میرنیوز

چالش قطعی برق در بیمارستان‌های استان اصفهان

چالش قطعی برق در بیمارستان‌های استان اصفهان 2021-07-07T13:05:03+04:30

بهروز کلیدری امروز (چهارشنبه_۱۶ تیرماه) در نشست خبر با خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: تا این لحظه به خاطر دو فیدر بودن بیمارستان‌های اصلی و ژنراتور در تمام بیمارستان‌ها خوشبختانه مشکل جدی نداشته ایم، اما حوادث خبر نمی‌کند و باید از این تهدید استفاده کنیم و بتوانیم بیمارستان های تک فیدر را با حمایت استانداری و برق منطقه ای دو فیدر کرده و نگرانی‌ها کامل برطرف شود.

وی با اشاره به شکل گیری موج جدید کرونا در کشور، اظهار کرد: استان اصفهان به عنوان چهارراه عبور و مرور کشور مستثنی نبوده و به تدریج درگیر موج پنجم شده است. این شرایط طی دو تا سه هفته گذشته از افزایش تعداد بیماران سرپایی شروع شد و از هفته‌ای که گذشت به تدریج تعداد بیماران بستری درحال افزایش است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه طی حدود ۱۶ ماه گذشته از شروع همه گیری کرونا، ۱۱۲ هزار بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شده اند، گفت: طی این دوره بیش از ۱۱ هزار بیمار از دست داده ایم که از این تعداد، هفت هزار نفر تست مثبت کووید و چهار هزار نفر تست منفی داشته اند، اما براساس یافته های بالینی مبتلا به کووید بودند.

کلیدری افزود: در موج چهارم و در فروردین ماه، دو هزار و ۸۰۰ بیمار در بیمارستان‌ ها بستری شده اند، بعد از فروکش کردن این موج، تعداد بیمارانی که باقی ماندند، هیچ وقت از ۸۰۰ بیمار کمتر نشد، درحالی که در موج های قبلی پس از پشت سر گذاشتن موج، تعداد بیماران به ۳۰۰ بیمار بستری می رسید، اما در این دوره تعداد بیماران از ۸۰۰ بیمار کمتر نشد.

وی با اعلام اینکه یک هفته است، تعداد بیماران بستری در استان افزایش یافته و امروز صبح یک هزار و ۴۵ بیمار بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داشته ایم، گفت: تعداد بیمارانی که به اورژانس مراجعه می کنند و بستری می شوند نیز طی روزهای اخیر افزایش یافته و به ۱۷۰ تا ۲۰۰ بیمار بستری در روز رسیده است. البته در موج های قبلی حتی به ۶۵۰ بیمار در روز هم رسیدیم، اما با روندی که پیش می رود احتمالا به وضعیت بدتری خواهیم رسید و تعداد بیماران بستری افزایش خواهد داشت.

اردستان و  اصفهان، شهرستان های قرمز استان

کلیدری با بیان اینکه طی روزهای اخیر رنگ بندی‌های جدید اعلام شده و از امروز اصفهان قرمز و ۱۲ شهرستان نارنجی شده است، گفت: شهرستان های اردستان و  اصفهان طی روزهای گذشته آمار بالایی داشته‌اند و از هزار و ۴۵ بیمار بستری در استان، ۶۴۰ بیمار در شهر اصفهان بستری هستند و روز به روز تعداد آنها افزایش پیدا می‌کند.

وی در مورد برنامه بیمارستاهای استان نیز گفت: بیمارستان امین سانتر اصلی بود که ظرفیت آن رو به تکمیل شدن است و از دیروز درهای بیمارستان خورشید را به روی بیماران کرونایی باز کرده ایم، همچنین بیمارستان‌های تامین اجتماعی بیش از ۱۰۰ بیمار بستری دارند و بیمارستان‌های دیگر هم به تناسب درگیر هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی اصفهان ادامه داد: در کمیته واکنش سریع، دستورالعمل جدید و زنجیره ای از بیمارستان‌ها را اعلام کرده ایم که بنا به شرایط وارد چرخه پذیرش بیماران کووید می شوند. ۲۰۰ تخت بستری از بیمارستان‌های تامین اجتماعی درخواست کرده ایم و برای بیمارستان‌های خصوصی و خیریه و وابسته به نهادهای نظامی مانند بیمارستان صدوقی ظرفیت مشخص تعیین کرده‌ایم. اگر شرایط ادامه داشته باشد، مجبوریم از بیمارستان های کاشانی و عیسی بن مریم استفاده کنیم که عملا عمده ظرفیت بیمارستانی استان از دست خواهد رفت.

