میرنیوز

چگونه روز جهانی پیک‌نیک را در شرایط محدودیت‌های کرونا جشن بگیریم؟

چگونه روز جهانی پیک‌نیک را در شرایط محدودیت‌های کرونا جشن بگیریم؟ 2021-04-02T13:10:57+04:30

هنوز می‌توان با حفظ فاصله اجتماعی روز پیک‌نیک را جشن گرفت. همراه با اعضاء خانواده خود جمع شوید و به بالکن یا پشت‌بام بروید یا از چمن و حیاط‌خانه استفاده کنید. چند ساندویچ، کاپ کیک، کلوچه، کیک و سایر غذاهای خوشمزه تهیه کنید. برخی از بازی‌های ساده و قدیمی را انجام دهید. روز را بدون تلفن خود سپری کنید یا سعی کنید سراغ شبکه‌های اجتماعی نروید. با استفاده از گوشی همراه برخی از آهنگ‌های مورد علاقه خود را پخش کنید.

قرن‌هاست که مردم سراسر جهان برخی وعده‌های غذایی خود را در خارج از محیط‌های بسته و در زیبایی‌های طبیعت می‌خورند. در حقیقت، ایده امروزی پیک‌نیک از اعیاد شکار قرون وسطی و مهمانی‌های باغ ویکتوریا شکل گرفته است؛ این مراسم معمولا امور پیچیده‌ای بود که شامل دوره‌های متعدد و مقدمات دقیق بود.

در اوایل قرن نوزدهم گروهی از شهروندان ثروتمند لندن «انجمن پیک‌نیک» را برای تبلیغ تفرجگاه به منظور گردهمایی‌های اجتماعی تشکیل دادند. در این پیک‌نیک‌ها هرکسی وعده غذایی خود را به همراه می‌آورد و هر یک از شرکت‌کنندگان نیز باید سرگرمی‌ ارائه می‌کرد. اعضاء انجمن هنگام خوردن وعده‌های غذایی خود به موسیقی زنده نیز گوش می‌دادند. امروزه پیک‌نیک‌ها معمولا وعده‌های غذایی مختلفی هستند که روی پتوی راحت پیک‌نیک میل می‌شوند.

روز جهانی پیک‌نیک

در کشورهای مختلف روزهای مختلف سال را به‌عنوان روز پیک‌نیک جشن می‌گیرند اما ۱۸ ژوئن به‌عنوان روز جهانی پیک‌نیک نام‌گذاری شده است. در این روز همه را تشویق می‌کنند که ناهار خود را بسته‌بندی کنند و آن را به بیرون از منزل ببرند. در قدیم، مردم برای فرار از زندگی روزمره خود به پیک‌نیک می‌رفتند. منشاء واقعی روز جهانی پیک‌نیک ناشناخته مانده است، اما می‌توان آن را در اواخر انقلاب فرانسه و دوران ویکتوریا جستجو کرد. شایان‌ذکر است، پیک‌نیک از واژه فرانسوی piquenique  گرفته شده است و به معنای وعده‌ای است که در فضای باز خورده می‌شود.

از کباب پختن گرفته تا ساندویچ‌های سرد ساده، پیک‌نیک‌ها کارهای غیر رسمی سبکی هستند که برای لذت بردن از روز و به‌منظور آرامش‌بخشی و سرگرمی انجام می‌شوند. برخی از غذاهای مورد علاقه پیک‌نیک شامل ساندویچ، چیپس، میوه و سبزیجات تازه، سالاد سبک و سایر خوراکی‌های ساده خانگی هستند. با این حال، می‌توان آن را به‌گونه‌ای گسترش داد که موارد کبابی ازجمله همبرگر و بلال کبابی روی آتش هیزم را شامل شود. در هنگام پیک‌نیک‌های بزرگ، میهمانان اغلب هر کدام وعده غذایی خود را همراه آورده و آن را با بقیه تقسیم می‌کنند و خود نیز از غذایی که دیگران آورده‌اند استفاده می‌کنند.

