادی که در روزهای گذشته با حضور در مناطق محروم در ساخت‌وساز مسجد، خانه و ویزیت رایگان و آموزش دانش آموزان اقدام می‌کردند این روزها بار دیگر لباس جهاد پوشیده و وارد میدان شده و در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی، فرهنگی و فضای مجازی فعالیت‌هایی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و آموزش خود مراقبتی به شهروندان را برعهده‌گرفته‌اند. عده‌ای نیز در این میان داوطلبانه با حضور در بیمارستان‌ها در کنار کادر درمان به ارائه خدمات به بیماران مبتلابه کرونا می‌پردازند.

ایرانی همیشه ثابت کرده که در صحنه است و هم‌وطن خود را تنها نمی‌گذارد. در این شرایط بحرانی که یافتن حتی یک ماسک در داروخانه‌ها به یافتن سوزن در انبار کاه تبدیل‌شده است خیرین، جوانان گروه‌های مختلف داوطلبانه و علی وار به عشق مردم و اهل‌بیت (ع) به میدان آمدند و با تهیه پارچه و بر اساس ضوابط بهداشتی به تولید ماسک و توزیع رایگان در بین مردم اقدام می‌کنند تا هرچه سریع‌تر و با امید بیشتر این ویروس از جامعه رخت بربندد.


اخباری از فعالیت گروه‌های جهادی در استان‌های مختلف را در زیر می‌خوانیم.


خدمت به مردم زمان نمی‌شناسد / تلاش بی وقفه جهادگران از سیل تا کرونا

در استان مرکزی همانند سایر استان‌ها انجام این قبیل اقدامات خداپسندانه از سوی گروه‌های جهادی، کار آموزان فنی و حرفه‌ای، موکب داران ستاد عتبات و… صحنه‌هایی از عشق به هم‌وطن و ایرانی را خلق کرده است.

وارد داروخانه شدم، مردمی را دیدم که برای دریافت ماسک منتظر بودند و با ناراحتی از آن مکان خارج می‌شدند. پس از مدتی فردی آمد و ماسک‌هایی را رایگان بین مردم توزیع کرد. با وی صحبت کردم مرا به کارگاه تولید این ماسک‌ها هدایت کرد. وارد کارگاه شدم با افرادی که در حال دوخت این ماسک‌ها بودند در مورد حسشان نسبت به انجام این عمل نیکو صحبت کردم.

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد

یکی از این جهاد گران اظهار داشت: وقتی رضای خداوند در میان باشد انسان نباید از انجام هیچ کاری دریغ کند. الآن شرایط سخت است و چه‌بسا افرادی منتظر همین ماسک‌ها هستند پس تا توان داریم با کمک هم باید برای حفظ سلامت مردم تلاش کنیم، ما هم خدا را شاکریم که در این دریای خدمت قطره‌ای هستیم که خداوند با لطف خود این توانایی را در ما به وجود آورد که بتوانیم پشت این چرخ‌ها به عشق مردم بنشینیم.

یکی دیگر از جهادگران این عرصه که به بسته‌بندی ماسک‌ها مشغول بود، اظهار داشت: حسی که از انجام این کار دارم قابل وصف نیست و البته در قیاس با زحمات دیگر افراد بسیار ناچیز است. ما ملتی هستیم که با کمک هم سختی را پشت سر نهادیم و این شرایط هم یکی از آن روزهای سخت است که هرکسی با هر توانایی وارد میدان شده و ما هم سعی کردیم در این حوزه یکی از نیازهای اصلی مردم را تولید کنیم تا با خطر کمتری مواجه شوند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در این رابطه اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا در استان مرکزی گروه‌های جهادی استان در مقابله با این ویروس اقدامات مطلوبی را انجام داده‌اند.

امید محترمی ادامه داد: به‌منظور مقابله با این ویروس نیاز مردم به اقلام بهداشتی ازجمله ماسک در این برهه افزایش می‌یابد که جهاد سازندگی در راستای تولید ماسک اقدام کرده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: از همان روزهای ابتدایی شیوع این ویروس در استان تولید ماسک توسط بسیج سازندگی با ظرفیت سه هزار ماسک در روز آغاز شد.

