میرنیوز

تاوان تخلف و دیر ترخیص کردن کالا در کمرگ را مردم باید پرداخت کنند

تاوان تخلف و دیر ترخیص کردن کالا در کمرگ را مردم باید پرداخت کنند 2021-04-13T13:28:49+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل خاکی پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه اتاق بازرگانی استان قم در ۳۵ عنوان جلسه استانی سال گذشته استان حضور فعال داشته است و امسال نیز این رویه در جهت حل مشکلات تولید و صنعت ادامه می‌یابد، گفت: برگزاری جلساتی مثل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی و ستاد اقتصاد مقاومتی بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان را در جهت جهش تولید رونق داد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم با اشاره به تشکیل ۱۵ عنوان جلسات مختلف کارشناسی در اتاق بازرگانی در راستای رسیدگی به مشکلات حوزه‌های مختلف اقتصادی افزود: همکاری‌های متعدد اتاق بازرگانی با بخش‌های مختلف و دستگاه‌های دولتی در راستای رفع موانع در حوزه تولید، اشتغال و اقتصاد استان موفقیت‌های قابل توجهی را به همراه داشت.

وی با تاکید بر برگزاری اولین نشست بررسی برنامه‌های سال ۱۴۰۰ با حضور ۱۵ نماینده منتخب اتاق بازرگانی قم و اعضا هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی در استان اعم از صادرکنندگان و واردکنندگان برگزیده شده در هفته گذشته در جهت تعیین خط مشی و اهداف اتاق بازرگانی ادامه داد: برنامه کاملی از نقشه‌ها و روش‌های دستیابی به آنها در جهت رفع موانع تولید و موضوعات مهم دیگر تهیه و تنظیم و به تولید کنندگان ارائه شد.

ابوالفضل خاکی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در سال جهش تولید مؤثر بوده ولی سال خوبی برای صنعت و تولید کشور به دلیل فشار زیاد تحریم‌ها نبوده است، گفت: بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در استان قم با حضور مستمر و تلاش‌های استاندار قم، به طور دقیق و کارشناسی بررسی و رفع گردید.

رئیس اتاق بازرگانی قم یکی از مشکلات موجود در بخش‌های اقتصادی کشور را کمبود نقدینگی دانست و افزود: با همراهی و حمایت استاندار و مدیران دستگاه‌های مختلف، کارخانه‌ها و شرکت‌ها بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات از بانک‌ها دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه استان قم بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌های بزرگ صنعتی دارد و ارائه تسهیلات به همه واحدها کار دشواری است، ادامه داد: در صنایع فولاد و پتروشیمی تقاضای تسهیلات بیش از مبالغ معمول است و برای کمک به این واحدها برنامه‌ریزی ویژه ای در تأمین بودجه برای پرداخت تسهیلات انجام گرفته تا آنها نیز بتوانند ماشین آلات جدید را خریداری کنند و جایگزین وسایل و تجهیزات قدیمی‌ها کنند.

خاکی با اشاره به اینکه تعامل اتاق بازرگانی با کمیسیون هماهنگی بانک‌ها برای حل مشکلات واحدهای تعطیل شده و دارای مشکل را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تا جایی که قانون دست نهادها را باز گذاشته همراهی‌ها برای جهش تولید صورت می‌گیرد.

وی از آمادگی همکاری اتاق بازرگانی با افراد فعال در سه حوزه صادرات، واردات و تولید در جهت رفع مشکلات خبر داد و افزود: در استان قم پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف از جمله معادن وجود دارد که معدن منگنز قم نیز تأمین کننده نیاز اصلی ذوب آهن اصفهان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم سنگ عقیق استان را نیز بسیار مرغوب دانست و ادامه داد: در این بخش مرکز تولید، بهره برداری و نمایشگاه دائمی فروش به صورت متمرکز در حال راه اندازی است ولی یکی از مسائلی که در بخش منابع داریم عدم همکاری ساکنین هم جوار این معادن در بهره برداری از معادن منطقه است.

ابوالفضل خاکی با بیان اینکه در سال ۱۳۸۵ بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم و استان گنسو که از مناطق مسلمان نشین چین است تفاهم نامه‌ای تنظیم و به امضا رسیده است که علاقه برای همکاری حتی در زمینه‌های زیرساختی استان نیز صورت گرفته است، گفت: همچنان این ارتباط برقرار است و ساعاتی قبل استاندار گنسو درخواست دیدار با استاندار قم را داشتند و قول‌های مساعد برای افزایش همکاری در زمینه‌های مختلف را دادند.

وی با اشاره صادرات استان قم به بیش از ۳۰ کشور در سال گذشته افزود: بیشترین میزان صادرات به کشورهای عراق، افغانستان و کشورهای آسیای میانه بوده و این میزان صادرات با ثابت ماندن نرخ دلار و کاهش نرخ مواد خام اولیه که در داخل کشور تولید می‌شود نیز می‌تواند افزایش یابد.

خاکی با تاکید بر اینکه با کاهش قیمت مواد اولیه، ایران قدرت رقابت جهانی را دارا می‌شود و به کشورهایی مثل امارات، کره جنوبی و کشورهای اروپایی نیز می‌تواند صادرات انجام دهد، ادامه داد: با توجه به افزایش ارتباطات ایران با کشورهای چین و روسیه در حال مطالعه، بررسی و برنامه ریزی هستیم تا صادرات به این گونه کشورها را نیز آغاز کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی قم محصولات صادراتی استان را کفش، دمپایی، مبلمان، فرش دستباف و … عنوان کرد و گفت: فرش یکی از کالاهایی است که چین اولین یا دومین کشور وارد کننده آن است و آلمان نیز خریدار این کالا است.

وی با تاکید بر اینکه کشور چین بازار بزرگی برای تولیدات داخل کشور است و با توجه به برگزاری نمایشگاه واردات در این کشور، تولیدکنندگان خارجی می‌توانند محصولاتشان را نیز به نمایش بگذارند، افزود: به علت شرایط ویژه در سال‌های گذشته صادرات به کشورهای مختلف کاهش یافته و با شبیه‌سازی برخی محصولات از جمله فرش‌های ماشینی با قیمت کمتر نسبت به فرش دستباف بازار این محصول را با مشکلات فراوانی روبه رو ساخته است.

خاکی با بیان اینکه کشورهای ترکیه، چین، افغانستان و … از خریداران و مشتریان فرش دستباف هستند اما چین از بزرگترین مشتریان فرش دستباف کشور به خصوص فرش ابریشم و تابلو فرش است، گفت: مسائل ارزی در اوایل سال گذشته و چند نرخی بودن ارز حجم صادرات را کاهش داده است و پیش بینی شده حجم صادرات غیر از نفت در تمام اقلام در سال جاری ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی علت توقف کالا در گمرک را بی‌دقتی و تخلف خواند و گفت: تاوان توقف و بی دقتی در ترخیص کالا را مردم باید پرداخت کنند و به طور مثال افراد باید قیمت یک آبمیوه گیری که در روزهای گذشته ۶۰۰ هزار تومان بوده را ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

خاکی با بیان اینکه در خوشه کفش برند سازی صورت گرفته و این محصول در استان سالیانه ۱۰۰ میلیون دلار صادرات دارد، افزود: استان قم در بخش مواد غذایی نیز سال گذشته ۱۸ ملیون دلار صادرات داشته است و کیفیت در برند سازی نشان دهنه ثبات در بازارهای خارجی است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)