میرنیوز

قصه ۶ ساله بازارچه دائمی دستاوردهای زنان قزوین

قصه ۶ ساله بازارچه دائمی دستاوردهای زنان قزوین 2021-11-07T13:52:41+03:30

به گزارش ایسنا، سال‌هاست که زنان کارآفرین استان قزوین در حوزه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی برای فروش محصولات خود با مشکلاتی ازجمله نبود بازار مناسب مواجه هستند، بر اساس سند ارتقای وضعیت زنان استان قزوین، اختصاص یک فضای دائمی برای احداث بازارچه دست سازه‌های زنان کارآفرین در حوزه مشاغل خرد و خانگی سال‌ها در دستور کار قرارگرفته بود.

علی‌رغم گذشت ۳ ماه از افتتاح بازارچه، هنوز طرح اولیه به‌صورت کامل اجرا نشده و تبلیغاتی در سطح شهر صورت نگرفته است بااین‌حال، شورای ششم بحث انتقال بازارچه به پارک دهخدا، بلوار پاستور و پارک الغدیر را مطرح کرده‌ تا بازارچه رونق پیدا کند، در این گزارش ایسنا به سراغ مسئولین مختلف از جمله مسئولان شورای شهر پنجم رفته تا جزئیات انتخاب مکان بازارچه را بررسی کند.

مهدیه سادات قافله باشی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای پنجم به ایسنا می‌گوید: زنان خودسرپرست در قزوین آمار قابل‌توجهی دارند، طبق آماری که به شورا ارائه‌شده بود ۴۰ هزار زن سرپرست خانوار در استان قزوین داریم که برخی از طریق مشاغل خانوادگی زندگی خود را می‌گذرانند، بنابراین به‌منظور حمایت از این زنان و زنان هنرمندی که اغلب محصولات خود را از طریق فضای مجازی به فروش می‌رسانند؛ طرح ایجاد بازارچه دائمی بانوان کارآفرین در دستور کار جدی کمیته بانوان شورای شهر قزوین قرار گرفت.

وی ادامه می‌دهد: کلیات آیین‌نامه اجرایی بازارچه حمایتی دست سازه‌های بانوان قزوین با توجه به عدم وجود مکان ثابت برای عرضه محصولات، عدم ارتباط با مشتری، گران بودن فضای تجاری در قزوین و عدم تمکن مالی صاحبان کسب‌وکارهای خرد و درخواست متعدد جهت ایجاد بازارچه دریکی از روزبازارهای سازمان میادین در صحن شورای اسلامی تصویب شد؛ ارزیابی کیفی، کمک به برند سازی و عرضه محصولات کیفی در این پروسه تعریف‌ شده است.

قافله‌باشی بیان می‌کند: پیش از احداث بازارچه دائمی چند بازارچه موقت صنایع‌دستی و اشتغال زنان به‌صورت مناسبتی در مجتمع مهر و ماه و مجتمع طوبی با همکاری نهادهایی مانند استانداری، سازمان گردشگری، کمیته امداد و فرهنگسراهای شهرداری شکل گرفت که تجربه خوبی بود، اما این بازارچه‌ها پایدار نبود؛ زنان ۱۰ روز در غرفه‌ها مستقر می‌شدند و دست سازه‌هایشان فروش جزئی داشت بنابراین طرح ایجاد بازارچه دائمی شکل گرفت.

زمین مناسبی برای ایجاد بازارچه وجود نداشت

وی تأکید می‌کند: در ایجاد بازارچه تهیه زمین برای ما اهمیت داشت بنابراین ما پیشنهاد دادیم مکانی مانند سایت امامزاده حسین (ع) در اختیار ما قرار بگیرد که بتوانیم در بافتی پرتراکم‌تر بازارچه را احداث کنیم، در این‌ بین رایزنی‌های زیادی صورت گرفت که هیچ‌کدام به نتیجه عملی نرسید، درنهایت سال آخر شورای پنجم توانستیم بازارچه دستاوردهای زنان را به‌عنوان یک ردیف بودجه در سازمان میادین تعریف کنیم و بودجه قابل‌توجهی برای آن در نظر گرفتیم.

عضو سابق شورای شهر قزوین اظهار می‌کند: با توجه به این‌که زمین مناسبی وجود نداشت، بازارچه مهدیه در جانبازان و بازارچه مینودر را به ما پیشنهاد دادند که بعد از بازدیدهای میدانی مردم آن مناطق و حجره‌داران با تأسیس بازارچه به‌صورت جدی مخالفت کردند، از طرفی بازارچه‌های فصلی شهرداری مکان‌های پرتی است که پاخور ندارد و مشاغلی که در آن تعریف‌شده عموماً مشاغل موردنیاز مردم نیست و مشتری خاص خودش را دارد.

