میرنیوز

تراژدی خشکسالی در مزارع پرورش ماهی

تراژدی خشکسالی در مزارع پرورش ماهی 2021-06-23T10:08:21+04:30

به گزارش ایسنا، همواره پرورش‌دهندگان آبزیان در چهارمحال و بختیاری با مسائل و مشکلات متعددی روبرو هستند، ویروس و بیماری، بلایای طبیعی مانند سیل، حوادث غیرمترقبه از جمله ترکیدگی لوله نفت، آلودگی شیمیایی کارخانجات، خشکسالی و ... بحث تولید در مزارع پرورش ماهی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تولیدکنندگان در این حوزه را با چالش جدی مواجه می‌کند.

ضرورت تولید آبزیان و نقش آن در سبد غذایی خانوارها بر کسی پوشیده نیست، اگر بتوانیم تولید و بازارهای مصرف در حوزه آبزیان را افزایش دهیم، قطعا می‌توان شاهد رونق در این حوزه باشیم، همچنین اگر شرایط صادرات آبزیان فراهم شود می‌توان به ارزآوری در این حوزه نیز امیدوار بود، قطعا بازار فروش داخلی و خارجی نیز موجب رغبت تولیدکنندگان به افزایش تولید در این حوزه خواهد شد.

در چهارمحال و بختیاری چرخه تولید آبزیان کامل شده است، در این استان واحدهای تولید خوراک آبزیان، مزارع پرورش ماهی، بسته‌بندی و فرآوری آبزیان فعال است، این صنعت پرسود می‌تواند زمینه اشتغال و شکوفایی اقتصادی در استان را فراهم کند، اما این امر تنها در صورتی محقق می‌شود که تولیدکنندگان در برابر حوادث پیش‌بینی نشده نیز مورد حمایت قرار بگیرند.

این روزها خشکسالی بر تمامی حوزه‌های کشاورزی تاثیرگذار بوده، قطعا یکی از ملزومات پرورش آبزیان بحث تامین آب است، با خشک شدن چشمه‌ها، قنوات و کم‌آب شدن رودخانه‌ها تولید در مزارع پرورش آبزیان نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و فعالان این حوزه با مشکلات متعدد روبرو خواهند شد.

کاهش چشمگیر تولید آبزیان در مزارع پرورش ماهی به‌علت خشکسالی

هزاریان یکی از تولیدکنندگان آبزیان در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بسیاری از مزراع پرورش ماهی در استان به‌علت خشکسالی غیرفعال هستند و یا تولید آن‌ها کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: مباحث خشکسالی و وجود ویروس موجب تلفات بچه‌ ماهی‌ها و در نهایت کاهش تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه سال گذشته مزارع پرورش ماهی به‌علت ویروس تلفات چندانی نداشتند، یادآور شد: اما در سال ۱۳۹۸ تلفات در مزرعه پرورش ماهی بنده به‌علت وجود ویروس بسیار بالا بود، باید برای جلوگیری از تلفات زیاد پرورش‌دهندگان قبل از تاثیر ویروس اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند، اما بخشی از تلفات اجتناب‌ناپذیر است.

این پرورش‌دهنده ماهی در شهرستان اردل ادامه داد: مزرعه بنده در اوایل دهه ۸۰ به بهره‌برداری رسید، خوشبختانه در سیل چند سال گذشته به‌علت اینکه مزرعه بنده در حریم و بستر رودخانه قرار نداشت دچار آسیب نشد و تولید نیز در این سال‌ها مناسب بود.

وی با بیان اینکه خشکسالی تاثیر بسیار منفی بر تولید آبزیان در مزارع پرورش ماهی گذاشته است، عنوان کرد:  در سال‌های گذشته بالغ بر ۷۰۰ هزار بچه ماهی در مزرعه بنده پرورش یافت و به بازار فروش عرضه شد، اما امسال به‌علت خشکسالی این عدد کاهش بسیار چشمگیر داشته است.

هزاریان در پایان بیان کرد: ماهیان تولیدی در مزرعه پرورش ماهی بنده در استان‌های شمالی و تهران به‌فروش می‌رسد، باوجود مشکلات و کاهش تولید اجازه ندادیم تعدیل نیرو صورت بگیرد، اما اگر شرایط ادامه پیدا کند، تولید به‌صرفه نخواهد بود.

کاهش منابع آبی تولید را مزارع شیلات ماهی کاهش داده است

رفیع‌زاده یکی از فعالان حوزه پرورش ماهی در منطقه ناغان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه دارندگان مزارع پرورش ماهی با مشکلات زیادی مواجه هستند، اظهار کرد: منطقه ناغان در شهرستان کیار یکی از قطب‌های پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

وی ادامه  داد: آب چشمه‌های این منطقه در فصل تابستان و بهار مورد مصارف کشاورزی قرار می‌گیرد، سپس در انتهای تابستان آب این چشمه‌ها در منطقه‌ای به‌نام چارمارون در حوالی شهر ناغان در دره‌ای رها می‌شود، این آب سپس وارد رودخانه‌ این منطقه شده و موجب گل‌آلود شدن آب می‌شود، زمانی که آب گل‌آلود وارد مزارع پرورش ماهی شد تا چند ماه تولید آبزیان با تاخیر مواجه خواهد شد، متاسفانه تاکنون چاره‌ای برای حل این مشکل اندیشیده نشده است، همچنین این مسئله باعث رسوب گل و لای در دریاچه سد نیز می‌شود.