وی با بیان اینکه برآورد ما فعلا این است که حدود ۲ هزار بیمار بستری داشته باشیم،‌ ابراز امیدواری کرد که تعداد بیماران افزایش بیشتری از این برآورد نداشته باشد در غیر این صورت مجبوریم اصلی ترین مرکز یعنی بیمارستان الزهرا(س) را وارد چرخه کنیم و عملا خدمات بیماران غیر کرونا و حتی اورژانس را از دست خواهیم داد. شهرستان های دو بیمارستانی، یک بیمارستان به طور کامل به کرونا اختصاص یافته و شهرستان‌هایی که یک بیمارستان دارند هم بخشی از ظرفیت را بکار بسته اند.

مرداد سخت درمان در اصفهان

کلیدری با اشاره به سیر سریع بیماری در استان های درگیر، گفت: پیش بینی می کنیم در استان اصفهان نیز چنین سیری تجربه و احتمالا مرداد سختی در حوزه درمان در استان تجربه کرده و بسیاری از خدمات را محدود کنیم که بیماران کرونای پشت صف انتظار قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه طی چهار تا پنج ماه گذشته که گرفتار موج چهارم و پنجم بیماری در استان شدیم یکی از نگرانی‌های عمده ما افزایش مرگ و میرها در استان بوده، تصریح کرد: نسبت به موج‌های قبلی تعداد مرگ و میرها به وضوح کاهش پیدا کرده و شاید علت آن ایمن سازی گروه‌های پرخطر با واکسیناسیون از اواخر بهمن ماه سال گذشته باشد که بعد از واکسیناسیون حتی اگر ابتلایی صورت می گیرد با شدت کمتری است. در موج سوم تا ۷۰ مرگ در روز داشتیم اما در موج چهارم به سختی به ۴۰ نفر می رسید و این روزها هم مرگ و میر پایینی داریم، البته آمارهای مرگ و میر واقعی دو تا چهار هفته آینده مشخص می شود که امیدواریم مرگ و میر نسبت به دوره‌ های قبل کمتر باشد.

کاهش مرگ و میر در موج چهارم کرونا

وی اضافه کرد: کادر درمان به خصوص در حوزه بستری آگاه تر و مجرب تر شده اند و باعث شده مرگ و میر کمتری تجربه کنیم. نگرانی عمده ای که داریم این است که با موتاسیون دلتا مواجه ایم که قدرت سرایت بسیار بالایی دارد، از طرف دیگر مردم بعد از یک سال و نیم خسته شده‌اند، روزهای تابستان و گرمای هوا و بعد از کنکور است که همه ارتباطات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مخدوش کرده و ممکن است در روزهای آینده اتفاقات سخت تری رقم بزند.

معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: تجربه ای از موج چهارم در استان داشتیم که بخشی از بیمارانی که برای خدمات بستری مراجعه می کنند یا بیمارانی که بستری شده و شرایط با ثباتی پیدا کرده‌اند می توانند ادامه درمان خود را به صورت سرپایی انجام دهند و ظرفیت اصلی را برای بیماران نیازمند بستری حفظ می‌کنیم، این راهکار کمک کرد ظرفیت پذیرش بیماران افزایش یابد. خدمات سرپایی نیز شامل درمان های استاندارد بستری است. اگر بتوانیم ۲۰ درصد بیماران را به صورت سرپایی اداره کنیم می توانیم تخت های بیمارستان را برای بیماران حاد کووید و بیماران غیر کووید که نیازمند خدمات درمان هستند حفظ کنیم.

واکسیناسیون ۴۰۰ هزار نفر در استان

وی با اشاره به شروع واکسیناسیون کرونا از اواخر بهمن ماه،‌ توضیح داد: تا این لحظه نزدیک به ۲۸۷ هزار نفر نوبت اول، ۱۱۹ هزار نفر نوبت دوم واکسن را دریافت کرده و جمعا بیش از ۴۰۰ هزار تزریق واکسن کرونا در داخل استان انجام داده‌ایم.

کلیدری ادامه داد: در گروه سنی ۸۰ سال نزدیک به ۶۷ درصد، گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال حدود ۶۹ درصد، گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال ۶۵ درصد، گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال نزدیک به ۱۲ درصد واکسینه شده اند. در مجموع ۵.۷ درصد جمعیت تحت پوشش یک نوبت و ۲.۳۶ درصد جمعیت تحت پوشش هر دونوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با تاکید براینکه اگر واکسن در اختیار استان قرار گیرد، می توانیم پوشش مناسبی از واکسیناسیون را در استان برقرار کنیم، توضیح داد: تردیدی نیست که واکسیناسیون با گستره زیاد مانع از گردش ویروس خواهد بود و مرگ و میر کمتری تجربه خواهیم کرد.‌ آمارها نشان می دهد مرگ و میر افراد واکسینه شده نزدیک به صفر است و حتی اگر درگیر بیماری شده اند، جان خود را از دست نداده‌اند. در کشورهایی که واکسیناسیون انجام شده نیز نگرانی ها کمتر شده و امروز می بینیم که مسابقات فوتبال با حضور تماشاچیان درحال برگزاری است.

معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی اصفهان با بیان اینکه هرچقدر ایمن سازی گسترده تری انجام دهیم از بروز بیماری، عوارض و مرگ و میر بیماران جلوگیری خواهیم کرد، افزود: چهار و نیم‌ میلیون جمعیت تحت پوشش استان داریم که نیاز به واکسیناسیون ۶۰ تا ۷۰ درصدی دارند، نگرانی دیگر ما به غیر از سفرهای تابستانی ایام خاص است که اگر به پروتکل‌های بهداشتی توجه نشود منجر به موج جدید بیماری در استان می شود. هر مرگی که اتفاق می افتد قابل جبران نیست.

وی خاطرنشان کرد: پروتکل‌های درمانی کووید تغییری نکرده و اساس درمان در بیماران کووید کماکان دریافت حمایت و مهمترین حمایت نیز اکسیژن رسانی و بعد از آن ترکیبات ضدالتهابی و ضد ویروس است، اما در هیچ کدام از موتاسیون ها تغییر جدی ایجاد نشده و فقط باید حمایت مناسب انجام شود تا بیمار را از دست ندهیم.

کلیدری اضافه کرد: نمی‌دانیم واکسیناسیون موتاسیون های جدید را پوشش می دهد یا خیر؟ اما به نظر می رسد ممکن است ایمنی کمتری در برابر این موتاسیون باشد، بنابراین تاکید داریم واکسیناسیون باید با سرعت زیاد و در جمعیت زیادی انجام شود تا قدرت چرخش ویروس در جمعیت کم شود، در این صورت قدرت تغییر ماهیت با جهش ویروس کم می شود و می‌توانیم از جمعیت مراقبت کنیم، اما پوشش ناقص باعث همین اتفاق می شود که هربار با جهش شدید ویروس روبرو شویم و واکسن ها نتوانند با آن مقابله کنند.

 حدود ۵۶ هزار نفر از کادر درمان واکسینه شده اند

وی با اعلام اینکه حدود ۵۶ هزار نفر از کادر درمان واکسینه شده اند،گفت: دو تا سه هزار نفر واکسینه نشده اند، درحالی که هشت دوره مختلف برای واکسیناسیون به بیمارستان ها مراجعه کردیم، اما واکسیناسیون اجباری نبود. علت واکسینه نشدن بخشی از کادر درمان عدم تمایل خودشان بود و ما اصرار داشتیم اما اجبار نداشتیم.

کلیدری ادامه داد: واکسیناسیون باقی مانده کادر درمان بعد از این فرصت را منوط به مراجعه به مراکز واکسیناسیون کرده ایم اما متاسفانه این شرایط با کاهش تعداد واکسن در کشور همزمان شد. درحال حاضر متقاضی وجود دارد و سعی می‌کنیم، واکسیناسیون را تسهیل کنیم. البته برخی همکاران تمایل به برند خاصی دارند و ما این روزها سینوفارم تزریق می کنیم، واکسن برکت هم تعداد محدودی در اختیار استان است و به همین دلیل نگرانی برای تزریق دوز دوم واکسن داریم که باید با همان واکسن قبلی باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مشکل واردات واکسن‌ها به کشور اشاره و تصریح کرد: دستورالعمل هایی تدوین شده و منتظریم پوشش کامل کادر درمان یا افرادی که دوز اول را از یک برند خاص دریافته کرده اند، سریع در استان داشته باشیم.

امیدواریم ضمانت اجرایی برای محدودیت های وضعیت قرمز را ببینیم

وی تاکید کرد: دشمن ایمنی جامعه ما مزمن شدن این شرایط است که باعث می شود. شرایط سخت تری برای کنترل بیماری داشته باشیم. امیدواریم واکسیناسیون هرچه زودتر انجام شود. یکی از آسیب دیدگان حوزه آموزش هستیم و بخش‌های زیاد دیگری نیز در کشور آسیب دیده اند.

کلیدری با اشاره به قرمز شدن وضعیت اصفهان، گفت: امیدواریم ضمانت اجرایی برای محدودیت های وضعیت قرمز را ببینیم و شاهد حضور کمتر افراد و رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی باشیم.

