میرنیوز

مصائب نگهداری از بیماران کووید در منزل

مصائب نگهداری از بیماران کووید در منزل 2021-08-20T11:33:15+04:30

کرونا این روزها با تمام قوا در کشور می‌تازد و این درحالی است که بعد از ۱۸ ماه از آغاز همه گیری کرونا حالا در موج پنجم این همه گیری از یک سو با افزایش تعداد مراجعه بیماران و پایین آمدن سن فوتی ها روبرو هستیم و از سوی دیگر با کمبود تخت و فضای بستری، کمبود پزشک و پرستار و خستگی کادر درمان، کمبود داروهای مورد نیاز بیماران کووید، سرم و کپسول اکسیژن دست و پنجه نرم می کنیم.

در استان اصفهان از مدت ها قبل ظرفیت تخت های بیمارستانی تکمیل شد و به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای پذیرش یک بیمار جدید باید حتما بیماری ترخیص شود.

کمبود تخت های بیمارستانی باعث شده تنها بیماران بدحال در بیمارستان بستری شوند و بیمارانی که اصطلاحا خوش حال‌تر هستند پس از ویزیت و تجویز داروهای مورد نیاز، برای ادامه درمان راهی منزل خود شوند.

به گزارش ایسنا، درمان بیماران کووید در منزل اما مصائب و مشکلاتی نیز دارد؛ از سختی تأمین داروهای مورد نیاز بیمار، کپسول اکسیژن و سرم و پرستار گرفته تا هزینه های سرسام آوری که تا بهبود کامل بیمار کووید به خانواده او تحمیل می شود.

هزینه داروهای مورد نیاز بیماران کووید چقدر است؟

ابوالفضل اصلانی-معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان چندی پیش اطمینان داد مشکلی برای تامین سرم و داروهای مورد نیاز بیماران کووید در بیمارستان ها و کلینیک های سرپایی اصفهان وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه نگذاشتیم در اصفهان بازار آزاد دارو شکل گیرد، تاکید کرد: اجازه نمی دهیم کمبود سرم در بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز سرپایی وجود داشته باشد، برای بیمارانی که در بیمارستان بستری نمی شوند هم پرونده موقت تشکیل می دهیم و این بیماران نیز دوز اول داروی رمدیسیویر را در بیمارستان و زیر نظر پزشک تزریق می کنند چون ممکن است عوارضی داشته باشد، دوزهای بعدی دارو را هم باید در مراکز سرپایی تزریق کنند که در این مراکز نیز کمبود سرم وجود ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تولید داروی رمدسیویر در داخل کشور، قیمت کنونی هر ویال داروی رمدیسیویر ۷۰۰ هزار تومان است که تحت پوشش بیمه قرار دارد. رمدیسیویر در بیمارستان ها و داروخانه امام سجاد (ع) موجود است.

به گفته وی، یکی دیگر از داروهایی که گفته می شود در درمان بیماران کووید موثر است داروی اکتمرا است که خارجی است و در ایران نداریم، اما نمونه داخلی آن با نام تمزیوا را داریم که هیچ تفاوتی با داروی خارجی ندارد. هر ویال این دارو ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان است، درحالی که قیمت هر ویال خارجی آن ۵۴۰ یورو است. هم اکنون داروی تمزیوا فعلا فقط در بیمارستان ها و داروخانه امام سجاد(ع) با دستورالعمل مشخص و سهمیه محدود وجود دارد. داروی موثر دیگر فاویپیراویر است که اگر به موقع و با پروتکلی که مشخص شده تجویز شود اثربخشی بسیار خوبی دارد و در داروخانه های منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وجود دارد. از این دارو ۴۰ تا تجویز می شود که قیمت آن حدود ۱۲۰ هزار تومان می شود.

علاوه بر دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران، مسأله دیگر مراقبت و نگهداری از بیماران کووید است، بیمارانی که در بیمارستان بستری می شوند تحت نظر پزشک و پرستار هستند اما در منزل این وظیفه یا توسط اعضای خانواده انجام شود و یا موسسه های مختلف و شرکت های خصوصی که خدمات پزشکی و پرستاری ارائه می کنند.

