میرنیوز

برنامه اعجوبه‌ها یکی از خطرناک‌ترین برنامه‌ها است

برنامه اعجوبه‌ها یکی از خطرناک‌ترین برنامه‌ها است 2021-10-26T09:39:10+03:30

دکتر محسن ربانی، کارشناس فرهنگ و ارتباطات، در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: برخی مشکلات از ویژگی‌های جامعه مدرن و پست ‌مدرن است و راه گریزی برای آن وجود ندارد؛ اما برخی از مشکلات مربوط به انسان پست‌مدرن است که با توجه به شرایطی که دارد به این مشکلات دامن می‌زند.

وی بیان کرد: مثلاً اگر کودکان در رابطه با فضای مجازی مشکلاتی دارند این امر به والدین برمی‌گردد که آن‌ها آدم‌های جامعه مدرن و پست‌مدرن هستند و حوصله رفتار با کودکان و زندگی کردن با آن‌ها را ندارند.

وی بابیان اینکه فضای مجازی محسناتی مانند شفافیت دارد که از بروز فسادهای مختلف اداری، اقتصادی و...جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: فضای مجازی همه افراد را درگیر کرده است؛ اما کودکان به دلایل متعدد درگیری بیشتری با این فضا دارند و چون نیمی از جامعه را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و اگر اتفاقی بیفتد بازتاب آن در جامعه، کشور و فرهنگ مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل ارزشمندی کودکان در جامعه مدرن آن‌ها زیر ذره‌بین هستند، تصریح کرد: در قرن ۲۱ کودکان از عضو کوچک جامعه به شخصیتی مهم و ارزشمند تبدیل شدند همچنین آن‌ها از نیرو مولد به نیرو مصرف‌کننده تبدل شدند و همین بالا رفتن هزینه‌های کودکان سبب شد که والدین نسبت به کودکان حساس‌تر شوند.

کارشناس فرهنگ و ارتباطات ادامه داد: درگیر کودکان با فضای مجازی از دو_ سه‌سالگی شروع می‌شود که این مهارت‌ استفاده از رسانه‌های نوین در کودکان، محاسن و آسیب‌های قابل‌توجهی دارد.

وی با اشاره به اینکه در خردسالی عمده آسیب‌ها به رشد کودک برمی‌گردد، اظهار کرد: کودکان تا سن بلوغ در رشد به سر می‌برد و تا سه‌سالگی مغز خردسال رشد می‌کند که استفاده بیش‌ازحد از این رسانه در سنین خردسالی باعث مختل شدن این رشد می‌شود.

ربانی بابیان اینکه یکی دیگر از آسیب‌هایی این فضا برای کودکان دارد آسیب‌های اخلاقی و وفور اطلاعات است، عنوان کرد: آسیب وفور اطلاعات به معنای این است که فرد تصور دانستن می‌کند در حالی که اطلاعات زیادی ندارند و تبدیل به اقیانوسی به قطر یک انگشت می‌شوند.

فضای مجازی فرصت یا تهدید؟

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی همانند خیابانی است که از رانندگان بی‌احتیاط تا کودکی که قدم‌زنان به مدرسه می‌رود در آن هستند، تصریح کرد: فضای مجازی مجموعه‌ای از پکیج‌ها است که برخی از آن‌ها مفید و برخی دیگر مضر هستند و باید بررسی شود که کدام بخش برای کودکان مفید است؛ زیرا کودکان ۶۰ مهارت باید یاد بگیرند که می‌توان از فضای مجازی در این راستا استفاده کرد.

وی اظهار کرد: امروزه فضای مجازی کودکی را از بین برده است؛ زیرا کودک به میزان یک فرد بزرگ‌سال به اطلاعات دسترسی دارد و با مباحثی مواجه می‌شود که مناسب بزرگ‌سالان است و حتی اگر مفهوم آن هارا متوجه نشود اما به خاطر مواجه با آن اطلاعات، آسیب اش را دریافت می‌کند.

