میرنیوز

گفت‌وگوی خودمانی مربی تیم‌ملی دو و میدانی با ایسنا

گفت‌وگوی خودمانی مربی تیم‌ملی دو و میدانی با ایسنا 2021-07-08T07:04:45+04:30

به‌گزارش ایسنا، وزرش دو و میدانی یکی از ناب‌ترین و اصیل‌ترین ورزش‌های موجود در جهان محسوب می‌شود، همچنین سابقه این ورزش به المپیک باستانی یونانیان می‌رسد، این ورزش عموما به‌صورت انفرادی انجام می‌شود و زیرشاخه‌های بسیاری دارد.

داریوش صمیمی شلمزاری- رئیس هیات دو و میدانی چهارمحال و بختیاری، یکی از مربیان تیم ملی دو و میدانی در کشور است، از افتخارات این وزرشکار اهل شلمزار می‌توان به عضویت در کمیته پرتاب‌های فدراسیون دو و میدانی ایران نیز اشاره کرد، شهر شلمزار در شهرستان کیار واقع شده است و می‌توان گفت به‌نوعی مهد تربیت ورزشکاران در حوزه دو و میدانی در این استان و حتی کشور نیز است.

برگزاری مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان کشور و انتخابی تیم ملی با حضور ورزشکاران این رشته ورزشی به میزبانی چهارمحال و بختیاری بهانه‌ای شد تا پای صحبت‌های داریوش صمیمی یکی از مربیان تیم ملی دو و میدانی بنشینیم، این ورزشکار در گذشته افتخارات بسیاری را برای جامعه ورزش کشور کسب کرده است و اکنون در جبهه مربیگری در حال فعالیت است.

گفت‌وگوی خودمانی مربی تیم‌ملی دو و میدانی با ایسنا

ایسنا: از چه سالی فعالیت ورزشی خودتون رو آغاز کردید؟

بنده حدودا از سال ۱۳۶۰ وارد ورزش دو و میدانی شدم و دارای مدرک مربیگری بین‌المللی از فدراسیون جهانی و مدرک داوری درجه یک هستم، همچنین در حال حاضر تدریس کلاس‌های مربیگری و داوری فدراسیون را نیز انجام می‌دهم، همچنین بنده  مدرس دو و میدانی دانشگاه دولتی شهرکرد و دانشگاه پیام‌نور واحد شهرکرد نیز هستم.

چهارمحال و بختیاری میزبان مسابقات دو و میدانی جوانان کشور و مسابقات جایزه بزرگ دو میدانی بود که در این مسابقات علی قاسم‌رضایی، علی قاسم‌بابایی، امیر مقدمی، ارسلان قشقایی و امیرحسین ممقانی موفق به کسب سهمیه مسابقات جهانی و  همچنین مسابقات کنیا شدند.

  سهیمه‌ اخذ شده برای اعزام به مسابقات کنیا ۹ نفر است، همچنین در مسابقات جایزه بزرگ خانم فصیحی که موفق به کسب سهمیه المیپیک شده بودند که در رشته دوی ۱۰۰ متر رکوردشان با رکورد ایران برابری کرد.

همچنین شاهین مهردلان با پرتاب وزنه به طول ۲۰متر و ۶۶ سانتی‌متر رکورد جدیدی برای پرتاب وزنه ایران ثبت کرد، در پرتاب دیسک نیز حسین رسولی قهرمان جوانان آسیا، بهنام شیری نایب قهرمان آسیا، صادق صمیمی نایب قهرمان نوجوانان آسیا و علی شیریان نفر چهارم نوجوانان آسیا رقابت بسیار سنگینی داشتند و خوشبختانه نتایج بسیار خوبی کسب شد، در پرتاب چکش نیز رضا مقدم از  گلستان موفق به کسب نتیجه مطلوب شد.

 مسابقات بین‌المللی دو و میدانی قرار بود در کشور ازبکستان برگزار شود، اما برگزاری این مسابقات در این کشور متنفی شد و باتوجه به اینکه که آخرین فرصت برای کسب سهیمه المپیک بود از فدراسیون جهانی مجوز  برای برگزاری مسابقات در شهر شهرکرد و شلمزار  اخذ شد که خوشبختانه فدراسیون جهانی این مجوز را داد و حدود ۲۰ امتیاز نیز برای مسابقه در نظر گرفته شد، این اتفاق بسیار بزرگی بود، زیرا دریافت مجوز برگزاری این مسابقات کار بسیار مشکلی بود.