خدمات و هزینه‌های مراقبت از بیمار در منزل

موسسات و شرکت های ارائه خدمات پزشکی و پرستاری از کارهای ساده ای مثل تزریقات در منزل، سرم تراپی و گرفتن خون و ارسال به آزمایشگاه تا کارهای تخصصی تری مثل گرفتن نوار قلب و اکوی قلب و خدمات آی سی یو در منزل و بسیاری از خدمات مراقبتی و درمانی دیگر را انجام می دهند.

براساس آگهی هایی که در شبکه های مجازی و سایت های مختلف و حتی در و دیوار شهر اعلام شده با چند شرکت تماس می گیریم اما به نظر می رسد تعرفه دقیق و مشخصی در این زمینه وجود ندارد و هر شرکت تلاش می کند خدمات خود را بهتر و با کیفیت تر نشان دهد و خدمات شرکت های دیگر را زیر سوال ببرد!

هزینه این خدمات هم بسته به نوع بیماری فرد، شدت و ضعف آن و ساعت های حضور پرستار در منزل و نیز خدماتی که باید به بیمار ارائه شود و تجهیزاتی که به منزل بیمار آورده می شود متفاوت است اما در نهایت هم رقم مشخصی اعلام نمی کنند و همه چیز را به شرایط بیمار موکول می کنند.

از ابتلا در مرکز واکسیناسیون تا بستری در منزل

یوسف که اخیرا پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده اش به کرونا مبتلا شده اند درباره هزینه های درمان و دارویی این بیماری می گوید: بعد از مراجعه پدر و مادرم به مرکز واکسیناسیون هر دو به کرونا مبتلا شدند و این بیماری به همه اعضای خانواده منتقل شد اما در این میان مادرم شرایط سخت تری داشت و درگیری ریه پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در سی تی اسکن اولیه ای که از ریه مادرم گرفته شد، ۵ درصد درگیری ریه داشت، توضیح می دهد: در آن زمان پزشک دارویی تجویز کرد که در بازار خیلی کم و نسبت به داروهای دیگر گران تر است. داروی فاویپیراویر که ۳ یا ۴ برگه تجویز شد و قیمت آن ۵۰۰ هزار تومان بود، البته پزشک گفته بود دفترچه بیمار را به بیمارستان بیاورید تا با مهر بیمارستان بتوانید دارو را با قیمت ۲۰۰ هزار تومان تهیه کنید و ما هم همین کار را کردیم. البته قاعدتا با توجه به اینکه همه اعضای خانواده بیمار بودند، اقوام باید دنبال تهیه دارو می رفتند.

این جوان اصفهانی ادامه می دهد: هیچ داروخانه ای در اصفهان دارو را نداشت و می گفتند فقط داروخانه هلال احمر، امام سجاد(ع) و منتظری این دارو را دارند. داروخانه هلال احمر هم بیمه را قبول نکرده بود و ناچار دارو را با همان قیمت ۵۰۰ هزار تومان خریدیم، چون گویا فقط از داروخانه امام سجاد(ع) با قیمت ۲۰۰ هزار تومان می شد دارو را تهیه کرد.

اختلاف ۱۰ تا ۱۵ برابری هزینه سی تی اسکن در مراکز دولتی و خصوصی

 او در ادامه به درگیری بیشتر ریه مادرش اشاره و اظهار می کند: برای گرفتن سی تی اسکن ریه هم مشکلات زیادی داشتیم. برای مراکز دولتی سی تی اسکن باید از سه روز تا یک هفته در نوبت باشی و ناچار مجبور هستی به مراکز آزاد با هزینه ۱۰ تا ۱۵ برابر مرکز دولتی بروی. هزینه سی تی اسکن در بیمارستان دولتی ۴۰ هزار تومان بود، در بیمارستان صدوقی ۱۰۰ هزار تومان و در بخش خصوصی و بیمارستان خصوصی ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بود.

 وی با بیان اینکه سی تی اسکن دوم نشان می داد ریه های مادرم تا ۷۰ درصد درگیر شده است، خاطرنشان می کند: در این زمان پزشک برای مادرم داروی رمدسیویر تجویز کرد. ۶ عدد از این دارو نوشته شد که به خاطر وضعیت حاد مادرم و شلوغی زیاد داروخانه امام سجاد(ع) به عنوان تنها داروخانه ای که این دارو را به صورت دولتی می دهد اول ۳ عدد دارو را با هزینه آزاد خریدیم و بعد فرصت داشتیم بقیه ویال های دارو را بعد از ۲ تا ۳ ساعت در صف ایستادن هر کدام به قیمت ۲۰۰ هزار تومان تهیه کنیم.