هوای تازه باعث افزایش اشتها می‌شود، بنابراین داشتن یک فعالیت بدنی هنگام لذت بردن از یک پیک‌نیک نیز خوب است. بازی‌هایی مانند توپ بازی یا پرواز دادن بادبادک به لذت این روز اضافه می‌کند.

روز پیک‌نیک معمولا تعطیل عمومی است. طبق کتاب رکوردهای جهانی گینس، بزرگترین پیک‌نیک در پرتغال برگزار شده است. در نیم‌کره جنوبی مانند استرالیا، روز جهانی پیک‌نیک در اولین دوشنبه ماه آگوست هر سال جشن گرفته می‌شود.

چگونه روز جهانی پیک‌نیک را در شرایط محدودیت‌های کرونا جشن بگیریم؟

۱۵ سنت پیک‌نیک دلپذیر از سراسر جهان

پس از اولین پیک‌نیک‌ها برای گروه‌های ثروتمند شکارچیان سلطنتی قرون وسطی در دوران ویکتوریا، این مفهوم به غذاهای ساده منتقل شدند که هر کسی می‌تواند در یک سبد بسته‌بندی کند و در آفتاب از خوردن آن لذت ببرد. در حال حاضر، فرهنگ‌ها در سراسر جهان موارد خاصی را طبق آداب و رسوم خود به غذا خوردن در فضای باز اضافه کرده‌اند؛ بازی‌ها، غذاهای مخصوص و تعطیلات خاص برای لذت بردن از صرف غذا همراه شده‌اند.

 ژاپن

فصل شکوفه‌های گیلاس، ورود بهار به ژاپن را همراه با آغاز فصل پیاده‌روی‌ها اعلام می‌کند. برای جشن، بسیاری از ژاپنی‌ها روزهای گرم را در زیر شکوفه‌های ساکورا به پیک‌نیک می‌گذرانند. این سنت بسیار محبوب است  و بازه زمانی برای لذت بردن از شکوفه‌ها بسیار زودگذر است به‌طوری‌که بسیاری با دوستان و خانواده‌های خود به پارک‌ها رفته و از غذاهای خانگی لذت می‌برند (هرچند فروشندگان مواد غذایی نیز به وفور دیده می‌شوند و به کسانی که به اندازه کافی غذا تهیه نکرده‌اند غذا می‌فروشند).

چگونه روز جهانی پیک‌نیک را در شرایط محدودیت‌های کرونا جشن بگیریم؟

آرژانتین

در حالی که نیم‌کره بالایی بیشتر رویای کریسمس سفید را در دانه‌های برف و هوای سرد می‌بیند، آرژانتینی‌ها تعطیلات را در خارج از منزل با پیک‌نیک‌های کریسمس جشن می‌گیرند. این تعطیلات غالبا در سواحل یا خانه یا محیط باز برگزار می‌شود و بوقلمون و گوشت بز کباب شده تهیه می‌شود.

انگلیس

اواخر قرن هجدهم بود که یکی از شاخص‌ترین غذاهای پیک‌نیک انگلستان تخم مرغ اسکاچ ظاهر شد. فورتنوم و میسون، Fortnum & Mason، خالق این غذا، تخم‌مرغ‌های آب‌پز شده که داخل گوشت پیچیده شده و سرخ شده بودند را به‌عنوان یک غذای لوکس برای مسافران تهیه می‌کرد. این غذا به دلیل آسان بودن خوردن آن در جاده معروف شد. پس از گذشت سال‌ها تخم‌مرغ اسکاچ به‌عنوان میان وعده‌ای خوش طعم در پیک‌نیک‌هایی که قصد بسته‌بندی یک ظرف پر از غذای سرد را دارند برای جشن هفته ملی پیک‌نیک در ماه ژوئن، محبوب شده است.

چگونه روز جهانی پیک‌نیک را در شرایط محدودیت‌های کرونا جشن بگیریم؟

استرالیا

در مورد چگونگی تعطیلات ملی پیک‌نیک استرالیا، دو داستان وجود دارد، اما صرف‌نظر از اینکه به دهه ۱۹۱۰ یا دهه ۱۹۴۰ برمی‌گردد، استرالیا روز میراث راه‌آهن را در اولین دوشنبه ماه آگوست جشن می‌گیرد. این تعطیلات یک آخر هفته طولانی و پر از فعالیت‌هایی مانند رقص، طناب‌کشی و مسابقه سرعت مارمولک‌ها برای خانواده ها به‌همراه دارد.