محترمی بیان کرد: اکنون ۱۰ هزار ماسک به‌طور روزانه در حال تولید است و در صورت تأمین مواد اولیه، ظرفیت تولید ۳۰ هزار ماسک در روز نیز وجود دارد.

وی تأکید کرد: این ماسک‌ها دولایه و قابل شست‌وشو است و در ۱۲ کارگاه در سطح استان توسط گروه‌های جهادی استان تولید می‌شود و پس از نظارت شبکه بهداشت در فضای اتوکلاو ضدعفونی و سپس بسته‌بندی می‌شود.


ورود جهادی مردم برای تأمین کمبودها / وقتی همه برای شکست کرونا آمدند

گروه‌های مختلف مردمی برای مقابله با کرونا در سطح استان فعال‌شده‌اند، بسیاری در مسیر ضدعفونی شهرها و روستاها حرکت می‌کنند و بخشی دیگر نیز با فعال کردن کارگاه‌های تولیدی به دنبال تأمین تجهیزات طبی ازجمله ماسک و روپوش پزشکی هستند.

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد

کارگاه‌های خیاطی که چرخ‌های خیاطی آن مردمی هستند، یکی پس از دیگری در نقاط مختلف استان در حال فعال شدن هستند و هم‌اکنون بخشی از کمبودهای لوازم طبی در این استان در حال تأمین است.

هم‌اکنون بخشی از بانوان چهارمحال و بختیاری با راه‌اندازی کارگاه تولیدی و تولید ماسک توانسته‌اند گامی ارزشمند در مسیر حل مشکلات کمبود تجهیزات بردارند.

کارگاه تولید ماسک در چهارمحال و بختیاری به همت قرارگاه فرهنگی بانوان چهارمحال و بختیاری در محل دارالقرآن چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده است.

مسئول قرارگاه فرهنگی بانوان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در این استان با ظرفیت روزانه یک هزار عدد خبر داد.

فاطمه اسکندری بابیان اینکه از دو هفته قبل و با شیوع ویروس کرونا در کشور به فکر راه‌اندازی و تجهیز این کارگاه بودیم، گفت: کار جمع‌آوری چرخ‌خیاطی و تجهیز کارگاه را از دو هفته قبل شروع کردیم و مراحل ضدعفونی کردن کارگاه را هم قبل از شروع کار با هماهنگی شبکه بهداشت انجام دادیم.

اسکندری افزود: در ابتدای این طرح ۱۰۰ نفر اعلام آمادگی کردند که از این تعداد روزانه ۲۴ نفر در دو نوبت صبح و بعدازظهر مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: به دنبال افزایش چرخ‌های خیاطی به ۲۵ عدد هستیم که اگر محقق شود، تولید ما هم افزایش پیدا خواهد کرد.


روزانه حدود ۲۰۰۰ ماسک در بجنورد تولید می‌کنیم

عصمت باغچقی مسئول امور جهادی خواهران بسیج دانشجویی خراسان شمالی هم در گفتگو با مهر اظهار کرد: به همت دانشجویان دانشگاه‌های خراسان شمالی در کارگاهی واقع در دانشکده دخترانه انقلاب بجنورد، روزانه حدود ۲ هزار ماسک تولید می‌کنیم و در اختیار مردم مناطق کم برخوردار و مراکز بهداشتی و درمانی قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به نیاز افراد ضعیف جامعه به ماسک، افزود: ۲ هزار فرد نیازمند را در سطح شهر شناسایی کرده‌ایم و در این چند روز اخیر ماسک‌ها را به دست این گروه‌ها رسانده‌ایم.

مسئول امور جهادی خواهران بسیج دانشجویی خراسان شمالی از مورد تأیید بودن ماسک‌های تولیدی ازنظر دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد.

وی افزود: روزانه به تعداد داوطلبان علاقه‌مند به همکاری در کارگاه افزوده می‌شود و هم‌اکنون ۳۰ بانوی دانشجو، استاد دانشگاه، کارمند و خانه‌دار در این محل حضور دارند.

باغچقی گفت: با شروع فعالیت دانشجویان بسیجی حجم کمک خیران رو به افزایش است، اما با توجه به نیاز مردم هرچقدر میزان کمک‌ها بیشتر شود، توان تولیدی ما نیز افزوده می‌شود.


