میرنیوز

شهرکی برای خاموشی

شهرکی برای خاموشی 2021-06-01T08:12:16+04:30

با وجودی که ایده‌پردازان و متولان ساخت شهرک رمز ارز اصفهان، تاکید کرده اند که از برق اضافه استان، برای تامین برق این شهرک جهت استخراج رمز ارز استفاده می کنند، اما مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این باره به ایسنا، گفت: سالانه دو هزار مگاوات کمبود برق در استان داریم و با توجه به اینکه استان اصفهان در معرض خشکسالی و کم آبی است، ضرورت دارد وزارت نیرو سالانه دو هزار مگاوات نیروگاه برق در استان توسعه دهد تا کمبودهای برق را با توجه به توسعه در بخش های مختلف جبران کند.

با وجودی که مدیران اقتصادی استان، توسعه قانونی شهرک های رمز ارز را موجب توسعه اقتصادی و استخراج ارزهای دیجیتال را سبب ایجاد ارزش افزوده ای برای استان و کشور می دانند، اما این نگرانی وجود دارد که این طرح توسعه، بدون توجه به زیرساخت های آب و برق استان، در آینده دچار مشکل شود. باید توجه داشت که اصفهان طی سالیان گذشته بی توجه به زیرساخت های موجود و همچنین ظرفیت های آن و تنها با تاکید بر طرح های توسعه آن هم به صورت ناپایدار،  امروز با چالش های مختلفی مواجه است.  

اگرچه در ابتدا استخراج رمزارزها در کشور وجهه قانونی نداشت، اما با رونق قارچ‌گونه ماینرها و استخراج رمزارزها، طی سه سال گذشته وزارت نیرو و صمت همواره استخراج کنندگان رمزارزها را به دریافت مجوزهای قانونی و بهره گیری از برق با تعرفه صادراتی تشویق می کنند، اما به دلیل تعرفه بالا، بهره برداران رمزارزها بیشتر تمایل دارند تا ارزهای دیجیتالی را به صورت غیرقانونی و با تعرفه های پایین بخش خانگی، کشاورزی، صنعت و ... استخراج کنند.

از سوی دیگر اوایل اردیبهشت امسال مجموعه توانیر اعلام کرد که تابستان بسیار سختی پیش رو داریم، چراکه شاهد افت شدید ذخایر سدهای کشور به دلیل کاهش بارندگی ها هستیم، این صحبت به نوعی خبر از خاموشی و قطعی برق در کشور را می داد، اما خاموشی ها بسیار زودتر از پیش بینی‌ها و از اواخر اردیبهشت ماه به خانه‌های مردم رسید، اگرچه وزارت نیرو، افزایش دمای هوا را یکی از عوامل قطعی برق می داند، اما رشد قارچ گونه رمزارزها را چالش دیگر توانیر اعلام کرده و حتی برای شناسایی ماینرهای غیرمجاز جایزه ۲۰ میلیون تومانی تعیین کرده است.

حسن روحانی پنجم خرداد امسال در جلسه هیات دولت، با اشاره به مشکل کمبود برق، گفت: خوشحالم که وزیر نیرو در این مورد از مردم عذرخواهی کرد. ریشه اصلی این موضوع هم خشکسالی امسال است. برق برای استخراج رمز ارزها با مجوز ۳۰۰ مگاوات است، اما استخراج غیرمجاز آن ۲۰۰۰ مگاوات است، بنابراین هر کسی تعدادی ماینر گذاشته و این بیت کوین را استخراج می‌کند، پس پایان شهریور هر نوع استخراج رمز ارز ممنوع و غیرقانونی است.

وزیر نیرو نیز در جلسه علنی مجلس نیز با تشریح دلایل قطعی برق در کشور، توضیح داد: جمع‌بندی کمیته مربوطه توسط شورای امنیت کشور و همچنین شورای عالی امنیت ملی معطوف به این است که افزایش دما و رمز ارزها علت اصلی خاموشی‌ها هستند که ان‌شاءالله با همکاری قوه قضاییه به این موضوع پرداخته خواهد شد.

رضا اردکانیان گفت: نتیجه خشکسالی‌ها، کمبود آب برای تولید برق، افزایش زودهنگام دما و استخراج غیرقانونی رمز ارزها موجب شد تا برخلاف تمام سال‌های گذشته، رشد مصرف انرژی ۱۹ درصد باشد. در سال ۹۹ اوج مصرف ۴۵ هزار مگاوات بود که در سال جاری به ۵۴ هزار مگاوات رسیده است. هشت هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش مصرف معادل برق تولیدی ۷۰ توربین گازی است.

وی افزود: ۹ درصد افزایش مصرف برق مربوط به دستگاه‌های سرمایشی، دو هزار مگاوات مربوط به دستگاه‌های استخراج رمز ارز، دو هزار مگاوات مربوطه به رشد مصرف در صنایع بزرگ و افزایش یک‌میلیون مشترک سالانه و اندکی مربوط به مصرف چاه‌های کشاورزی است.

