میرنیوز

قایق‌سواری؛ تفریحی نان‌آور برای جوامع محلی انزلی که مغفول مانده

قایق‌سواری؛ تفریحی نان‌آور برای جوامع محلی انزلی که مغفول مانده 2022-01-13T08:26:41+03:30

قایق سواری، سوار شدن بر جت اسکی، فلای بورد، ماهیگیری در آبهای کم عمق، شنا، تماشای غروب آفتاب و آفتاب گرفتن در ساحل ماسه‌ای از جمله تفریحات گردشگری ساحلی هستند و در اکثر سواحل ایران وجود دارند و تفریح در دریا که برای مقاصد کشتی‌ سواری، غواصی و ماهیگیری در عمق بیشتری از آب انجام می‌شود و هر دو می‌توانند لحظات خوشی را برای گردشگران رقم زده و با ایجاد فرصت‌های شغلی برای شهرهای ساحلی محلی برای کسب درآمد باشد.

شاید تصور کنید گردشگری دریایی یک صنعت جدید در گردشگری باشد، اما لازم است بدانید که این نوع از گردشگری از سال ۱۹۸۰ معرفی و هر روز نیز به اهمیت آن اضافه کرده می‌شود.

گردشگری ساحلی و دریایی یکی از فرصت‌های جذب گردشگر در شهرهای شمالی کشور به ویژه انزلی محسوب می‌شود که با رشد و توسعه آن می توان شاهد بهبود اقتصاد بود و برای استفاده از صنعت گردشگری ساحلی و دریایی فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات باید مورد توجه دست‌اندرکاران امر قرار گرفته و کمک‌حال بخش خصوصی در این زمینه باشند.

وقتی وارد شهر انزلی می‌شویم تعداد زیادی از افرادی که تابلو به دست گرفته‌اند و تبلیغ قایق‌سواری در تالاب با تخفیف ویژه می‌کنند جلب توجه می‌کند. ولی عبارت جذاب «تخفیف ویژه» با قیمت‌های میلیونی که می‌گویند هم‌خوانی ندارد و بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند عطای قایق‌سواری را به لقایش ببخشند و کنار ساحل دریا و یا کرانه تالاب بین‌المللی انزلی برای دقایقی بنشینند و از مناظر زیبای الهی که طبیعت مهربان سخاوتمندانه و به رایگان در اختیار آنها قرار داده، استفاده کنند.

البته شرکت‌های قایقرانی که در قالب تعاونی ساماندهی شدند، قیمت‌های معقولانه‌تری دارند ولی به نظر می‌رسد آنطور که باید و شاید تبلیغ و معرفی نشدند و جز نصب چند تابلوی کوچک «تعاونی قایق‌سواری مجاز» که در نزدیکی اسکله‌هایی که تحت نظر اتحادیه فعالیت دارند، اثرشان در هیاهوی تبلیغات تابلو به‌دست‌ها از نظر مخفی مانده‌اند.

قایق‌رانی؛ شغلی قدیمی چشم‌ انتظار حمایت مسئولان

حمیدرضا فتح شیرین، مدیرعامل تعاونی قایقداران بندر انزلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر ۳۲ شرکت قایقرانی در این تعاونی ثبت شده بودند که شش شرکت به دلیل ضرردهی کنار کشیدند زیرا احداث اسکله و هزینه‌های روزمره قایقداری بسیار بالاست.

قایق‌سواری؛ تفریحی نان‌آور برای جوامع محلی انزلی که مغفول مانده

وی با اشاره به اینکه در این اتحادیه ۴۰۰ نفر مشغول به کار هستند، افزود: علاوه بر این ۲۵۰۰ قایقران در سطح انزلی در مشاغل مختلف از جمله صیادها و دام‌گذاران ماهی و آب‌بندان‌دارها نیز مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل تعاونی قایقداران بندر انزلی با تاکید بر اینکه امنیت شغلی یکی از مهمترین مولفه‌های هر فعالیت اقتصادی است، تصریح کرد: از مهم‌ترین مشکلاتی که ما داریم مسئله بیمه است که با هزینه بالا و به صورت خوداختیاری ماهانه مبلغ بیمه را پرداخت می‌کنیم.

فتح‌شیرین گفت: با توجه به اینکه انزلی یک شهر ساحلی است همچنین تالاب زیبای انزلی همچون نگین در این شهر می‌درخشد مسافران زیادی تمایل به قایق‌سواری و بازدید از گوشه و کنار تالاب دارند و از گذشته‌های دور ارائه خدمات به مسافران در زمینه قایق سواری یکی از منابع درآمدی برای اهالی انزلی بوده است.

وی با اشاره به اینکه قایقرانی شغل آبا و اجدادی او بوده و زندگی‌شان با تالاب گره خورده، تاکید کرد: در سالهای نه چندان دور تالاب پرآب و بسیار زیبا بود ولی در سالهای اخیر شاهد کاهش سطح آب آن و در برخی جاها هم شاهد خشک شدن آب هستیم و همین مسئله قایقرانی را در تالاب با مشکل مواجه کرده است.