کارگاه تولید لباس‌های بیمارستانی در سنندج

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان هم در این رابطه گفت: گروه‌های جهادی بسیج و سپاه آماده هستند در کنار دستگاه‌های مسئول و دولت برای مبارزه همه‌جانبه با کرونا گام بردارند.

سردار سید محمدصادق حسینی به تولید روزانه حدود ۷۰۰ تا یک هزار دست لباس در این کارگاه اشاره کرد و اظهار داشت: سپاه در کنار دولت اقدامات وسیعی را برای مقابله با کرونا آغاز کرد و تفاهم‌نامه‌ای در سطح کشور و استان در این راستا با علوم پزشکی منعقدشده است.

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد

وی با بیان اینکه با کمک گروه‌های و علوم پزشکی و همه دستگاه‌ها، کرونا را شکست خواهیم داد، افزود: سپاه در راستای پیشگیری از کرونا و آموزش کارهای خوبی را انجام داده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان ادامه داد: از چند روز پیش کار ضدعفونی کردن معابر و امکان عمومی شهر سنندج آغازشده و از امروز نیز در سقز این کار انجام خواهد شد.

سردار حسینی به آمادگی برای ایجاد بیمارستان صحرایی در سقز در صورت لزوم تأکید کرد و یادآور شد: سپاه از تمام امکانات در بخش‌های مختلف و با کمک گرفتن از گروه‌های جهادی برای مقابله با ویروس کرونا استفاده خواهد کرد.

وی از مردم خواست نسبت به رعایت نکات بهداشتی و عدم حضور در نقاط پرتجمع اهتمام داشته باشند و بیان کرد: سپاه در کنار ملت و دولت تلاش خواهد کرد، ویروس کرونا را با کمترین آسیب نابود کند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: اکنون جدا از جبهه مقابله با ویروس کرونا با هجمه‌های روانی و رسانه‌ای دشمن نیز مواجه هستیم و باید همه با تعامل و همفکری در راستای رفع مشکلات گام برداریم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در استان تشکیل‌شده و اکنون با شش کارگروه در حال فعالیت است.

توحید رستمی افزود: این قرارگاه در کنار تولید اقلام بهداشتی در قالب کارگروه‌های تولید و انتشار محتوا در فضای مجازی نیز فعالیت دارد.

وی ادامه داد: کارگروه بازرسی نیز در داخل شهر حضور یافته و در صورت عدم رعایت نگات بهداشتی در پمپ‌بنزین‌ها و قلیان سراها تذکرات لازم را خواهند داد، ضمن اینکه در صورت لزوم ۲۰ چادر نیز برای آموزش مسائل بهداشتی دایر می‌شود.


فعالیت‌های جهادگران اصفهانی برای جلوگیری از شیوع کرونا در نصف جهان

محمد کریمی رئیس مجمع جهادگران استان اصفهان هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از ابتدای اسفندماه با شیوع ویروس کرونا کووید ۱۹ ستاد جهادی مبارزه با کرونا تشکیل شد، اظهار داشت: این ستاد در پنج محور اهداف خود را دنبال می‌کند.

وی افزود: در محور اول، از تلاش کادر درمانی بیمارستان‌های معین مقابله با کرونا کووید ۱۹ با شاخه گل و لوح تقدیر تکریم شد.

رئیس مجمع جهادگران استان اصفهان بیان داشت: در گام دوم با همکاری شرکت دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا و پشتیبانی مالی سپاه پاسداران و همراهی دانشگاه آزاد اسلامی استان، خط تولید محلول ضدعفونی‌کننده با تولید روزانه ۱۵۰۰ بطری محلول راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه توزیع مواد ضدعفونی‌کننده در مناطق کمتر برخوردار اصفهان از فعالیت‌های دیگر ستاد جهادی مبارزه با کرونا است، گفت: در کنار توزیع مواد ضدعفونی‌کننده با همکاری دانشجویان علوم پزشکی موارد پیشگیری به شهروندان آموزش داده می‌شود.

کریمی با اعلام اینکه از روز دوشنبه غرفه‌های مشاوره و آموزش در سطح شهر اصفهان برگزار می‌شود، افزود: این غرفه‌ها در حوزه آموزش فعالیت دارند و گروهی هم با اعزام به مکان‌های عمومی به ضدعفونی و گندزدایی فعالیت دارند.

