میرنیوز

خبرنگاران، انبوه مشکلات و امید به روزهای روشن آینده

خبرنگاران، انبوه مشکلات و امید به روزهای روشن آینده 2021-08-08T14:39:18+04:30

خبرنگاران و عکاسان خبری، پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند، با مشکلات مردم همراه می‌شوند و در این همراهی تا پای فدا کردن جانشان پیش می‌روند؛ جان‌هایی که فدا شدن یکی از آنها، روزی را به نامشان در تقویم ایران زمین ثبت کرد.

به گزارش ایسنا، فعالان عرصه رسانه که آخرین شهیدانشان را کمتر از ۲ ماه قبل، در مسیر حفظ محیط زیست، تقدیم مهین کردند؛ زنان و مردانی که در مسیر حق و حق طلبی، استوارند هرچند گاه حرف‌هایی چون نیشتر به جانشان می‌نشیند اما از ارادتشان به مردم و این میهن عزیز نمی‌کاهد.

آنان همه روزهای سال را از دیگران و غم و شادی‌هایشان می‌نویسند و آنها را با قلم و دوربین، روایتگری می‌کنند و تمام شوقشان، کاسته شدن از آلام هموطنانی است که گاه گداری، با کلمه، زخمی بر دلهای دریایی‌شان، می‌کارند.

خبرنگاری، جزو پرمخاطره ترین مشاغل محسوب می‌شود، دشواری‌هایی که تنها راه درک آن، کسب تجربه در انجام آن است.

امروز و به بهانه سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، پای حرف‌های جمعی از خبرنگاران رسانه‌های فعال در استان فارس نشسته و بخشی از مشکلات فعالان این حرفه را بازگو کرده‌ایم.

خبرنگار خبرگزاری ایرنا در استان فارس در گفت و گو با ایسنا با تبریک هفده مرداد به فعالان رسانه گفت: سئوالات روز خبرنگار، تکراری است و در هر دوره مطرح می‌شود و مسئولان هم در ابتدا قول رفع مشکلات اساسی شاغلان این حرفه را می‌دهند اما پس از گذشت مدتی کوتاه همه چیز به دست فراموشی سپرده می‌شود. به قول حکیم فردسی «دو صد گفته چون نیم کردار نیست».

سارنگ عبداللهی تاکید کرد: اگر مسئولان محترم طی این سال‌ها یک گام برای حل مشکلات خبرنگاران برداشته بودند قطعا امروز خبرنگاران با این حجم از مشکلات مواجه نبودند. چگونه می‌توان باور کرد که مسئولانی که برای مسکن خبرنگاران در زمانی که قیمت مسکن به مراتب پایین تر از امروز بود هیچ گامی برنداشتند، امروز که قیمت زمین و مسکن سر به فلک کشیده کاری کنند. 

به گفته عبداللهی، بیان مشکلات خبرنگاران تکرار مکررات است اما معیشت، مسکن و امنیت شغلی مهمترین و اصلی ترین دغدغه و مشکل خبرنگاران است.دولت‌ها هم به جای اختصاص چند گیگ اینترنت رایگان و بیان مطالبی پرطمطراق در وصف خبرنگاران آن هم نه در همه ایام بلکه فقط در روز ١٧ مرداد، مسیر را به بیراهه نروند و در عمل نسبت به حل مشکلات خبرنگاران اقدام کنند.

خبرنگار شیرازه هم نداشتن امنیت شغلی و ترس هر لحظه از دست دادن آن، کار بسیار و حقوق اندک را از مهمترین چالش‌های پیش روی خبرنگاران و عکاسان خبری ذکر و عنوان کرد: اگرچه طبق مصوبه اداره کار قرار داد منعقد می‌شود اما طبق همان مصوبه، ساعت کاری مشخص نداریم و گاه در روز ۲۰ساعت هم باید کار کنیم.

سمیه رعیتی ادامه داد: مشکل مسکن و اینکه گاه برای مستقر شدن در یک مکان ماه‌ها به دنبال خانه‌ای بگردیم که مناسب با شرایط مالی مان باشد از دغدغه‌هایی است که موجب شده که خبرنگار احساس تنهایی کند.

