میرنیوز

مشکلات رانندگان تاکسی مثنوی هفتاد من است

مشکلات رانندگان تاکسی مثنوی هفتاد من است 2022-01-01T10:08:22+03:30

دخل رانندگان تاکسی به خرجشان نمی‌رسد...

یکی از رانندگان خط حصارک – شاه عباسی با اشاره به اینکه تاکسیداری یکی از سخت ترین شغل‌های دنیا است، اظهار کرد: راننده‌های تاکسی ساعت‌ها در روز به‌دنبال مسافرند و از این خیابان به آن خیابان رانندگی می‌کنند، با مسافر، کارگر پمپ بنزین، رانندگان دیگر و تقریبا تمام شهر سر و کله می‌زنند و همه روزشان در شلوغی، آلودگی و استرس می‌گذرد. خیلی‌هایشان به دردهای مفصلی مختلف دچارند اما همچنان دخل و خرج‌شان با هم نمی‌خواند.

مصطفی کریمی در ادامه با اشاره به بخشی از مشکلات رانندگان تاکسی گفت: هزینه بالای استهلاک یکی از مهمترین دغدغه‌های ما است. طی دو سه سال اخیر، لوازم یدکی خودرو خیلی گران شده به طوری که بخش عمده درآمدمان را باید صرف خرید لوازم یدکی و تعویض و تعمیر آنها کنیم. البته مشکل به همین جا منتهی نمی‌شود و علاوه بر گرانی قطعات، باید با کاهش شدید کیفیت لوازم یدکی موجود در بازار هم کنار بیاییم.

وی در پاسخ به این سوال که این کاهش کیفیت بیشتر مربوط به قطعات خارجی است یا داخلی ، توضیح داد: قطعات خارجی که خیلی کم شده یا اصلا پیدا نمی‌شود و کیفیت قطعات داخلی هم که چندان تعریفی ندارد. برای مثال همین چند ماه پیش ناچار به تعویض بلبرینگ چرخی که بیش از ۱۱ سال برایم کار کرده بود شدم. بلبرینگ دوم که ایرانی بود کمتر از هشت ماه دوام آورد و مجبور به خرید بلبرینگ دیگری شدم.

این راننده تاکسی تاکید کرد: به طور تقریبی برای همین تعویض‌های قطعات باید حداقل ماهی یکبار به تعمیرگاه مراجعه کنیم که واقعا تامین هزینه‌های آن دشوار است.

چرا مردم با گران شدن کرایه تاکسی کنار نمی‌آیند؟

در ادامه  اسماعیل صمیمی یکی از رانندگان خط آزادگان – چهل و پنج متری کاج با گلایه از مشکل پایین بودن کرایه تاکسی‌ها توضیح داد: هرساله با افزایش تورم شاهد بالارفتن قیمت بسیاری از اجناس، کالاها و خدمات هستیم.

وی تاکید کرد: غالب مردم نسبت به این افزایش قیمت‌ها بی تفاوت هستند ویا  اعتراض خود را علنی نکرده و با موضوع کنار می آیند ولی به محض گران شدن کرایه تاکسی‌ها لب به اعتراض بازکرده و نارضایتی خود را حتی ازطریق درگیری لفظی با راننده و صحبت‌های چند دقیقه‌ای با مسافر بغل دستی هم که شده نشان می‌دهند .

این راننده تاکسی گفت: چراکارمندان این حق را برای خود قائلند که دولت هرساله درصدی به حقوقشان اضافه کند ولی وقتی به رانندگان تاکسی می‌رسند انتظار دارند که کرایه‌ها ثابت و بدون تغییر باقی بماند؟

صمیمی اضافه کرد: رانندگان نیز مثل  سایر اقشار جامعه حق و حقوقی دارند که یکی از آنها افزایش عادلانه  نرخ کرایه هاست و اعمال آن هیچ حقی را از کسی ضایع نمی کند.

خدا خدا می‌کنیم مریض نشویم!

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از دغدغه‌های رانندگان تاکسی بیمه است، افزود: من از سال ۹۳ راننده تاکسی هستم ولی هنوز تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار نگرفته‌ام.

وی ابراز کرد: این مشکل صرفا به من خلاصه نمی‌شود و فکر می‌کنم نیمی از رانندگان تاکسی این شهر بیمه نباشند و مدام استرس این را دارند که اگر خود یا یکی از اعضای خانواده‌یشان به بیماری مبتلا شود چه باید بکنند؟

امیدی به خرید تاکسی نو نداریم

یکی از رانندگان خط شاهین ویلا به میان جاده هم با گلایه از فرسودگی بالای اغلب تاکسی‌های کرج گفت: با گران شدن خودرو، بسیاری از رانندگان از اینکه بتوانند تاکسی نویی خریداری کنند ناامید شدند و ناچارند با خودروی قبلی خود سر کنند.

کمال رجبی افزود: قبلا دولت تمام مبلغ مورد نیاز برای نوسازی خودرو را در قالب وام کم بهره، در اختیار تاکسیدار قرار می‌داد ولی چند سالی می‌شود این طرح هم مثل بسیاری از طرح های دیگر متوقف شده است.