وی ابراز داشت: تولید محتوا به شکل تیزرهای آموزشی در ۵ قسمت و آموزش‌های پیشگیری از کورنا کووید ۱۹ از اقداماتی است که در حال انجام است.

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد


حسینیه‌ها و مساجد مرکز ثقل و کانون همدلی برای شکست کرونا

اسماعیل، پیمان، روح‌الله، امیرحسین، جوانانی آملی هستند که بدون تعلقات و حس دنیایی، یک‌تنه و متعهدانه در روزهای کمبودهایی که شهرستان در قبال هجمه سنگین و جو روانی منفی علیه شیوع ویروس کرونا شکل‌گرفته بود، پای‌کار آمدند تا مرهمی شوند برای برطرف کردن نیازهای حداقلی شهروندان.

فراخوان‌هایی که به‌واسطه فعالیت‌های تحسین‌برانگیز این جوانان در موضوعات مختلف شهری و اعتمادهایی که درگذشته نسبت به خود ایجاد کرده بودند، سیل عظیمی از شهروندان و نیکوکاران را برای کمک دهی به این جریانی که شکل‌گرفته بود، همراه خود کرد.

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد

پویش مردمی با عنوان «مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان آمل» توسط این افراد که جمعی از فعالان اجتماعی با همراهی برخی از رسانه‌های شهرستان آمل هستند، شکل گرفت و خوشبختانه از سوی شهروندان و خیران نیز پشتیبانی شد.

این گروه از جوانان با شعار «کرونا را با همدلی شکست می‌دهیم و همه برای هم» طی یک هفته گذشته علاوه بر اینکه تعداد افراد گروه چهارنفره خود را به حدود ۶۰ نفر افزایش داده اند و به این تعداد نیز در حال اضافه شدن است، باعث فراگیر شدن و راه‌اندازی این پویش در دیگر شهرهای مازندران نیز شده اند.

علاوه بر این تولید محلول‌های ضدعفونی‌کننده برای پیشگیری و خود مراقبتی در برابر ویروس کرونا که در ابتدا با حدود ۲۰۰ بطری یک لیتری تهیه می‌شد، اکنون به بیش از ۳ تا ۵ هزار بطری در روز افزایش‌یافته است.

پیمان اسفندیاری از فعالان اجتماعی شهرستان آمل و یکی از اعضای اصلی این گروه گفت که با همفکری جمعی از دوستان شبکه‌های اجتماعی در پی شیوع و همه‌گیر شدن ویروس کرونا این تصمیم گرفته شد و در ابتدا فعالیت به‌صورت محدود بود.

وی افزود: خوشبختانه با حمایت و همکاری خوبی که هیئت‌امنای حسینیه آملی با اعضای این گروه داشتند، آشپزخانه این حسینیه را که بلااستفاده بود برای فرآوری محلول‌های ضدعفونی در اختیار گذاشتند که بسیار کمک‌حال و ارزشمند بوده است.

وی افزود: در این مدت بسیاری از نیکوکاران و شهروندان خیر شهر پشتیبانی از این اقدام داشتند و باعرضه مواد اولیه، بطری‌های یک‌بارمصرف و اقلام دیگر خوشبختانه پا به‌پای گروه آمدند و با این همت و همراهی که شکل‌گرفته ان‌شاءالله تا ریشه‌کن شدن ویروس کرونا ادامه خواهیم داد.

اسماعیل مدنی دیگر عضو این گروه از جوانان آملی در پویش مردمی «مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان آمل» گفت: همه ما باید در کنار هم برای قطع زنجیره انتقال کرونا تلاش کنیم زیرا که سلامت هر یک از ما درگرو سلامت دیگری است.

وی افزود: این روزها محدودیت و کمبود ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و اقلام بهداشتی بر کسی در مازندران و ایران پوشیده نیست، محدودیتی که ویروس ناخوانده‌ای بانام کرونا به ما تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: افرادی که به این گروه چه در ابتدا و چه اینکه در ادامه فعالیت شبانه‌روزی اضافه شدند، میل به خدمت به شهروندان در این شرایط داشتند و انصافاً در این مدت ثابت کردند که در مقابل این دشمن پنهان سر تعظیم فرود نیاوردند و برای تأمین نیازهای بهداشتی آستین‌ها را بالا زدند.