دانش بی موقع دردسر ساز است

وی بابیان اینکه این امر منجر می‌شود که روند رشد کودک از بین برود و کودک بدون آن که روند کودکی کاملی داشته باشد وارد فضای بزرگ‌سالی می‌شود، گفت: یکی از علل بلوغ زودرس، اطلاعاتی است که کودکان خارج از سنشان با آن مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تأثیر رسانه‌های تصویری، آنی و سطحی است در حالی که رسانه‌های مکتوب تأثیری کند و عمیق درند، اظهار کرد: جامعه ایران، بدون تجربه مدرنیته وارد پست مدرن شده است و روال عادی ورود رسانه مکتوب و رسانه‌های تصویری را طی نکرده است به همین دلیل رسانه‌هایی مانند تئاتر، کتاب و... نمی‌توانند با فضای مجازی رقابت کنند.

کارشناس فرهنگ و ارتباطات افزود: برای نهادینه شدن یک فراورده مادی فرهنگی، سال‌ها زمان نیاز است به همین خاطر فرهنگ استفاده از فضای مجازی نیز سال‌ها طول می‌کشد تا نهادینه شود.

وی عنوان کرد: عمده آسیب‌ها مربوط به خانواده‌های متوسط شهری است که افراد حوصله مادرانه قبلی را ندارند و چون وارد فضای کودک ارزشمند هم شدند نمی‌خواهند به کودک فشار بیاورند.

مرز اقتدار و قدرت را بشناسید!

ربانی تأکید کرد: یکی از اشتباهات والدین این است که اقتدار را باقدرت اشتباه می‌گیرند؛ مادر باید مقتدر باشد و این اقتدار به معنا کتک زدن کودک نیست بلکه به معنای این است که اگر می‌گوید فقط یک ساعت می‌توانی از تلفن همراه استفاده کنی تحت هیچ شرایطی نظرش عوض نشود.

وی با اشاره به اینکه کودکان متوجه مرزها می‌شوند اما این امر در صورتی است که مرز تعریف شود، بیان کرد: نهی باید همراه با تشویق باشد همچنین برنامه‌ریزی برای کودکان نباید به صورت پادگانی باشد و باید برای اموری که نهی می‌شود جایگزین فراهم شود.

کارشناس فرهنگ و ارتباطات در خصوص خرید تبلت و تلفن همراه برای کودکان گفت: کودک تا سن پنج_ شش سالگی نباید احساس مالکیت و انحصار داشته باشد؛ زیرا اگر تلفن همراه والدین مدت طولانی هم در اختیار فرزند باشد، کودک می‌داند که والدین می‌توانند آن را بگیرند.

وی افزود: در سنین ممیزی، در صورتی که کودک بداند مالک نیست به صورت مناسب‌تر استفاده می‌کند و هر چیزی را جست‌وجو نمی‌کند به همین خاطر از بروز بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری می‌شود البته والدین باید نسبت به محتوایی که در موبایلشان دارند دقت کنند.

فرزندان آیینه والدین هستند

ربانی بابیان اینکه تربیت به گفتن نیست بلکه به منش است، ادامه داد: هر چقدر والدین به موبایل وابستگی داشته باشند فرزندان هم به همان نسبت وابستگی پیدا می‌کنند.

وی در رابطه با آسیب ناشی از قطع ارتباط با انسان‌ها و محیط طبیعی در دوران کرونا گفت: دور شدن خانواده‌ها از محیط های طبیعی مانند بوستان‌ها و... سبب وابستگی به تلفن همراه می‌شود و با خاک‌بازی و گِل بازی در خانه می‌توان با محیط طبیعی ارتباط برقرار کرد همچنین افزایش ارتباط والدین با فرزندان مانند بازی کردن با آن‌ها می‌تواند کمبود ارتباط با دیگران جبران کند.

