میرنیوز

تولید محصولات باکیفیت در گرو تحقیقات علمی/ پیشنهاد تهیه نقشه راه استانی برای تحقق شعار سال

تولید محصولات باکیفیت در گرو تحقیقات علمی/ پیشنهاد تهیه نقشه راه استانی برای تحقق شعار سال 2021-04-21T10:05:49+04:30

جلال شیری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که بر اساس منویات مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی ایشان، دو مسئله دستگاه‌های متولی و مردم برای رفع موانع تولید مطرح می‌شود، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال، دستگاه‌های اجرایی باید خود را ملزم و مکلف به استفاده از کالای ایرانی کنند و دستگاه‌هایی که به نحوی با تولیدکنندگان و سرمایه داران در ارتباط هستند نیز سعی داشته باشند تا مقررات زاید و دست و پا گیر را از سر راه تولیدکنندگان بردارند.

وی افزود: با رفع موانع مقرراتی، سرمایه گذاران می‌توانند با اطمینان خاطر و امنیت روانی بالا به سرمایه گذاری در حوزه تولید بپردازند تا با ورود و ‌تزریق سرمایه به عرصه تولید و اقتصاد تولیدی، از این طریق شاهد شکوفایی تولید در کشور باشیم‌ چرا که ممکن است مباحث مالی یکی از موانع بر سر راه تولیدکننده‌ها باشد.

وی با تاکید بر این‌که مردم در راستای کمک به پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، باید خود را ملزم به استفاده از کالاهای ایرانی کنند، گفت: موضوع پشتیبانی از تولید یک مسئله دو طرفه است که بر این اساس باید کالای ایرانی باکیفیت در اختیار مردم قرار بگیرد تا مردم نیز از این کالاها استفاده کنند و از این طریق رونق تولید در کشور شکل بگیرد و مشکل عدم بازیابی تولید نیز از میان موانع تولید رفع شود.

شیری متذکر شد: تحقق شعار سال ۱۴۰۰ و منویات مقام معظم رهبری، یک تلاش جمعی از سوی مردم و کلیه مصرف کنندگان کالاهای ایرانی و تولیدکنندگان را می‌طلبد تا کالای خوب و باکیفیت و با آخرین استاندارهای بین المللی در اختیار مردم قرار بگیرد. متولیان و دستگاه‌هایی هم که به نحوی با این مسئله درگیر هستند نیز باید راه را برای تولیدکنندگان هموار کنند.

وی افزود: ممکن است بخشی از این عوامل به قوانین و مقررات، نوع نگرش به بحث تولید و یا اولویت بندی تولید در مناطق مختلف کشور بازگردد اما باید همگی دست به دست هم دهند تا بحث پشتیبانی و مانع زدایی از تولید محقق شود.

عدم نگرش علمی دقیق، یکی از موانع تولید

وی در خصوص مهمترین موانع تولیدی در بحث پشتیبانی از این عرصه، گفت: یکی از موانع موجود در عرصه تولید و پشتیبانی از تولید و یکی از موانعی که باعث عدم رفع سایر موانع می‌شود، عدم نگرش علمی دقیق به مسئله تولید است. 

این دانشیار دانشگاه تبریز با اشاره به نقش مهم تحقیق و پژوهش در راستای تحقق شعار سال، افزود: پژوهش‌های کاربردی و علم نافعی که مدنظر مقام معظم رهبری هم بوده در این راستا کارساز خواهد بود. 

وی در خصوص موانع تولید کشور از نگاه علمی، گفت: در طرح‌های عملی و اجرایی که منجر به حل مسائل اساسی کشور می‌شود و طرح‌های تحقیقاتی که صبغه علمی دارند و علم را در خدمت حل مشکلات کشور و تولید قرار می‌دهد، گاه با مسئله عدم‌ بودجه بندی مناسب رو به رو می‌شویم که ممکن است، تخصیص بودجه در این راستا عادلانه نباشد.