با وجودی که در شرایط امروز مسئولان وزارت نیرو، مشکل قطعی برق را بر گردن رمز ارزها می‌اندازند، اما ۱۸ اردیبهشت امسال نخستین شهرک رمز ارز کشور در شهرک صنعتی داران واقع در شهرستان فریدن در غرب استان اصفهان کلنگ‌زنی شد.

۲۱ مگاوات مصرف برق استخراج شهرک رمز ارز فریدن

به گفته سرمایه‌گذار این شهرک، این مجموعه در زمینی به مساحت بالغ بر ۷۸ هزار مترمربع در شهرک صنعتی داران احداث می‌شود و سرمایه‌گذاری اولیه آن حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.

امین خانجانی، میزان مصرف برق موردنیاز استخراج رمز ارز در فاز نخست این شهرک را بالغ بر ۲۱ مگاوات اعلام کرد و گفت: در فازهای بعدی مقدار مصرف برق تا ۱۰۰ مگاوات افزایش پیدا خواهد کرد و قرار است بخشی از انرژی الکتریکی موردنیاز از طریق احداث نیروگاه در آن منطقه تأمین شود، همچنین بهره‌برداری اولیه این شهرک طی چهار ماه آینده انجام می‌شود و تکمیل مراحل بعدی پروژه در مدت دو سال انجام خواهد شد.

به گفته سرمایه‌گذار این شهرک، اشتغال‌زایی مستقیم افتتاح شهرک استخراج رمز ارز بالغ بر ۷۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم است و ۸۰ درصد این افراد از نیروهای بومی شهرستان فریدن خواهند بود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی نخستین شهرک استخراج رمز ارز کشور توسط بخش خصوصی جان تازه‌ای به این صنعت خواهد داد، گفت: حمایت لازمه پیشبرد اهداف تولیدی، صنعتی و خودکفایی در امور مختلف است و سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب به سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها مزین شده همه باید برای تحقق رونق اقتصادی و جهش تولید تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه این صنعت و فناوری به هیچ عنوان گاز گلخانه‌ای تولید نمی‌کند، افزود: می‌توان از این شهرک به عنوان یک صنعت پاک یاد کرد، حتی قرار است از گرمای تولیدی در این شهرک صنعتی که از ماینرها (استخراج‌کننده‌ها) تولید می‌شود برای تأمین گرمایش شهرک گلخانه‌ای منطقه دامنه که در نزدیکی آن قرار دارد استفاده شود که این امر می‌تواند در مصرف بهینه انرژی نقش بسزایی ایفا کند.

‌خانجانی گفت: زیرساخت‌ها و میزان برق مورداستفاده در این شهرک به‌طور شفاف و روشن محاسبه شده و با همکاری اداره برق هیچ‌گونه مشکلی در منطقه و یا دیگر نقاط استان رخ نخواهد داد و به اصطلاح شبکه بار اضافی را تحمل نخواهد کرد.

‌وی ادامه داد: ماینرها و استخراج‌کننده‌هایی که به‌طور غیرقانونی و پنهان فعالیت می‌کنند سبب افت فشار شبکه می‌شوند، اما روند فعالیت شهرک استخراج رمز ارز واقع در شهرک صنعتی داران به‌طور کامل شفاف و قانونی است و هیچ موضوع پنهانی وجود ندارد و هیچ‌گونه خاموشی هم رخ نخواهد داد.

زیر نور شمع بنشینیم، اما با برق کشور رمز ارز تولید کنیم 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز پیش از مراسم کلنگ زنی نخستین مزرعه رسمی تولید رمز ارز کشور در منطقه فریدن اصفهان، گفت: معتقدم حتی اگر شب‌ها ناچار شویم که شمع روشن کنیم و زیر نور شمع بنشینیم، باید با برق موجود کشور رمز ارز تولید کنیم تا درآمد خوبی نصیب کشور شود.

حسن قاضی عسگر اما در توضیح این گفته خود در روز کلنگ زنی این شهرک، اظهار کرد: منظور ما از اینکه اگر شده برای تأمین روشنایی شمع روشن کنیم، اما باید ارز دیجیتال تولید کنیم، این است که با تولید ارز دیجیتال جلوی پرت انرژی و اسراف را گرفته و ارزش‌افزوده ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه شهرک رمز ارز می‌تواند نقش تنظیمی در مصرف برق ایفا کند و هر کجا که برق زیاد بود در این شهرک مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد: مدت‌هاست که به دنبال طرح همزیستی هستیم تا گلخانه‌ها را در کنار صنایعی ایجاد کنیم که پرت انرژی دارند تا این انرژی مورداستفاده گلخانه‌ها قرار گیرد.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، پرت انرژی برای گرمایش منطقه فریدن نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و قرار است سطح زیر کشت گلخانه‌ها را در فریدن توسعه دهیم.

وی درباره موارد غیرقانونی تولید رمز ارز در زمین‌های کشاورزی، اظهار کرد: شرکت برق استان و شهرستان یکسری نرم‌افزارهایی برای شناسایی مصرف غیرقانونی رمز ارز دارند.

