میرنیوز

یک نفر این تنور معروف را روشن کند

یک نفر این تنور معروف را روشن کند 2021-05-24T08:30:07+04:30

در انتخابات ۱۴۰۰  قرار است هم رئیس جمهور جدید را انتخاب کنیم و هم اعضای شوراهای شهر و روستا را، برخی شهرها که باید نماینده مجلس شان را هم انتخاب کنند، پس بازار انتخاب داغ است یا حداقل به نظر می رسد که باید اینگونه باشد، اما حالا که کمتر از یکماه تا انتخابات باقی مانده چندان شور و حال انتخاباتی در استان و حتی کشور دیده نمی شود و به قولی آن تنور معروف هنوز روشن نشده!

در استان مرکزی حداقل شرایط اینگونه است و به نظر می رسد جریان های سیاسی چندان به فکر جریان سازی و تحرک، حداقل آنگونه که در دوره های قبل شاهد بودیم، نیستند.

البته در گوشه و کنار اتفاقاتی در حال رخ دادن است، اما این اتفاقات هم هنوز نتوانسته شور و حال انتخاباتی در استان ایجاد کند. مثلا شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در اراک کار بررسی برنامه های داوطلبان شورای شهر را از پنجشنبه ... اردیبهشت ماه در اراک آغاز کرد.

البته فرایند اجرایی انتخابات از ابتدا و در موعدهای مقرر شده توسط ستاد انتخابات استان در حال انجام است، کمیته ها تشکیل شده و جلسات برگزار می شوند و برنامه ها طبق تقویم انتخابات در حال اجراست. در خصوص انتخابات شوراها داوطلبان ثبت نام کردند و هیات نظارت صلاحیت ها را بررسی کرد و نتایج به داوطلبان اعلام شد.

اینکه در تمامی انتخابات ها کسانی به نتایج بررسی صلاحیت ها معترض باشند طبیعی است ولی اینبار اطلاح طلب ها می گویند که هیچیک از داوطلبان شان در این دوره تایید صلاحیت نشده اند!

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان مرکزی گفت: هیچ یک از ۵۰ نامزد اصلاح‌طلب استان مرکزی برای شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهرها تایید صلاحیت نشده اند و عملا برنامه‌ای هم برای انتخابات پیش رو مشخص نیست.

حسین نیکی‌ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص فعالیت اصلاح طلبان استان مرکزی در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: متاسفانه در شرایط کنونی مسیری برای حرکت اصلاح طلبان در عرصه انتخابات پیش رو مشخص نیست، چراکه هیچ کدام از نامزدهای اصلاح طلب استان برای انتخابات شورای شهر تایید صلاحیت نشده اند و این امر عملا راهی برای اقدام و برنامه ریزی باز نگذاشته است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی برنامه خاصی وجود ندارد و تا زمانی که لیست نهایی کاندیداها اعلام نشود نمی توان کاری کرد، نامزدها اعتراضاتی در استان داشته اند و اعتراضاتی نیز به تهران برده شده است و منتظریم تا نتیجه آن مشخص شود.

نیکی‌ملکی که معتقد است توسط هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کج‌خلقی‌های صورت گرفته، افزود: متاسفانه این عدم تایید صلاحیت نامزدهای اصلاح طلب همراه با نگاه سیاسی بوده است و عملا از بین ۵۰ نیروی اصلاح طلب ثبت نام شده برای حضور در انتخابات حتی یک نفر هم تایید نشده است.

وی بیان کرد: نتیجه اعتراضاتی که به استان شده مجددا منفی بود و یک نفر هم تایید نشد، بر همین اساس اعتراضات به تهران برده شده است و امیدواریم که در تهران به نتیجه مثبت دست یابیم.

رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان مرکزی تاکید کرد: اگر نتیجه اعتراضات منفی باقی بماند، مسلما به عنوان شهروند رای خواهیم داد، اما عملا فعالیت جمعی از سوی اصلاح طلبان استان نخواهیم داشت، عملا شور و حال انتخاباتی و ترغیب مردم برای آمدن به پای صندوق های رای را از دست می دهیم.

نیکی‌ملکی با بیان اینکه این رد صلاحیت ها عملا به ضرر مردم و دوستداران اصلاحات است، افزود: اصلاح طلبان همواره شور و نشاط را برای انتخابات رقم می زنند و در انتخابات پیش رو با تایید نشدن نیروهای اصلاح طلب این فرصت از استان گرفته شده است، مسلما همه این ۵۰ نفر مشکل نداشته اند و نگاه سیاسی آنها را رد کرده است. در مجموع فعلا مسیری برای اصلاح طلبان استان مشخص نیست.