ایالات‌متحده

بسیاری از آمریکایی‌ها از تعطیلات تابستانی روز یادبود و روز کارگر به‌عنوان بهانه‌ای برای پیک‌نیک استفاده می‌کنند. این گردهمایی‌ها شامل بازی‌های رقابتی مانند مسابقه‌های سه پا وحمل تخم مرغ با قاشق است، اما آمریکایی‌ها به یک مسابقه از نوع دیگر یعنی مسابقه خوردن غذا افتخار می‌کنند. این مسابقه اولین بار در سال ۱۹۱۶ ظاهر شد و هات‌داگ‌خواران را مقابل یکدیگر قرار داد. در آن سال، برنده ۱۳ هات‌داگ را در جشن روز استقلال در سواحل کونی آیلند خورد. در حال حاضر، آن‌هایی که میزبان پیک‌نیک هستند غالبا مسابقه‌هایی برای خوردن سریع پای یا هندوانه برگزار می‌کنند.

چگونه روز جهانی پیک‌نیک را در شرایط محدودیت‌های کرونا جشن بگیریم؟

نیوزیلند

در زیر خط استوا، مردم نیوزیلند از وعده‌های غذایی بیرون از منزل با غذاهای استاندارد پیک‌نیک مانند ساندویچ و پای لذت می‌برند. در قرن ۱۹پیک‌نیک‌ها از پختن کباب گوشت گاو و سیب‌زمینی پخته شده روی چاله‌ها تشکیل شده بود. چای بعد از ظهر نیز یکی از غذاهای اصلی روزمره بود که لازم بود در هر پیک‌نیک موجود باشد، بنابراین آن را به‌صورت گرم در یک نوع کتری تهیه می‌کردند (یک قوطی فلزی با دسته سیمی). پس از اختراع قمقمه، چای به‌عنوان یک نوشیدنی معمول برای پیک‌نیک باقی‌مانده است.

اسکاندیناوی

کروکت، فوتبال و بدمینتون از بازی‌های پیک‌نیک رایج هستند، اما در دانمارک، فنلاند و سوئد، کوب یک بازی محبوب است. بازی که در چمن انجام می‌شود و ترکیبی از بولینگ و شطرنج است و بازیکنان سعی دارند با باتوم‌های چوبی بلوک‌های چوبی موسوم به کوب را بزنند. بازیکنان با انداختن کوب‌های کوچکتر حریف و پس از آن یک کوب بزرگ به نام پادشاه برنده می‌شوند. درست مثل بازی‌های پیک‌نیک در سراسر دنیا، یک بازی خوب کوب نیز با توجه  به سطح مهارت می‌تواند چند دقیقه یا چند ساعت طول بکشد.

چگونه روز جهانی پیک‌نیک را در شرایط محدودیت‌های کرونا جشن بگیریم؟

فنلاند

اول ماه مه به فنلاندی‌ها فرصت می‌دهد تا ورود بهار را با دوستان و خانواده خود جشن بگیرند و به مهمانی‌ها و پیک‌نیک‌های فوق‌العاده پرشور بروند. جشن‌های اول ماه مه از ۳۰ آوریل آغاز می‌شود و در اولین روز رسمی ماه مه، بسیاری از علاقه‌مندان به‌منظور آرامش‌بخشی به پیک‌نیک می‌روند. وعده‌ غذایی آن روز را معمولا «شاه ماهی لانچ» می‌نامند که شامل ماهی ترشی و سایر غذاهای شور است و آن را همراه یک نوشیدنی خاص استفاده می‌کنند.

