میرنیوز

افت و خیزهای پل قدس و نگرانی‌های بجای مردم

افت و خیزهای پل قدس و نگرانی‌های بجای مردم 2021-10-18T08:05:53+03:30

با طرح این مسایل به سراغ برخی از اعضای شورای شهر و طراح و مشاور این پروژه رفتیم تا پاسخی برای این ابهامات پیدا کنیم.

رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه توهین و افترا در کمتر از 36 ساعت از افتتاح پل قدس تامل برانگیز است، اظهار کرد:  دغدغه اعضای شورای ششم تکمیل و افتتاح پل قدس بود که چند روز پیش بهره برداری آزمایشی از این پروژه اسباب خوشحالی مردم را فراهم کرد.

جواد انصاری خاطرنشان کرد: آنچه که این شیرینی و شعف مردم را به تلخی کشاند هجمه های رسانه ای و موجی از توهین ها و افتراهایی بود که عده ای سعی کردند با متهم کردن شورا و شهرداری مقاصد حاشیه ای خود را دنبال کنند.

رئیس شورای شهر اردبیل با اظهار تاسف از این اقدام خبرنگارنماها در فضای مجازی گفت: سوال اینجاست که چرا پیش از این چنین هجمه ای به پل قدس وارد نبوده در حالی که در دوره های گذشته نیز روند کند اجرای این پروژه عمرانی را شاهد بودیم.

انصاری بیان کرد: هرچند مهندسان عضو شورای شهر به صورت فنی می توانند در این زمینه اظهانظر کنند اما همه بدانند که وظیفه شورای شهر نظارت بوده و ما با برگزاری جلسات متعدد در کمیسیون عمران و بازدیدهای مکرر از این پروژه سعی کردیم روند اجرایی آن را رصد کنیم.

وی تصریح کرد: اگر منحنی و یا خیزشی در این پل و یا افت و خیزهای مطرح شده اسباب نگرانی و دلخوری برخی ها را رقم زده باید به صراحت گفت که شورای ششم و شهردار جدید مقصر این امر نیست و چرا منتقدان در 66 ماه گذشته هیچ صحبتی در این زمینه نداشتند.

رئیس شورای شهر اردبیل افزود: در 22 روز اخیر شورا و شهرداری دوره ششم پیگیری های جدی و شبانه روزی را در تکمیل پل قدس داشتند اما مسایل مطرح شده و حاشیه ای برای شورا و شهردار جدید به هیچ عنوان مصداق درست و منطقی ندارد.

انصاری اظهار کرد: در 36 ساعت اخیر انواع توهین ها و افتراها به اعضای شورای شهر وارد شده که بخش عظیمی از آنها خلاف واقع بوده و امیدواریم با صحبت هایی که مشاور و پیمانکار مطرح می کنند شفافیت بیشتری را در این زمینه شاهد باشیم.

قدردان صبوری مردم هستیم

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: در مدت ۶۶ ماه اخیر که از احداث پل قدس می‌گذرد ما قدردان صبوری و شکیبایی مردم هستیم.

جواد انصاری  اضافه کرد: در یک ماه اخیر با جدیت تمام اعضای شورای شهر دوره ششم سعی کردند تا به اجرای این پروژه سرعت بیشتری بدهند.

جواد انصاری بیان کرد: تا دو ماه آینده فاز نهایی این پل آماده بهره‌برداری خواهد شد ولی برای سفر رئیس جمهور و وزیر کشور در هفته آینده دو پروژه علاوه بر پل قدس آماده بهره‌برداری کردیم که پل شهید سلیمانی در ورود شهر اردبیل و همچنین تعریض پل ترافیکی میدان ورزش اردبیل است که در این سفر به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا با اولویت پروژه‌های نیمه‌تمام عمران شهری را با حمایت و پشتیبانی مسئولان به ویژه نماینده استان در مجلس تکمیل و تحویل مردم دهیم تا شاهد تأخیر و معطلی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها نباشیم.

پروژه های شهری میراث هیچ جریان و شخص خاص نیست

نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: پروژه های بر زمین مانده و یا در حال اجرا میراث هیچ جریان و شخص خاصی نیست و ما وظیفه خدمتگزاری به مردم و به سرانجام رساندن این طرح ها و پروژه ها را داریم.