وی در مورد واکسیناسیون بخشی از افراد غیر از کادر درمان در بیمارستان امین، توضیح داد: تعداد محدودی از کارگران بیمارستان امین واکسینه شده اند که عدد قابل توجهی نبود اما این اطمینان خاطر را پیدا کردند تا هرچه زودتر پروژه داخل بیمارستان را تمام کنند و تا تیرماه بتوانیم از ظرفیت بخش های جدید این بیمارستان بهره مند شویم.

چالش قطعی برق در بیمارستان‌ها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به سوال ایسنا در مورد وضعیت برق بیمارستان‌های استان، گفت: قطعی برق چالش جدی است که حوزه سلامت را تهدید می کند. همه بیمارستان‌ها زمانیکه قرار است به بهره برداری برسند باید یک ژنراتور و تجهیزات لازم را داشته باشند که تمام بیمارستان‌های استان ژنراتور دارند و مرتب نظارت می شوند تا در زمان قطع برق وارد مدار شوند، اما نکته مهم این است که منابع تغذیه بیمارستان باید دوگانه شود یعنی فیدر؛ به این معنا که بتوانیم برق یک بیمارستان را از دو پست مختلف دریافت کنیم تا در دو جایگاه تقسیم بندی برق شهرستان باشند که اگر یکی از این منابع قطع شد، منبع دیگر برقرار شود.

بیشتر بیمارستان های استان تک فیدر است

وی با بیان اینکه عموما چرخه قطع برق در شهرها به این شکل است که همزمان دو پست تغذیه کننده بیمارستان قطع نشود، تصریح کرد: تعدادی از بیمارستان های اصلی استان دو فیدر هستند، مثل الزهرا، چمران، کاشانی، امین، خورشید، فیض، فارابی، سیدالشهدا و عیسی بن مریم. بنابراین حتی اگر یکی از منابع را از دست بدهیم قبل از برق اضطراری، فیدر دوم حمایت می کند. اما تعداد زیادی از بیمارستان‌ها تک فیدر و قطعی برق برای آنها خطرناک است.

وی با اشاره به جلسات برگزار شده با استانداری اصفهان و مدیریت بحران استانداری، گفت: باید تمهیداتی فراهم شود تا بیمارستان های تک فیدر نیز دو فیدر شوند و نگرانی ما به حداقل برسد. تا این لحظه به خاطر دو فیدر بودن بیمارستان‌های اصلی و ژنراتور در تمام بیمارستان‌ها خوشبختانه مشکل جدی نداشته ایم، اما حوادث خبر نمی کند و باید از این تهدید هم استفاده کنیم و بتوانیم بیمارستان های تک فیدر را با حمایت استانداری و برق منطقه ای دو فیدر کرده و نگرانی ها کامل برطرف شود.

تراز مالی بیمارستان‌ها منفی شده است

معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی اصفهان در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره چالش های مالی نظام درمان استان، گفت: برخی مسائل مالی مزمن شده اما مجبوریم به هر ترتیب از بیمارستان‌های استان حمایت کنیم. فقط در حوزه لوازم حفاظتی برای همکاران هفته ای پنج میلیارد تومان هزینه می کنیم که بخشی از طرف وزارت بهداشت حمایت شد و بخشی خیر. در کنار آن به خاطر شرایط کووید در ۱۶ ماه گذشته منابع مالی بیمارستان ها به شدت آسیب دیده و ترازهای مالی بسیاری از بیمارستان ها منفی شده است و منابع درآمدی نیز به شدت آسیب دیده، اما دلیل بر توقف فعالیت ها نیست و با تمام توان از بیمارستان ها حمایت می کنیم.

وی اضافه کرد: به اندازه ای که در توان داشتیم اکسیژن، دستگاه ونتیلاتور، تخت بیمارستان و تخت ویژه در اختیار گذاشتیم، اما مشکلات مالی باقی مانده و خریدها نقدی است، اگرچه تا این لحظه مدیریت شده اما امیدواریم شرایط اقتصادی بهتر شود تا چرخ اقتصادی بیمارستان ها هم گردش بهتری داشته باشد.

کلیدری با بیان اینکه از نیمه دوم سال گذشته وضعیت نیروهای پرستاری بهتر شد اما هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم و امیدواریم از این نیروها حمایت قابل قبولی انجام دهیم، اعلام کرد: ظرف یکی دو سال آینده ظرفیت تخت های بیمارستان استان را به ۱۰ هزار تخت می رسانیم اما هنوز هم ایده آل نیست و با استانداردها فاصله داریم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)