وی بیان می‌کند: مکان فعلی به‌نوعی ورودی شهر قزوین است که در نزدیکی کانون معلولین توانا و در کنار ایستگاه اتوبوس‌رانی شهید بهشتی واقع‌شده است که افراد زیادی برای تردد در شهر از این اتوبوس‌ها استفاده می‌کنند و رفت آمد بالا است، از طرفی خدمات رفاهی اولیه مانند سرویس بهداشتی در این مکان قرار دارد که در صورت اجرای کامل طرح، بازارچه مناسبی است.

قافله‌باشی یادآور شد: هنوز طرح نهایی بازارچه انجام‌نشده و چیزی که در حال حاضر وجود دارد نسبت به طرح نهایی متفاوت است، در طرح نهایی فضایی مانند کافه صبحانه در نظر گرفته‌شده است که می‌تواند آنجا را به پاتوق تبدیل کند از طرفی اگر غرفه‌های مواد خوراکی فعال شود افزایش رفت‌وآمد در بازار نیز اتفاق می‌افتد.

بازارچه‌ای که هم‌اکنون فعال است، طرح ناقصی است

وی بیان کرد: برای واگذاری غرفه‌ها نیز زنان مختلفی از فنی حرفه‌ای، استانداری، بهزیستی، سپاه و کمیته امداد معرفی شدند که ۲۵۰ مورد بررسی قرار گرفت؛ با توجه به کیفیت و تعداد کارها، افرادی که توانایی فروش داشتند را انتخاب کردیم، برخی از افراد کار باکیفیت داشتند اما تعداد کارها انگشت‌شمار بود که قابل‌عرضه در غرفه نبودند و در مواردی که کیفیت کار بالا اما تعداد کم بود، ۲ نفر در یک غرفه قرار گرفتند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای پنجم بیان کرد: بودجه نیز توسط کارشناسان بررسی و با توجه به نظر آن‌ها در ردیف بودجه سازمان میادین قرار گرفت؛ بازارچه‌ای که هم‌اکنون فعال است طرح ناقصی است که اگر به‌صورت کامل اجرا شود برای زنان مناسب است، از مسئولان می‌خواهم برای زنان سرپرست خانوار فکری بکنند، ایجاد بازارچه محلی و توانمندسازی می‌تواند کمک کند تا محصولات و دست سازه‌های زنان بیشتر دیده شود.

وی تأکید کرد: نورپردازی غرفه‌ها باید به‌صورت کامل انجام شود، مسئولان نباید صورت‌مسئله را پاک کنند اگر طرح کامل اجرا شود به پاتوق تبدیل می‌شود و اگر قرار است جابه‌جایی صورت بگیرد منافع زنان نیز در نظر گرفته شود.

برای تأمین امنیت بازارچه نیروی انتظامات شبانه‌روزی قرار داریم

علیرضا شمسینی، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی قزوین نیز در این خصوص به ایسنا می‌گوید: برای جانمایی بازارچه زحمت زیادی کشیده شده است تا فضایی امن داشته باشیم، برای تأمین امنیت بازارچه نیروی انتظامات شبانه‌روزی قرار داریم و دوربین مداربسته نصب کردیم، اما برای پاخور بودن نیاز است فضایی ایجاد شود که افراد رغبت و انگیزه ورود به بازارچه را داشته باشند.

وی افزود: طراحی بازارچه هنوز تکمیل‌نشده است و برای جابه‌جایی آن مشکلی نداریم چراکه سازه‌ها پیش‌ساخته است و امکان جابه‌جایی وجود دارد، ۲۵ غرفه برای بازارچه در نظر گرفته‌شده که در حال حاضر ۱۸ غرفه نصب‌ شده است.

شمسینی بیان کرد: هزینه‌های صورت گرفته توسط سازمان مشخص است، ساخت کانکس‌های بازارچه به‌منظور واگذاری به پیمانکار در سامانه تدارکات دولت به‌صورت کشوری قرار داده‌شده و در اختیار کشور بوده است، شرکت‌ها از استان‌های مختلف در مناقصه شرکت کردند و پیمانکاری با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت انتخاب‌شده که برای هر غرفه ۸۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

وی تأکید کرد: اغلب غرفه‌ها خالی هستند چراکه برای صدور مجوز منتظر مصوبه آیین‌نامه بازار زنان کارآفرین بودیم که هفته گذشته توسط شورای شهر دوره ششم مصوب شد و به‌محض ابلاغ، غرفه‌ها اجاره داده می‌شوند، امیدواریم با کارشناسی درست مکانی برای بازارچه انتخاب شود که موجب رونق اقتصادی باشد.