میرمحمد سیدهاشمی اظهار کرد: تمام پروژه های عمرانی در یک زمانبندی مشخص اجرایی و عملیاتی می شوند و هیچ کس نمی تواند به شکل انحصاری این پروژه ها را متعلق به خود بداند و در پروژه پل قدس نیز ما راهی جز تکمیل این طرح عمرانی و زیربنایی شهری نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: از روز اول فعالیت شورای ششم سعی شد تا با بازدید و بررسی میدانی و فنی راهکار مناسب در تکمیل پروژه های اساسی همچون پل قدس ارائه شود و در این 22 روز تاثیرگذاری این پیگیری ها و اقدامات را به عینه شاهد هستیم.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: پلی که 6.5 سال به طول می انجامد قطعا ابعاد حاشیه ای مختلفی خواهد داشت و ما به وعده ای که در زمان رقابت های انتخاباتی داده ایم به سرعت عمل کرده و اعتماد مخدوش شده مردم را به نوعی ترمیم کردیم.

سیدهاشمی با تاکید بر اینکه پل قدس از نظر مقاومت و استحکام بنا مشکل خاصی ندارد، تصریح کرد: اگر ایرادی نیز در فرآیند فنی پروژه وجود دارد باید به سرعت برطرف شود که قطعا قبل از تحویل قطعی به راحتی می توان در این زمینه اقدامات مناسبی را انجام داد.

وی گفت: پروژه های عمرانی در عین حال که دستورپذیر نیستند شایسته است به صورت کیفی اجرا شده و کیفیت را فدای کمیت نکنیم.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل افزود: عمده بتن ریزی ها در سال های گذشته انجام شده و قسمتی از بتن ریزی و همچنین آسفالت ریزی در این یک ماه اخیر به سرانجام رسیده و ما نقطه ضعفی را در این بخش شاهد نیستیم.

سیدهاشمی اضافه کرد: اگر انتقادها در راستای اصلاح امور باشد مشکلی ندارد ولی اگر این انتقادها برای دلسرد کردن مردم باشد قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: در شهر اردبیل بیش از 12 هزار مهندس کارکشته و متخصص وجود دارد که قطعا این پروژه را از دید فنی و تخصصی مورد بررسی قرار می دهند و کوچکترین سهل انگاری در فرآیند اجرا از بتن ریزی گرفته تا آرمانوربندی و یا تیرگذاری مورد رصد و براساس چک لیست مورد توجه بوده است.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد: حتی عملیات آُسفالت ریزی نیز با کیفیت مناسب انجام شده و برخی اظهانظرهای غیرکارشناسی قابل قبول نیست اما مواردی از اصلاح این پروژه مطرح شده که انتظار می رود پیمانکار دو مجری پروژه آن را به خوبی به سرانجام برساند.

سیدهاشمی ضرورت بازگشایی زیر پل برای عبور و مرور خودروها به ویژه ایجاد ایستگاه با هدف مسافرگیری خودروهای مسیر سرعین و نیر، همچنین زهکشی در مسیرهای این پل با توجه به فرارسیدن فصل سرما بسیار ضروری و حیاتی به نظر می رسد.

وی گفت: مردم انتظار دارند در رمپ و لوپ ها نیز کار تکمیل پل به شایستگی انجام شود تا ناهمواری و افت و خیز زیادی را در این مسیرها شاهد نباشیم.

شیب عرضی و طولی پل قدس کنترل شود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اردبیل گفت: مجریان پل قدس باید شیب طولی و عرضی این تقاطع غیرهمسطح را کنترل کرده و ایرادات احتمالی را رفع کنند.

علیرضا غریبی اظهار کرد: ما قدردان تلاش شبانه روزی دست اندرکاران و مجریان این طرح عمرانی هستیم که سعی کردند تا با افتتاح پل آرزوی دیرین مردم اردبیل را محقق کنند.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل و افتتاح پل قدس از مطالبات مردم بود که در دوره ششم شورای شهر با پیگیری ها و تلاش شبانه روزی تحقق یافت و به دنبال افتتاح آن برخی مباحث در فضای مجازی مطرح شده که سعی کردیم جلسه ای را با پیمانکار و مشاور برگزار کنیم تا پاسخگوی این مشکلات و مسایل باشیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اردبیل افزود: قطعا در این جلسه طراح و مشاور پل قدس به صورت شفاف مبحث خیزش و افت و خیزهای این پل را مطرح کرد و به صراحت اعلام کرد که در پل های بتنی این افت و خیزها طبیعی است و به مرور زمان رفع خواهد شد.