ایسلند

درهمه پیک‌نیک‌ها جشن برگزار نمی‌شود بلکه برخی فقط برای تفریح در یک روز در حومه شهر هستند. در ایسلند، علاقه‌مندان به چیدن توت اغلب ناهارهای پیک‌نیک را بسته‌بندی می‌کنند تا با رسیدن توت‌ها در ماه‌های تابستان، برای چیدن توت به طبیعت بروند. اما علاوه بر گوشت و پنیر، مهمترین چیز برای یک پیک‌نیک ایسلندی داشتن لکه‌های توت بر روی لباس است که نشان می‌دهد شما توت بیشتری جمع کرده‌اید.

چگونه روز جهانی پیک‌نیک را در شرایط محدودیت‌های کرونا جشن بگیریم؟

ترکیه

ترکیه به پیک‌نیک‌های عالی شهرت دارد و می‌تواند ارتباطی با هزاران مکان پیک‌نیک این کشور برای عموم داشته باشد. بسیاری از خانواده‌های ترک، کوسن، فرش و مبلمان برای برپایی راحت پیک‌نیک همراه با بازی‌ها، نورهای رشته‌ای و سبزیجات شکم پر، گوشت‌های کبابی و دسرها به همراه دارند. در شب، بسیاری از پیک‌نیک‌ها همچنان ادامه دارند و به آتش‌بازی با موسیقی و پایکوبی تبدیل می‌شوند.

برزیل و اوروگوئه

به اشتراک گذاشتن یک کدو تنبل از چای یربا (yerba mate) روشی متداول در بین دوستان و اعضاء خانواده در برزیل، اروگوئه و دیگر کشورهای آمریکای جنوبی است و در پیک‌نیک‌ها و سایر اجتماعات انجام می‌شود. در این مراسم، یک نفر چای را در یک کدو تنبل یا ظرفی با نی می‌ریزد و مدام آن را پر می‌کند تا زمانی که عطر و طعم چای از بین برود. اگر این نوشیدن چای در میان دوستان باشد قوانینی نیز وجود دارد؛ شکستن حلقه یا پاک کردن نی قبل از نوشیدن بی‌ادبانه است.

چگونه روز جهانی پیک‌نیک را در شرایط محدودیت‌های کرونا جشن بگیریم؟

یونان

«دوشنبه پاک» شروع روزه بزرگ در یونان است و محدودیت‌های غذایی مذهبی را ایجاد می‌کند. اما این تعطیلات غذاهای خاص خود را دارد، مانند صدف، هشت پا و نان بدون مخمر که در پیک‌نیک‌های خانوادگی استفاده می‌شود. پس از آن، خانواده‌ها بادبادک‌های بزرگ و رنگارنگ را برای جشن گرفتن این روز و آغاز بهار پرواز می‌دهند.

چگونه روز جهانی پیک‌نیک را در شرایط محدودیت‌های کرونا جشن بگیریم؟

برگزاری پیک‌نیک در گورستان در سراسر جهان

پیک‌نیک در آرامستان فقط به فرهنگ خاصی محدود نیست. در سراسر جهان، دوستان و خانواده در مراسمی برای جشن گرفتن مناسبت‌های خاص و تعطیلات به منظور یادآوری عزیزان درگذشته خود در گورستان‌ها جمع می‌شوند. در دوران ویکتوریا، پیک‌نیک‌ها را کنار سنگ قبرها برپا می‌کردند و از قبرستان به‌عنوان فضای تفریحی برای بازی‌ها و فعالیت‌ها لذت می‌بردند. در مکزیک  افرادی ناهار را در میان گورهای خانوادگی می‌خورند، همینطور چینی‌ها که در جشنواره سالانه چونگ یئونگ برای بزرگداشت نیاکان خود به آرامگاه‌های آنان می‌روند. در حالی که مراسم ناهار خوردن در گورستان در ایالات‌متحده مدرن کمتر دیده می‌شود، برخی از پزشکان و متخصصان حفاظت از محیط‌زیست از احیاء مجدد آن به‌عنوان راهی برای جشن گرفتن و لذت بردن از زندگی در تمام مراحل پشتیبانی می‌کنند.

منابع

www.mentalfloss.com

www.daysoftheyear.com

nationaldaycalendar.com

alwaystheholidays.com

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)