مدیرعامل تعاونی قایقداران بندر انزلی افزود: یکی از مهمترین معضلاتی که در این زمینه شاهد هستیم فعالیت بخش خصوصی است که افرادی با تابلوی «قایق‌سواری با تخفیف» در ورودی شهر ایستاده‌اند و مسافران را جذب می‌کنند، مسافرین هم که از نرخ‌ها اطلاعی ندارند و با قیمت بالا سوار قایق می‌شوند و همین مسئله علاوه بر اینکه کار اتحادیه را کساد می‌کند به دلیل اخذ هزینه زیاد از مسافران باعث می‌شود تا خاطره بدی از قایق‌سواری در ذهن مسافران باقی بماند و دفعه بعد در صورت مراجعه به انزلی تمایلی به قایق‌سواری نداشته باشند.

فتح‌شیرین در ادامه با بیان اینکه ما تحت عنوان اتحادیه ساماندهی شده‌ایم ولی هیچ امکاناتی که نیازمند ادامه فعالیت این صنف است به صورت یارانه‌ای به ما تعلق نمی‌گیرد، گفت: حتی بنزین هم به صورت آزاد تهیه می‌کنیم در حالی که شاغلین این حوزه از خود من که به عنوان مدیرعامل اتحادیه هستم انتظاراتی دارند لذا امیدوارم مسئولین قدری در این زمینه با مدیریت بیشتری ورود پیدا کنند زیرا جذب گردشگر یکی از مهمترین مواردی است که می‌تواند ایجاد شغل کرده و باعث جذب درآمد به شهر شود.

وی با بیان اینکه هزینه قایق‌سواری از ۱۴۰ هزار تا ۵۲۰ هزار تومان برای یک ساعت است، گفت: تالاب انزلی ۲۴ هزار هکتار مساحت دارد و قطعا می‌تواند یکی از منابع مهم اشتغال‌زایی و کسب درآمد برای اهالی این شهر باشد و اگر در کنار اسکله‌های قایقرانی امکانات رفاهی و تفریحی توسط مسئولین ایجاد شود قطعا مسافرین با میل و رغبت بیشتری سراغ این تفریح جذاب می‌آیند.

قایق‌سواری؛ تفریحی نان‌آور برای جوامع محلی انزلی که مغفول مانده

مدیرعامل تعاونی قایقداران بندر انزلی با اشاره به اینکه قایقرانان اطلاعات تالاب‌گردی را سینه به سینه و از گذشتگان فرا گرفته‌اند، تصریح کرد: آموزش یکی از لازمه‌های هر شغل است ولی به دلیل هزینه‌های بالا فعالین این صنف معمولا ترجیح می‌دهند به آموخته‌های عملی خود تکیه کنند.

ارائه خدمات در حوزه قایق سواری فرصت بزرگی برای اشتغال‌زایی است

شعبان جعفری، رئیس شورای اسلامی بندر انزلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جلسات متعددی در خصوص تابلو به دست‌هایی که تبلیغ قایق‌سواری می‌کنند آنهم برای بخش خصوصی که در قالب تعاونی‌های مجاز نیستند در شورای تامین شهرستان مطرح شد و مصوبات زیادی هم داشت ولی در مقام عمل و اجرای مصوبات مصادف با دوران کرونا و بیکاری شد و همه این عوامل دست به دست هم داد تا نابه‌سامانی در این حوزه آنطور که باید، رفع نشود.

وی افزود: ضمن این که در سطح شهرستان با بیکاری قشر جوان روبه‌رو هستیم و عملا این کار تبدیل به منبع درآمد اصلی آنهایی شده که در این حوزه فعالیت می‌کنند لذا ضروری است تا این افراد ساماندهی شده و شناسنامه‌دار شوند زیرا شغلی است که اختیار کرده‌اند و با آن کسب درآمد می‌کنند.

جعفری در خصوص قیمت‌هایی که از مسافرین برای قایق‌سواری به‌ویژه از قایق‌های شخصی اخذ می‌شود، گفت: این قیمت‌ها باعث نارضایتی‌های زیادی شده هرچند در تابلوها عبارت تخفیف ویژه درج شده ولی در عمل پول زیادی از مسافرین و قایق‌سواران اخذ می‌شود بهتر است در مبادی ورودی‌ شهر که محل تجمع این افراد است نظارت ویژه‌ای بر فعالیت این افراد صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی بندر انزلی تصریح کرد: البته بعضی از مسافرین از سال‌های قبل با این گروه‌ها در ارتباط هستند و هر زمان به انزلی مراجعه می‌کنند اسکان و قایق سواری را از این افراد می‌گیرند و شکایتی هم از قیمت‌ها ندارند ولی سوال این است قایق‌هایی که مجوز مسافرگردی ندارند چگونه در دریا و تالاب تردد می‌کنند؟ لازم است در این زمینه نیز نظارت بیشتری توسط دستگاه‌های متولی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: چند سال پیش، از برخورد نیروهای مرزبانی با یکی از این قایق‌ها فیلمی پخش شد که باعث ایجاد فضای منفی در سطح جامعه شد ولی قطعا برخورد با این موارد به نفع مسافران و افرادی است که در تعاونی‌ها ساماندهی شده‌اند.