غریبی مقاومت پل قدس را نیز یادآور شد و بیان کرد: مشاور و طراح پل قدس که از باتجربه ها در این حوزه است به صراحت اعلام کرد که پل قدس از لحاظ مقاومت هیچ مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: ما منکر زحمات کارهای انجام شده در گذشته نیستیم ولی انتظار داریم مشاور و دیگر عوامل پل راهکارهای اصلاح برخی از ایرادات را ارائه کرده و شهرداری را در برطرف کردن آنها کمک کنند.

عضو شورای شهر اردبیل گفت: ما معتقدیم باید شفاف سازی ها و بیان مسایل در حوزه اطلاع رسانی دقیق و به صورت کارشناسی انجام شود که در همین راستا از عوامل پل قدس خواسته ایم تا شیب عرضی و طولی را کنترل و اگر در خیز منفی نقاط ضعفی وجود دارد، برطرف کنند.

غریبی وجود هرگونه ایراد و اشکال را در پروژه های عمرانی دور از ذهن ندانست و تصریح کرد: بهتر است اصلاح و مرمت های احتمالی و کنترل شیب عرضی و طولی به همراه درزگیری و همچنین هدایت آب های سطحی از طریق لوله ها به شکل صحیح در این پل به انجام برسد تا در فصل سرما با یخبندان روبرو شویم.

افکار عمومی و تاریخ اردبیل ما را در تکمیل پل قدس تحسین خواهند کرد

عضو شورای شهر اردبیل گفت: افکار عمومی و تاریخ اردبیل به درستی در مورد پل قدس قضاوت کرده و تلاش شورای شهر و شهرداری را تحسین خواهند کرد.

سلامت صفری اظهار کرد: ما در دو بخش اعم از طبیعی و مصنوعی در اجرای این پل با مشکلاتی روبرو هستیم که از جنبه فنی متخصصان باید اظهارنظر کنند اما از جنبه عمومی و طبیعی تمام سعی ما بر این بوده تا در پاسخ به خواسته مردم تکمیل این پل را سرعت بخشیم.

وی نظارت مستمر شورای شهر و تلاش برای تکمیل پل قدس را در خروج مردم از سردرگمی یادآور شد و خاطرنشان کرد: نباید نگران ابزارهای پاسخگوئی به برخی مباحث مطرح شده در رسانه ها باشیم چرا که خود مردم واقعیت ها را در این پل می بینند و تنها سوال این است که چرا منتقدان تخریبگر در این 22 روز فعال شده و در 66 ماه گذشته سکوت اختیار کرده بودند.

عضو شورای شهر اردبیل بیان کرد: در این 22 روز شورا و شهرداری سعی کرد تا جنازه ای را که تحویل گرفته احیا کرده و زخم های آن را التیام بخشد و اعضای گمشده را پیوندی مجدد زده و با مدیریت جهادی رویکرد منطقی و عقلانی را در تکمیل و افتتاح پل قدس در پیش بگیرد.

صفری ادامه داد: با نظارت های مستمر سعی شد پروژه حتی در سه شیفت کاری پیگیری شود و امیدواریم همه منتقدان انصاف را مراعات کرده و تمام واقعیت ها را در مورد این پل بنویسند چرا که طرح مباحث غیرمنطقی جز ضرر و زیان برای خود افراد هیچ نتیجه ای به همراه ندارد.

وی ضرورت اصلاح ایرادات و اشکالات فنی و تخصصی مطرح شده را یادآور شد و گفت: باید برای افکار عمومی پاسخ اقناعی بدهیم و از هرگونه طرح موضوعات حاشیه ای پرهیز کرده و به این اصل واقف باشیم که افکار عمومی و تاریخ اردبیل در مورد این پروژه ما را تحسین کرده و واقعیت ها را اذعان خواهند کرد.

عضو شورای شهر اردبیل افزود: با برگزاری این جلسه ما خواستیم تا از زبان مشاور، طراح و پیمانکار و مجری پروژه مطالب به اطلاع مردم برسد تا بیش از این طرح موضوعات حاشیه ای را در فضای مجازی شاهد نباشیم.

مردم بعد از 6 سال پل ناقص نمی خواهند

دبیر شورای شهر اردبیل گفت: مردم بعد از گذشت 6 سال پل نصفه و نیمه نمی خواهند و باید ایرادات به سرعت برطرف شود.