رفیع‌زاده خشکسالی را از دیگر مشکلات شیلات‌داران منطقه ناغان عنوان کرد و گفت: کاهش منابع آبی تولید را مزارع شیلات ماهی کاهش داده است، برای مثال در مواقع ترسالی در هر کارگاه پرورش ماهی حدود ۵۰ تن ماهی تولید می‌شد، اما در شرایط خشکسالی این عدد به ۱۵ الی ۲۰ تن رسیده است.

این پرورش‌دهنده آبزیان افزود: برای بحث مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی نیازمند یکسری زیرساخت‌ها مانند برق، جاده دسترسی مناسب و ... هستیم، اما تاکنون اقدامی برای بحث تامین برق مزارع شیلات و جاده دسترسی آن‌ها صورت نگرفته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه برای جلوگیری از تلفات ناشی از بیماری در مزارع پرورش ماهی نیازمند حضور مستمر دامپزشک هستیم، بیان کرد: در گذشته دارو نیز توسط اداره دامپزشکی در اختیار شیلات‌داران قرار می‌گرفت، اما در حال حاضر دامپزشک از پرورش ماهی بازدید نمی‌کند و دارو نیز در اختیار شیلات‌داران قرار نمی‌گیرد، هزینه‌های دامپزشکی و انجام آزمایشات به‌علت فاصله مکانی بالا است و شیلات‌داران تمایلی به این کار ندارند.

چهارمحال و بختیاری در صدر فهرست تولیدکنندگان ماهیان سردآبی در کشور

محمد کریمی- مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص ظرفیت تولید آبزیان در این استان، اظهار کرد: این استان جزو استان‌های ساحلی در کشور محسوب نمی‌شود، بنابراین از یکسری از ظرفیت‌های آبزی‌پروی مانند پرورش ماهی در آب‌های شور، مباحث صیادی، پرورش میگو در آب شور و ... که استان‌های ساحلی از آن برخوردار هستند، محروم است.

وی افزود: در چهارمحال و بختیاری به‌علت وجود رودخانه‌ها، چشمه‌سارها، قنوات، چاه‌های کشاورزی و منابع آب طبیعی مانند دریاچه‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای پرورش آبزیان وجود دارد، این استان در چند سال اخیر در صدر فهرست تولیدکنندگان ماهی سردآبی در کشور قرار داشته است.

کریمی بیان کرد: به‌علت وجود برخی از مشکلات مانند سیل، بیماری‌ها، خشکسالی و ... شاهد نوسان در بحث تولید آبزیان در چهارمحال و بختیاری بودیم، همچنین در برخی مواقع به‌علت کمبود اعتبارات بانکی امکان کمک به تولیدکنندگان این حوزه که دچار مشکلات اقتصادی شده بودند نیز وجود نداشت، اما باوجود این  مسائل توانستیم تقریبا روند رو به رشدی داشته باشیم.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه میزان تولید آبزیان در سال گذشته در استان بیش از ۲۳ هزار تن بوده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ باتوجه به خشکسالی حادث شده، پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۲ هزار تن آبزیان در استان تولید شود که این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل کاهش چشمگیری نخواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه برای افزایش تولید آبزیان در چهارمحال و بختیاری باید ضریب نفوذ مکانیزاسیون در مزارع پرورش ماهی افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: این مسئله نیازمند برخی زیرساخت‌ها از جمله برق و تجهیزات است، در بسیاری از مناطق دور دست مزارع پرورش ماهی به برق دسترسی ندارند و این موضوع بحث مکانیزاسیون را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

کریمی در خصوص بحث پرورش ماهی در قفس، توضیح داد: در مخازن آبی چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در دریاچه سد کارون چهار، اکنون بحث پرورش ماهی در قفس دنبال می‌شود، طبق برآوردها تنها نیمی از این ظرفیت مورد استفاده قرار گرفته است، در مخازن آبی این استان ظرفیت تولید حدود ۴۰۰۰ تن آبزیان در سال وجود دارد، اما در حال حاضر میزان تولید ماهی در قفس در سال ۱۳۹۹ به ۲۲۰۰ تن رسید.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به تولید ماهیان زینتی در استان، بیان کرد: تولید ماهیان زینتی مزیت بسیار بالایی دارد، تولید ماهیان زینتی نیاز آبی بالایی ندارد، همچنین این محصول بازار فروش بسیار خوبی در ایران و کشورهای خارجی دارد.

وی افزود: افرادی که متقاضی پرورش ماهیان زینتی در چهارمحال و بختیاری هستند، دغدغه بازار فروش خارجی و داخلی را نخواهند داشت، همچنین مزارع پرورش ماهیان زینتی می‌تواند در شهرک‌های کشاورزی و حتی در نزدیکی محل سکونت افراد در شهرها و روستاها احداث شود، در استان سالانه ۵۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی تولید می‌شود که این عدد نسبت به ظرفیت‌های موجود بسیار کم است.

کریمی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های پرورش‌دهندگان آبزیان در کشور بحث بازار فروش است، یادآور شد: اگر بحث بازارهای صادراتی توسط مسئولان سیاست خارجی، اتاق‌های بازرگانی و ... مورد توجه قرار بگیرد، قطعا متقاضیان با رغبت بیش‌تری وارد عرصه آبزی‌پروری خواهند شد، در بحث تولید ماهیان زینتی خوشبختانه تقاضا در ایران و خارج از کشور بسیار بالا است و مشکلی در این خصوص نداریم.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: در بحث توسعه پرورش ماهیان زینتی در تلاش هستیم، این بحث را در شهرک‌های کشاورزی دنبال کنیم و بخشی از شهرک‌های کشاورزی را به این موضوع اختصاص دهیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)