میرنیوز
مجید حقی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص میزان ثبت شکایات کاربران در سامانه پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ و نارضایتی کاربران از کیفیت و سرعت اینترنت، با تاکید بر اینکه ما در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هیچ شکایتی را کوچک نمیشماریم و تمامی شکایات کاربران را تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری میکنیم، اظهار داشت: روند پیگیری شکایات کاربران از خدمات اپراتورهای ارتباطی به این صورت دنبال میشود که در ابتدا با استعلام از اپراتور، نتیجه را برای شاکی ارسال میکنیم اما اگر قانع نشد و آن را نپذیرفت، شکایت مجدداً برای بررسی به اپراتور ارجاع میشود.
وی ادامه داد: حتی این امکان وجود دارد که ناظرین مناطق رگولاتوری را اعزام کنیم تا به صورت حضوری شکایت کاربر را بررسی کرده و نتیجه این بررسی را به شاکی اعلام میکنیم. حتی اگر در این مرحله نیز کاربر از پاسخ شکایت خود قانع نشد، موضوع در یک کمیته متشکل از اعضایی در خارج از رگولاتوری با نگاهی کلان و جامع مورد بررسی قرار میگیرد و مجدداً نتیجه به کاربر ارسال میشود.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر اهمیت دادن به شکایات ثبت شده مشترکان در سامانه ۱۹۵ خاطرنشان کرد: نتایج بررسی شکایت، مرتب به اطلاع شاکی رسانده میشود و فرآیند بررسی و نتیجه از طریق کارتابل سامانه ۱۹۵ قابل دریافت است.
وی با اشاره به اینکه در راستای اهمیت بررسی شکایات کاربران از خدمات ICT ، اداره کل حفاظت از حقوق مصرف کننده به چارت رگولاتوری اضافه شده است، تاکید کرد: هدف از افزودن این چارت، تمرکز بیشتر به بحث شکایات و استیفای حقوق مصرف کننده بوده است. بر این اساس تمامی موارد در حوزه تعرفه، کیفیت و پوشش را از سمت کاربر و مصرف کننده نظارت میکنیم.
حقی در پاسخ به این سوال که میزان شکایت کاربران از کدام خدمات بیشتر بوده و آیا سامانه ۱۹۵ در هفتههای اخیر با افزایش میزان نارضایتی مشترکان از کیفیت خدمات اینترنت مواجه بوده است، گفت: میزان ثبت شکایات در سامانه ۱۹۵ امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش همراه بوده است. به این معنی که میزان شکایت در ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با ۱۰ ماهه سال گذشته، حدود ۱۱ درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: اما در مورد ثبت شکایت کاربران از کیفیت خدمات اینترنت، آمارها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از حدود ۳ تا ۴ درصد افزایش حکایت دارد.
معاون رگولاتوری با اشاره به اینکه با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۰ و ثابت ماندن تعرفه اینترنت، میزان شکایت کاربران در خصوص موضوعات مربوط به تعرفه کاهش محسوسی داشته است، گفت: چون قیمتها در نوسان نبوده، اعتراض کاربران نیز به مراتب کاهش یافته است. اما در بحث پوشش شبکه، همچنان با شکایت مشترکان روبرو هستیم. چرا که در هیچ نقطهای از زمان نمیتوانیم بگوییم که پوشش شبکه ۱۰۰ درصد شده و شکایتی از سوی کاربران ثبت نمیشود. بر این اساس موضوع شکایت از پوشش شبکه استمرار دارد و شبکه ای که داینامیک است به هر ترتیب به دلایل مختلف ممکن است دچار اختلال شود.
منبع : خبرگزاری مهر
ماجرای پیوند قرنیه در یکی از بیمارستانهای تهران
هوش مصنوعی در قالب مادربزرگ از کلاهبرداری جلوگیری می کند
معاون سیاستگذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال منصوب شد
متولیان: کنشگری بانوان طلبه نخبه توسعه مییابد
رئیس جمهور روز دانشجو به یکی از دانشگاههای تهران می رود
ظفرقندی: ۲۰ سال آینده سالخوردهترین کشور منطقه میشویم
طرح پزشک خانواده ۴ بار شکست خورد
فعالیت ۵۰ هزار بهورز در بحث آموزش سلامت دهان و دندان
جهش علمی در حوزه علمیه خواهران نیاز است / بیان چالشهای نخبگی و راهکارها
گلریزان ۴ میلیاردی یکی از پیام رسانها برای کمک به محور مقاومت
علائمی که خبر از ابتلا به کرونای بلند مدت میدهند
مسجد حتی در عصر هوش مصنوعی و اینترنت اشیا کارکرد اثربخش دارد
ذخیره ۶ ماهه دارو، نیازمند منابع مالی قابل توجه است
خواب نامنظم مشکلات قلبی را افزایش میدهد
سیگار الکترونیکی بدون نیکوتین هم خطرناک است
تاثیر رژیم غذایی مادر باردار بر سلامت کودک
نشست شورای صنفی دانشگاههای علوم پزشکی دوشنبه هفته آینده برگزار میشود
مصرف داروی تیروئید و افزایش روند تضعیف استخوانها
ذخیره ۶ ماهه دارو، نیازمند منابع مالی قابل توجه
افزایش تعرفه اینترنت منوط به کیفیت قابل قبول و رضایت نسبی کاربران است
رئیس جمهور روز دانشجو به دانشگاه تهران می رود
استرس روانی سرطان را چگونه کاهش دهیم
قبل از انجام لیزر این نکات را بخوانید
آیین اعطای نخستین دوره جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد ۱۲ آذر برگزار میشود
حضور ۳۰ شرکت صنعتی فعال در حوزه پارچه و لباس در دانشگاه آزاد
چای سبز تأثیر چندانی در کاهش وزن ندارد
پاسخ وزارت بهداشت به عدم افزایش مجدد تعرفه مراکز ترک اعتیاد
آزمایشگاه میکروفیلوئیدیک دانشگاه علوم پزشکی ایران افتتاح شد
اقدامات ستاد فناوریهای اتصالپذیری برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه
سومین کشور پرجمعیت دنیا متعلق به دیابتیها است