وی بابیان اینکه امروزه کودکان به اتومبیل تبدیل‌شده‌اند، اظهار کرد: برنامه اعجوبه‌ها یکی از خطرناک‌ترین برنامه‌ها است؛ زیرا در آن کودکان برای فخرفروشی تربیت می‌شوند تا والدین کمبودهایی که در زندگی داشتند را جبران کنند همچنین کودکان حاضر در این نوع رقابت‌ها کودکی نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حضرت محمد (ص) می‌فرماید به پنج دلیل کودکان را دوست دارم اول برای اینکه می‌سازند و خراب می‌کنند؛ زیرا نشان دهنده این است که وابستگی به دنیا ندارند دوم برای اینکه به راحتی گریه می‌کنند، گفت: وقتی کودک از این فضا دور شود و تبدیل به کودکی شود که ما می‌خواهیم در بزرگ‌سالی هم ارتباط عاطفی برقرار نمی‌کند و سرخورده می‌شود همچنین بسیاری از مشکلات نوجوانان مانند خودکشی نشاءت گرفته از کودکی نکردن است.

کارشناس فرهنگ و ارتباطات با تأکید به اینکه در بزرگ‌سالی هم باید کودکی کرد، اظهار کرد: ائمه (ع) و پیامبر (ص) در ۶۳ سالگی کودکی می‌کردند و پیامبر اکرم (ص) زمانی که در بازار می‌رفتند و شاگردانشان را می‌دیدند از پشت چشمانشان را می‌گرفتند اما امروز افراد برای خودشان قائل هستند.

وی بابیان اینکه حضرت عیسی (ع) می‌فرماید اگر کودکی‌تان را حفظ کنید به ملکوت نزدیک می‌شوید، اظهار کرد: امروزه افراد تبدیل به جالباسی و عناوین شده‌اند و رسانه‌ها و سیستم آموزشی باید یاد بدهند که افراد خودشان اصالت دارند؛ زیرا رقابت بین دارائی‌ها و عناوین در کودکان وحشتناک است.

کودک، بزرگ‌سال کوچک نیست

ربانی با اشاره به اینکه در مورد فضای مجازی و سواد رسانه‌ای تحقیقاتی انجام شده است؛ زیرا دغدغه آن وجود دارد اما به طور ویژه در زمینه کودکان کاری صورت نگرفته است، بیان کرد: بین کودکان و کودکی تفاوت وجود دارد اما در ادبیات علمی و آکادمیک این تفاوت وجود ندارد و کودک زیرمجموعه دانش‌آموز، سلامت کودک، کودک کار و... تعریف می‌شود.

وی بابیان اینکه در اسلام برای کودک هویتی مستقل تعریف شده است، ادامه داد: در روانشناسی نیز کودکی به عنوان مقدمه بزرگ‌سالی مطالعه می‌شود و فقط در جامعه‌شناسی کودک در اروپا مطالعاتی درباره کودک آغاز شده است.

کارشناس فرهنگ و ارتباطات بیان کرد: ادبیات کودک تنها شاخه‌ای هست که در ایران به صورت تخصصی در رابطه با کودک کار شده است که بعد از انقلاب نیز بسیار پیشرفت کرد و جز افتخارات انقلاب محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: آسیب اجتماعی امری مطلق نیست و وابسته به معیارهای جامعه است به همین خاطر گاهی رخ دادی در یک جامعه آسیب اجتماعی تلقی می‌شود و اما در جامعه‌ای دیگر جز محسنات محسوب می‌شود.

ربانی در رابطه با تنبیه کودکان گفت: تنبیه به معنای زدن کودک نیست و در روایت نیز بیان شده است که برای تنبیه، کودکان را نزنید و فقط با آن‌ها قهر کنید؛ اما این قهر هم نباید طولانی شود که به این رفتار در اصطلاح بی‌توجهی هوشمندانه می‌گویند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)