البته علی اکبر کریمی رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان مرکزی این ادعا را قبول ندارد و در نشست خبری که روز جمعه ... برگزار شد گفت: رد صلاحیت حتی یک نفر از داوطلبین رد شده بدون نظر مرجع ذیربط نبوده و بررسی ها فارغ از توجه به جناح سیاسی انحام شده است، نگاه به همه یکسان بوده و نظر مراجع نظارتی ملاک بوده است. تعداد افراد منتسب به جناح اصلاح طلب در بین رد صلاحیت ها تنها حدود ۲۰ درصد است و از جناح مقابل نیز به وفور دیده می‌شود.

وی افزود: تعداد افرادی که با نظر مراجع قانونی صرفا به واسطه محکومیت سیاسی رد صلاحیت شده باشند کمتر از انگشتان دست است و عمدتا دلایل دیگری برای رد صلاحیت افراد دارای سلیقه سیاسی وجود داشته است، دستمان بسته است و نمی توانیم علت رد صلاحیت ها را بگوییم، اما افراد رد صلاحیت شده می‌توانند علت رد صلاحیت خود را دریافت کنند. گرایشات سیاسی مبنا محسوب نمی شود ولی این امکان وجود دارد که افرادی ضمن اینکه گرایش سیاسی دارند، تخلفاتی هم داشته باشند.

البته کریمی پیش از این در گفت و گو با ایسنا گفته بود که شرایط کلی سیاسی کشور به گونه‌ای است که شاید طیف سیاسی اصلاح طلبان و حامیان آقای روحانی علاقه‌ای ندارند که تنور انتخابات گرم شود، زیرا در مواجهه با مردم پاسخی برای عملکرد ۸ ساله خود ندارند و به نوعی مسئولیت این عملکرد را متوجه خود نمی دانند و می خواهند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

وی افزود: به نظر می رسد اعتدالیون و اصلاح‌طلبان در شرایط بغرنجی قرار دارند؛ آن‌ها از طرفی علاقه دارند در قدرت تداوم حضور داشته باشند و خیلی از چهره‌های شاخص آن‌ها تاکید داشتند که باید در صحنه باشند ولی چون عملکرد قابل توجهی ندارند حضورشان در صحنه سخت است.

هرچند از نظر کریمی کار اصولگراها هم راحت نیست. او در این‌باره گفته است: اصولگرایان به عنوان جناح منتقد دولت کنونی به واسطه اینکه خود را با موج انتقادات موجود در جامعه همراه می بینند فکر می‌کنند به راحتی می‌توانند صحنه را ببرند، در حالی که باید برای جلب آرای عمومی برنامه مشخص داشته باشند، آنها باید برنامه خود را برای حل مشکلات و اداره کشور ارائه کنند.

کار اصلاح طلب ها حداقل در اراک با توجه به اینکه سهم عمده ای در عضویت شورای این کلانشهر داشته اند از این بابت سخت است که باید عملکرد چهارساله خود را در شورا برای مردم تبیین کرده و از آن دفاع کنند تا بتوانند نتیجه مطلوبی را که در انتخابات شورای پنجم بدست آوردند، تکرار کنند.

آنها در دوره گذشته با لیست امید به میدان آمدند و توانستند ۸ کرسی از ۱۱ کرسی شورای شهری را به دست آورند که چند سالی است کلانشهر شده و با معضلات بسیاری در تمامی عرصه ها اعم از عمرانی و محیط زیست و مدیریت شهری و ... دست و پنجه نرم می کند و گاهی هم بدجور در گوشه رینگ گیر می افتد.

با اینهمه در حال حاضر اصلاح طلب ها می گویند نامزدی در این انتخابات ندارند، پس برنامه ای هم برای آن ندارند و در نهایت به عنوان شهروند در انتخابات شرکت خواهند کرد.

از سوی دیگر اصولگراها تحرکاتی را آغاز کرده اند و از همه مشهودتر فعالیت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان مرکزی است که چند روزی است ارزیابی نامزدهای انتخابات شوراها را در اراک آغاز کرده است.

 مسئول کارگروه مصاحبه و ارزیابی علمی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان مرکزی در خصوص این شورا و چیستی و چرایی آن می گوید: بعد از انتخابات سال ۱۳۹۶، سیاسیون بزرگ کشور درصدد برآمدند که ظرفیت جریان انقلاب را حفظ کنند و در کنار هم نگهدارند و مسلما یک جریان باید این وحدت را رقم می زد، بر این اساس تعدادی از احزاب و افراد در تهران شورایی به نام شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که از ساختار اصولگرایی کاملا جداست، تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه در راستای تشکیل این شورا و به جهت کارایی بالا، ایرادات و اشکالات گذشته که در روند کاری جریاناتی مانند جمنا بود رفع شد، احزاب و گروه‌های بیشتری جذب شدند و شاکله‌ای متفاوت شکل گرفت، افزود: این شورا در کشور یک هدف اصلی را دنبال می‌کند و در پی جمع‌آوری خواست و مطالبات مردم از کف جامعه و میدان است، در فرایند فعالیت این جریان، تصمیم‌گیری از بالا به پایین نیست، بلکه مباحث از پایین به بالا دنبال می‌شود و تجربه‌ای جدید را رقم زده است.