وی ادامه داد: مدتی است سازمان تاکسیرانی کرج  طرح پرداخت وام ۶۰ میلیون تومانی با اولویت خودروهای پیکان را اجرایی کرده که آن هم کاربرد چندانی ندارد. چون با این مبلغ نمی‌توان خودروی نو خرید و پس انداز اغلب رانندگان هم آنقدر نیست که بتوانند مابقی قیمت خرید تاکسی نو را از جیب بپردازند. به علاوه، اغلب رانندگان در معرفی ضامن به بانک هم مشکل دارند.

۵۰ هزار تومان پول خرد را ۵۵ هزار تومان می‌خریم!

یکی از رانندگان خط آزادگان – فلکه با اشاره به مشکل کمبود پول خرد اظهار کرد: مردم فکر می‌کنند راننده‌های تاکسی دستگاه چاپ اسکناس دارند.

علی جنتی یادآورشد: مسافران با مشکل کمبود پول خرد راننده‌ها کنار نمی‌آیند و انتظار دارند مثلا راننده ساعت هفت صبح بتواند کرایه ۳۲۵۰ تومانی خط را از اسکناس ۱۰ هزار تومانی‌شان کم کند و بدون کوچکترین حرف و یا گلایه‌ای باقی پول را برگرداند.

‌این راننده تاکسی یادآورشد: تصور کنید اگر در طول روز ۱۵  مسافر اسکناس ۱۰ هزار تومانی به راننده بدهند، راننده چطور می‌تواند باقی پول بقیه مسافران را به راحتی پرداخت کند؟

وی اظهار کرد: اغلب راننده‌ها روزانه برای تهیه پول خرد به کیوسک‌های مطبوعاتی و حتی دستفروش‌های معابر و خیابان‌ها مراجعه می‌کنند، ولی از آنجایی که تعداد مسافرانی که جابه جا می‌کنند، بالاست، پول خردها به سرعت تمام می‌شود.

این راننده گفت: رانندگان ناچارند ۵۰ هزار تومان پول خرد را ۵۵ هزار تومان از دستفروش‌ها، مغازه‌داران و کیوسک‌ها خریداری کنند و این کار در نهایت به ضرر آنان تمام می‌شود، ولی گویا برای راضی نگه داشتن مسافران چاره‌ای جز این نیست.

وی افزود: مشکلات تاکسیداران یکی دوتا نیست و مسائل مختلفی از کم بودن سهمیه بنزین، خرابی آسفالت‌ها، رفتار بد مسافران و ... را در برمی‌گیرد.

جنتی توضیح داد: طی سال‌های گذشته کمتر مسئولی بوده که بخواهد برای حل مشکلات ما قدمی اساسی بردارد و تلاش اغلب آنها از اجرای چند طرح مقطعی فراتر نرفته است.

فعالیت حدود ۱۳ هزار تاکسی در کرج

 معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۳ هزار تاکسی در ۱۰۰ خط مصوب کلانشهر کرج فعالیت دارند، اظهار کرد: طبق استانداردهای قانون هوای پاک، نیمی از این تاکسی‌های کرج فرسوده هستند.

امیر عطائی نیا با اشاره به مسدود بودن سایت سراسری پرداخت تسهیلات نوسازی ناوگان توضیح داد: این سایت از سال ۹۶ از دسترس خارج شده و درهیچ‌یک از کلان‌شهرهای کشور امکان ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات وجود ندارد.

وی توضیح داد: قبلاً از سوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها این سایت قابل‌دسترس بود و رانندگان تاکسی در کل کشور می‌توانستند با ثبت‌نام در آن نسبت به دریافت تسهیلات نوسازی خودروی خود با شرایط مختلف اقدام کنند.

معاون سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: رانندگانی که از طریق این سایت موفق به دریافت تسهیلات می‌شدند، کل مبلغ خرید تاکسی نو را در قالب وام دریافت می‌کردند.

وی  با بیان اینکه شهرداری کرج در این شرایط با ارائه تسهیلات ویژه نسبت به حل مشکل رانندگانی که تاکسی فرسوده دارند، اقدام کرده، افزود: بر این اساس رانندگانی که تاکسی سال ۷۳ به بالا دارند می‌توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

عطائی نیا توضیح داد: البته اولویت برای پرداخت این وام تاکسی‌های پیکان هستند که تا کنون ۵۰ وام ۶۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد به آنها پرداخت شده است.

پیکان از خطوط تاکسی کرج حذف می‌شود؟

وی با بیان اینکه امکان پرداخت ۵۰۰ وام ۶۰ میلیون تومانی به رانندگان تاکسی پیکان فراهم شده، گفت: امیدواریم تا پایان تابستان سال آینده هیچ تاکسی پیکانی در سطح شهر تردد نداشته باشد.