یونس رونقی اظهار کرد: خیز منفی تا 29 سانتیمتر در طراحی و اجرای پل قدس باید به نوعی ترمیم شود و افت و خیزها مهمترین سوژه مطرح شده در فضای مجازی بوده که البته مشاور و طراح پل فرونشست و هموار شدن این پل را به مرور زمان مطرح کرده و به صراحت در این زمینه اظهارنظر کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: البته ما نمی توانیم برای مردم که 6 سال منتظر راه اندازی این پل بودند قول 5 تا 10 ساله در ترمیم این افت و خیزها را بدهیم و بهتر است به طور ضرب العجل در مدت زمان تحویل موقت ایرادات و اشکالات رفع شود.

پروژه های عمرانی پیوست فرهنگی می خواهد

عضو شورای شهر اردبیل گفت: تمام پروژه های عمرانی در مسیر اجرای خود نیازمند پیوست فرهنگی هستند که در زمان طراحی و مقدمات احداث پروژه های عمرانی ضروری است این پیوند فرهنگی به انجام برسد.

بهروز اسکندرپور ضرورت رفع مشکل ترافیکی میادین ججین و حافظ را در محل خروجی این پل ها یادآور شد و بیان کرد: باید تدبیری بیندیشیم تا این ترافیک برای مردم آزاردهنده نباشد.

وی اضافه کرد: اگر پروژه های عمرانی قبل از اجرا پیوست فرهنگی داشته باشند قطعا بخش عظیمی از مشکلات و نارسائی های بعد از اجرای پروژه نیز برطرف خواهد شد

برای مقاومت پل قدس تضمین 100 درصدی می دهیم

طراح و مشاور پل قدس نیز در این جلسه اظهار کرد: برخی ایرادات مطرح شده به مرور زمان در بهره برداری از پل قدس رفع خواهد شد و علت اصلی در موج دار بودن پل و خیز مطرح شده به دلیل شرایط بتنی بودن این پروژه است که در تمام پل های بتنی برخلاف فلزی چنین افت و خیزهایی طبیعی است و به مرور زمان این مشکل رفع خواهد شد.

شبستری خاطرنشان کرد: ما نمونه این پل را در رشت اجرا کردیم و قطعا در محاسبات و کارهای فنی سعی شده تا به صورت دقیق همکاران ما کنترل ها و نظارت ها را انجام دهند تا ایرادات برطرف شود.

وی افزود: خیز منفی این پل 25 سانتیمتر است که در دو طرف پل به چشم می آید که بخشی از آنها در قالب درزگیری و رفع ایرادات در زمان تحویل موقت برطرف و ناترازی ها به شرایط همگن رسیده و با نصب لوله انتقال آب های سطحی به زیر پل انجام می شود.

طراح و مشاور پل قدس ادامه داد: ما با سختگیری سعی کردیم چک لیست های فنی را به صورت دقیق و با کنترل روزانه پر کرده و به نوعی شرایط مناسبی را در اجرای پل به وجود آوریم.

شبستری گفت: از لحاظ مقاومت پل قدس هیچ مشکلی ندارد و خیزهای منفی مطرح شده نیز به مقاومت پل ربطی نداشته و ما حتی آمادگی داریم در سنجش مقاومت پل آزمایش بارگذاری را به صورت فنی و تخصصی انجام دهیم.

وی ضرورت زهکشی براساس نقشه طراحی شده و همچنین کنترل شیب های عرضی و طولی پروژه را یادآور شد و بیان کرد: بنده به مردم اردبیل این اطمینان را می دهم که پل قدس هیچ مشکل مقاومتی ندارد و برخی از ایرادات نیز در زمان تحویل موقت رفع خواهد شد.

در چند روز گذشته با افتتاح بزرگترین تقاطع غیرهمسطح اردبیل در مرکز این شهر شائبات فروانی از سوی فعالان مجازی مبنی بر وجود افت و خیزهای فراوان در این پل گزارش شد که با واکنش های متعددی از سوی شورا و شهرداری اردبیل روبرو شد.

پل قدس که بیش از 66 ماه به عنوان یکی از پروژه های بزرگ شهری در دست احداث و تکمیل بود با روی کار آمدن شهردار جدید و شورای ششم جانی دوباره یافت و پنج شنبه هفته پیش یکی از فازهای اصلی آن به بهره برداری رسید.

ساخت و بهره برداری از این پل در تمام 5.5 سال گذشته دارای ابهامات و انتقادات فراوانی بود که با بهره برداری از آن در روزهای اخیر این انتقادات قوت دوباره یافته است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)