جعفری با بیان اینکه این افراد نیز به دنبال کسب درآمد و روزی برای خود و خانواده‌هایشان هستند، تاکید کرد: برای ایجاد یک فضای سالم شغلی، ضروری است این افراد در قالب تعاونی‌های موجود ساماندهی شده و یا تعاونی جدیدی با شرایط خاص برای آنها ایجاد شود تا بتوان فعالیت آنها و قیمت‌هایی را که اخذ می‌کنند نظارت کرد.

رئیس شورای اسلامی بندر انزلی با بیان اینکه انزلی یکی از مقاصد گردشگری برای مسافرینی است که با هدف استفاده از فرصت تالاب و دریا به این شهر زیبای ساحلی سفر می‌کنند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم با ایجاد جاذبه در این حوزه مسافرین بیشتری را جذب کرده و سود حاصل از حضور گردشگر قطعا عاید همشهریان خودمان می‌شود ولی می‌بینیم به دلیل قیمت‌های بالای قایق‌سواری مسافرین رغبت چندانی به استفاده از این تفریح جذاب ندارند.

قایق‌سواری؛ تفریحی نان‌آور برای جوامع محلی انزلی که مغفول مانده

وی گفت: تهیه بنزین یکی از مشکلاتی است که قایق‌داران عنوان می‌کنند لازم است تا به تعاونی‌ها بنزین سهمیه‌ای تعلق بگیرد در حالی که به دلیل نرخ بالای بنزین آنها نیز که نان‌آور خانواده هستند به نوعی سعی می‌کنند تا زیان این بخش را از دستمزد مسافرین جبران کنند.

وی با اشاره به اینکه برای گسترش گردشگری ساحلی و جذب حداکثری مسافرین و گردشگران نیاز به تعامل جمعی داریم و رفع موانع و مشکلات پیش‌روی آن مربوط به یک نهاد خاص نیست، تاکید کرد: گردشگری دریایی یک فرصت و سرمایه عظیم برای اشتغال‌زایی و کسب درآمد است که مبتنی بر پتانسیل خدادای این شهر زیبای ساحلی است.

سفر دریایی انزلی - باکو؛ اگر کرونا اجازه دهد

حمیدرضا آبایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به قدمت ۳۰۰ ساله، بندر انزلی جایگاه ویژه‌ای در تجارت دریایی دارد و طی مطالعاتی که جدیدا توسط دانشگاه تربیت مدرس به صورت مکتوب درآمده به نتیجه رسیدیم بندر انزلی و پیربازار رشت از جمله قدیمی‌ترین بنادر دریای خزر بودند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ پست اسکله در بندر انزلی داریم و در محدوده اراضی ۱۶۰ هکتاری بندر بیش از ٥٠ هکتار اراضی را آماده واگذاری به خصوصی کردیم، گفت: ما در بندر انزلی تک بعدی فکر نمی‌کنیم و در زمینه گردشگری دریایی نیز برنامه داریم و ترمینال مسافری بین‌المللی ایجاد کردیم که البته در شرایط سخت کرونائی در گردشگری دریایی تاثیرگذار بوده است.

آبایی، با بیان اینکه فراخوان زدیم و از بخش خصوصی در این زمینه دعوت به همکاری کردیم، تاکید کرد: طرح مارینای بندر انزلی تقریبا نهایی شده و منتظر مصوبه سازمان مرکزی هستیم در این طرح چهار هکتار خشکی و شش هکتار دریایی برای مارینای بندر انزلی در نظر گرفته شده و اگر کرونا اجازه دهد سفر بین‌المللی انزلی - باکو را با کشتی مسافربری در دستور کار داریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه بر کرانه‌گردی تاکید داریم، گفت: طرح انجام این کار در بندر چمخاله به عنوان بندر گردشگری دریایی با ۱۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است تا زیرساخت‌های گردشگری دریایی را در چمخاله نیز داشته باشیم.

به نظر می‌رسد بالا بردن سطح آگاهی و شناخت مردم از فضاها و امکانات مسافرت دریایی و گردشگری ساحلی، عزم و حمایت دولت در رونق صنعت گردشگری و اعطای تسهیلات به افراد جوامع محلی برای توسعه خدمات در زمینه تفریحات ساحلی و دریایی همچنین وجود زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی در کنار این تفریحات گام مهمی در اشتغال زایی با استفاده از دو نعمت خدادای تالاب و دریا در انزلی می‌تواند باشد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)