او معتقد است مهم ترین و اساسی ترین گامی که دولت می‌تواند در راستای حمایت از خبرنگاران بردارد ایجاد یک شرکت تعاونی رفاهی است که در برگیرنده تمام موارد ذکر شده و تامین نیازهای گفته شده باشد.

خبرنگار صدا و سیمای مرکز فارس نیز در این گفت‌وگو مهمترین مشکلات خبرنگاران و عکاسان خبری را برداشت اشتباه از جایگاه خبرنگار عنوان کرد و گفت: در حالی‌که خبرنگار یعنی چشم و گوش و صدای یک جامعه اما مشکل این است که همه توقع دارند هر آنچه میخواهند و برای برنامه ریزی کرده‌اند را خبرنگار بنویسد.

راضیه پارسایی با تاکید بر اینکه خبرنگار باید موشکافانه همه موارد را ببیند و اگر لازم باشد، نقد هم بکند، افزود:  اگر دنبال واقعیت برویم سنگ‌های بزرگی جلوی پایمان گذاشته می‌شود و تهدید می‌شویم.حال آنکه اگر ما ساکت باشیم چه کسی باید مشکلات و موانع را پیدا کند و زیر ذره‌بین ببرد؟ 

حسین حسن پور، خبرنگار روزنامه تماشا نیز خواستار اعمال تمهیداتی در دولت جدید برای امنیت شغلی خبرنگاران شد و گفت: باید برنامه ریزی شود در زمینه امکانات رفاهی، تامین مسکن و یا وام‌های ویژه و یا استفاده از امکانات رفاهی که در اختیار نهادهای دولتی قرار می‌گیرد به قشر عکاس و خبرنگار هم داده شود.

ناهیدالسادات تقویان دیگر خبرنگار روزنامه تماشا نیز بیان کرد: اگرچه جایگاه خبرنگار و رسانه نسبت به گذشته بهتر شده، اما باید اذعان کرد که خبرنگاری حرفه‌ای است که کمترین درآمد و بیشترین استرس و حساسیت را دارد و البته کار برخی خبرنگاران به مراتب سنگین‌تر و سخت‌تر از دیگر همکاران است. 

او عنوان کرد: شغل خبرنگاری در عین سختی‌های بسیار، دلپذیر است؛ فعالان این حرفه عموما اعتقاد دارند که کار در عرصه خبر بسیار دشوار اما دلچسب است؛ هرچند نبود امنیت شغلی، درآمد حداقلی، مسائل بیمه‌ای و رفاهی، همواره وجود داشته و دارد.

تقویان اجرایی شدن دقیق مصوبه سخت و زیان آور بودن حرفه خبرنگاری و رفع موانعی که بر سرراه تحقق این مصوبه وجود دارد، اختصاص تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز فعالان این حرفه، تسهیل امر بیمه و مسکن خبرنگاران و ارایه لایحه‌ای به مجلس برای حمایت از خبرنگاران و رفع مشکلات صنفی آنها را از مهمترین خواسته‌های خبرنگاران از دولت دانست.

سردبیر خبرگزاری ایکنا در استان نیز با بیان اینکه خبرنگاران خوانده می‌شوند اما دیده نمی‌شوند، گفت: قشری که شب و روز را از هم نمی‌شناسد. روزهای تعطیل، عید، شهادت، جشن و شادی یا عزاداری، سیل، طوفان، زلزله، آتش‌سوزی نه تنها تفاوتی برای کار خبرنگاران ندارد بلکه بعضاً موجب ایجاد کارهای بیشتری همراه با استرس‌های فراوان به دلیل اطلاع‌رسانی‌های دقیق و به موقع می‌شود.