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد

مدنی بابیان اینکه هدف این گروه کاهش فشار روانی جامعه در مواجهه با ویروس کرونا است، گفت: تولید این گروه تا زمان عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت.

همچنین با مشارکت گروه‌های جهادی آمل- مرحله نخست توزیع ماسک، دست‌کش و محلول‌های ضدعفونی‌کننده برای پیشگیری و خود مراقبتی شهروندان در پی شیوع ویروس کرونا توسط گروه‌های جهادی در آمل آغاز شد.

مسئول این گروه جهادی به خبرنگار مهر گفت: در پی تشدید بیماری کرونا در سطح منطقه، و کمبود اقلام بهداشتی و خود مراقبتی در میان شهروندان، هیئت‌امنای مسجد صاحب‌الزمان و هیئت کریم اهل‌بیت (ع) این مسجد با فراخوان عمومی و جذب مشارکت‌های مردمی و خیران، در مرحله نخست، حدود ۵۰۰ دست ماسک، دست‌کش و محلول‌های ضدعفونی‌کننده کرده است.

حسین نجفی افزود: این هیئت در مناسب‌های مختلف و برنامه‌های اجتماعی همواره مشارکت جدی و فعالانه داشته و در قبال سلامت عمومی شهروندان نیز این احساس مسئولیت توسط بسیجیان و گروه‌های جهادی بیشتر بود.

وی اضافه کرد: این اقدام خیرخواهانه و بشردوستانه باهدف ایجاد آرامش در جامعه، کمک به تهیه آسان‌تر اقلام بهداشتی موردنیاز برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا صورت گرفته است.

در شهرستان آمل در روزهای گذشته و به دنبال تشدید شیوع ویروس کرونا و نبود ماسک و محلول‌های ضدعفونی‌کننده، گروه‌های مردمی زیادی در امر فرآوری و تهیه محلول‌های ضدعفونی‌کننده ونیز تهیه ماسک پای‌کار آمدند.


گروه‌های جهادی در میدان مبارزه / همدلی برای شکست کرونا

در همین رابطه و برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های گروه‌های جهادی گفتگویی با مسئول گروه جهادی فردوس وابسته به بسیج دانشجویی استان گیلان انجام شد که «محمدرضا فرزانه» در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: بعد از اعلام شیوع ویروس کرونا جمعی از دوستان جهادی گرد هم آمده و قرارگاه مرکزی مبارزه با این ویروس را در بسیج دانشجویی استان گیلان تشکیل دادند.

وی به اقدامات خوب انجام‌شده اعم از توزیع پک‌های بهداشتی، مشاوره، ضدعفونی کردن معابر و امکان عمومی و مساجد از روزهای ابتدایی تاکنون توسط این گروه جهادی اشاره کرد و افزود: گروه جهادی فردوس نیز به‌عنوان نماینده جمعی از متخصصان بهداشت و درمان مدیریت کارگروه سلامت این قرارگاه را در اختیار داشته باشیم.

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد

مسئول گروه جهادی فردوس با اشاره به اینکه این گروه جهادی فعالیت خود را از تابستان سال ۹۶ به‌صورت غیررسمی در حوزه‌های بهداشت و درمان، فرهنگی و خیریه توسط جمعی از جهادگران استان گیلان تشکیل‌شده است، اظهار کرد: بعد از گذشت بیش از یک سال از فعالیت این گروه، در زمستان سال ۹۷ به‌صورت رسمی زیر نظر بسیج دانشجویی ثبت و کارهای خود را گسترش داد که امروز در پنج حوزه بهداشت و درمان، فرهنگی، خیریه، رسانه و پژوهش فعالیت می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: درزمینهٔ مقابله با ویروس کرونا نیز گروه جهادی فردوس اقدام به انتشار فراخوان در مجمع عمومی برای جذب ایده و طرح کرد و با دریافت طرح‌ها بعد از بحث‌های انجام‌شده کارگروه تشکیل و با یک آسیب‌شناسی به این نتیجه رسیدیم که در دو حوزه آموزشی و میدانی وارد عمل شویم.