هنوز هیچ مزرعه رمزارزی در اصفهان به بهره‌برداری نرسیده است

از سوی دیگر معاون سازمان صمت استان اصفهان درباره نقش رمز ارزها و تأثیر آن بر قطعی برق در اصفهان به ایسنا، گفت: اگرچه تاکنون در استان اصفهان جواز تأسیس ۵۸ مزرعه رمز ارز صادر شده است، اما هیچ‌یک از آنها هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

محمد زینلی پور درباره نگرانی خاموشی‌های برق در تابستان امسال و همچنین به دلیل برخی مشکلات در سایر فصول، اظهار کرد: تا این لحظه هنوز هیچ پروانه بهره‌برداری شهرک‌های رمز ارز صادر نشده و تمام مزارع در حال احداث هستند، پس تابستان امسال دغدغه‌ای در تامین برق از بابت فعالیت مزرعه‌های رمز ارز نداریم.

وی درباره کلنگ زنی اولین شهرک رمز ارز کشور در اصفهان، توضیح داد: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی منطقه فریدن که سردسیر و خنک است، به‌طورقطع مصرف انرژی برای خنک کردن دستگاه‌های ماینر کاهش می‌یابد.

وی با اعتقاد بر اینکه یکی از چالش‌های اصلی رمز ارزها، ایجاد مزارع غیرقانونی در کشور است، گفت: با توجه به تعرفه پایین قیمت برق بخش‌های کشاورزی، صنعت و ... شهرک‌های رمز ارز قانونی ایجاد شده که موجب آسیب به زیرساخت‌های برق استان شده‌اند.

هر رمز ارز معادل دو کیلووات در ساعت مصرف دارد

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صمت استان اصفهان با اشاره به موانع بسیار برای صدور مجوز رسمی برای تولید رمز ارز، تصریح کرد: پیش‌تر برخی موانع قانونی، دموکراسی اداری و ... برای استخراج قانونی رمز ارز، موجب ترغیب افراد به احداث غیرقانونی این مزارع می‌شد، اما امروز با تعدیل این دستورالعمل‌ها احداث مزارع و استخراج رمز ارز با مجوزهای قانونی به راحتی انجام می‌شود.

به گفته زینلی پور، امروز صنایع مشکلات زیادی در تأمین ارز و مبادلات ارزی خود برای نوسازی دارند که تولید قانونی رمز ارزها می‌تواند منجر به واردات ماشین‌آلات، تکنولوژی و مواد اولیه موردنیاز صنایع شود.

از سوی دیگر صالحی- مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان درباره نقش رمز ارزها در خاموشی‌های اخیر به ایسنا، گفت: با توجه به اینکه فعالیت رمزارزها غیرمجاز است هر رمز ارز معادل دو کیلووات در ساعت مصرف دارد، فعالیت‌ها بر شبکه سراسری برق تاثیر گذاشته و موجب فشار و قطعی می‌شود.

برق اضافه‌ای نداریم که به شهرک رمز ارز بدهیم

البته مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان در این باره به ایسنا، گفت: بحث اینکه اضافه‌ای از برق استان به شهرک رمز ارز داده شود، وجود ندارد، اما در این طرح پیشنهاد داده شد که تولید رمز ارز در استان در قالب این مجموعه به‌صورت مجتمع شود.

حمید علاقمندان توضیح داد: در منطقه غرب اصفهان به‌واسطه خنکی هوا و اینکه گفته می‌شود مصرف برق رمز ارزها کاهش می‌یابد و همچنین به لحاظ ظرفیت بالای انتقال انرژی در آن منطقه، پیشنهاد احداث شهرک رمزارز در فریدن مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه شهرک رمز ارز در منطقه فریدن مجوز بهره‌برداری خود را از سازمان صمت دریافت کرده است، تاکید کرد همواره در قراردادهایی که با مشترکین ماینری منعقد می‌شود، قید می‌کنیم با توجه به‌ضرورت تامین انرژی برق در حوزه‌های سایر مشترکین، مشترکین ماینری باید محدودیت استفاده از برق را بین ۳۰۰ ساعت تا سه هزار ساعت در سال قبول کنند، چراکه در برخی زمان‌ها همچون تابستان و یا مقاطع دیگر سال که با کمبود تولید برق مواجه هستیم، تولید این رمزارزها باید متوقف شود و این در قراردادها قید شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان تصریح کرد: در مقاطعی از سال که توانیر برای تولید و تامین برق سایر مشترکین مشکلی ندارد و اقدام به صادرات برق می‌کند، بنابراین مجموعه توانیر می‌تواند برق مازاد بر نیاز سایر مشترکین را که امکان صادرات آن وجود دارد را به مشترکین ماینری برای تولید رمزارز واگذار کند.

در این شرایط باید دید آیا سرنوشت شهرک رمز ارز اصفهان همانند دیگر طرح های توسعه که بدون توجه به زیرساخت ها و امکانات صورت گرفت، در آینده گرفتار مشکل خاموشی می شود یا خیر و یا اینکه به گفته معاون استاندار اصفهان بعد از این طرح توسعه، مردم باید با تحمل خاموشی، زیر نور شمع بنشینند؟  

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)