زهرا عسکری افزود: به راستی کدام شغل چنین است که چیزی به نام ساعت کاری در آن مفهومی نداشته باشد و همیشه در هر حادثه و اتفاقی، در هر نقطه‌ای که باشی باید خود را برای ارسال خبر به موقع برسانی. آری خبرنگاری جزو مشاغل سخت است اما کمتر کسی از این مسئله سخن می‌گوید و حتی برخی معتقدند که اصلاً خبرنگاری کاری ندارد و هر کسی می‌تواند انجام دهد ولی وقتی وارد میدان شدند، آنگاه حقیقت کار خبرنگاری را خواهند فهمید.

او خاطرنشان کرد: همکاران زیادی طی این سال‌ها از شغل خویش نوشتند و تأکید کردند، خبرنگاری عشق است و تا عاشق نباشی نمی‌توانی سختی‌های راه را تحمل کنی. پس هر که بامش بیش، برفش بیشتر. هرچه عاشق‌تر، پرتلاش‌تر. حکایت ما در این شغل «هر کسی از ظن خود شد یار من» هست. هر کسی انتظار دارد مطابق سلیقه او قلم بزنیم. 

عسکری گفت: مسئولان، مدیران کل، روابط عمومی‌ها و حتی مردم انتظار دارند که برای او قلم بزنیم اما در حقیقت رسالت خبرنگار آن نیست که مطابق سلیقه کسی قلم بزند بلکه باید در مسیر احقاق حق تلاش و حق مطلب را در حرفه خویش ادا کند.

علیرضا پرنیان، خبرنگار خبرگزاری مهر نیز در این گفت‌وگو بیان کرد: شاید نتوان مشکلات موجود در فضای رسانه‌ای را به درستی برشمرد اما آنچه مسلم است یکی از مشکلات اساسی که در فضای رسانه‌های چاپی و برخط مشخص است، عدم وجود امنیت شغلی و درآمد متناسب با میزان فعالیت اصحاب رسانه است و از این رو شاید اگر این مشکل برطرف شود بسیاری از دغدغه‌های فعالین این بخش مرتفع  و اقدام به فعالیت مستمر و خلاقانه کنند.

او افزود: البته در این میان سوال اساسی این است که چرا رسانه‌های مرجع نظیر خبرگزاری‌های رسمی شرایط درآمدی نامناسبی دارند، زیرا بر اساس رسالتی که بر عهده آنان است یکی از نهاد های موثر اجتماعی در راستای تقویت سرمایه اجتماعی بوده و می‌توانند از این طریق جامعه را به سمت تعالی سوق دهند.

به گفته پرنیان، دولت‌ها همواره از رسانه‌ها به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند و طی تجربه‌های حاصل شده از دولت‌های مختلف می‌توان گفت که هیچ کدام دغدغه‌ای برای برطرف کردن مشکلات فعالیت رسانه نداشته‌اند و حتی اگر مشکلی برای اهالی رسانه نیز پیش بیایید که مسئولین دولتی مقصر باشند نیز سعی در وارونه جلوه دادن  موضوع کرده و تلاش می‌کنند تا شرایط را برای خود تسهیل کنند که نمونه این موضوع طی چند ماه اخیر و در حادثه واژگونی اتوبوس در ارومیه رویداد  که رئیس سازمان محیط زیست با وقاحت تمام از عملکرد اشتباه خود دفاع کرد و جان دو خبرنگار را به آسانی گرفت پس نباید به دولت‌هایی که اینگونه اند دل بست و انتظار داشت برای اصحاب رسانه گامی بردارند تا مشکلات کم شود.

رضا بعیدی، سردبیر سایت مطبوعات فارس نیز مهمترین مشکل خبرنگاران را همان درد بزرگ جامعه یعنی درد  معیشت دانست و گفت: متاسفانه هنوز ادارات خبرنگاران را نیروی صلواتی خود می‌دانند و احتمالا بعد از هر برنامه‌ای که خبرنگاران با جیب خودشان کرایه راهشان را می‌دهند روابط عمومی‌ها برایش دعای عاقبت به خیری می‌خوانند تا برنامه بعد و اگر یادشان بود روز خبرنگار تحفه‌ای برایش کنار می‌گذارند.

او که امیدی به کمک دولتی ندارد، افزود: نمی‌توان روی کمک دولت حساب باز کرد.تنها حمایت دولت در این دوسال اخیر مرحمت کردند و حدود۲۰۰ گیگ اینترنت یکساله دادند، امیدواریم این هم در دولت جدید فراموش نشود.