وی با بیان این‌که اولویت بندی طرح‌ها در برخی مواقع به صورت علمی انجام نمی‌گیرد، ادامه داد: برخی طرح‌های تحقیقاتی و عملیاتی که به حل یکی از مسائل مهم کشور مثلا در حوزه تولید منجر می‌شوند، با اولویت بندی مناسبی عرضه نمی‌شوند و در برخی موارد طرح‌های کاربردی که می‌توانند برای رسیدن به بحث پشتیبانی از تولید، برداشتن موانع علمی و تحقق شعار سال بسیار مهم باشند، در اولویت‌های پایین تر قرار می‌گیرند که نمونه‌های آن را مشاهده کرده‌ایم.

سپردن مدیریت طرح‌های مطالعاتی مهم به دست افراد غیرمتخصص

شیری متذکر شد: متاسفانه در برخی موارد دیگر نیز شاهد سپردن مدیریت طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی مهم به دست افراد غیرمتخصص هستیم که این امر به هیچ وجه قابل قبول نیست‌، زیرا طرح‌هایی که در خدمت حل یکی از مشکلات مهم کشور و در نهایت در حوزه رونق اشتغال و تولید اجرا می‌شوند، باید به دست افراد متخصص و با استفاده از تجربه‌های گذشته ‌و به صورت علمی انجام بگیرد و از هرگونه زد و بند در این خصوص پرهیز شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه گاه طرح‌هایی به دست افرادی که کارنامه خوب اجرایی در پروژه‌های پیشین از خود برجا نگذاشته‌اند، محول می‌شود که رهاوردی جز اتلاف بیت المال نخواهد داشت و این امر با روح شعار سال و تحقق آن مغایر است. 

وی با بیان این‌که نیازمند نگرش علمی و دقیق در بحث طرح‌های عملی پشتیبانی از تولید، اشتغال و رونق اقتصاد کشور هستیم، گفت: در این راستا بایستی افراد متخصص و متعهد نیز پای کار بیایند و در خدمت آرمان‌های نظام و حل مشکلات کشور باشند. اما اکنون برخلاف این آرمان‌ها در برخی موارد شاهد اجرای پروژه‌هایی علمی هستیم که با وجود صرف هزینه بالا و مبالغ هنگفت، هیچ رهاورد ملموس، عینی و قابل درکی برای مردم و جامعه دربرنداشته‌اند.

لزوم اعتماد به جوانان

معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج اساتید استان با بیان این‌که یکی از مهمترین موارد بر سر راه پشتیبانی از تولید، بحث بخشی نگری و عدم حمایت علمی از راه حل‌های معضلات تولید است، تاکید کرد: باید بدون غرض ورزی به افراد متخصص و به خصوص جوانان کشور میدان داده شود و با اعتقاد و باور به توانمندی های داخلی، بدنبال حل و علاج بخشی مشکلات کشور بود؛ وگرنه با انبوهی از طرح‌ها و پژوهش‌های اجرایی رو به رو خواهیم بود که در عمل هیچ نفعی به حل مشکلات نخواهند داشت و نه تنها به رونق و پشتیبانی از تولید کمک نمی‌کنند، بلکه فقط انبوهی از سرمایه را تلف کرده و حتی ممکن است در بین اصحاب علمی نیز یک نوع دلسردی را ایجاد کنند که این امر اصلا قابل قبول نیست‌.

وی با بیان این‌که دانشگاه‌ یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند، تاکید کرد: دانشگاه‌ها به عنوان موتور پیشران علمی کشور و محلی که مرزهای دانش در آن جابه جا شده و به علوم‌ کاربردی تبدیل می‌شود، نقش مهمی در راستای رفع موانع علمی و فنی تولید دارند.