گفت‌وگوی خودمانی مربی تیم‌ملی دو و میدانی با ایسنا

ایسنا: در سطح بین‌المللی، آسیایی و کشوری در چه مسابقاتی حضور داشتید؟

شاگردانم در مسابقات دانش‌آموزان، دانشجویان، ارتش‌، کارگران و جوانان جهان حضور داشتند و در بازی‌های آسیایی نیز مانند قهرمانی آسیا، غرب آسیا، جوانان آسیا، نوجوانان آسیا، کشورهای اسلامی و بسیاری از تورنومترهای بین‌المللی نیز حاضر بودند و موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شدند، همچنین در چهار دوره المپیک نیز شرکت داشتند.

ایسنا: درحال حاضر و باتوجه به شیوع بیماری کرونا تمرینات شما به چه صورت انجام می‌شود؟

باتوجه به اینکه تمرینات تیم دومیدانی در فضای باز انجام می‌شود و چون رشته دو و میدانی نیز جزو رشته‌های گروه یک است، خوشبختانه مشکل زیادی برای تمرینات در ایام شیوع کرونا وجود نداشت و ستاد مبارزه با کرونای چهارمحال و بختیاری نیز اجازه انجام تمرین رو در اختیار این ورزشکاران قرار داد، البته مدت کوتاهی تمرینات با وقفه مواجه بود، اما بزرگترین مشکل بعد از شیوع بیماری کرونا و باتوجه به تعطیلی مدارس و ورزشگاه‌های استان مربوط به استعدادیابی هیات دو و میدانی است.

مشکل دوم ناشی از شیوع بیماری کرونا لغو بسیاری از مسابقات ورزشی بود، برای مثال سال گذشته مسابقات جوانان آسیا، نوجوانان آسیا و دانش‌آموزان جهان لغو شد، اگر این مسابقات برگزار می‌شد، امکان کسب مدال برای ورزشکاران دو و میدانی در این مسابقات وجود داشت، اما امسال مسابقات جوانان جهان در کنیا برگزار خواهد شد که صادق صمیمی در پرتاب دیسک سهمیه ورودی این مسابقات را کسب کرده است و شانس بسیار بالایی برای دریافت مدال در این مسابقات وجود دارد.

همچنین در مسابقات نوجوانان جهان نیز امید داریم سه تا چهار نفر از اعضای تیم ملی نوجوانان دختر و پسر برای اعزام به کویت انتخاب شوند.

ایسنا: مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکلات و معضلات تیم دو و میدانی چه مواردی هستند؟

متاسفانه مشکلات بسیاری در  زمینه رشته دو و میدانی وجود دارد، برای مثال چهارمحال و بختیاری میزبان مسابقات جوانان ایران در دو بخش دختران و پسران بود، حدود ۵۰۰ ورزشکار، مربی و سرپرست  در این مسابقات حضور داشتند،  همچنین مسابقات جایزه بزرگ کشور نیز با شرکت تمامی قهرمانان ایران به جز احسان حدادی در شهرکرد و شلمزار برگزار شد، اما تقریبا بدون هیچ‌گونه امکانات مالی در این مسابقات شرکت کردیم، البته کمک‌هایی از سوی امام جمعه شهرکرد انجام شد، اما متاسفانه از سوی اداره و یا ارگان‌های دولتی چهارمحال و بختیاری برای برگزاری مسابقات حمایت مالی چندانی انجام نشد و من به عنوان رئیس هیات دو و میدانی چهارمحال و بختیاری حدود ۵۰ میلیون تومان از منبع شخصی هزینه کردم.

البته قرار است، برخی هزینه‌ها از طریق فدراسیون دو و میدانی جبران شود، خوشبختانه فدراسیون دو و میدانی به تعهدات خود عمل می‌کند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد، اما از سوی سایر مسئولان هیچ‌گونه حمایتی صورت نمی‌گیرد و در نهایت در زمانی که باید تنها دغدغه بنده به‌عنوان مربی تیم ملی، پیگیری تمرینات ورزشکارانی که شانس کسب مدال جهانی را نیز دارد، باشد، باید به فکر تامین هزینه مسابقات باشم.

اما باوجود تمام مشکلات میزبانی بسیار خوبی در چهارمحال و بختیاری انجام شد که باید در اینجا از مدیرکل آموزش و پرورش استان تشکر کنم، زیرا پیست دو و میدانی، خوابگاه و امکانات را در اختیار تیم دو و میدانی قرار دادند، همچنین حمایت‌هایی نیز از سوی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرکرد، رئیس اداره ورزش و جوانان کیار، استانداری و شهرداری شهرکرد در حد توان صورت گرفت.