رمدسیویر ۲۰۰ هزار تومانی فقط در یک داروخانه

وی با اشاره به اینکه رمدسیویر در داروخانه های دیگر هم پیدا می شود اما قیمت آزاد آن ۷۰۰ هزار تومان است، افزود: برخی به خاطر بیماری حاد مجبورند سریع دارو را حتی با قیمت آزاد تهیه کنند، از طرف دیگر وقتی صف طولانی تشکیل می شود همراهان بیمار نمی توانند کنار بیمار باشند و خطر انتقال کرونا در این صفوف طولانی هم وجود دارد.

یوسف با اشاره به نیاز مادرش به دستگاه اکسیژن ساز، اظهار می کند: دستگاه اکسیژن ساز را هم از دوست و آشنا که در خانه داشتند امانت گرفتیم و ۴ کپسول ۱۰ کیلویی توانستیم بگیریم، درحالی که در شرایط حاد مادرم روزانه به ۳ تا ۴ کپسول نیاز داشت و برای هر کپسول ۳۰ هزار تومان می گرفتند تا شارژ کنند. تنها جایی که کپسول ها شارژ می شود هم فلکه دانشگاه صنعتی است.

ویزیت ۷۰۰ هزار تومانی پزشک در منزل!

او با بیان اینکه در وضعیت حاد مادرش روزانه ۳ پرستار به خانه آنها می آمده اند و تزریقات و کارهای ضروری دیگر را انجام می دادند، می گوید: اگر اشتباه نکنم هر کدام از این پرستارها  ۲۰۰ هزار تومان می گرفتند و پزشکی که بالای سر مادرم آمد هم ۷۰۰ هزار تومان برای یک ویزیت گرفت، البته و هر هفته که شرایط کرونا در اصفهان بدتر می شد رقم ویزیت دکتر هم بالاتر می رفت و باید هزینه بیشتری می پرداختیم.

سمیرا هم که به تازگی مادرش به بیماری کووید مبتلا شده بود، می گوید: وقتی علائم بیماری در مدت کوتاهی در مادرم بروز پیدا کرد بلافاصله به پزشک مراجعه کردیم و گفتند باید در بیمارستان بستری شود اما یک شبانه روز تمام نتوانستیم هیچ تخت خالی در هیچ بیمارستانی پیدا کنیم، برای همین مجبور شدیم از مادرم  در منزل مراقبت کنیم.

هزینه های سرسام آور بیماری

وی با اشاره به هزینه های سرسام آور بیماری می گوید: کرایه ماهیانه کپسول اکسیژن ۳۰۰ هزار تومان، کرایه ماهیانه دستگاه اکسیژن ساز ۵ لیتری یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بسته به برند، خرید دستگاه  مانومتر کپسول اکسیژن ۵۵۰ هزار تومان، ماسک یا نازال اکسیژن بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان بسته با برند، دستگاه پالس اکسیمتر از ۲۰۰ تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بسته به برند است.

سمیرا در مورد داروهای مورد نیاز بیمار کووید هم می گوید: قیمت رمدسیویر اگه پیدا شود بیش زا یک میلیون تومان است که در بازار آزاد تا ۴ میلیون تومان هم به فروش می رسد، هزینه آزمایش خون ابتدایی برای تشخیص میزان درگیری و بقیه فاکتورها ۲۵۰ هزار تومان است. همچنین هزینه تزریق رمدیسیور در منزل ۲۰۰  هزار تومان که برای هر بیمار تا ۵ مرحله باید تزریق شود، یعنی یک دوره داروی رمدسیویر یک میلیون هزینه تزریق دارد. سرم ساده نمکی برای تزریق رمدسیور اگر پیدا شود هر عدد ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است که ۵ عدد نیاز است و اگر قرار باشد دگزا یا به کمپلکس به بیمار تزریق شود به ۵ سرم دیگر هم نیاز دارد و حدود ۳۰۰ هزار تومان پول سرم می شود. تزریق سرم ساده در منزل از ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان که مجموعا حدود ۵۰۰ هزار تومان می شود. برای گرفتن سی تی اسکن ریه هم ۳۴۰ هزار تومان پرداخت کردیم و هیچ بیمارستانی نوبت سی تی اسکن با تعرفه دولتی نداشت.