حسینی تصریح کرد: ۶۰ درصد اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی را احزاب تشکیل می‌دهند، چراکه کارکرد و تفکر سیاسی در دست احزاب است و شورا نیز این روند درست را در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه تا پیش از تشکیل این شورا، افرادی که خود را قیم مردم می‌دانستند، تصمیم می‌گرفتند که در انتخابات از چه فردی و با چه شرایطی حمایت کنند و در واقع سبد انتخاب مردم، سبدی کم رونق به لحاظ کمی و کیفی بود، افزود: با تشکیل شورای ائتلاف برنامه و کارایی فرد قبل از ورود به مجلس شورای اسلامی یا شورای شهر در اولویت قرار گرفت و در واقع این شورا، نوع و روال انتخاب را تغییر داد و با در نظر گرفتن سهمی برای جوانان، استفاده از نخبگان اجرایی و سیاسی که به مراکز قدرت و ثروت متصل نبودند، روال انتخاب را متحول کرد.

مسئول کارگروه مصاحبه و ارزیابی علمی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان مرکزی درخصوص اقداماتی که برای انتخابات پیش رو در حال انجام است نیز گفت: مصاحبه نامزدها از پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و کارشناسان امر به صورت مشخص از ابتدا تا پایان مصاحبه همه نامزدها در جلسات حضور یافتند. پس از ثبت‌نام نامزدها و مشخص شدن افراد، ۷۸ نفر از نامزدها تحت عنوان جریان انقلاب شناسایی شدند که از این تعداد ۵۰ نفر معادل ۷۵ درصد جذب ائتلاف شدند.

به گفته وی، این افراد به طور کاملا اختیاری تعهدنامه‌ شورا را امضا کرده اند و از این تعداد پس از انجام مصاحبه و پاسخگویی دو ساعته به ۳۰ سوال کاملا تخصصی در موضوعات مختلف که زیر نظر کارشناسان و اساتید دانشگاهی و نخبگان صورت می گیرد، ۲۲ نفر انتخاب می‌شوند.

وی اضافه کرد: برای ارزیابی نامزدها فرم‌هایی مشخص تهیه شده است و امتیازدهی از هزار خواهد بود تا دقت عمل بالا باشد. علاوه بر ارزیابی عملکرد فرد، طرح و ایده‌های نامزد، بررسی می‌شود تا مشخص شود که آیا فرد امتیاز حداکثری را بدست می آورد تا در چینشی که برای ۱۱ عضو شورا در نظر گرفته شده جای می‌گیرد یا خیر، به عنوان مثال ممکن است ۵ نفر از نامزدها که بیشترین امتیاز را دریافت کرده‌اند در حوزه عمران و شهرسازی متخصص باشد، مسلما تمامی این ۵ نفر در لیست نهایی جای نمی گیرند، چراکه شهر فقط در حوزه عمران و شهرسازی نیاز به متخصص ندارد، به همین دلیل براساس کمیسیون‌های تخصصی شورا افراد انتخاب می‌شوند و در نهایت یک لیست ۱۱ یا ۱۳ نفره برای انتخابات شورای ششم معرفی می‌شود.

به گزارش ایسنا، شکی نیست که در اوضاع کرونایی و محدودیت هایی که باید رعایت شود، نمی توان تحرک و شور دوره های قبل انتخابات را در کشور و استان شاهد بود، اما با اینهمه انتظار می رود که شور و شوق انتخاباتی حداقل در فضای مجازی بسیار بیشتر از آن چیزی باشد که امروز شاهد هستیم و قطعا یکی از ارکان مهم ایجاد این شور و شوق تحرک جریان های سیاسی هستند، آنها باید سهم خود را در رویدادی که مدعی هستند نقش مهمی در نتایجش دارند، ایفا کنند بویژه اینکه بخش مهمی از افزایش مشارکت عمومی در انتخابات در همین مسیر تامین می شود و بسیاری از افراد در جریان همین تحرکات به این نتیجه و شناخت می رسند که در انتخابات شرکت کنند و در نتیجه آن سهیم باشند.

هرچند اخبار جسته گریخته ای از برخی اقدامات احزاب و ستادها در حوزه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا به گوش می رسد، اما این صداها آنقدر رسا و البته به اندازه کافی رسمی نیست که تحرکی در فضای انتخاباتی استان ایجاد کرده و توجهات را به سوی خود جلب کند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)