گفت‌وگوی خودمانی مربی تیم‌ملی دو و میدانی با ایسنا

ایسنا: به نظر شما معضل بزرگ چهارمحال و بختیاری در زمینه حمایت از ورزشکاران چیست؟

بزرگ‌ترین معضل جامعه ورزش دو میدانی نبود اسپانسر است، این مسئله موجب شده موجب شده برای تامین هزینه‌های برگزاری مسابقات و هزینه‌های ورزشکاران با مشکلات بسیاری مواجه شویم، نمی‌توان گفت اداره‌کل ورزش و جوانان نیز مسئول تقبل کردن تمامی هزینه‌ها است، زیرا اداره‌کل ورزش و جوانان نیز توان و ظرفیت محدودی دارد و همین موضوع نیاز به وجود اسپانسر را بیشتر می‌کند.

همچنین متاسفانه این دیدگاه در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد که خیرین نیز در زمینه حمایت از ورزشکاران ورود کنند، به همین دلیل هیات دو و میدانی از نظر مباحث مالی مشکلات بسیاری دارد،
برای مثال صادق صمیمی سهمیه ورودی مسابقات جهانی را کسب کرد، اما هیچ مبلغی به‌عنوان پاداش از سوی هیات و سایر نهادها به این ورزشکار تعلق نگرفت، باتوجه به مشکلات اقتصادی موجود در ایران فعالیت در حوزه ورزش بسیار کار سختی است، کمترین انتظارم ورزشکاران این است که مسئولان حوزه ورزش به وظیفه خود عمل کنند.

تا امروز بیشترین مسئولیت و اقدامات برعهده هیات دو و میدانی بوده است، اما شاهد برخی حمایت‌های اندک بودیم، برای مثال استانداری چهارمحال و بختیاری در خصوص فراهم کردن خوابگاه کمک‌هایی انجام داد، همچنین اداره‌کل فنی و حرفه‌ای یک سوییت در اختیار ورزشکاران قرار داد، شرکت اتوبوس‌رانی نیز برای ایاب و ذهاب ورزشکاران از خوابگاه واقع در شهرکرد به شلمزار همکاری کرد، کمک‌های شهرداری  نیز بیشتر در زمینه خوابگاه و رفت و آمد ورزشکاران بود.

ایسنا: راهکار شما برای حل مشکلات مالی به جز جذب اسپانسر چیست؟

به‌نظر بنده باید در زمینه رشته‌های ورزشی اولویت‌بندی صورت بگیرد، برای مثال در رشته دو و میدانی در سالیان گذشته چهار دوره سهمیه حضور در المپیک کسب شده است، همچنین دو و میدانی رشته انفرادی بوده و کسب سهمیه حضور در مسابقات جهانی بزرگ کار دشواری محسوب می‌شود، بنابراین الویت‌بندی رشته‌های ورزشی در اداره ورزش و جوانان و تخصیص بودجه باید بر اساس این اولویت‌ها صورت بگیرد که این مسئله می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر حل برخی از مشکلات در این رشته ورزشی داشته باشد.

متاسفانه امروزه بحث بیمه‌های ورزشی به اشتباه در جامعه ورزش نهادینه شده است، هر هیات ورزشی که دارای بیمه ورزشی بیشتری باشد، بودجه بیشتری نیز دریافت می‌کند، مثلا ممکن است یک هیات دارای تعداد بیمه ورزشی بالایی بوده، اما تاکنون موفق به کسب هیچ‌گونه مدل در مسابقات ورزشی نشده باشد، اما هیاتی با تعداد بیمه ورزشی کمتر سهمیه المپیک کسب کرده باشد و قهرمان جهانی و کشوری داشته باشد، در هیات دو و میدانی چهارمحال و بختیاری نیز قهرمانان بسیار زیادی وجود دارد که نیازمند حمایت هستند، کمک‌های مقطعی که در یک دوره از زمان انجام می‌شود که پاسخگوی نیازها نیست، حمایت از ورزشکاران و هیات‌های ورزشی باید به‌صورت مستمر انجام بگیرد.

محمد ارزنده یکی از قهرمانان پرش طول آسیا در چهارمحال و بختیاری است که رکورد هشت متر و ۱۷ سانت پرش طول به این ورزشکار تعلق دارد، اما متاسفانه درحال حاضر این ورزشکار دغدغه‌های مالی بسیاری دارد.

امیر مرادی نائب قهرمان بازی‌های آسیا و صادق صمیمی که توانایی کسب قهرمانی‌های بزرگ در رشته پرتاب دیسک را دارند و نیز سایر قهرمانان چهارمحال و بختیاری همگی درگیر مشکلات مالی بسیاری هستند.

وقتی صحبت از لزوم پیشگیری از ورود جوانان به عرصه مصرف موادمخدر به میان می‌آید، ورزش یکی از راه‌های مهم در خصوص پیشگیری از این معضل اجتماعی است، امروزه هزینه بسیار زیادی صرف مبارزه با موادمخدر می‌شود و متاسفانه افراد بسیاری نیز در راه مبارزه با موادمخدر به شهادت می‌رسند، اما اگر به ورزش بها داده شود و مقدمات دسترسی جوانان به امکانات ورزشی فراهم شود و همچنین قهرمانان ورزشی مورد تشویق واقعد شوند، قطعا سایر جوانان و نوجوانان نیز به ورزش علاقه‌مند خواهند شد و وارد عرصه‌های مختلف ورزشی می‌شوند.