محمدامین افشارپور، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در استات فارس نیز با بیان اینکه مهمترین مشکل خبرنگاران و عکاسان خبری اغلب رسانه‌های مکتوب و برخط و به ویژه خبرگزاری‌ها، حق التحریر بودن است که از درآمد حداقلی و بسیار کمتر از حقوق پایه مصوب اداره کار است، گفت: اغلب خبرنگاران حق‌التحریری که از بیمه نیز بهرمند نیستند  جور اصلی کار در رسانه شان را به دوش می‌کشند. 

او که معتقد است دولت نقش بارزی در احقاق حقوق خبرنگاران دارد، گفت: قطعا دستگاه اجرایی کشور می‌تواند با الزامی کردن اجرای قوانین کار که در کشور نیز وجود دارد صاحبان رسانه‌ها را ملزم به رعایت و تمکین از این قوانین کنند.

به گفته این خبرنگار، دستاورد و خدمات دولت تنها به واسطه تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه به مردم و جوامع خارجی منعکس می‌شود و این دو لازم و ملزوم یکدیگرند و قطعا اگر خبرنگار اقدام به انعکاس خدمات دستگاه‌های اجرایی نکند، دولت نمی‌تواند کارنامه خود را به اطلاع عموم برساند و از طرفی دولت نیز باید در قبال آن کمترین خدمت را یعنی بهرمندی این قشر از حداقل حقوق و رفاه را پیاده سازی کند.

محمدصادقی، خبرنگار خبرگزاری فارس نیز نداشتن امنیت شغلی، حقوق پایین و نداشتن بیمه را از دغه‌های همیشگی خبرنگاران دانست و افزود: دولت باید کسانی که شغل و منبع اصلی درآمدشان از راه خبر است را شناسایی و حمایت‌های مادی و پشتیبانی از آنها داشته باشد.

خدیجه غضنفری، خبرنگار روزنامه طلوع نیز گفت: تعدادی از خبرنگاران و عکاسان خبری در این استان حقوق ثابت و بیمه ندارند و برخی به دلیل عضویت در سایت صندوق هنر، بیمه شده‌اند که بخشی از  هزینه را خبرنگار با عکاس پرداخت می‌کنند.البته این نوع بیمه همانند بیمه‌های دیگری بیمه  بیکاری و ... ندارد تا در این شرایط کرونایی بتوانند از آن استفاده کنند و به دلیل اینکه بیمه خویش فرما و کارفرما ندارد جز مشاغل سخت برای خبرنگار محسوب نمی‌شود  و این در حالی است که خبرنگاران برای تهیه خبرها جان خود و خانوداه‌هایشان را به خطر می‌اندازند.

سعیدرضا امیرآبادی، خبرنگار روزنامه شیراز نوین نیز با بیان اینکه مهمترین مشکل اصحاب رسانه امنیت شغلی نیست، چون با تنگنای مالی حاکم بر رسانه‌ها شاهد شایسته سالاری شدیم، گفت: عمدتا این شایسته سالاری بر اساس درآمدزایی تعریف می‌شود و گاهی بر اساس کیفیت کار.

او عنوان کرد: اگر دولت فراجناحی عمل کند و با جهانیان به تعامل عزتمند برسد، معیشت اصحاب رسانه هم به موازات همه مردم از خط فقر و شاخص فلاکت کنونی فاصله می‌گیرد.

عباس امیری، عکاس خبری و خبرنگار روزنامه نیم‌نگاه نیز در این گفت‌وگو بیان کرد: بدون شک خبرنگاران و عکاسان خبری هم جزئی از جامعه  هستند و با تمام مشکلاتی که مردم با آن دست به گریبان هستند دست و پنجه نرم می‌کنند. 