فرزانه با اشاره به اینکه در حوزه آموزش نیز بر دو موضوع تمرکز بیشتری از سوی گروه انجام شد، ادامه داد: با آسیب‌شناسی‌های انجام‌شده متوجه شدیم که بسیاری از مردم درباره ویروس کرونا هیچ شناختی نداشته و آموزشی ندیده‌اند.

با آسیب شناسی های انجام شده متوجه شدیم که بسیاری از مردم درباره ویروس کرونا هیچ شناختی نداشته و آموزشی ندیده‌اند

وی با بیان اینکه در بخش دوم نیز به سلامت روان و مدیریت روان در بلایا و حوادث متمرکز شدیم، افزود: در حوزه میدانی نیز تلاش شد نیروهای جهادی ما کاملاً در اختیار فرماندهی واحد یعنی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دستگاه‌های متولی در امر مبارزه با کرونا قرارگرفته تا از موازی کاری و اتلاف انرژی جلوگیری شود.

مسئول گروه جهادی فردوس با اشاره به اینکه بعد از فراخوان، اعضای این گروه جهادی را تعدادی مترجمان زبان انگلیسی، جامعه پزشکی و پرستاری، روان‌شناسی، گرافیک و رسانه تشکیل دادند، گفت: با توجه به این ترکیب موفق شدیم برای مقابله با این بحران در حوزه آموزش با رصد سایت سازمان بهداشت جهانی مطالب مربوط به ویروس کرونا را ترجمه کرده و توسط گرافیست‌ها به پوستر و اینفوگرافی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه محتوای تولیدشده را ساعت ۲۱ هر شب در فضای مجازی منتشر می‌کنیم، ادامه داد: در همین راستا بروشورهایی نیز تهیه و به دست گروه‌های جهادی میدانی رسانده تا به همراه پک‌های بهداشتی در میان شهروندان توزیع کنند.

فرزانه یادآور شد: در ادامه این مسیر با پیوستن چند دوبلور موفق شدیم کلیپ‌های موجود در سایت سازمان بهداشت جهانی را ترجمه و دوبله کرده و در فضای مجازی منتشر کنیم تا شهروندان بتوانند از محتوای آموزشی آن بهره‌مند شوند.

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد

وی تأکید کرد: یکی از اهداف این گروه جهادی این بوده که با توجه به گستردگی حوزه ارتباطات و وجود حداقل یک گوشی همراه در هر خانه با تولید این محتوا و انتشار آن‌ها سهم کوچکی در حوزه آموزشی در راستای مقابله با ویروس کرونا داشته باشند.

مسئول گروه جهادی فردوس با اشاره به اینکه در حوزه میدانی نیز با انتشار فراخوان عمومی دانشگاه علوم پزشکی برای جذب نیروی، ۱۰ نفر از جهادگران این گروه برای حضور در بیمارستان‌ها و کمک به کادر درمان و پرستاری داوطلب شده و خارج از چارت سازمانی دانشگاه در حال فعالیت هستند، گفت: در حوزه مشاوره‌های تلفنی نیز در مورد کرونا اعضای گروه جهادی فردوس سهمی در آگاهی بخشی به شهروندان دارند.

وی در ادامه به وجود ضعف‌های مدیریتی، تجهیزاتی و زیرساختی در استان گیلان اشاره و تصریح کرد: در بحران نیروهای انسانی هستند که همانند دوران دفاع مقدس جور کمبودها و نداشتن‌ها را می‌کشند که امیدواریم در ادامه و در آینده شاهد این کمبودها نباشیم.

در بحران نیروهای انسانی هستند که همانند دوران دفاع مقدس جور کمبودها و نداشتن‌ها را می کشند که امیدواریم در ادامه و در آینده شاهد این کمبودها نباشیم

فرزانه با بیان اینکه متأسفانه در مدیریت موضوع کرونا متولیان امر به‌صورت شایسته عمل نکردند، گفت: تعیین نماینده تام‌الاختیار از سوی وزارت بهداشت و تغییر آن برای بار دوم نشان‌دهنده وجود ضعف در حوزه مدیریتی و ساختاری استان گیلان است که دراین‌باره رسانه‌ها باید نقش مطالبه گری داشته و با آسیب‌شناسی مسئولان را وادار به پاسخگویی کنند.