پرستاری از بیمار ساعتی چند؟

این بانوی اصفهانی این را هم اضافه می کند که به غیر از هزینه های دارو و تزریق، اگر بیمار کسی را نداشته باشد که از او مراقبت کند یا توانایی مراقبت از او را نداشته باشد باید پرستار ساعتی بگیرد که هزینه آن هم ساعتی ۶۰ هزار تومان بود و تازه می گفتند تا دو هفته دیگر باید پرستار بالای سر بیمار باشد تا بهبود کامل پیدا کند.

ریحانه از دیگر شهروندانی است که مشکل اصلی او تامین کپسول اکسیژن برای مادرش بوده و می گوید: چندین بار به خیریه هایی که گفته می شد کپسول اکسیژن به بیماران امانت می دهند سر زدم اما اصلا کپسولی وجود نداشت و می گفتند بروید از بیمارستان کپسول بگیرید! یک خیریه دیگر به من معرفی کردند که آنجا هم می گفتند باید یک معرف داشته باشی یا خودت کپسول بخری.

او ادامه می دهد: این مدت زیاد برای کپسول و شارژ کپسول اکسیژن به همه جا سر زدم، انگشت شمار مراکزی هم بودند که کپسول امانت می دادند اما می گفتند باید کارت ملی جدید و چک ضمانت بدهی تا بتوانی با هزار دردسر و معطلی یک کپسول اکسیژن امانت بگیری!

رضا هم از دیگر شهروندانی است که خود و خانواده اش گرفتار این بیماری شده اند اما به خاطر نبود تخت مجبور به مراقبت از پدر بیمارش در منزل شده است.

او با گلایه از افرادی که در این شرایط به فکر بیماران نیستند، می گوید: علاوه بر همه مشکلاتی که از بیماری و نبود تخت و دارو داریم، این وسط یک عده هم پیدا شده اند که نمی دانم بعضی چطور این پول ها از گلویشان پایین می رود و کپسول اکسیژن را شبی ۲۰۰ هزار تومان کرایه می دهد و اکسیژن ساز را ماهی ۵ میلیون!

این شهروند اصفهانی ادامه می دهد: مگر تزریق سرم و چند آمپول چقدر وقت می برد که بابتش پانصد هزار تومان می گیرند!؟ مردم مجبورند برای اکسیژن و تزریق رمدسیویر از پرستار کمک بگیرند چون بیمارستان های جای خالی ندارند، اما خودمان باید به همدیگر رحم کنیم. همسایه مادر بزرگم فرش زیر پایش را فروخت تا پول درمان زنش را بدهد. بعضی ها مجبورند برای نجات جان خود و عزیزانشان هر چه دارند و ندارند بفروشند! انصاف نیست هزینه یک تزریق و ویزیت را هم چند برابر بدهند.

تو نیکی می کن و در دجله انداز

او می گوید: کاش کسانی که از کارهای پرستاری سر رشته دارند یا امکانات و تجهیزاتی در اختیار دارند برای سلامت خود و خانواده شان نذر می کردند، البته افرادی هم هستند که برای کمک به کادر درمان به بیمارستان می روند، به قول معروف:

 تو نیکی می کن و در دجله انداز

 که ایزد در بیابانت دهد باز

مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان که به نام خیریه امام هادی(ع) در حال فعالیت است برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا که نیازمند اکسیژن هستند طرح تهیه و توزیع امانی دستگاه اکسیژن‌ساز را اجرا می‌کند.

 هزینه تهیه یک دستگاه اکسیژن‌ساز حدود ۱۸ میلیون تومان است و افراد می‌توانند با مشارکت در طرح نذر نفس به تهیه این دستگاه کمک کنند تا هر چه زودتر در اختیار بیماران نیازمند به اکسیژن قرار گیرد.

شهروندان اصفهانی می‌توانند از طریق کد دستوری *۷۸۰*۳۲۲۳#، شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۴۲۷۸۹۱۷۷۳ و با لینک https://zarinp.al/khayerinbehdasht.com در طرح نذر نفس مشارکت کنند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)