وی افزود: در صورت تکیه بر دانشگاه‌ها و ارتباط صحیح واقعی، ملموس و علمی دانشگاه و صنعت بدون باندبازی، رانت بازی و سفارش‌ها و هر نوع مورد غیرعلمی دیگر، قطعا حرف اول را در رفع موانع خواهد زد.

شیری ادامه داد: اگر دانشگاه‌ها بتوانند تغذیه فنی لازم را در اختیار صنعت و تولید قرار بدهند، بخش زیادی از موانع فنی برداشته خواهد شد و یک پشتیبانی فکری برای تولید هر چه بیشتر و باکیفیت مطلوب تر محیا خواهد شد.

وی متذکر شد: حوزه اجرایی، نمایندگان محترم استان و تشکیلات قضایی نیز باید دست به دست هم بدهند تا با وضع قوانین لازم، اجرای درست مقررات و انجام حمایت‌های لازم به دستیابی به اهداف شعار سال کمک کنند. البته در این راستا از سوی قوه قضاییه اقدامات بسیار خوبی نیز در جهت قطع ایادی فساد از چرخه اقتصاد انجام گرفته است که بسیار شایسته تقدیر است. مجلس انقلابی نیز طرح‌هایی در دست اقدام دارد که نوید بخش حمایت تولید است.

وی گفت: صنایع مختلف موجود در استان شامل طیف وسیعی از صنایع کوچک و بزرگی می‌شود که هر کدام حمایت خاص خود را می‌طلبد، شاید صنعتی با یک حمایت جزئی بر روی ریل رونق بیفتد ‌و در مقابل، صنایع بزرگی هم باشند که نیاز به حمایت‌های کلان و یا ملی دارند.

این دانشیار دانشگاه تبریز و جزو یک درصد از دانشمندان برتر دنیا اظهار کرد: مانع زدایی و حمایت از تولید، نیازمند نگاهی پیوسته همانند یک زنجیره بلند را دارد که این امر از دیدگاه قوانین و مقررات، سازوکارهای مدیریتی، سازوکارهای ارتباط بین سازمان‌های مختلف، سردرگم نکردن تولیدکننده، ایجاد انگیزه و رغبت، دلسرد نکردن تولیدکننده و امیدبخشی به تولیدکننده و مصرف کننده مواردی است که بایستی توسط مسئولان استانی درنظر گرفته شود.

پیشنهاد تهیه نقشه راه استانی برای تحقق شعار سال

وی با تاکید بر تنظیم یک برنامه مدون توسط مسئولان استانی، گفت: پیشنهاد می‌کنیم تا یک نقشه راه استانی برای تحقق شعار سال تهیه شده و به مجامع نخبگانی ارسال شده و نظرخواهی‌هایی انجام پذیرد تا کارشناسان مختلف با بررسی این موارد، در مجموع یک سند راهبردی اجرایی برای سال ۱۴۰۰ و تحقق شعار این سال تهیه کنند تا بر اساس این نقشه راه، از موازی کاری و اتلاف انرژی‌ها پرهیز شده و با یک حرکت انقلابی، دقیق، علمی و برنامه ریزی شده به سمت شکوفایی هرچه بیشتر تولید پیش رفت.

وی در خاتمه با تاکید بر لزوم بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها در جهت پشتیبانی از تولید، افزود: همه مسئولان و آحاد مردم در مقابل خدا و خون شهدا مسئول هستیم و امروز امتداد خون پاک شهدا و آرمان‌های امام راحل (ره) و منویات مقام معظم رهبری بایستی احیا شود و حرکت به سمت شکوفایی اقتصادی بیشتر و کشور از جمله این آرمان‌ها است.

شیری ادامه داد: لذا با ارتقای کیفیت تولیدات داخلی، زمینه رقابتی در مقابل کالاهای خارجی در بازار ایجاد می‌شود، از طرف دیگر نیز از واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند نیز جلوگیری خواهد شد تا هم ارز ملی هدر نرود و هم حاصل کار کارگر ایرانی بر روی زمین نماند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)