وی با تأکید بر اینکه ما امروز شاهد بحران کرونا در استان گیلان نیستیم زیرا پیش‌ازاین نیز بحران‌های بسیاری همانند سیل و برف را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: اینکه از بحران‌های گذشته درس نگرفته و مشکلات بحران قبلی را به بحران بعدی انتقال داده و برنامه بلندمدت نداریم خود نشان‌دهنده ضعف است که باید برطرف شود.

مسئول گروه جهادی فردوس به برنامه‌های آینده این گروه نیز اشاره و بیان کرد: قطعاً در حوزه آموزش تلاش را گسترده‌تر کرده و با رصد سایت سازمان بهداشت جهانی سعی می‌کنیم به‌روزترین اطلاعات را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه میدانی نیز هنوز معتقد به عدم موازی کاری و انجام امور و کارها در کنار دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستیم، گفت: بر اساس اخبار دریافتی در حال حاضر با کمبود نیروی پرستاری و درمانی در بیمارستان‌های گیلان مواجه هستیم و با توجه به عدم مشخص بودن زمان پایان شیوع این ویروس شاهد فرسایش نیروهای فعال در مراکز درمانی خواهیم بود لذا تلاش می‌کنیم تا درزمینهٔ نقاهتگاه‌ها از اعضای گروه‌های جهادی برای کمک به کادر درمان و پرستاری استفاده کنیم.


طلاب قم لباس سفید پوشیدند / جهاد در فضایی شبیه جبهه

با توجه به اینکه مرکز بیماری کرونا در قم اعلام‌شده و بیشتر مبتلایان به این بیماری در قم سکونت داشته‌اند، افزایش تعداد بیماران مشکوک به کرونا و خطر پرستاری از این بیماران باعث شده پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های فوق روزهای سختی را سپری کنند ولی خستگی را در چهره نشان نمی‌دهند تا مبتلایان به این بیماری در بالاترین سطح روحیه مراحل درمان را طی کنند.

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد

طلاب حوزه علمیه که هرزمانی نیاز به حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی برای کمک به هم‌وطنان هنگام بروز حوادث و یا دفاع از خاک و یا دین مطرح بوده پیش‌قدم شده‌اند، در این زمینه نیز زودتر از سایر اقشار جامعه حضوری فعال و مؤثر دارند تا مرهمی بر زخم بیماران و قوت قلبی برای کادر درمانی و پرستاران باشند.

حضور در جبهه‌های نبرد در دوران دفاع مقدس و یا دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) مقابل تروریست‌های داعش و همچنین کمک به مردم سیل‌زده استان‌های لرستان و خوزستان و یا مناطق زلزله‌زده نمونه‌ای از اقدامات جهادی طلاب و اساتید حوزه علمیه است.

جمعی از طلاب از بیماران بستری در بیمارستان فرقانی قم که به علت ویروس کرونا بستری شده‌اند عیادت کردند

طی روزهای اخیر نیز بیش از ۴۰ نفر از طلاب و اساتید حوزه به یاری پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های قم شتافته تا این سفیدپوشان عرصه سلامتی را یاری کنند و یا با اهدای گل اعلام کنند که قدردان زحمات آنان در این شرایط سخت هستند.

تعدادی از طلاب و اساتید حوزه علمیه در اقدامی خودجوش از بیماران بستری در بیمارستان فرقانی قم که به علت ویروس کرونا بستری‌شده‌اند عیادت کردند.

طلاب جهادی نیز که در نامه‌ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم برای یاری‌رسانی به بیماران و مبتلایان کروناویروس و آنفلوانزا اعلام آمادگی کرده بودند، برای عملیاتی شدن عرصه‌های فعالیت با دکتر توکلی (نماینده وزارت بهداشت در استان قم) دیدار کردند.

در این دیدار که برخی سرگروه‌های طلاب جهادی حضور داشتند، زمینه‌های همکاری در عرصه‌های مختلف موردبررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد

مهم‌ترین عرصه‌ای که قرار شد به‌زودی طلاب جهادی در آن ساماندهی شوند، پرستاری عمومی از مبتلایان کروناویروس در مراکز درمانی استان است. فعالیت‌های تبلیغی و تبیینی و نیز بسته‌بندی، جابجایی و توزیع بسته‌های بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت به قم ارسال‌شده، از دیگر زمینه‌های فعالیت طلاب خواهد بود.