بیش از ۶ سال پیگیر تأسیس بازارچه دائمی بودیم

 مریم بیدخام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری نیز به ایسنا می‌گوید: بیشتر از ۶ سال است که پیگیر این مسئله هستیم که بتوانیم از ظرفیت زنان توانمند و هنرمند استان در قالب بازارچه دائمی دستاوردهای زنان استفاده کنیم، قطعاً این تلاش قبل از این نیز وجود داشته است.

وی بیان کرد: بیش از ۴۰ هزار زن سرپرست خانوار در استان داریم و برخی از زنان نیز برای کمک‌معیشت می‌خواهند از ظرفیت هنری خود استفاده کنند، بنابراین ما به دنبال تأسیس بازارچه دائمی بودیم و جلسات مختلفی در این راستا برگزار شد اما نتیجه‌ای نگرفتیم و در تمام این مدت نمایشگاه‌ها در غالب موقت و فصلی در پارک‌ها و مراکز تجاری استان برگزار شد که به‌صورت مسکن برای خانم‌های تولیدکننده صنایع‌دستی بود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین بیان می‌کند: تلاش داشتیم به جهت ایجاد نشاط اجتماعی بتوانیم فضایی را فراهم کنیم که خانم‌های صنعتگر و هنرمند بتوانند تولیدات خود را به فروش برسانند از طرفی افرادی که این ظرفیت را دارند می‌توانند از فضا استفاده کنند و آموزش ببینند و تولیدات مشاغل خانگی خود را به فروش برسانند.

وی تأکید می‌کند: این فضا توسط شهرداری انتخاب‌شده است و به نظر مکان بدی نیست، کنار پایانه‌های مسافربری و کانون معلولین توانا قرار دارد که مکان پرترددی است، ما باید تلاش کنیم مکانی که بعدازاین همه مدت تلاش راه‌اندازی شده پاخور زیاد شود برای مثال مسئولین و دستگاه‌های دولتی می‌توانند هدایای مناسبتی را از این مکان بخرند.

مشکلات پیش‌آمده را رفع کنیم، مکان را تغییر ندهیم

 بیدخام یادآور می‌شود: در واگذاری غرفه‌ها نیز می‌توان اولویت‌بندی و زمان‌بندی کنیم که هر فردی در هر مقطع کوتاه استفاده کند در حدی که بتواند مشتری جذب کند، اغلب این زنان کسب‌وکار خود را در فضای مجازی تبلیغات می‌کنند و برای اعتمادسازی نیاز به فضا دارند اگر اعتمادسازی صورت بگیرد می‌توان غرفه را به فرد دیگری واگذار کرد.

وی بیان می‌کند: این ظرفیت ایجادشده است و دولت نیز حمایت می‌کند تا بتوانند محصولاتشان را برندسازی کنند و تعاونی تشکیل دهند، به نظر می‌رسد بعدازاین همه مدت راه‌اندازی این بازارچه اتفاق خوب و مبارکی بود و ما باید حمایت کنیم، می‌توان با تبلیغات و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری این بازارچه را به مردم شناساند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین اظهار می‌کند: از طرفی این مرکز پاسخگوی نیاز استان نیست و نمی‌توانیم بگوییم تنها یک مرکز داشته باشیم، می‌توان رایزنی کرد و اگر مکانی در دسترس است بازارچه دوم را آنجا تأسیس کنیم، امنیت در بازارچه برقرار است و نورپردازی را می‌توان تصحیح کرد، موانع و مشکلاتی که مطرح می‌شود قابل‌حل است و نمی‌توانیم بگوییم بازارچه نور مناسبی ندارد و پاخور نیست پس منتقل شود، نباید هزینه‌های که صورت گرفته را نادیده بگیریم، سعی کنیم مشکلات پیش‌آمده را رفع کنیم نه اینکه مکان را تغییر دهیم.

به گزارش ایسنا، تغییر مکان بازارچه به دلیل نورپردازی نامناسب و نبود امنیت امری غیرقابل‌پذیرش است، می‌توان با تبلیغات شهری و افزایش امکانات و تکمیل طرح بازارچه رونق را به بازارچه هدیه داد، خبرگزاری ایسنا در گزارش بعدی نظرات شورای ششم در خصوص چرایی انتقال بازارچه را بررسی و منتشر می‌کند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)