اما زمانی که ورزشکاران و قهرمانان از لحاظ مالی درگیر مشکلات بسیاری باشد و توانایی حل مشکلات را نداشته باشد موجب کاهش انگیزه ورزشکار می‌شود همچنین سایر افراد نیز رغبت به حضور در عرصه ورزش را نخواهند داشت.

ایسنا: از سختی‌های کار مربیگری رشته‌های ورزشی بفرمایید؟

کار مربیگری بسیار کار سخت و طاقت‌فرسایی است، عموما مربیان هیچ‌گونه امنیت شغلی ندارند، متاسفانه به مربیان ورزشی بها داده نمی‌شود و حتی یک تجلیل ساده نیز از این مربیان انجام نمی‌شود، به همین دلیل نیاز است مسئولان امکانات حداقلی را برای مربیانی که سال‌ها در زمینه ورزش فعالیت می‌کنند و موفقیت‌های بسیاری نیز کسب کرده‌اند، فراهم کنند، بنده با تیم ناشنوایان قهرمان آسیا و با تیم ملی بزرگسالان ایران نیز قهرمان غرب آسیا شدم، همچنین تعدادی از شاگردان بنده موفق به کسب سهمیه شرکت در المپیک شدند، اما با این وجود هیچ‌گونه پاداش و تسهیلاتی دریافت نکردم.

البته بنده توقع بیش از  از اندازه ندارم و در واقع احساس می‌کنم برای کمک به جوانان و نوجوانان وارد این عرصه شدم، اما به هرحال انتظار می‌رود سایر مسئولان نیز تا حد توان به وظایف خود عمل کنند.

سخن پایانی

امیدوار هستم رئیس‌جمهور آینده در دولت جدید نگاه مثبتی به ورزش داشته باشد و همچنین رویکردهای او نسبت به جامعه ورزش متفاوت‌تر از گذشته باشد، البته این بدین معنی نیست که در دولت فعلی کم‌کاری شده است، زیرا باتوجه به وضعیت اقتصادی ایران ورزشکاران نیز انتظارات بسیار زیادی ندارند، اما می‌شد مقداری توجه‌ها بیشتر باشد و من امیدوارم با تغییر دیدگاه‌ها، وضعیت جامعه ورزشی بهبود پیدا کند.

متاسفانه امروزه شاهد هستیم فوتبالیست‌های حاضر در لیگ برتر که حتی ذخیره تیم نیز هستند، دریافتی‌های میلیاردی از تیم خود به‌عنوان دستمزد دارند، اما قهرمان پرتاب دیسک آسیا هیچ‌گونه پاداش و دستمزدی ندارد، نباید بودجه یکی از فدراسیون‌های ورزشی به قدری زیاد باشد که تبدیل به دستمزهای نجومی شود ولی بودجه یکی دیگر از فدراسیون‌ها حتی جوابگوی هزینه‌های ضروری نباشد.

افتخارات دو و میدانی شهر شلمزار در چهارمحال و بختیاری از تمام افتخارات فوتبال در طول تاریخ بیشتر است، ورزشکاران این شهر سه تا چهار دوره سابقه حضور در مسابقات المپیک را دارند و بسیاری مقام‌های دیگر نیز کسب شده است اما متاسفانه دستمزد و پاداش‌های دریافتی فوتبالیست‌ها بسیار غیرمعمول است و تبعیض بسیاری در ورزش وجود دارد، بنابراین برای تحقق عدالت در ورزش باید تخصیص بودجه بر اساس سهم مدال‌ها باشد، همچنین به ورزش‌های پایه توجه بیشتری صورت بگیرد، در رشته دو و میدانی بین ۱۲۰ تا ۱۲۴ مدال کسب شده است، البته مخالفتی با سایر رشته‌های ورزشی و تخصیص بودجه به آن‌ها وجود ندارد، بلکه مخالفت با تبعیض در ورزش و توزیع ناعادلانه بودجه است.

 در پایان از رئیس فدراسیون دو و میدانی، دبیر فدراسیون، نائب رئیس فدراسیون، مسئول کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون و همچنین مسئول روابط‌عمومی فدراسیون دو و میدانی و تیم داوری چهارمحال و بختیاری و تیم داوری که از خارج از استان بودند تشکر می‌کنم.

گفت‌وگوی خودمانی مربی تیم‌ملی دو و میدانی با ایسنا

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)