همچنین جلسه توجیهی طلاب جهادی جهت همکاری با کادر درمانی بیمارستان فرقانی قم که به‌عنوان معین افراد مبتلا یا مشکوک به ویروس کرونا تعیین‌شده برگزار شد.

یکی از طلابی که برای پرستاری از بیماران در یکی از بیمارستان‌های قم حاضرشده در پیامی اظهار داشته است: از امشب کار را شروع می‌کنیم؛ فعلاً با یک جمع چهل نفره از طلاب وارد بیمارستان‌های قم شدیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تعداد طلاب جهادی در حال افزایش است، گفته است: هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم فضای پزشکان و پرستاران شهرم این‌قدر شبیه آن حال و هوایی باشد که از جبهه و جهاد شنیده‌ام؛ خدا را شکر در کنار این مجاهدین کمک می‌کنیم.

مدیر مدرسه علمیه طالبیه تبریز نیز در نامه‌ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی، آمادگی طلاب و اساتید جهادی این مدرسه را برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی اعلام کرد.

متن این نامه که توسط محمدعلی صادقیان، مدیر مدرسه علمیه طالبیه تبریز خطاب به دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز صادرشده بدین شرح است:

با تقدیم احترام، بدین‌وسیله به استحضار می‌رساند، حوزه علمیه طالبیه تبریز با توجه به مشکلات پیش‌آمده از ویروس جدید کرونا برای مردم شریف و غیور و انقلابی کشور و با توجه به‌احتمال نیاز بخش بهداشت و درمان در بیمارستان‌های استان به نیروی انسانی در امر رسیدگی و کمک به کادر درمانی، بیماران و یا هرگونه کمک دیگر، آماده همکاری در قالب نیروهای جهادی و خدمت‌رسانی به همشهریان عزیزان است.

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد

اساتید، طلاب و مسئولان مدرسه فقهی شمس الشموس قم نیز در نامه‌ای به آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب و با آرزوی نزول رحمت و مغفرت الهی بر ملّت شریف و بزرگوار ایران خاطرنشان ساختند: مدرسه فقهی شمس الشموس (علیه‌السلام) باکمال اعتقاد و افتخار و با تأسی به سیره سلف صالح حوزه علمیه، آمادگی خود را برای خدمت‌رسانی و کمک به مردم شریف شهر قم این پناهگاه و ملجأ و مأمن شیعیان و حرم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) اعلام می‌دارد.

همچنین روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در اطلاعیه‌ای از سربازان خط مقدم حفظ و حراست از سلامتی تقدیر و تشکر کرد.

در این اطلاعیه تأکید شده است: پزشکان، پرستاران و خدمه عزیز بیمارستان‌ها می‌دانیم که ساعت‌ها کار کردن با این لباس‌ها خیلی سخته، آدم توی این لباس خیس عرق میشه جای عینک و ماسک روی صورت شما ردِ عمیقی می‌ندازه نمیشه باهاش غذا خورد، دستشویی رفت یا نماز خوند همیشه هم استرس ابتلا به بیماری کرونا را دارید این روزها در جنگ بیولوژیک لباس رزم سربازان ایران سبز نیست، سفید است دعاگویتان هستیم و هر جا لازم باشد و بفرمائید در کنارتان حضور خواهیم داشت.


بنابراین گزارش، این روزها مشابه روزهایی است که رزمندگان در جبهه‌ها ایثارگرانه در مقابله با دشمن می‌ایستادند و ایثارگرانی دیگر نیز در پشت جبهه‌ها به دنبال تأمین تجهیزات و نیازهای آن دوران حرکت می‌کردند.

امروز پزشکان و پرستاران همان سربازان دوران جنگ هستند که ایثارگرانه در مقابل دشمنی نوظهور که سلامت انسان‌ها را نشانه گرفته دلاورانه می‌جنگند. پیر و جوان، روحانی و بازاری برای حل مشکلات، کمبودها و نیازهای بخش پزشکی برای حمایت از پرستاران و پزشکان آستین‌ها را بالا زده و وارد میدان شده‌اند.

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد

جهاد در میدان «کرونا»/ ویروسی که همدلی را مُسری کرد

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)