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج توضیح داد: در نظر داریم تا پایان بهار آینده هر دو ماه، ۵۰ راننده تاکسی پیکان را برای دریافت تسهیلات به بانک‌ عامل معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام تاکسی‌های پیکان فعال نیست، گفت: تمهیداتی صورت گرفته تا این وام به تاکسی‌های پیکان غیرفعال هم داده شود تا به این بهانه زمینه اشتغال عده‌ای فراهم شود.

عطائی نیا ادامه داد: در تلاشیم شرایط معرفی ضامن را هم برای متقاضیان ساده تر کنیم تا امکان پرداخت وام به تعداد بیشتری فراهم شود.

وی با اشاره به دلیل مشهود بودن فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی در مقایسه با تاکسیرانی گفت: در مقایسه با اتوبوس، هزینه حفظ و نگهداری تاکسی کمتر است به همین دلیل اغلب راننده های تاکسی این توان را دارند که بخشی از درآمد خود را صرف سرپا نگه داشتن خودروی خود کنند به همین دلیل فرسودگی ناوگان تاکسیرانی چندان به چشم نمی‌آید.

هزینه حمل و نقل در کرج از بسیاری شهرها بیشتر است

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی کرایه تاکسی‌ها در سال جاری و اعتراض رانندگان به ناچیز بودن این افزایش توضیح داد: هرچند کرایه تاکسی در کرج در مقایسه با بسیاری از کلان‌شهرهای کشور بالاتر است ولی با توجه به تورم و در شرایط اقتصادی موجود، باید حمایت‌هایی در قالب یارانه لاستیک، روغن ، باطری دولتی و ... به این قشر تعلق بگیرد تا آن‌ها با انگیزه به کار خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: جمعیت تاکسی‌داران کرج نهایتا به ۲۰ هزار نفر می‌رسد ولی کسانی که از این ناوگان استفاده می‌کنند بسیار بیشتر از تعداد رانندگان تاکسی است به همین دلیل ما باید به جمعیت غالب توجه بیشتری داشته باشیم.

بیمه، کلید امنیت روانی رانندگان تاکسی است

وی ابراز کرد: در حال حاضر بزرگترین دغدغه رانندگان تاکسی وضعیت بیمه آنهاست. چرا این قشر باید به خاطر اختلافات سازمان تامین اجتماعی و دولت متضرر شوند؟

 این مسئول توضیح داد: بدون شک تا زمانی که تاکسی‌دار امنیت روانی نداشته باشد، نمی‌تواند خدمات باکیفیتی به مسافران ارائه کند.

معاون سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج ادامه داد: در حال حاضر حدود چهار هزار و ۶۰۰ راننده تاکسی در کرج تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دارند و مابقی به‌ دلیل مشکل پیش‌آمده بیمه نیستند.

وی ادامه داد: اهمیت پوشش بیمه ای به قدری است که اغلب رانندگان تاکسی حاضرند قید روغن رایگان و لاستیک دولتی را بزنند ولی فرزندانشان تحت پوشش بیمه باشند.

طرح کیف پول الکترونیک به کجا رسید؟

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تلاش برای حل مشکل کمبود پول خرد رانندگان تاکسی اشاره کرد و گفت: در دوره‌های  قبل چند لایحه اجرای طرح کیف پول الکترونیکی یا همان پرداخت آسان کرایه تاکسی در شورا مصوب شد ولی به مرحله اجرایی نرسید.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم در سیستم حمل و نقل عمومی به سمت تحقق شعار دولت الکترونیک پیش برویم باید گام‌های نخستین را برداریم و این طور نباشد که بهانه‌های مختلف از اجرای طرح‌های مرتبط خودداری کنیم.

عطایی نیا ادامه داد: برای تحقق  شعار دولت الکترونیک باید دورنمایی تعیین و طبق برنامه مشخص، هر سال یک قدم برای عملیاتی شدن آن برداریم.

وی تاکید کرد: برای اجرای طرح پرداخت آسان برنامه ویژه ای داریم و بنا شده تا پایان سال طبق قراردادی که با یکی از شرکت های وابسته به بانک شهر منعقد می‌شود، نحوه پرداخت کرایه ۱۰۰ تاکسی به شکل الکترونیکی تغییر کند.

وی گفت: این طرح به صورت پایلوت تا پایان سال کلید می‌خورد و اگر بازخورد آن در رانندگان تاکسی و مسافران مثبت باشد و شرکت طرف قرارداد هم بتواند پشتیبانی مناسبی از این طرح داشته باشد، به صورت کلی اجرایی خواهد شد.

معاون سازمان حمل و نقل بارو مسافر شهرداری کرج افزود: در صورت اجرایی شدن این طرح در تمام خطوط، در آینده نزدیک مشکل کمبود پول خرد و تبعات ناشی از آن مرتفع خواهد شد.

عطائی نیا گفت: مسئولان مدیریت شهری کرج منکر مشکلات متعدد تاکسی‌داران نیستند ولی تمام مشکلات را نمی‌توان یک شبه حل کرد و باید با تعامل و صبر به سمت بهبود شرایط حرکت کنیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)