او افزود: علاوه بر این مشکلات، مشکلات حرفه خبرنگاری چیزی است که باعث رنجش خاطر بیشتر و آزردگی خبرنگاران می‌شود، چرا که دردهای جامعه را می‌بینند و به دلایل متفاوتی نمی‌توانند آنها را بیان کنند. اغلب این دلایل ناشی از کم طاقتی و انتقاد ناپذیری مدیران و مسئولان است حال آنکه نقد و انتقاد خبرنگار که یک مصلحت اندیش و یک دلسوز و یک دغدغه مند جامعه است می‌تواند در پیشرفت کار مسئولین و توسعه کشور موثر باشد.

امیری همچنین مشکل دیگر خبرنگاران عکاسان خبری ورود افراد غیر حرفه‌ای به این عرصه و موازی کاری با کار خبرنگاران و عکاسان دانست و گفت: اغلب این افراد به دلیل وابستگی به محل امرار معاش خود یا نگاه اقتصادی و درآمدی به فعالیت اطلاع‌رسانی رفته رفته فضا را به سمت غیر حرفه‌ای می‌کشانند و کار خبرنگاران و عکاسان خبری را مختل می‌کنند.

او همچنین معتقد است که دولت می‌تواند با الزام مدیران و مسئولان دولتی ارگان‌ها و ادارات به پاسخگویی و شفافیت در ارائه اطلاعات و آمار به خبرنگاران و همچنین الزام آنها به مشورت با خبرنگاران و رسانه‌ها تا حدود زیادی اهمیت نقش و جایگاه خبرنگاران را تبیین کند. 

امین برنجکار، عکاس خبرگزاری مهر نیز بزرگترین مشکل جامعه خبرنگاران به ویژه عکاسان خبری فارس را مشکلات داخلی این قشر عنوان کرد و افزود: حضور پدرخوانده‌ها در جمع خبرنگاران به ویژه عکاسان خبری باعث شده که روز به روز خبرنگاران و عکاسان خبری بیشتر دچار پسرفت بشوند و از آموزش و اصل کار عقب بمانند.

او ادامه داد: متاسفانه این پدرخوانده‌ها که از دل همین خبرنگاران و عکاسان خبری شکل گرفته در موضع هجمه و تخریب گام بر میدارند.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان و خبرگزاری تسنیم در استان فارس نیز با بیان اینکه اصحاب رسانه و خبرنگاران سختکوش در حالی دردها، مشکلات و مسائل جامعه را مطرح و بیان می‌کنند که در حل مشکلات ابتدایی خود  از جمله مشکل معیشت، بیمه و ...درمانده‌اند و گوش شنوایی برای حل مشکلات آنها وجود ندارد، گفت: خبرنگاران تنها در یک روز از سال و آن هم در روز خبرنگار، دیده می‌شوند اما در همین روز هم شنونده‌ای برای مشکلات نیست.

مریم رضایی خاطرنشان کرد: بیشتر خبرنگاران حق‌الزحمه‌ای هستند و نبود ثبات شغلی و کمبود درآمد و حقوق ثابت، وضعیت مالی خبرنگاران را شکننده کرده است.

این خبرنگار از مسئولان و نمایندگاه مجلس شورای اسلامی خواست  که همانطور که اگر خبرنگار نباشد رویدادها انعکاس داده نمی‌شود بفکر این قشر باشند و حداقل مشکل درآمد و بیمه آن‌ها مرتفع شود.

دبیر و خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس نیز بیان کرد: صحبت از نداشتن امنیت شغلی، بیمه موضوعی تکراری نیست و هرساله مطرح می‌شود و امید است امسال بیش از تکرار، گوش شنونده وجود داشته باشد.

محسن تورع، همچنین از دولت جدید خواست با یک برنامه ریزی متفاوت، نسبت به حل مطالبات خبرنگاران و عکاسان خبری اقدام کند.

تورع، بازنشستگی با ٢٠ سال کار را حق هر خبرنگاری دانست و ابراز امیدواری کرد که است شاهد اجریی شدن آن باشیم.

او همچنین گفت: امید است شاهد حمایت دولت جدید از رسانه‌های برخط و پایگاههای خبری باشیم، چرا که باید توجه ویژه‌ای به این رسانه‌ها شود

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)